تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۳۳۶۷۷۱

تقدیر فدارسیون از «علوی» / مدارس فوتبال استان ساماندهی می‌شود / پاکباز: حمایت‌های اداره ورزش مایه دلگرمی قهرمانان است/ حضور بانوی کوراش کهگیلویه بویراحمدی در تورنمنت بین‌المللی

۰
کبنا ؛خبرهای ورزشی کهگیلویه و بویراحمد
 
تقدیر رئیس فدراسیون ورزش های همگانی کشور از علوی مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد
رئیس فدراسیون ورزش های همگانی کشور در لوح سپاسی از  علوی مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد در خدمت رسانی به مردم در حوزه توسعه ورزش همگانی تقدیر کرد .
متن پیام رئیس فدراسیون ورزش های همگانی کشور به شرح ذیل می باشد
جناب آقای سید محمد تقی علوی
مدیر کل محترم ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد
با عرض سلام و احترام
خداوند بزرگ را سپاسگزارم که در این مقطع از زمان ،مدیر فرهیخته ای مانند جنابعالی ،برای انجام خدمتی ماندگار به این آب و خاک پاک و ملت عزیز و پرافتخار ایران اسلامی لحظه ای از مجاهدت باز نمی ایستد ،که در نتیجه آن ،شاهد ثبت شاخص های درخشانی از خدمت رسانی به مردم در حوزه توسعه ورزش همگانی در آن استان هستیم ،بدینوسیله مراتب قدردانی خود را به سبب اهتمام موثر و همکاری ارزشمند جنابعالی در این راه ابراز می دارم.
دوام و سربلندی آن عزیز ارجمند و همه خادمان صدیق ایران عزیز را از خداوند متعال مسئلت می نمایم.
علی مجد آرا
رئیس فدراسیون ورزش های همگانی کشور
 
پیام تسلیت علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان به مناسبت درگذشت حسن باشت باوی پدر بوکس ایران مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد  در پیامی درگذشت علی باشت باوی پدر بوکس ایران را تسلیت گفت.
متن پیام مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد به شرح ذیل می باشد
بسم‌الله الرحمن الرحیم
با نهایت تاسف و اندوه فراوان ضایعه در گذشت حسن باشت باوی پدر بوکس ایران را به خانواده محترم این عزیز،بستگان و جامعه ورزش کهگیلویه وبویراحمد خصوصا رشته بوکس تسلیت عرض نموده  و برای این قهرمان مظهر اسطوره  اخلاق ،معرفت و ادب بوکس کشور  علو درجات واسعه الهی و برای خانواده معظم و جمیع منسوبین صبر و شکیبای از ایزد منان خواهان و خواستارم.
روحش شاد/ یاد گرامی
سید محمد تقی علوی
مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد
 
ساماندهی مدارس فوتبال در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد بر ساماندهی مدارس فوتبال استان در همه رده‌های سنی تاکید کرد.
سید محمدتقی علوی امروز اظهار کرد: توجه و تلاش برای توسعه ورزش کهگیلویه و بویراحمد از اهداف و اولویت‌های مهم اداره کل ورزش استان در سال جاری است.
وی بازدید از اماکن ورزشی خصوصی را از دیگر برنامه‌های پیش رو عنوان کرد و بیان داشت: سعی می‌کنیم این برنامه را از مرکز آغاز و به دیگر شهرستان‌ها تعمیم دهیم.
این مسوول ساماندهی مدارس فوتبال را از برنامه‌های بسیار مهم و اساسی اداره کل ورزش و جوانان استان بیان کرد و یادآور شد: ورزشکاران زیادی در رده‌های سنی مختلف در دو بخش بانوان و آقایان در این رشته فعالیت دارند.
علوی، فوتبال را از ورزش‌های پرطرفدار دانست و گفت: ساماندهی مدارس فوتبال را از استادیوم ۱۵ هزار نفری یاسوج در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهیم کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه توجه و تلاش برای توسعه حوزه جوانان را از دیگر اهداف مهم این اداره کل عنوان کرد و بیان داشت: برگزاری جشنواره «نشاط و امید جوانان» ویژه رده‌های سنی ۱۵ تا ۱۹ سال از برنامه‌های مهم حوزه جوانان اداره کل ورزش است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از دیدار قهرمانان و ورزشکاران توانمندی که شانس مدال‌آوری در بازی‌های آسیایی جاکارتای ۲۰۱۸ دارند با استاندار خبر داد و گفت: این دیدار در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد.
این مسوول انعقاد تفاهم‌نامه اداری با هیات‌های ورزشی را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده بیان کرد و افزود: طی این تفاهم‌نامه اداره کل ورزش از هیات‌ها انتظار دارد در قبال امکانات و تجهیزاتی که به آنها ارائه می‌دهد، قهرمانان‌پروری کرده و به توسعه ورزش استان کمک کنند.
 
اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات۲درصد نفت برای زیرساخت‌های ورزشی گچساران
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال در سال جاری از محل اعتبارات ۲ درصد نفت برای زیرساخت‌های ورزشی مناطق مختلف گچساران در نظر گرفته شده که با جذب این میزان اعتبار، تحولات چشمگیری در بخش ورزش این شهرستان ایجاد خواهد داد.
سیدمحمدتقی علوی با بیان این خبر گفت: ۸۳ طرح ورزشی در مناطق مختلف این استان در دست اجراست که به صورت میانگین ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی ادامه داد: ۴۱۷ میلیارد ریال در سال ۹۵ به طرح های ورزشی این استان اختصاص یافت که از این میزان ۳۰۰ میلیارد ریال از محل ۲ درصد نفت، ۴۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی بوده است.
علوی افزود: تاکنون ۱۵ درصد از اعتبارات استانی، ۱۰ درصد از اعتبارات ملی و تمام اعتبارات ۲ درصد نفت جذب شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال در سال جاری از محل اعتبارات ۲ درصد نفت برای زیرساخت‌های ورزشی مناطق مختلف گچساران در نظر گرفته شده که با جذب این میزان اعتبار، تحولات چشمگیری در بخش ورزش این شهرستان ایجاد خواهد داد.
علوی تصریح کرد: ۱۸ طرح ورزشی با بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ۲ درصد نفت در سال ۹۴ و ۹۵ در گچساران به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: این طرح‌ها در زمینه ایجاد فضاهای ورزشی سرپوشیده و روباز در این شهرستان اجرا شد.
علوی تصریح کرد: در سال گذشته تعداد ورزشکاران سازمان یافته این استان کاهش یافت که این امر از سوی کارشناسان ورزشی در دست بررسی است.
گفتنی است سرانه ورزشی این استان با زمین‌های خاکی بیش از ۱٫۲ مترمربع است.
 
ملی پوش و قهرمان پارالمپیک: حمایت و پیگیریهای مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد باعث دلگرمی و ایجاد انگیزه قهرمانان و ملی پوشان می شود
سامان پاکباز ملی پوش و قهرمان پارالمپیک ازحمایت ها و پیگیریهای مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد تقدیر و حضور علوی را باعث دلگرمی و ایجاد انگیزه قهرمانان و ملی پوشان برشمرد.
پاکباز متولد ۱۳۷۴ استان کهگیلویه بویراحمد از شهر سی سخت یکی از ملی پوشان کشور در رشته های پرتاب دیسک و پرتاب وزنه بازیهای پارالمپیک  و جهان و یکی از قهرمانان شانش مدال در بازیهای آسیایی جاکارتای اندونزی به تشریح عملکرد و برنامه های خود در سال های گذشته پرداخت و گفت : ورزش را از ۱۲ سالگی در شهر سی سخت آغاز کردم و با توجه به پتانسیلی که در خود سراغ داشتم جذب رشته های پرتابی در رشته دوومیدانی شدم .
سامان پاکباز از کسب مقام های قهرمانی خود سخن گفت و کسب مقام اول در رده سنی نونهالان در رشته پرتاب وزنه و پرتاب دیسک ،طلای نوجوانان در رشته های پرتاب وزنه و پرتاب دیسک ،کسب مقام طلای در رده سنی جوانان در پرتاب وزنه و پرتاب دیسک ، کسب طلای مسابقات پرتاب وزنه و پرتاب دیسک کشور امارات در شهر دبی در سال ۱۳۹۳ ،کسب مقام اول و مدال طلای مسابقات جهانی کره جنوبی در دو ماده پرتاب وزنه و دیسک در سال ۱۳۹۴،کسب مقام طلای جهانی در کشور قطر در ماده پرتاب دیسک و مدال نقره پرتاب وزنه در سال ۱۳۹۴ ،کسب مدال نقره پارالمپیک ریو در کشور برزیل در سال ۱۳۹۵،کسب مقام اول و مدال طلای بازیهای آسیایی بازیهای کشورهای اسلامی در کشور باکو درسال ۱۳۹۵،کسب مقام طلای مسابقات جهانی در کشور انگلیس در پرتاب وزنه و مقام دوم و مدال نقره ماده پرتاب دیسک را از مهمترین دستاوردهای خود در طول مدت قهرمانی ذکر کرد.
مرد ملی پوش و قهرمان جهان و پارالمپیک کهگیلویه وبویراحمدی از برگزاری مسابقات انتخابی بازیهای آسیایی جاکارتای اندونزی در هفته آینده و بازیهای بین المللی خرداد ماه در کشور تونس خبر داد و اظهار داشت :بازیهای آسیایی جاکارتای اندونزی مهرماه برگزار می شود.
سامان پاکباز حمایت مسئولین کهگیلویه وبویراحمد از ورزش قهرمانی و همگانی را عامل رشد و شکوفایی ورزش استان دانست وحمایت و پیگیریهای مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد باعث دلگرمی و ایجاد انگیزه قهرمانان و ملی پوشان ذکر کرد.
این قهرمان ارزنده کشور و کهگیلویه وبویراحمدی ، بازیهای آسیایی جاکارتای اندونزی و ۲۰۲۰ پارالمپیک توکیو را از مهمترین مسابقات پیش رو خود برشمرد و قول مساعد داد در این مسابقات  پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را با کسب مدالهای رنگارنگ به اهتزاز درآورد.
دارنده مدال نقره پارالمپیک برزیل از وضعیت خوب جسمی و روحی خود خبر داد و بیان داشت :با حمایت مدیر کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون ورزشهای نابینایان و کم بینایان کشور در حال تمرینات آمادگی خود برای مسابقات انتخابی بازیهای آسیایی جاکارتای اندونزی هستم و امیدوارم تا زمان برگزاری این مسابقات به شرایط مطلوب دست یافته و ضمن کسب یکی از سکوهای قهرمانی در این رقابتها بازیهای آسیایی ،باعث افتخار استان و کشورم ایران در این مسابقات باشم.
سامان پاکباز ضمن تشکر از خادمی استاندار قبلی استان در واگذاری یک باب زمین مسکونی ،ازاحمدی استاندارورزش دوست کهگیلویه وبویراحمد  خواست با حمایت قهرمانان و مدال آوران و اداره کل ورزش و جوانان  در جهت رشد و شکوفایی و اعتلای ورزش این استان و رسیدن ورزش کهگیلویه وبویراحمد به جایگاه اصلی خود در کشور تلاش کند.
 
