تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : ۳۳۳۵۳۳

عملکرد شبکه بهداشت و درمان باشت از زبان «رستمی»

۷
۰
کبنا ؛رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در سال ۹۶ و برنامه‌های اجرایی در سال جاری را تشریح کرد.
به مناسبت هفته سلامت نشست خبری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش کبنا، فرشاد رستمی در این نشست با بیان عملکرد مرکز بهداشت شهرستان باشت در سال ۹۶ و برنامه‌های مد نظر در سال ۹۷، اظهار داشت: پروژه‌هایی در سال ۹۶ شروع به فعالیت کرده‌اند و پروژه‌هایی نیز در صورت تأمین اعتبار در سال جاری شروع به فعالیت می‌نمایند.
وی افزود: خانه بهداشت تل چگاه که با پیشرفت ۷۵ درصدی تا یک ماه آینده به پایان خواهد رسید.
رستمی ادامه د اد: خانه بهداشت نارک موسی با ۳۰ درصد پیشرفت کاری وخانه بهداشت شاه بهرام با ۵۰ درصد پیشرفت کاری از جمله پروژه‌های در حال ساخت در این شهرستان هستند.
وی از بهره برداری بیمارستان ۳۲ تختخوابه تا چندماه آینده خبر داد و گفت: علاوه بر فعالیت‌های مذکور، تجهیز ۵ خانه بهداشت به سیستم گازی، حصارکشی اورژانس جاده‌ای، تعمیر و تجهیز ساختمان اورژانس جاده‌ای باشت- گچساران وتکمیل ساخت خانه بهداشت منصورآباد و شروع به کار در آینده نزدیک از جمله مهمترین پروژه‌های اجرایی در سال ۹۶ هستند.
رستمی ابراز داشت: بنا به درخواست شبکه بهداشت و درمان، نام بیمارستان باشت به نام بیمارستان ۳۲ تختخوابه شهدای باشت نامگذاری شد که این نام با اتفاق آرا مورد موافقت شورای فرهنگ عمومی نیز قرار گرفت.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت در ادامه به تشریح برنامه‌های در حال پیگیری در سال ۹۷ پرداخت و بیان کرد: حصارکشی اطراف ساختمان اورژانس شادگان، تخریب ساختمان مربوط به خانه بهداشت سعادت آباد و ساخت در دو طبقه و ساخت خانه پزشک آبدهگاه، چهارراه گشین و بهره عنا از مهمترین این پروژه‌ها است.
وی در توضیح ساخت خانه بهداشت سعادت آباد گفت: این ساختمان در دو طبقه احداث می‌گردد که یک طبقه مربوط به اورژانس جاده‌ای شهری و یک طبقه خانه بهداشت خواهد بود.
رستمی مراجعه قریب به ۶۵ هزار بیمار به مرکز بهداشتی درمانی شهید بهشتی، اعزام بیش از ۵۵۰ نفر از این بیماران به اورژانس گچساران برای ادامه درمان، ۱۹ مورد اعزام هوایی در ۶ ماهه دوم سال ۹۶، بیش از ۱۷۰۰ مأموریت اورژانس که قریب به ۸۰۰ مورد آن تصادفی بوده، را از مهمترین فعالیت‌های شبکه بهداشت در زمینه ارائه خدمات به بیماران در سال ۹۶ بیان کرد.
وی به اقدامات موفق پرسنل بهداشت و درمان باشت در زمینه احیاء بیماران نیز اشاره کرد و گفت: ۲۱ مورد احیاء بیمار که از این تعداد ۱۰ نفر در بدو ورود بدون علائم حیات بوده‌اند، و از ۱۱ نفر که دارای علائم حیاتی بوده‌اند تنها یک مورد منجر به فوت شد.
رستمی ادامه داد: بالغ بر ۷ هزار بیمار نیز به کلینیک زنده یاد تاجگردون مراجعه کرده‌اند که بالغ به ۱۵۰۰ خدمت به این افراد ارائه شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت از خدمترسانی بالغ به ۱۸ پزشک متخصص در کلینیک زنده یاد تاجگردون به مردم شهرستان خبر داد.
