تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۳۳۵۷۷۹

نقدی بر همایش روز معلم کهگیلویه

۴۵
۰
کبنا ؛متن ارسالی

مطابق هرساله جشن و یادواره روز معلم در کهگیلویه برگزار شد، اما تلاش بی‌امان و همه جانبه مدیر آموزش و پرورش شهرستان برای جلب نظر نماینده و ابقا در پشت میز عزیزش این همایش وزین را تاحد یک متینگ انتخاباتی تنزل داد.
سخنران مدعو از هردری سخن گفت جز معلم و مقام معلم چرا که گفتن از معلم و تبیین منزلت و کارکرد سترگش آنهم درحضور اساتیدی مجرب و تحصیلکرده که عمرخود راصرف تعلیم وتعلم کرده‌اند سوادومعلوماتی را طلب میکندکه دربضاعت این سخنران نبود
اینکه چرا هر چهار شهرستان کهگیلویه بزرگ همایشی برگزار می‌شود فارغ از اینکه موضوع چه باشد واهداف چه؟ حتماً باید نماینده محترم مجلس سخنران باشد و همه را به متینگ انتخاباتی تبدیل کند! مقوله‌ای است که فعلاً قصد ورود به آن را ندارم چرا که معلم آنقدر بزرگ و مهم هست که یک مقال را به تنهایی به خود اختصاص دهد.
معلم
ای معلّم ای عزیز
ای همیشه با جهالت در ستیز
روزگارت آفتــــابی بـــــــــــاد و دنیــایت زلال
تا قلم شد، دست تو از تیغ، تیز
گشت تاریکی مریض
کاش آنقدر کرامت شما در ذهن و جان جامعه نهادینه میشد که سخنران یادواره مقام معلم به اندازه حفظ کردن شعری مربوط با موضوع خود را به زحمت می انداخت کاش معلم آنقدر عزیز بود که مجبور نمیشد در روز گرامیداشت مقامش دقایق طولانی مستمع سخنرانی باشد.
کاش لااقل در روز معلم معیار انتخابها دانش و شایستگی بود و تریبون دراختیار معلمان دانشمندی قرار می‌گرفت که هرکدام هزاران بیت شعر سروده‌اند و کتابها نگاشته‌اند.
روز معلم روز ساختمان‌ها نیست که لیست ساختمان‌های تعمیرشده را روخوانی کنیم!!!
روز معلم روز گرامیداشت معمار تمدنهاست و به راستی هر جامعه ای که مقام معلم را فهمید گوی سبقت از دیگران ربود.
در آموزه‌های دینی ما معلم جایگاهی الاهی دارد تا آنجا که معلمی را شغل انبیا دانسته‌اند.
آری معلمان پیام آوران نوروناجیان انسان از سیاهی جهالت‌اند
امیرالمومنین (ع) فرمودند هرکس کلمه ای به من بیاموزد عمری مرا بنده خود کرده است
روی سخنم بانماینده محترم مجلس است؛
آیا ستم نیست که یادواره مقام معلم رابه یک متینگ سیاسی و انتخاباتی تبدیل کنیم؟
آیا تکرار چندیدن باره ادعاهای دور از واقعیت در همایش تجلیل از مقام معلم ظلم به معلمان نیست؟
شما ازابتدای فعالیت‌های انتخاباتی و دو سالی که از نمایندگی‌تان می‌گذرد همین سرفصل‌ها را در سخنرانی های پرتعدادتان به کرّات بازگو کرده‌اید!!!
دشمن فرضی شما کیست سردار؟
چه کسی چوب لای چرخ خدمت رسانی شما می‌گذارد؟
شما یک ساعت تمام نتایج جلسه ده دقیقه ای خود باجناب بطحایی را فهرست وار ارایه دادید آیا در ده دقیقه حتی می‌توان همه این موضوعات رامطرح کرد؟
اینگونه سخن گفتن دست کم گرفتن مستمعان نیست؟
جلسات برنامه ریزی استان در غیاب حضرتتان برگزار می‌شود و شما وقت خود را صرف سخنرانی در همایش های مختلف می‌کنید آیا این رویه باعث از دست رفتن حقوق موکلانتان نمی‌شود؟
اگر با استاندار مشکلی ندارید چرا به جلسات برنامه ریزی دعوت نمی‌شوید و جلسات در غیاب شما و حضور سایر نمایندگان استان برگزار می‌شود؟
شان معلم این نیست که محرومیتش را چماق کرده و انواع سخن را نثارش کنیم.