۱۹ لیگ برتر فوتبال باشگاههای استان با پنج دیدار برگزار می شود
رئیس کمیته مسابقات هیات فوتبال استان از برگزاری هفته ی ۱۹ لیگ برتر فوتبال باشگاههای استان خبر داد.
هفته ی ۱۹ لیگ برتر فوتبال باشگاههای استان با پنج دیدار برگزار می شود.
روح الله شریفی رئیس کمیته مسابقات و اجرایی هیات فوتبال استان با بیان این خبر گفت: هفته ی ۱۹ لیگ برتر فوتبال باشگاههای استان با پنج بازی در شهرهای مختلف استان برگزار میشود و طبق برنامه در شهر بهمئی تیم بنیاد این شهر به مصاف ابوذر باشت میرود.
پرسپولیس دیشموک در شهر دیشموک پذیرای هم نام خود، پرسپولیس چرام است،استقلال دهدشت با تیم صدرنشین آموزش عالی دانا یاسوج دیدار می کند ،استقلال دهدشت میزبان تیم قلات گناوه گچساران است و پاسارگاد چرام با   اتحاد قلعه رئیسی دیدار می کند.
در پایان هفته ی ۱۸ تیم آموزش عالی دانای یاسوج در صدر جدول مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاههای استان قرار دارد.
 دعوت از بانوان افتخارآفرین هندبالیست کهگیلویه و بویراحمدی به اردوی تیم ملی
رئیس هیات هندبال استان از دعوت بانوان هندبالیست نفت و گاز گچساران به اردوی تیم ملی هندبال بزرگسالان کشور خبر داد.
بانوان هندبالیست کهگیلویه و بویراحمدی به اردوی تیم ملی بزرگسالان کشور دعوت شدند.
علی ضامن آویش رئیس هیات هندبال استان با بیان این خبر گفت :هفت بانوی هندبالیست نفت و گاز گچساران به نخستین اردوی تیم ملی هندبال بانوان کشور دعوت شدند.
آویش افزود :
نخستین اردوی آماده سازی تیم ملی هندبال بانوان از تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه در تهران برگزار می شود.
رئیس هیات هندبال کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد :
اردوی آمادگی تیم ملی بانوان جهت شرکت در هفدهمین دوره رقابتهای قهرمانی آسیا ژاپن از تاریخ ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت ماه با حضور ۳۱ بازیکن در تهران برگزار می شود.
این مقام مسئول در هیات هندبال استان از دعوت هفت بانوی هندبالیست نفت و گاز گچساران در این اردو خبر داد و اظهار داشت :
صونا بیداد،طاهره محمدقاسمی،پریسا علیپور،بهاره ایزدگشب،راضیه جانباز،الناز قاسمی و فاطمه خلیلی دعوت شدندگان تیم هندبال بانوان نفت و گاز گچساران به اردوی تیم ملی هندبال بزرگسالان کشورمی باشند.
 
دو پروژه ورزشی در زیلایی در دست اجراست
مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد گفت :دو پروژه ورزشی در بخش محروم زیلایی در دست اجراست .
مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه بویراحمد از دست اجرا بودن دو پروژه ورزشی در بخش زیلایی خبر داد.
سید محمد تقی علوی مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد با بیان این خبر ضمن تشکر از حمایت های احمدی استاندار ورزش دوست استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی گفت :دو سالن ورزشی در بخش محروم زیلایی توسط دفتر فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان در دست احداث می باشد.
علوی افزود:سالن ورزشی برد پهن زیلایی و سالن ورزشی موشمی زیلایی دو پروژه در دست اجرا و احداث در این منطقه می باشد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان ادامه داد:سالن ورزشی برد پهن زیلایی در زمینی به مساحت ۱۴۰۰متر مربع ،اعتبار ۹۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی در دست اجراست .
مدیر ارشد ورزش و جوانان استان بیان داشت :سالن ورزشی موشمی زیلایی با اعتبار ۶۰۰میلیون تومان در زمینی به مساحت ۶۴۰متر مربع از محل اعتبارات ملی در دست احداث می باشد.
این مقام مسئول تصریح کرد:این دو پروژه ورزشی ۱۰ و ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تامین اعتبار در سال ۱۳۹۸ افتتاح خواهد شد.
علوی در ادامه از دست اجرا بودن ۳۴ پروژه ملی ،۳۸ پروژه هدایای خاص وزارت نفت و ۵۵پروژه ورزشی استانی در ورزش و جوانان استان خبر  داد و اظهار داشت:در صورت تامین اعتبارات و حمایت های مسئولین استانی و کشوری این پروژه ها تا پایان سال ۱۳۹۸ افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.
 
