کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گریزی به فعالیت های تاجگردون؛ از حضور در همایش قشقایی ها تا واکنش به انتقادات پاکدل

13 ارديبهشت 1397 ساعت 23:41


احسان دری
این هفته ،هفته پرهمایشی در گچساران با حضور نماینده گچساران برگزار شد.مناسبت های مختلف از جمله روز کارگر،روز شورا و روز معلم بهانه های برگزاری این همایش ها بودند اما این همایش ها خواسته یا ناخواسته رنگ و بوی سیاسی و انتخاباتی خواهد داشت.
قشقایی های گچساران نیز با ترتیب دادن یک جشن و دعوت از نماینده گچساران و باشت رسما همایش های قومی را استارت خواهند زد.
آنگونه که مشخص است قشقایی ها نگاه ویژه ای به روند سیاسی شهرستان دوخته و قصد دارند در حاشیه نباشند و ضمن اثر گذاری به نتایج مطلوبی دست یابند.
از سوی دیگر تاجگردون نیز نگاه ویژه ای به ظرفیت قشقایی های گچساران دارد و تلاش خواهد کرد بیشتر از دوره قبل از این ظرفیت به نفع خود بهره برداری کند.روند سیاسی شهر باشت برای تاجگردون راضی کننده به نظر نمی رسد بهمین جهت وی سعی خواهد کرد هر گونه ریزش آرای خود در باشت را از آرای قشقایی ها جبران کند.
بنظر می رسد نسبت به دوره قبل چهره های جدید و بیشتری از به اصطلاح لیدر ترک زبان به سمت تاجگردون بیایند.البته آنان به دنبال گرفتن امتیاز و چک سفید امضا هم در زمان باقی مانده تا انتخابات و هم برای دوره بعد از تاجگردون خواهند بود و صرفا به وعده و قول قانع نخواهند شد.بنظر می رسد برخی چهره های قشقایی بتوانند با تاجگردون به توافق خوبی برسند.می توان گفت کاندیدای ترک زبان انتخابات دور بعد صرفا حضور نمایشی داشته باشد.
روز گذشته تاجگردون در همایش تجلیل از فرهنگیان تلویحا پاسخ یادداشت های انتقادی غلامرضا پاکدل مدیر عامل اسبق نفت گچساران را داد.می توان گفت این پاسخ گویی تاجگردون بد موقع و لازم نبود و به نوعی در تله و بازی پاکدل وارد شد.
در انتخابات مجلس دهم تاجگردون از حمایت خوبی از سوی کارکنان نفت گچساران برخوردار شد و گروه های مجازی تحت عنوان “نفتی های حامی تاجگردون”تشکیل و به فعالیت پرداختند.
اشاره تاجگردون به کاهش پاداش نفتی ها در پاسخ به پاکدل در واقع تحریک کارکنان نفتی بود که حمایت کرم خلیلی از پاکدل نشان داد پاکدل تنها نفتی منتقد تاجگردون نیست.
در ماجرای کاهش پاداش سنوات کارکنان نفت که در مجلس از سوی تاجگردون دنبال شد جو منفی و روانی شدیدی در صنعت نفت حاکم کرد که با توجه به حساسیت زیاد کارکنان رسمی نفت بر مزایا و حقوق خود به نوعی تاجگردون وارد حریم و خط قرمز آنان شد.
پاکدل امروز محوریت نفتی های مخالف و منتقد تاجگردون را بر عهده دارد و انتقادات وی به نوعی در چارچوب پیاده سازی یک سناریو است.به نظر می رسد در انتخابات یازدهم جبهه مخالفان تاجگردون در نفت فعالیت بیشتری از خود نشان دهند.
تا انتخابات دوره بعد،تاجگردون از چند جبهه مورد نقد و حمله قرار خواهد گرفت که باید منتظر ماند و دید معادلات به چه ترتیبی پیش خواهد رفت.


کد مطلب: 335492

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/335492/گریزی-فعالیت-های-تاجگردون-حضور-همایش-قشقایی-واکنش-انتقادات-پاکدل

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1