تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۳۳۴۵۵۱

نگاهی از بیرون به کادرسازی تاجگردون

۲۲
۰
کبنا ؛متن ارسالی
نگاهی موشکافانه به کارنامه و عملکرد شش ساله تاجگردون حاکی از فراز و نشیب‌های فراوان است. اگر چه تا زمان جبران خلا به وجود آمده در حوزه گچساران و باشت به دلیل عدم وجود یک نماینده قوی و پیگیر در ادوار قبل راه زیادی مانده اما حجم کار صورت گرفته در زمان غلام تاجگردون به صورت نسبی قابل قیاس با تمام همتایانش از ابتدای انقلاب تاکنون است.
علاوه بر تلاش‌های تاجگردون عقلانیت مردم و درایت سیاسیون (حتی در جناح‌های مخالف) در آن دیار در موفقیت وی و عملیاتی شدن برنامه‌هایش نقش به سزایی دارند.
اهمیت این موضوع بدان جهت است که دغدغه خاطر و تشویش ذهنی نماینده را در ایام غیر انتخاباتی و معمول به حداقل رسانده و پیگیری امور و تامین منافع مردم توسط نماینده را ارجح بر منافع شخصی و گروهی قلمداد می‌کنند و مبارزه یا تقابل را منحصر به ایام انتخابات می‌کنند. این تعقل سیاسی حداقل در دیگر نقاط استان به چشم نمی‌خورد.
در خصوص کادرسازی تاجگردون و موفقیت پروژه کادرسازی ایشان حرف و حدیث‌های فراوان و تفاسیر متقاوتی وجود دارد اما خروجی این پروژه در استان حداقل در ۲ مورد مثبت بوده. نتیجه این مشی و پروژه، روی کار آمدن نیروهای جوان و شاخصی مانند حسن نوروزی و جعفر گوهرگانی در کابینه تاجگردون است که اتفاقاً از مقبولیت نسبتاً خوبی در استان برخوردارند.
موفقیت و عرض اندام یک مدیر در گرو برخورداری از شاخص‌هایی است که عمدتاً نشات گرفته از توانایی ذاتی و اکتسابی وی می‌باشد. در عرصه آزمون و خطا می‌توان از خصوصیات اکتسابی برخوردار شد اما حکایت توانایی‌های ذاتی چیز دیگری است.
شکل گیری برندهایی بنام نوروزی و گوهرگانی در جریان تاجگردون بیشتر نتیجه همان ویژگی‌ها و توانایی‌های ذاتی است.
برخوداری از تحصیلات عالی و معتبر و تجربه کافی به واسطه ید طولی در عرصه مدیریت هم از اکتساباتی است که آراسته بدان هستند.
وجود این دو عنصر کاربلد، ریسک پذیر و کاریزماتیک به عنوان لیدرهای منطقه ای تاجگردون تصویر خوبی از تشکیلات نماینده در اذهان ایجاد کرده. این افراد به خوبی و تا سرحد جان برای نماینده تلاش می‌کنند. برآیند تلاش‌های این دو نفر بیشتر از تمام نیروهای تاجگردون در استان است و با ابتکار عملی که در دست دارند عملکرد سایر مدیران همسو را به چالش کشانده‌اند.
البته این موضوع تا حدی خوشایند آن مدیران بوده و طبیعتاً آن‌ها را دچار حب و بغض می‌کند! چراکه غالباً عملگرایی و کارایی این دو شخص را نداشته و بیشتر در لاک محافظه کاری یا حالت استتار هستند.
همراهی و همکاری این دو شخص با نماینده ستودنی و عجیب است. شاید هم تباری و همخونی آن‌ها با تاجگردون آن‌ها را به چنین موضعی سوق می‌دهد که تا سرحد جان برایش مایه بگذارند.
شجاعت، توانمندی و اشراف این دو شخص بر اوضاع برگ برنده خود آن‌ها و شخص نماینده است و بازخورد خوبی هم از طرف نماینده دریافت کرده مثل ارتقای گوهرگانی به معاونت اقتصادی استانداری و اصرار بر ابقای نوروزی در استان.