نفرات برتر مسابقات اسنوکر قهرمانی استان مشخص شدند
رئیس هیات بولینگ و بیلیارد استان از برگزاری مسابقات اسنوکر قهرمانی استان خبر داد.
رقابتهای اسنوکر قهرمانی استان با شناخت نفرات برتر در یاسوج به پایان رسید.
شاپور عنبری رئیس هیات استان با بیان این خبر افزود:
مسابقات اسنوکر قهرمانی استان بمناسبت اعیاد شعبانیه با قهرمانی امین رهبری در یاسوج به پایان رسید.
عنبری افزود:در این مسابقات که از ۱۲ لغایت ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار شد ،امین رهبری به مقام نخست رسید و  مصطفی راست بود،حسن شمسایی و محسن متولی بترتیب نفرات دوم تا چهارم را کسب کردند.
رئیس هیات استان بیان داشت: در این رقابتها فرید عوض پور نیز بعنوان بازیکن اخلاق معرفی شد.
در مراسم اختتامیه این مسابقات که با حضور علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان ، محمودی معاون اداره ورزش و جوانان شهرستان بویراحمد ، عنبری رئیس هیات استان و عسکری نایب رئیس هیات استان برگزار شد به نفرات برتر لوح قهرمانی و هدایای از طرف هیات استان اهدا شد .
این مسابقات با شرکت ۲۶ ورزشکار برگزار شد .
 
کلاس مربیگری درجه ۳آبهای آرام در یاسوج برگزار می شود
رئیس هیات قایقرانی استان از برگزاری اولین دوره کلاس مربیگری درجه ۳ آبهای آرام در شهر یاسوج خبر داد.
کلاس مربیگری درجه ۳آبهای آرام در یاسوج برگزار می شود.
احمد گنجی رئیس هیات قایقرانی استان با بیان این خبر گفت :با هماهنگی فدراسیون قایقرانی کشور و مساعدت و حمایت های علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان ،اولین کلاس مربیگری درجه ۳ آبهای آرام در یاسوج برگزار می شود.
گنجی افزود :این کلاس از ۱۹لغایت ۲۱ اردیبهشت ماه در شهر یاسوج و در محل تمرینات هیات قایقرانی استان در رودخانه بشار برگزار خواهد شد .
رئیس هیات قایقرانی استان ضمن دعوت از عموم برادران و خواهران علاقمند  به فراگیری این رشته در خصوص مدارک شرکت در این دوره بیان داشت:دارا بودن حداقل ۲۰ سال سن ،دارا بودن مدرک تحصیلی دپیلم ،گذراندن دروس تئوری یا دارا بودن مدرک لیسانس تربیت بدنی و واریز مبلغ ۱۵۰هزار تومان از مهمترین شرایط شرکت در این دوره می باشد.
گنجی در ادامه از راه اندازی هیات های قایقرانی دیگر شهرهای استان در اینده نزدیک با توجه به پتانسیل و ظرفیت های موجود خبر داد و افزود:خوشبختانه در سال گذشته با حمایت های مدیر کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون قایقرانی کشور ،تعدادی تجهیزات  قایقرانی و پارو در اختیار این هیات قرار گرفت و با توجه به راه اندازی هیات های شهرستانی در اختیار این هیات ها برای شروع فعالیت ها قرار گرفت .
رئیس هیات قایقرانی استان از برگزاری و میزبانی اردو های تیم های ملی در شهر یاسوج در سال جاری خبر داد و افزود:با توجه به پتانسیل های زیر ساختی در استان و شهر یاسوج و موافقیت مدیر کل ورزش و جوانان و فدراسیون در سال جاری شاهد میزبانی مسابقات و اردو های تیم های ملی در شهر یاسوج خواهیم بود .
 
درخشش دوومیدانی کاران نوجوانان کهگیلویه وبویراحمدی در رقابتهای قهرمانی کشور
تیم دوومیدانی نوجوانان کهگیلویه وبویراحمد در رقابتهای قهرمانی کشور به یک مدال طلا و برنز مسابقات دست یافت.
در جریان مسابقات دوومیدانی قهرمانی نوجوانان کشور که طی روزهای ۱۳ الی ۱۴ اردیبهشت ماه به میزبانی استان کردستان در سنندج برگزار شد ،تیم دوومیدانی کهگیلویه وبویراحمد موفق به کسب یک مقام اولی و مدال طلا و یک مقام سومی و مدال برنز این رقابتها شد .
در ماده پرتاب دیسک این مسابقات احمد رضا غلامیان با پرتابی به مسافت ۵۰ متر به مقام اول و مدال طلا دست یافت و در ماده پرتاب نیزه سجاد افشون با پرتاب ۵۶ متر به مقام سوم و مدال برنز دست یافت.
نفرات برتر مسابقات دوومیدانی نوجوانان کشور به اردوی تیم ملی دوومیدانی نوجوانان کشور راه یافتند.
 
حضور بانوی کوراش کهگیلویه بویراحمدی در تورنمنت بین المللی
بانوی ملی پوش کوراش استان به تورنمنت و اردوی تیم ملی کوراش بانوان کشوردعوت شد .
تورنمنت و اردوی مشترک بانوان کشورهای آسیایی به میزبانی کشور جاکارتای اندونزی در حال برگزاریست .
در این اردو و تورنمنت که از ۱۳ لغایت ۲۸ اردیبهشت ماه به میزبانی کشور جاکارتای اندونزی در حال برگزاریست ،طاهره آذر پیوند عضو تیم ملی کوراش بانوان کشور بهمراه ملی پوشان تیم ملی کوراش بانوان حضور دارد.
این اردو و تورنمنت به منظور حضور قدرتمند تیم های کوراش بانوان کشور برای شرکت در رقابتهای آسیایی جارکارتای اندونزی که مرداد ماه برگزار می شود در حال برگزاریست.
 