جناب نماینده محترم شما به واسطه عدم توانایی کافی در رایزنی و از دست دادن کانال‌های معمول مجلس و ناتوانی در به ‌کارگیری اهرم‌هایی که کرسی نمایندگی در اختیارتان می‌گذارد دست به دامان به ظاهرخیّرهایی شده‌اید که سایر نمایندگان از آن‌ها فراری هستند، کیست که نداند این سرمایه داران مرکز نشین درازای این خرده خرج‌ها چه انتظاراتی از نمایندگان مجلس که ندارند و به عنوان نمونه می‌توان شهرام جزائری ها را نام برد که معرف حضور همه ملت هستند.
خدا میداند کسی که پای اینگونه معامله گران را به مجلس بازکند سزاوار هر سرزنشی است.
شما چپ و راست را نکبت میدانید!!!! وخواهان دفن کردن احزاب سیاسی هستید!!! آیا شنیدن این سخن ازئیک نماینده پارلمان عجیب نیست؟! آیا اینکه یک نماینده پارلمان به اولین وأساسی ترین اصل دموکراسی که همان تعدد احزاب سیاسی است اینقدر بی اعتقاد باشد که خواهان دفن کردن احزاب است نشان دهنده این مهم نیست که شخص موردنظرهیچ اطلاعی از مردمسالاری ندارد.
آیا تعدد احزاب باعث پویایی سیاسی جامعه وکنترل دولتمردان نیست
آیا این موضعگیری نشانگر این نیست که دموکراسی و خرد جمعی را بر نمی تابد و یا چون سابقه سیاسی لازم را ندارید که در قالب یکی از این دو تفکر مطرح شوید مشتاق انهدامشان هستید؟
بیان این سخنان جفایی آشکار درحق کسانی است که جان خود رادر راه مبارزه با استبداد فدا نمودند و مطرح کردن این سخنان در یادواره معلمان که همیشه پیشتاز مبارزه بااستبداد بوده و هستند توهین به معلمان آزادی خواه است.
جناب نماینده چون همیشه شما را دعوت به اعتدال و تقوا میکنم.
و برادرانه استدعا دارم که مدت باقی مانده را دست به عصا و به دور از حواشی سپری کنید و سیاست را چون دیگرحرفه ها به اهلش واگذارید چرا که سیاست کوره راه‌های لیز و پره های تیز دارد.
خداوند همه ما را هدایت کند تا قلم و قدم را جز برای رضای خدا بر نداریم و سایه پر نعمت مقام معظم رهبری و نظام مقدس اسلامی را برمرز و بوم ایران مستدام دارد. انشاالله.
--------------------------
میرآرش تقوی
---------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
پشت زمینه عکس میرآرشو
. میرآرش را نگاه !!!!!!!!
دوست گرامی جناب تقوی اگر مدیران سردار را دعوت نکنند سردارندیا بهتر بگویم .سال هاست که ...........................
Iran, Islamic Republic of
زنده باد آرش
معلم مدارس چرام
Iran, Islamic Republic of
جدا عالی بود.در روز معلم شهرستان چرام هم به جای تکریم متاسفانه معلم را تحقیر کردند. چرا رسانه‌ها سکوت کردند؟؟؟؟.چرا معاون آموزش ابتدایی مدیرکل آموزش و پرورش این . ولی صدایی شنیده نشد ومعلمانی که اعتراض کردند متاسفانه . شدند.
كشاورز
Iran, Islamic Republic of
چپ و رأیت را .کنیم تا سردار بلارقیب بشوند??????????وای به روز شهرم
لنده مظلوم
Iran, Islamic Republic of
خیرها صدمیلیون خرج میکنند .صدمیلیاردی درخواست میکنند
مژگان تقوی
Iran, Islamic Republic of
هر چند که روز معلم گذشته، ولی شایسته و پسندیده هست که روز این مقام غیر قابل توصیف را به روح پدر مهربان و دلیر مرد عرصه ادب و مردانگی تبریک بگویم. روحشون شاد انشاالله. تاریخ جولانگاه مردان و زنانیست که به حق جهت، تلنگری به مردمان زمان قلمی بر کاغذی چرخاندند. باشد که این قلم شما در صیانت از این مقام بلند مرتبه زمان تلنگری به همگان باشد،.میر بزرگ این روزها همه جا غمگین و بغضها در آنات ترکیدن، نه فقط مقام و منزلت معلم، در روز تجلیل آنچه که باید باشد نیست، بلکه اکثر اقشار و آحاد مردم از اینکه، سالی بیاید و ساعتی، درگوشه ای شاید به نیکی از جایگاهشان صحبتی شود در رنج هستن. امید به اینکه همه مردم در جایگاهی که هستن و درلحظه مورد تجلیل باشن، شاید که انگیزه ای مثمر ثمر پیدا کنند جهت سازندگی. سپاس از لطف شما و درود به فکر و قلم شما، الحق پسر همان پدری. در شان مقام معلم چه قلم ها باید بچرخد تا شاید گوشه ای ناچیز از این دریای بیکران به همگان شناسانده شود. باشد که مسئولین جایگاه هر قشری را به احترام ادا و در جامعه نهادینه کنند. احسنت میر بزرگ
سوق قهرمان
Netherlands
درود بر میر آرش واقعا ما از مطالب شما که همیشه بوی واقعیت و حقیقت هست لذت می‌بریم. بسیار مطلب بجا و خوبی تحریر کردید و حرف دل ما را زدید تک تک نکاتی که بیان کردید برای ما هم جای سوال است اما چه کسی باید پاسخگو باشد. فروزان آموزش پرورش بای بای
مخاطب ناراضي
Iran, Islamic Republic of
کبنا چرا سانسورمیکنی؟همین یادداشت راعصردنامنتشرکرد شمایال ودم واشکمش راحذف کردید این ازاخلاق حرفه ای بدوراست
نگین تاجی
Iran, Islamic Republic of
درود بر میر آرش.
