کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیا کبر سیاسی، باعث شکست اصولگرایان بویراحمد خواهد شد!؟

13 ارديبهشت 1397 ساعت 2:53


متن ارسالی
نقدی بر دیدگاه برخی اصولگرایان بویراحمد و دنا در انتخابات گذشته وگریزی بر آنتخابات آتی مجلس شورای اسلامی در بویراحمد و دنا:
آیا باز هم خودخواهی و کبر سیاسی، باعث شکست اصولگرایان خواهد شد!؟
دور گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی تفاوت چشمگیری با انتخابات دوره‌های گذشته‌تر داشت وآن رقابت تنگاتنگ چهار کاندیدای مدعی بود، که در این رقابت سیاسی دو چهره  شاخص از اصلاح طلبان و دو چهره شاخص دیگر از اصولگرایان به عنوان بازیگران اصلی شناخته و در حال رقابت بودند. نکته حائز اهمیت در این رقابت وجود شخصیتی جدید و نا شناخته بود که علناً می‌رفت که گوی سبقت از سایرین برباید، آن شخص کسی نبود جز دکتر مهدی روشنفکر که شخصیتی متعادل و نسبتاً اصولگرا با نفوذ منطقه‌ای بالا در استان و وخارج از استان.
در حالی که در ظاهر قضیه رقابت بین دکتر هدایتخواه از جناح اصولگرا وحاج زارعی از جناح اصلاح طلبان پیش می‌رفت اما گاهاً نیم نگاهی همراه با ترس ودلهره از وجود وحضور دکتر روشنفکر از طرف  هر دو کاندیدا و طرفداران آنها نمایان می‌شد که رعب و دلهره برنده شدن روشنفکر را در دلها انداخته بود. انتظارات طرفداران هدایتخواه به راین بود که به‌واسطه نزدیکی دیدگاه جناحی، روشنفکر به نفع ایشان کنار برود، این درحالی بود  که روشنفکر یکی از مدعیان اصلی قلمداد می‌شد. شاید بتوان گفت تاکتیک‌های نابخردانه  عوامل صحنه گردان  جبهه اصولگریان  وچه بسا عدم از خودگذشتگی  و ترس از دست دادن وجهه  و به حاشیه رفتن در دایره اصولگرایی برخی از این لیدرها باعث گردید که  ائتلافی بین این دو شخصیت  صورت نگیرد وهیچ کدام از کاندیدای اصولگرایان به نفع دیگری کنار نروند وتمام قد در صحنه بمانند. می‌توان گفت علت اصلی شکست اصولگرایان در انتخابات گذشته  تزهای پوسیده و قدیمی برخی اصولگرایان تصیم گیر وتصمیم ساز بود که شکست سنگینی بر وجهه آنها وارد نمود. اگرچه دکتر روشنفکر به‌واسطه اولین حضورش در صحنه رقابت انتخاباتی مجلس  چیزی را در این بین از دست نداد  علاوه بر این به عنوان پدیده‌ای با دیدگاه متفاوت  و با شعار " ندای وحدت بویراحمد ودنا" معرفی گردید. اما مساله اصلی این است که آیا در دوره آتی انتخابات ائتلافی بین این دو فعال سیاسی همفکر و هم حزب صورت خواهد گرفت یا بازهم شاهد شکست اصولگرایی خواهیم بود. عموم اصولگرایان بر این عقیده‌اند که برای دوره آتی، ناچاراً می‌بایست یکی به نفع دیگری کنار برود و بین دکتر هدایتخواه ودکتر روشنفکر یک نفر کاندایدا انتخاب گردد. طرفداران دکتر روشنفکر بر این عقیده‌اند که شرایط و زمینه برای انتخاب کاندیداتوری دکتر روشنفکر  به نسبت  دکتر هدایتخواه مهیاتر است، و اعتقاد دارند اگر ائتلافی بخواهد صورت بگیرد، دکتر روشنفکر به عنوان گزینه نهایی می‌بایست انتخاب گردد. طرفدران دکتر هدایتخواه نیز به ایشان به عنوان یک چهره فرا استانی و ناجی بویراحمد ودنا نگاه می‌کنند که اصرار بر بودنش دارند. باید منتظر ماند و دید لیدرهای اصلی دو کاندیدا و به طور کلی رهبران اصولگرایی بویراحمد و دنا آیا به توافق بر انتخاب یکی از این دو، خواهند رسید یا اتفاق دوسال پیش تکرار خواهد شد! گوشزد اصلی این کوتاه نوشته به برخی لیدرهایی خواهد بود که به انتخاب دکتر روشنفکر وپیروزی احتمالی ایشان واهمه دارند و موفقیت احتمالی ایشان در انتخابات آتی را نمی‌توانند بپذیرند وپس می‌زنند. که در این صورت  هم، دودش به چشمان اصولگرایان خواهد رفت. این تعداد اندک از لیدرها، چندان تمایلی ندارند دکتر روشنفکر انتخاب نهایی اصولگرایان باشد چون احساس می‌کنند با آمدنش منافع شخصیشان به خطر خواهد افتاد وبه تضارب آراء ومصلحت اکثریت اصولگریان اقناع نیستند. در شرایط جدید به وجود آمده صرفاً ائتلاف واتحاد کلی اصولگرایان باعث موفقیت وپیروزی آن‌ها خواهد شد، در غیر این صورت آش همان آش است وکاسه همان کاسه ...
 
 
----------------------------
سعید احتشامی نسب
 
----------------------------


کد مطلب: 334542

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/334542/آیا-کبر-سیاسی-باعث-شکست-اصولگرایان-بویراحمد-خواهد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1