انتصاب سرپرست نمایندگی بخش سوق
طی حکمی از سوی علوی مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه بویراحمد ،سرپرست نمایندگی بخش سوق منصوب شد .
در این آئین تودیع و معارفه سرپرست نمایندگی ورزش و جوانان بخش سوق که با حضور علوی مدیرکل ورزش وجوانان ،حجت الاسلام کیانی اصل امام جمعه ، تورج رزمجو بخشدار،رضا نیکویی زاده رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کهگیلویه،ایموری مسئول دفتر فنی و مهندسی و جهانبخش مسئول دفتر حقوقی ، حسن غندی معاونت شهرداری، احتشام پورمحمدی نایب رئیس هیئت کشتی استان ،نماینده شورا ،مسئولین هیئت های ورزشی  و جمعی از ورزشکاران شهر سوق در محل نمایندگی ورزش و جوانان این شهر برگزار شد کیومرث دوستکام کارمند این نمایندگی طی حکمی از سوی مدیر کل ورزش و جوانان استان به عنوان سرپرست نمایندگی ورزش وجوانان بخش سوق منصوب  وازخدمات محمود فاضلی مسئول اسبق تقدیر وتشکر شد .
 
بازدید مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه بویراحمد از اماکن ورزشی شهر سوق
مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه بویراحمد از اداره و اماکن ورزشی شهر سوق بازدید کرد .
مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه بویراحمد با حضور در شهر سوق از اماکن ورزشی این شهر بازدید کرد .
سید محمد علوی مدیرکل ورزش وجوانان درجمع مسئولین وهیئتهای ورزشی بخش سوق ضمن تبریک روزجوان وتشکر ازمسئولین شهر سوق ،از زحمات چندین ساله فاضلی سرپرست اداره ورزش و جوانان این شهر تقدیر کرد . علوی از عدم نگهداری اماکن ورزشی توسط بعضی از مستأجرین ومتضررشدن اداره کل گلایه کرد و از اجرای  قانون جدید حسابرسی هیئت های ورزشی،تعامل شهرداری و ورزش وجوانان، توجه به ورزش بانوان خبر داد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان از پیگیری وضعیت سرپرستی ورزش وجوانان بخش سوق ، رفع نواقصی  استخرشنای شهرسوق، تعویض کفپوش سالن والیبال ، رفع نواقصات سالن رزمی و کشتی و همچنین از شروع بکارپروژه ساخت چمن مصنوعی در دهستان راک در آینده نزدیک خبرداد.
همچنین مقررشد مبلغی جهت کمک به هیئت های ورزشی شهر سوق در نظرگرفته شود.
مدیر ارشد و ورزش و جوانان استان ضمن تشکر از نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه ، از جذب اعتبارات ازطریق شرکت نفت جهت ساخت سالن ورزشی استاندارد چندمنظـوره جدید در شهر سوق خبرداد.
 
کارگاه آموزشی پیشگیری کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ویژه هیات دوومیدانی استان
کارگاه آموزشی پیشگیری کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ویژه  اعضای هیات دوومیدانی استان برگزار شد .
کارگاه آموزشی پیشگیری کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ویژه هیات دوومیدانی استان در یاسوج برگزار شد .
رحمت الله شاکری معاون فرهنگی و امور جوانان و مدرس این دوره ،  شناخت آسیب های اجتماعی و نحوه پیشگیری از آن در بین جوانان ، نوجوانان و ... برای خانواده ها مهم ارزیابی کرد و ریشه یابی برای شناخت دلائل بروز این آسیب ها در اجتماع را برای مصون ماندن از خطرات و آسیب های احتمالی ، امری ضروری دانست .
وی در تشریح ابعاد آسیب های اجتماعی به رفتارهای پرخطر اشاره کرد و افزود : خشونت و گسترش انواع آن در بین افراد جامعه ، مخاطره آمیز ترین نوع آسیب اجتماعی است که ناشی از هدف عمدی مرتکب شونده به قصد وارد ساختن آسیب و زیان جسمی یا روحی به دیگران است و بد اخلاقی ، کردار ناپسند و عمل مجرمانه فرد خاطی در این زمینه موجب بروز این شیوه مذموم در ارتباطات فردی و اجتماعی است .
شاکری بروز آسیب های اجتماعی ، اعتیاد به مواد مخدر و در مرحله اول گرایش به مصرف سیگار را دروازه ورود به صحنه انواع آسیب ها برشمرد و مراقبت خانواده ها و اولیا را از فرزندان در این زمینه خواستار شد .
وی در تبیین زمینه های خطر حاصل از مصرف مواد مخدر ، هزینه های انسانی و سرمایه های مادی در مقابله با این بلای خانمانسوز را برای کشور بسیار بالا دانست  و افزود :این برنامه با همکاری سازمان های مردم نهاد برگزار شد .
شاکری از برگزاری جشن نیمه شعبان و هفته جوان در دانشگاه فنی و حرفه ای دخترانه خبر داد و تصریح کرد :
این جشن با حضور دانشجویان و مسئولین دانشگاه برگزارشد  و در پایان به نفرات شرکت کننده جوایزی اهدا شد.
وی  اظهار داشت: هدف جشن‌های نیمه‌شعبان را ترویج فرهنگ مهدویت، انتظار و معرفی سبک زندگی و سیره امام زمان (ع) ذکر کرد .
شاکری با اشاره به اینکه توجه به فرهنگ مهدویت، یکی از سنگرهایی است که می‌تواند در جوانان اعتقاد و اخلاق ایجاد کند تصریح کرد: جوانان باید به‌طور صحیح و اصولی فرهنگ مهدویت را بشناسد و عقیده به مهدویت و امامت به‌خوبی به نسل جوان آموزش داده شود.
وی بابیان اینکه باید مباحث مهدویت را عمیقاً ترویج و نشر دهیم افزود: با ترویج فرهنگ مهدوی عشق به امام زمان (عج) در جوانان گسترش می‌یابد.
در این برنامه اجرای موسیقی مولود خوانی مسابقه اهدا جوایز و شام برگزار شد
این جشن با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و سازمان های مردم نهاد آوای امید جوانان و دلهای پاک دنا و دانشکده فنی و حرفه ای برگزاری شد.
 