قطعاً عملکرد این دو شخص هزینه‌های سنگینی برایشان داشته و خواهد داشت مانند اعتراض نماینده کهگیلویه بزرگ به انتصاب گوهرگانی به جای مهنایی کهگیلویه ای تبار تا جایی که معارفه گوهرگانی را بیش از حد معمول طولانی کرده و شائبه ابقای مهنایی را تقویت می‌کرد. همچنین اصرار بر انتصاب یکی از نیروهایش به عنوان معاون در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان.
ناگفته نماند بازتاب حضور گوهرگانی در استانداری موثرتر از محنایی برای کهگیلویه خواهد بود.
عدم توجه دکتر نوروزی به توقع نماینده کهگیلویه را مانند عدم حمایت نماینده مدعی از دولت روحانی در انتخابات گذشته باید از خودشان جویا شد اما نگاه خاصی از سوی نوروزی در انتصابات وجود دارد.
یکی از معیارهایی که این روزها ملاک سنجش و قضاوت در خصوص مسئولین در محکمه ذهنی مردم است برآورده شدن یا نشدن خواسته‌ها خصوصاً در مورد اشتغال است. موضوعی که بخش اعظم وقت و انرژی مردم و مسئولان را معطوف به خود می‌کند و گام برداشتن در این مسیر با چالش و حرف و حدیث فراوان همراه است. هدف تطهیر چهره یا معصوم نشان دادن کسی نیست اما مراجعات مکرر مردمی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در رابطه با اشتغال و عدم امکان جوابدهی به همه این درخواست‌ها به دغدغه و نگرانی بزرگی برای ریاست این سازمان تبدیل شده.
یکی دیگر از عواملی که سبب نگرانی مجموعه سازمان مدیریت شده عدم حصول آمار صحیح جمعیتی در طرح سرشماری نفوس و مسکن از حوزه‌های چهارگانه کهگیلویه بزرگ است که باعث سردرگمی و مشکلات و متعاقب آن اختلافاتی می‌شود که حقیقتاً نوروزی و سازمان متبوعش در آن نقشی نداشته و بیگناه آماج حمله قرار می‌گیرند.
ثبت اطلاعات آماری مهاجرین کهگیلویی تبار ساکن یاسوج و دوگنبدان در زادگاهشان و عدم ارائه و درج اطلاعات صحیح در این طرح مهم گوشه ای از تحرکان ناپسندی است که موجب ابهام و اعتراض به توزیع بودجه و اعتبارات می‌شود چرا که یکی از شاخص‌های مهم در توزیع اعتبارات، آمار جمعیتی است. موضوعی که نماینده محترم کهگیلویه بزرگ یا از آن بی اطلاع است یا به آن بی اعتنا و باید به دنبال راه حلی برای آن باشد و از میزان حساسیت‌های ایجاد شده بکاهد. جاذبه و دافعه به جا و به موقع، میانه روی، جدیت، برنامه ریزی و مطالبه گری گوشه دیگری از خصوصیات نوروزی است.
اصلاح طلبی، بی پروایی، رک گویی، عدم محافظه کاری و اصرار بر خواسته‌ها و مطالبات هم از خصوصیات بارز گوهرگانی است. نهیب زدن و اقناع رضوی معاون رئیس جمهور و تسلیم شدن وی در برابر اراده و خواست‌های منطقه ای یکی از حماسه‌های گوهرگانی است.
همچنین انعطاف پذیری و تامل با سایر نمایندگان استان از خصوصیات دیگری که در گوهرگانی وجود دارد.
این دو نفر اما مشترکا اعتقاد و پایبندی خاصی به نان و نمک جریان سیاسی متبوع خود دارند. در مجموع راهکارهای برون رفت از چالش‌ها و موانع فعلی و آتی سر راه تاجگردون در دستان نوروزی و گوهرگانی است چرا که از ابزار لازم شامل تخصص و کارایی، صداقت، انرژی، ریسک پذیری، تجربه و قدرت سازماندهی لازم برخوردار هستند.
 
