تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۴
کد مطلب : ۳۳۴۳۸۰

برگزاری طرح سنجش قامت و اصلاح ناهنجاری اسکلتی دختران روستاهای استان

۰
کبنا ؛مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری طرح کشوری سنجش قامت و اصلاح ناهنجاری‌های اسکلتی با ورزش برای دختران ۹ تا ۱۵ سال در روستا‌های پرجمعیت استان خبر داد.
به گزارش کبنا، سید محمدتقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری طرح کشوری سنجش قامت و اصلاح ناهنجاری‌های اسکلتی با ورزش برای دختران ۹ تا ۱۵ سال در روستا‌های پرجمعیت استان خبر داد و گفت: این طرح در استان کهگیلویه و بویراحمد از آغاز طرح قامت سنجی در روستاهای حاشیه نشین مراکز شهرستانهای استان در هفته جاری خبر داد.
علوی هدف از اجرای این طرح را شناسایی ناهنجاری‌های بدنی به وجود آمده برای دختران روستایی عنوان کرد و افزود: معرفی ورزش به عنوان یک اهرم که جایگزین درمان و رفع ناهنجاری‌ها از دیگر اهداف این طرح است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سایر هیأت‌ها همگام با اجرای این نسبت به شناسایی استعدادهای ورزشی در روستاهای استان خبر داد و گفت: این اداره کل با همکاری هیأت پزشکی ورزشی استان با اعزام تیم‌های سیار به روستاها و دهستان‌های بزرگ استان طرح سنجش قامت و ارزیابی مشکلات قامتی را انجام می‌دهد.
وی گفت: طی فراخوانی از بانوان این روستاها درخواست می‌شود تا با مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت زنان، اندازه گیری‌های لازم برای این طرح جدید را بر روی آنها انجام دهند.
به گفته آرش بهرامی رئیس هیئت پزشکی ورزشی شهرسان بویراحمد طرح ملی سنجش قامت و حرکت ویژه بانوان روستایی همزمان از منطقه زیلایی شهرستان بویراحمد آغاز خواهد شد تا بانوان روستاهای این استان از نظر اسکلت بدنی مورد ارزیابی قرار بگیرند.

کهگیلویه و بویراحمد پایلوت ورزش‌های همگانی می‌شود
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه این استان پایلوت ورزش‌های همگانی می‌شود، اظهار کرد: سند راهبردی ورزش کهگیلویه و بویراحمد تهیه و تنظیم شده است که توسعه ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای و همچنین ورزش‌های همگانی در برنامه ششم توسعه استان دیده شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر رشد ورزش همگانی گفت: ۳ هزار و ۶۰۰ ورزشکار سازمان یافته در بخش آقایان و ۳۳ هزار و ۵۰۰ ورزشکار در بخش بانوان هستند که بسیار عدد ناچیزی است.همچنین ۱۴۴ هزار نفر ورزشکار سازمان نیافته خانم و آقا در استان فعالیت دارند.
وی با اشاره به فعالیت ۲۳ درصدی در ورزش‌های همگانی گفت: سال گذشته ۱۷۱ همایش پیاده‌روی خانواده برگزار کردیم که ۵ همایش توسط شبکه استانی و ۴ همایش با همکاری شبکه ۳ سیما پوشش داده شد.
این مسؤول تصریح کرد: ۲۴۰ مسابقه ورزش همگانی در سال گذشته برگزار و ۶ تیم به مسابقات کشوری اعزام کردیم که حاصل اعزام ورزشکاران کسب ۱۱ مدال بود.
علوی در پایان با اشاره به بازنگری طرح ورزش همگانی توسط دولت گفت: از وزارت ورزش و جوانان درخواست کردیم که استان را به عنوان پایلوت ورزش‌های همگانی در کشور قرار دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1