اجرای طرح کشوری سنجش قامت و اصلاح ناهنجارهای اسکلتی دختران در استان کهگیلویه وبویراحمد
مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری طرح کشوری سنجش قامت و اصلاح ناهنجاری‌های اسکلتی با ورزش برای دختران ۹ تا ۱۵ سال در روستا‌های پرجمعیت استان خبرداد و گفت: این طرح در استان کهگیلویه و بویراحمد از آغاز طرح قامت سنجی در روستاهای حاشیه نشین مراکز شهرستانهای استان در هفته جاری خبر داد.
علوی هدف از اجرای این طرح را شناسایی ناهنجاری‌های بدنی به وجود آمده برای دختران روستایی عنوان کردوافزود:معرفی ورزش به عنوان یک اهرم که جایگزین درمان  و رفع ناهنجاری ها از دیگر اهداف این طرح است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سایر هیئت ها همگام با اجرای این نسبت به شناسایی استعدادهای ورزشی در روستاهای استان خبر داد و گفت: این اداره کل با همکاری هیئت پزشکی ورزشی استان با اعزام تیم های سیار به روستاها و دهستان های بزرگ استان طرح سنجش قامت و ارزیابی مشکلات قامتی را انجام می دهد .
وی گفت : طی فراخوانی از بانوان این روستاها درخواست می شود تا با مراجعه به پایگاههای سنجش سلامت زنان ، اندازه گیری های لازم برای این طرح جدید را بر روی آنها انجام دهند .
طرح ملی سنجش قامت و حرکت ویژه بانوان روستائی همزمان با ایام شعبانیه از منطقه زیلایی شهرستان بویراحمد آغاز خواهد شد تا بانوان روستاهای این استان از نظر اسکلت بدنی مورد ارزیابی قرار بگیرند .
 
۱۵ کارگاه توانمندسازی توسط سازمان مردم نهاد استان در حال برگزاریست
معاون فرهنگی و امور جوانان کهگیلویه بویراحمد گفت : ۱۵ کارگاه توانمندسازی توسط سازمان مردم نهاد استان در حال برگزاریست .
۱۵ کارگاه توانمندسازی توسط سازمان مردم نهاد استان در حال برگزاریست .
رحمت الله شاکری معاون فرهنگی و امور جوانان با بیان این مطلب گفت :
مطالبه گری اجتماعی  یکی از محور های اصلی این کارگاهها ست که توسط سازمان مردم نهاد گلبرگ نجابت عاطفه ها در اداره کل ورزش و جوانان برای سازمانهای مردم نهاد برگزار گردید.
شاکری معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ادامه داد: یکی از سیاست های علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان این است که ما در استان کهگیلویه و بویراحمد سازمانهای مردم نهاد توانمند در حوزه های مختلف داشته باشیم ودر این راستا مطالبه گری اجتماعی حلقه مفقوده ای است که باید در استان بیشتر به این موضوع بپردازیم و آگاهی سازی را در این راستا به بدنه جامعه وارد کنیم.
شاکری ضمن قدر دانی از توجه و حمایت های مدیر کل ورزش و جوانان استان وعنایت ویژه به حوزه جوانان از سازمان مردم نهاد گلبرگ نجابت عاطفه ها تقدیر و تشکر کرد که در این راستا کارگاه با کیفیت خوب و شایسته ای برای سازمانهای مردم نهاد برگزار کردند.
شاکری از برگزاری کارگاههای آموزشی  و سازمانهای مردم نهاد به همت اداره کل ورزش و جوانان استان کهیگیلویه وبویراحمد  در شهرستان باشت خبر داد.
معاون فرهنگی و امور جوانان  راه اندازی کسب کارهای اجتماعی کوچک  یکی از محور های اصلی این کارگاهها ذکر کرد و تصریح کرد این کارگاهها  توسط سازمان مردم نهاد گلبرگ نجابت عاطفه ها در شهرستان باشت برگزارشد .
 
برگزاری جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان کهگیلویه
با حضور معاون فرماندار شهرستان کهگیلویه جلسه ستاد ساماندهی جوانان این شهرستان برگزار شد.
جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان کهگیلویه برگزار شد .
این جلسه که در محل فرمانداری شهرستان کهگیلویه و با حضور اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان و شاکری معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، نیکویی زاده رئیس اداره ورزش و جوانان و دبیر جلسه به تشریح برنامه ها و عملکرد اداره ورزش و جوانان پرداخت و از برگزاری چندین همایش و برنامه  در هفته جوان خبر داد و خواستار حمایت همه دستگاه ها و مسئولین در برنامه های جوانان شد.
شاکری  معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان ضمن تقدیر و تشکر از فرماندار شهرستان کهگیلویه و اعضای ستاد ساماندهی و با عرض تبریک هفته جوان و روز معلم به عملکرد اداره کل در حوزه جوانان پرداخت و با بیان اینکه شهرستان کهگیلویه در حوزه جوانان رتبه اول را با کسب کرد خواستار توجه بیشتر دستگاه ها به حوزه جوانان شد و عنوان کرد: اداره ورزش و جوانان به عنوان دبیر ستاد می باشد و حوزه جوانان حوزه ای فرابخشی است و همه دستگاه ها مسئول هستند.
شاکری از تفاهم نامه وزارت ورزش با صندوق کارآفرینی امید در زمینه اشتغال خبر داد و عنوان کرد: اشتغال چالش اساسی در حوزه جوانان می باشد.
معاون فرهنگی اداره کل عنوان کرد: در سال جاری کارگاه های در حوزه ازدواج، حاشیه نشینی٬ طلاق، آسیب های اجتماعی و... را در سطح استان برگزار خواهیم کرد.
در این جلسه هر یک از اعضای ستاد ساماندهی به ارایه دیدگاه ها و راهکارهای خود در حوزه جوانان پرداختند.
از مهمترین مصوبات این نشست همکاری دستگاه های عضو ستاد در برنامه های حوزه جوانان، برگزاری کارگاه های آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج، تسریع در وام ازدواج و تسهیلات به زوج های جوان اشاره کرد .
 