Iran, Islamic Republic of
خیرها . هستندکه خرج میکنندوپروژه .میگیرند
همشهری
Iran, Islamic Republic of
.. به خاطر حفظ . دست به هر کاری بزنه .
لنده
Iran, Islamic Republic of
وقتی یه .بشه معلومه چه وضعی پیش میاد.دستخوش به اصلاحات واونهمه . که باعث شدن این نماینده بشه
مهندس
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب تقوی عزیز.
واقعا وجود این . نتیجه بی تدبیری و معامله سران . اصلاحطلب منطقس.
باید هم سخنران همایش بشه . ۴کلام .نداره
Iran, Islamic Republic of
درروز معلم بایستی گزینه مناسب باآموزش وپرورش صحبت کند،نه کسی که اصلا ربطی به معلمی وجایگله ملعلم ندارد
محمد
Iran, Islamic Republic of
میر آرش تقوی سلام ما جمعی از فرهنگیان هم نظر با سردار معتقدهستیم که چپ و راست را باید دفن کرد چرا که اینها حزب نیستند همه در پشت پرده یه تفکرند که مردم را به دو گروه تقسیم کرده و هر از چند یک گروه را حاکم میشه ایا این چپ و راست با کدوم یک از ساختارهای سیاسی و حزبی هم نوا هستند یقینا اینها به قصد سرگرم کردن مردم و حاکمیت خود هستند اگه غیر از این است شما بفرما چه تفاوتی بین حاکم شدن انها وجود داره همه یک حرف می زند نه در اسایش مادی تحول ونه در اندیشه انها اختلافی دیده میشه
ولي نژاد
Iran, Islamic Republic of
اینکه سردار دنبال دفن کردن احزاب است اصلا عجیب نیست درمقیاس . هم مجلس رابه . هم همه احزاب رادفن کرد .جمعی. بیزاراست .
مسلمان
United States
همه جا همین طور است مرکز استان هم همین طور بود
بنی لو
Iran, Islamic Republic of
واقعا متن عالی بوده.معلمی شغل انبیاست.و باید سخنران آن زجر کشیده علم و معرفت و منزلت معلم باشد
امیر
United States
کلا این اقایان به اططلاح ..) یک حس ناسیونالیستی و خود برتر بی..دارند و چون الان جناح اقای تقوی حاکم نیست و تریبون از دستشان خارج شده به. افتادند. هنوز دوران . وقت اموزش و رورش ب...که از بستگان جنابعالی و منصوب سناتور شما بوده خاطر همه را مکدر میکند.حتما جناب. دنبال این هستی که از سردار انتقاد کنی تا بگویی موحد خوب بوده یا بهتره فردی مثل موحد نماینده بشه تا بشه پاتوق جنابعالی و سایر « . » ها. ولی این راه معروف شدن نیست.