--------------------------
نام محفوظ
--------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

مهلی الکی گفتی
منتقد
Iran, Islamic Republic of
تنها حسنی که دوتاشون دارن اینه که منافق بازی در نمیارن و دورنگ و دو رو نیستند.
به قول خودمون: حرفشون شقه.
آشنا
Iran, Islamic Republic of
چه فایده ؟ هرچی می بافند توسط معاون اداره کل آموزش و پرورش رشته میشه.
خان احمد
Iran, Islamic Republic of
دکتر حسن نوروزی گزینه پسا تاجگردون.
جوک سال
Iran, Islamic Republic of
این دو عنصر کاربلد، ریسک پذیر و کاریزماتیک

جاذبه و دافعه به جا و به موقع، میانه روی، جدیت، برنامه ریزی و مطالبه گری گوشه دیگری از خصوصیات نوروزی است.

اصلاح طلبی، بی پروایی، رک گویی، عدم محافظه کاری و اصرار بر خواسته‌ها و مطالبات هم از خصوصیات بارز گوهرگانی است
نگین تاجی
Iran, Islamic Republic of
بهترش اینه که تامل نوروزی مثل گوهرگانی با نماینده بویراحمد بیشتر بشه.
عالیشاه
Iran, Islamic Republic of
اصلا معلوم هست نویسنده این مطلب کی هست؟ این آقایون چه گلی بر سرما زدن ؟
این آقایون فقط راه بازکن نماینده هستن.
تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
در خصوص کادرسازی، سید باقر موسوی موفق ترین نماینده ادوار استان بود چراکه دست به تربیت جمع زیادی از نیروهای تحصبلکرده جوان زد. نیروهایی که هم اکنون در سطوح کلان جای دارند و منافع زیادی برای شهرستان و استان به ارمغان دارند. البته جناب زارع هم در خصوص فراهم کردن فضا برای تیپ جوان شهرستان خوب عمل کرده اند
محمود ارمغان زاده
Iran, Islamic Republic of
درود و خدا قوت بر دکتر گوهرگانی .شجاع مرد عمل.پتانسیل استان.به امید درخشش روز افزون
Iran, Islamic Republic of
کادرسازی تا الان صورت نگرفته
مطلع سیاسی
Iran, Islamic Republic of
به عمل کاربراید به سخندانی نیست.
خداوکیلی تاجگردون غیر از این دو نفر چه نیروی شاخص و به درد خوری داره؟
این دو نفر سپر بلا شدن و بقیه مدیران هم دارن فیض میبرن.
به آموزش و پرورش قصم یا به تامین اجتماعی؟
شخص تاجگردون به یقین رسیده که اگر این دونفر را از دست داد قافیه را باخته!
قمصور
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا در این دو مور هم درست نیست
تاجگردون=حرف قشنگ
Iran, Islamic Republic of
جوک نگو
تیر تاجی
Iran, Islamic Republic of
خدایی هر که هستی متن خوب و قابل قبولی ست.احسنت
لیشتر
United States
چی نوشتی برای خودت.اومدی تعریف نوروزی و گوهرگانی میدی.احتمالا این نوشته رو همین دوشخص خودشون نوشتند
Iran, Islamic Republic of
نام محفوظ یعنی چی؟ چه فرقی با شبنامه داره؟؟؟؟؟؟؟؟ باید مسئول هر متنی مشخص باشه و مسئولیت متن رو بپذیره، متأسفم که به شما هم میگن خبرنگار
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
از کی تا حالا نهیب زدن شده حماسه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
نظرها رو که سانسور و بعضی ها رو اصلا نمایش نمی دید و جدیدا که خبرها زود از سر تیتر خبرها حذف میشن و چندتا نظر آبکی رو نمایش میدی خودتو مسخره کردی قلندری
بی ریا
Italy
نقش اختلاف قومیتی رو هم تشریح میکردین بد نبود
استان
Iran, Islamic Republic of
برو عمو جان جمع کن با این تعریف و تمجیدت
. آ
Iran, Islamic Republic of
یک از دیگری قوم گراتر
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
از اهالی کهگیلویه هرچی بگی برمیاد.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1