 مشکلات ورزش چرام بررسی شد
در جلسه ای و با حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان در محل اداره ورزش و جوانان شهرستان چرام ،مشکلات ورزش این شهرستان مورد نقد و بررسی قرار گرفت .
در این نشست که درمحل اداره ورزش وجوانان شهرستان چرام و باحضورعلوی مدیرکل ورزش و جوانان استان ،بخشایی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان چرام ،ایموری مسئول دفتر فنی و مهندسی اداره کل  جهانبخش مسئول دفتر حقوقی اداره کل برگزار شد ،پیرامون مسایل و مشکلات ورزش این شهرستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
بخشایی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ضمن تشکر از حمایت ها و حضور مدیر کل و همراهان به شهرستان ،به تشریح برنامه ها و عملکرد های این اداره در سال گذشته پرداخت و خواستار حمایت از ورزش شهرستان وبخش سرفاریاب و حل مشکلات استخر شهرستان شد .
علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان ضمن تشکر از تلاش یکساله اداره ورزش و جوانان شهرستان ،از حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان در توسعه زیر ساخت های عمرانی ،فرهنگی و ورزشی این شهرستان خبر داد.
حل مشکلات کفپوش سالن ورزشی چرام ،تعمیر و راه اندازی استخر شنای شهرستان ،اختصاص یک دستگاه رایانه برای اداره ورزش و جوانان شهرستان چرام ،برطرف شدند انشعابات اماکن ورزشی این شهرستان ومستند سازی اماکن ورزشی شهرستان از طرف اداره ورزش و جوانان شهرستان چرام از مهمترین مصوبات این نشست بود.
همچنین در بخش فرهنگی مقررشد موسسه قرب مهرایثاربرنامه های درحوزه جوانان درچرام اجرا کند.
 
تیم کبدی بانوان کهگیلویه وبویراحمد عازم مسابقات شد
تیم کبدی بانوان کهگیلویه وبویراحمد برای حضور در رقابتهای قهرمانی جوانان کشور عازم محل مسابقات شد .
تیم کبدی بانوان کهگیلویه وبویراحمد عازم مسابقات شد.
رقابتهای کبدی جوانان بانوان کشور به میزبانی استان کردستان در سنندج برگزار می شود.
این مسابقات از ۱۲ لغایت ۱۵ اردیبهشت ماه و با حضور تیم های کبدی بانوان سراسر کشور برگزار می شود.
در تیم کبدی بانوان کهگیلویه وبویراحمد  اعزامی به این رقابتها ،مریم جوکار ،الناز افشار ،زهرا آریو برزن ،شکیلا عسکری ،سارا نظری ،فائزه امدائی،کلثوم بهادران ،شیرین مظفری و سارا عباسی حضور دارند.
مریم جوکار بعنوان مربی ،مهناز ماندگانی نایب رئیس هیات بعنوان سرمربی و عظیمه کرم دوست بعنوان سرپرست تیم را همراهی می کنند.
مهناز ماندگانی نایب رئیس هیات و سرمربی تیم کبدی بانوان استان اعزامی به این رقابتها از حمایت های علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان در اعزام این تیم و حمایت های که از این رشته دارند تقدیر کرد .
برای  تیم کبدی جوانان بانوان استان در این مسابقات آرزوی موفقیت داریم.
تیم کبدی بانوان کهگیلویه وبویراحمد امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه عازم سنندج محل برگزاری این رقابتها خواهد شد .
 