امیر صداقت
Iran, Islamic Republic of
جناب میر آرش صحبت شما کاملا درسته واقعیت ها رو بیان کردید
وطنم دهدشت
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه . مثل . و خیال میکنه مردم عملکردشو مورد سنجش قرار نمیدن نکات خیلی خوبی رو بیان میکنید امیدوارم دوستان خوب مطالعه بفرمایند
یاحسین
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود بر اقای تقوی و همه مخاطبان عزیزم منم با نظر شما موافقم روز معلم باید از معلمان فرهیخته و باسواد و درد کشیده دعوت میشد واقعا زیبنده نیست روز معلم روروز میتینگ سیاسی قرار بدهند هرچند اقای نماینده از هرجلسه و همایشی برای انتخابات دور بعد استفاده میکنن
سید علی توحیدی
United States
احسنت ودرود بر میرآرش واقعا مطالب شما هیچ وقت از رویه تاصب بی جا نبوده وهمیشه در تحریر لازمه همه چیز را گویا بود
درود
سعید اصفهان
Iran, Islamic Republic of
درود بر میر ارش متاسفانه جناب نماینده این روزها به حای پرداختن تخصصی به مسائل و مراسمات و خصوصا پاسداشت روز و مقام معلم ایشان در هر مراسمی را داره به عموان میتینگ انتخاباتی و یا بیان مسائل و مشکلات شخصی خود با جناب استاندار محترم سخن میگه که این زیبنده مقام نمایندگی مجلس نیس
درود بر قلمت جناب میر آرش
Romania
. موحد
مهندس
Iran, Islamic Republic of
چپ و راست .واقعا اگرن.نبودند اینطورنمیشد
Iran, Islamic Republic of
درودبرمیربزرگ وآزاده
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام. مجموع نقد شما مغرضانه به نظر می رسد هر چند بخشی از آن واقعیتی تلخ است. چند نکته را جهت اطلاع خدمتتان عرض می کنم:
* یکی از مهارت های یک مدیر توانایی حفظ و ارتقای پست خویش است (در کشور های پیشرفته با کار و تلاش و خلاقیت وکمی وابستگی سیاسی و در کشور های در حال توسعه علاوه بر این موراد باید روابط سیاسی را بیشتر در نظر گرفت)
* در جلسه مذکور آقای هاشمی از معلم و معلمی سخن گفتند و صلاح دیدند مواردی را در باره حوزه انتهابیه خود با طلایه داران پیشرفت و توسعه شهرستان مطرح کنند که به نظر من که در جلسه بودم صحیح بود (البته نباید طولانی سخن می گفت)
* لازم است بدانید تعدد احزاب سنگ بنای دمکراسی نیست و در دمکراسی اسلامی، سنگ بنا چیز دیگری است که خود موضوع یک مقال (به قول شما) است.
* منظور آقای هاشمی این بود که سیاسی کاری و تخریب همدیگر را کنار بزنیم و با هم برای این شهرستان کار کنیم.
* پیشنهاد می شود شما مرد عزیز در زمینه نقد و تحلیل کمی بیشتر تفکر کنید.
معلم
Iran, Islamic Republic of
احزاب وتعدد احزاب ضامن دموکراسی جامعه . دستوری دارندوخردجمعی رابرنمی تابند
. دارد ونه راست باید یک طوری این دوجناح ران.کندتابماند
روح الله
Iran, Islamic Republic of
ما زمانی که .رابه . فرستادیم همه سلایق سیاسی رادفن کردیم
دهدشت.
Iran, Islamic Republic of
همه نماینده های دنیا سه سال کارمیکنندوشش . هایک سال آخردوباره تبلیغات میکنند.. محترم کهگیلویه یک روز تبلیغات وتبلیغاتی رفتارکردن . امنیت وبهداشت روانی جامعه و راندمان کاری ادارات وحتی روابط خویشاوندی وعاطفی مردم . مانمیدانیم نماینده برای شهرستان یاشهرستان برای نماینده!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مطلع
Iran, Islamic Republic of
سردار با بیان دفن احزاب با اصل دمکراسی مخالف هست
سوقی
Iran, Islamic Republic of
.به کدام نماینده پول داد تو بهتر از هر کسی میدانی؟؟؟؟؟
معلم
Iran, Islamic Republic of
احتمالا از اوضاع اقتصادی کشور بی خبر هستی وگرنه بحث خیرین را نمیکشیدی
معلم
Iran, Islamic Republic of
مردی از زنش میخاست ایراد بگیرد میگفت موقع الک کردن پشتت تکان میخورد تا مطالب . رامیخونم به این فکر میفتم
سوقي
Iran, Islamic Republic of
الحمدلله فقط مطالب میرآرش کامنت میخورند پرسنل سایت گرفتارچه هستندکه منتشرنمیکنند اگرحال نداریدتعطیلش کنید
همشهري
Iran, Islamic Republic of
مطالب آرش امیدوارم میکنه که هنوز توشهرماکسانی هستندکه آرمان دارندوحرف دلشان رامیزنندباداباد
روانشناس
Iran, Islamic Republic of
آینده خداهمین یک سخنرانی رابه زحمت حفظ کرده وتکرارش میکنه
آیلار
Iran, Islamic Republic of
درود بر قلم میر آرش
Iran, Islamic Republic of
.ها با احزاب مخالفند و .. رامیپسندند
پوراحمد
Iran, Islamic Republic of
درودفراوان برقلم توانا وسر نترس میرآرش بزرگ
Iran, Islamic Republic of
درودبرمیرآرش عزیز
بيراحمد
Iran, Islamic Republic of
کهگیلویه بزرگ نماینده بزرگ میخواهد
Iran, Islamic Republic of
درود برسناتور
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1