کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جهان‌بین: برپایی اردوگاه اسکان موقت در روستاها/ چادر به صورت شخصی در اختیار افراد قرار نمی‌‌گیرد

22 ارديبهشت 1397 ساعت 0:09


مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: جمعیت هلال احمر استان به صورت قطعی چادر اسکان در اختیار منازل مسکونی غیرقابل سکونت قرار می‌دهد، و همچنین در صورت درخواست برپایی چادر اسکان در روستاها به صورت اردوگاهی برای آن‌ها برپا خواهیم کرد.
سید امان‌الله جهان‌بین در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان تعدادی از روستاهای اطراف یاسوج همچون گنجه‌ای کهنه را ارزیابی کرده، و تعدادی تخته چادر در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.
جهان‌بین افزود: به دهیاران و بخشداران اعلام شد، که به جمعیت هلال احمر شهرستان بویراحمد مراجعه کنند، و در صورتی که منزل مشکونی دچار مشکل و غیرقابل سکونت باشد، اسکان اضطراری برای آن روستا برپا می‌شود، اما مردم در دهیاری و بخشداری‌ها جهت اسکان اضطراری استقبال نمی‌کنند، که باید به جمعیت هلال احمر شهرستان بویراحمد مراجعه شود.
وی بیان داشت: چادر اسکان به صورت انفرادی در اختیار افراد قرار نمی‌گیرد، که اسکان فقط به صورت اردوگاهی است، و هر روستایی که دچار مشکل جدی باشد بر مبنای ارزیابی‌ها، تشخیص و استانداردهای جمعیت هلال احمر استان و همچنین منزل مسکونی غیرقابل سکونت در آن روستا اردوگاه برپا می‌شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اظهار داشت: جمعیت هلال احمر استان در حال ارزیابی است، که از منازل مسکونی بازدید می‌کند و منازلی که به تشخیص جمعیت هلال احمر شهرستان غیرقابل سکونت هستند به صورت قطعی چادر در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.
وی با بیان اینکه با توجه به اینکه از سوی برخی از دهیاری‌ها گزارشاتی به جمعیت هلال احمر شهرستان و استان ارسال شد، گفت: برخی از دهیاری‌ها از آن خانواری که آسیب‌دیده و آن خانواری که آسیب‌ندیده به طور کلی همه را اشاره می‌کنند و به دستگاه‌های خدمات‌رسان اعلام می‌کنند، متاسفانه وقتی جمعیت هلال احمر به منازل مسکونی گزارش شده مراجعه می‌کنند، می‌بینند که گزارش‌های آن روستا خیلی متفاوت است، که باید طبق استانداردهایی تشخیص آن منزل مسکونی غیرقابل سکونت باشد، که این عملکرد سازمان را سخت می‌کند.
جهان بین با بیان اینکه در صورتی که به سازمان هلال احمر اعلام شود، کارشناسان این سازمان به محل حادثه اعزام می‌شود، افزود: در صورتی که نیاز باشد، جمعیت هلال احمر استان به صورت قطعی با خونسردی چادر اسکان در اختیار منازل غیرقابل سکونت قرار می‌دهد، و همچنین در صورت درخواست برپایی چادر اسکان در روستاها به صورت اردوگاهی برای آن‌ها برپا خواهیم کرد، اما چادر به صورت انفرادی در اختیار کسی قرار نمی‌دهیم.
وی تصریح کرد: هر فردی که دارای مشکل مسکن است، به جمعیت هلال احمر شهرستان بویراحمد مراجعه کند.


کد مطلب: 336966

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/336966/جهان-بین-برپایی-اردوگاه-اسکان-موقت-روستاها-چادر-صورت-شخصی-اختیار-افراد-قرار-نمی-گیرد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1