دیدار رئیس فدراسیون ورزش های همگانی کشور ومدیرکل ورزش وجوانان با امام جمعه یاسوج
رئیس فدراسیون ورزش های همگانی کشورومدیرکل ورزش وجوانان کهگیلویه وبویراحمد با امام جمعه یاسوج دیدار وگفتگو کردند.
امام جمعه یاسوج دراین دیداراظهارداشت:دین اسلام دینی جامع وکامل است که برای تمام شئون بشر برنامه دارد و ورزش نیز یکی از برنامه های خوب ومورد تاکید اسلام است. سید علی اصغر حسینی  با بیان اینکه درجا زدن،عقب گرد وارتجاع در اسلام ممنوع است گفت:انسان وهرچیزی که دچار بی تحرکی شد نابود می شود .وی بیان داشت:ورزش همگانی مادر همه ورزشها است وباید فضا وبستر لازم برای تحرک هرچه بیشتر مردم فراهم شود.
مدیرکل ورزش وجوانان کهگیلویه وبویراحمد نیز دراین دیدار با بیان اینکه  براساس منویات رهبری وتاکید رئیس جمهور وهمچنین نگاه وزارت ورزش وجوانان توجه ویژه ای نسبت به توسعه وترویج ورزش همگانی شده گفت سال ۹۶ شاهد اتفاقات مطلوبی در حوزه ورزش های همگانی بودیم وسال پرهمایشی را دراین زمینه پشت سرگذاشتیم که امیداست شاهد تداوم این  روند درسال جاری نیزباشیم.
رئیس فدراسیون ورزش های همگانی کشور هم با استناد به سخنان رهبرمعظم انقلاب درخصوص اهمیت مقوله ورزش همگانی اظهارداشت:طبق گفته رهبر معظم انقلاب ورزش همگانی سلامتی ،نشاط وشادی رابرای جامعه به ارمغان می آورد وبسیاری از معضلات اجتماعی درپرتو آن برطرف می شود.وی افزود:وقتی دبیرستاد ورزش همگانی جهان سخنان رهبرانقلاب را درخصوص توسعه وترویج ورزش همگانی شنید این نگاه وتوجه ویژه ایشان راستود وگفت:از رهبران دینی دنیا درخواست داریم نگاهشان درمقوله ورزش همگانی مانند رهبر معظم انقلاب باشد.
مجدآرا درپایان  از حجت الاسلام حسینی خواست تا در خطبه های نماز جمعه مردم رانسبت به مقوله ورزش توصیه وتشویق کنند.
 
مجمع عمومی سالیانه هیات ورزش های همگانی برگزارشد
رئیس فدراسیون ورزش های همگانی در نشست مجمع سالیانه هیات ورزش همگانی به تهیه وتدوین دو جلد کتاب سند تحول این فدراسیون اشاره کرد واظهارداشت:۴۰۰تا۵۰۰ متخصص بیش ازیک سال ونیم با ۷ هزارنفرساعت بر روی سند تحول ورزش همگانی کشور کار کرده اند.
امیرمجدآرا افزود:شهرستانها باید این سند را عملیاتی وگزارش عملکرد را ارائه دهند تا متناسب با آن بودجه دریافت کنند.امیرمجدآرا به برگزاری همایش مدرسین طی روزهای ۱۸ و۱۹ اردیبهشت درتهران اشاره کرد وافزود:بیش از ۹۰۰ نفر برای شرکت دراین همایش ثبتنام کرده اند.
وی با بیان اینکه بدنبال فعال کردن سواد حرکتی درکشور هستیم تصریح کرد:تمام کشورهای آمریکایی واروپایی سن طلایی ۳تا۶ سال رابرای آموزش سواد حرکتی مادران به فرزندان انتخاب کرده اند که متاسفانه این امر درکشور ما محقق نشده است.
رئیس فدراسیون ورزش های همگانی کشور از تصویب انجمن مادران درکشور خبرداد وبیان داشت:یکی از ماموریتهای انجمن مادران و وزارت بهداشت تحویل برگه به مادران جهت آموزش سواد حرکتی  فرزندان است.
مجدآرا با اشاره به اینکه سال گذشته   ۲۱ نفر ازمتخصصین فعال درحوزه ورزش همگانی به کشور دعوت شدند گفت:از متخصصین داخلی وخارجی درخواست شد تا مقالات خود رابرای فدراسیون ورزشهای همگانی ارسال کنند که نهایتا بعد از تجزیه وتحلیل  خروجی آن کتابی تحت عنوان گفتمان ورزش همگانی درنظام بین الملل شد.
وی ادامه داد:کتاب توسعه ورزش همگانی نیز ازدیگر کتابهای کارشده در حوزه ورزش همگانی ات که درهمایش روزمعلم به نمایش درمی آید وبه استانها نیز ارسال می شود.این مسئول درپایان یادآور شد برای تبدیل استان  کهگیلویه وبویراحمد به پایلوت ورزشهای همگانی تلاش وپیگیری می کنیم.
 
انتخابات هیات وزنه برداری کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد
در مجمع انتخابات هیات وزنه برداری استان که با حضور علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان و دبیر فدراسیون برگزار شد ،عبدالرحیم کاظمی بارای اعضای مجمع بعنوان رئیس این هیات منصوب شد .
سید محمد تقی علوی مدیرکل ورزش وجوانان استان در جلسه مجمع انتخاباتی هیئت وزنه برداری گفت : مجمع انتخاباتی هیئت وزنه برداری استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور دو کاندیدا بر گزارشد وعبدالرحیم کاظمی با ۸ رای ماخوذه از ۱۵ رای به مدت ۴ سال به عنوان رئیس این مجمع انتخاب شد.
علوی ضمن قدردانی از زحمات عباس بهروزی قوام آبادی رئیس اسبق هیات وزنه برداری استان،ادامه داد : امیدواریم با انتخاب رئیس جدید وتدوین برنامه های این هیات بتوانیم اقدامات خوبی در راستای پیشبرد اهداف این مجمع انجام دهیم .
وی اظهار کرد : باید با همکاری و همدلی واستفاده از تجارب دست اندرکاران این رشته کمبودها ونواقصات را جبران کنیم.
مدیر کل ورزش و جوانان استان بر استعدادیابی و شناسایی نخبگان این رشته در سطح استان با توجه به وجود پتانسیل و ظرفیت های جوانان استان تاکید کرد و خواستار حمایت مادی و معنوی فدراسیون در توسعه زیر ساخت های این رشته شد .
در پایان رای گیری انجام شد و عبدالرحیم کاظمی باکسب ۸ رای از ۱۵ رای به مدت ۴ سال به عنوان رئیس هیات وزنه برداری استان انتخاب شد.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1