رستمی بیان داشت: افتتاح زنجیره سرد در سال ۹۶ جهت نگهداری و ذخیره واکسن، افتتاح کلینیک مشاوره رفتاری، تکمیل آزمایشگاه سل که در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد، خرید دستگاه الیزا بعد از گذشت قریب به ۲۰ سال از عمر آزمایشگاه باشت، شناسایی بالغ بر ۱۷۰ نفر بیمار فشار خون جدید و همچنین ۲۷ مورد بیمار دیابتی از عمده فعالیت‌های بهداشتی در سال ۹۶ بوده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت از ارزیابی و معاینه بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ نفر از افراد بالای ۳۰ سال در قالب طرح ایراپن خبر داد و افزود: بیماری‌های قلب و عروق و سکته مغزی و آزمایش رایگان افرادی که نیاز به آزمایشات تکمیلی جهت تشخیص بیماری‌های احتمالی داشته‌اند نیز از جمله این خدمات است.
رستمی در بحث ارتقاء شاخص بهداشت محیط نیز گفت: در سال ۹۶ رشد شاخص درصد خانواده‌های برخوردار از توالت بهداشتی از ۹۷ به ۹۸ درصد افزایش یافته و در این مدت نیز رشد شاخص خانواده‌های برخوردار از دفع فاضلاب بهداشتی از ۶۳ به ۶۹ درصد افزایش یافته است.
وی رشد شاخص درصد خانوار برخودار از دفع بهداشتی زباله را نیز با افزایش ۳ درصدی از ۹۲ به ۹۵ درصد اعلام کرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت از اقدامات این مرکز در زمینه تأمین آب بهداشتی روستایئان نیز گفت: بیش از ۲۱ هزار مورد کلرسنجی در بخش روستایی داشتیم که موارد کلر صفر مرتباً گزارش و پیگیری می‌شد و ۵۰ درصد از موارد نامطلوب بود که به اداره آبفای روستایی گزارش شده است.
رستمی از ۱۱ هزار مورد کلرسنجی در شهر نیز خبر داد و گفت: ۱۰۰ درصد موارد مناسب و آب حوزه شهری از سلامت کامل برخوردار بود.
وی احداث ۱۱۰ مورد چاه فاضلاب و پیشرفت ۵ درصدی در این زمینه و جلوگیری از مصرف ۲ تن مواد خوراکی غیرقابل مصرف را از اقدامات مهم در این زمینه دانست.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت در بخش دیگری از سخنان خود به مهم‌ترین اقدامات این اداره در بخش تنظیم خانواده اشاره کرد و گفت: ۸/۹۹ درصد از زایمان‌ها به صورت ایمن اتفاق افتاده که از این تعداد ۷/۵۵ درصد از زایمان‌ها به صورت طبیعی و ۳/۴۴ درصد زایمان‌ها به صورت سزارین انجام شده است.
رستمی با بیان اینکه خوشبختانه هیچ موردی از مرگ مادر باردار در این شهرستان گزارش نشده، ادامه داد: تعداد زنان باردار در سال ۹۶ بالغ بر ۷۰۰ نفر بوده که مراقبت آنها به صورت ۱۰ درصد انجام می‌شود.
وی وجود بیمارستان و متخصصان تمام وقت زنان را در این شهرستان لازم و ضوروری دانست و افزود: بالغ بر ۴۲۰ زایمان در شهرستان داشتیم که فقط ۱۰ درصد از آنها در باشت زایمان کرده‌اند که این آمار گویای نیاز این شهرستان به بیمارستان و متخصص زنان است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت از مرگ ۶ کودک زیر ۶ سال نیز خبر داد و افزود: مرگ این کودکان به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی، سوانح و حوادث «عقرب گزیدگی»، نارسایی و ناهنجاری‌های مادرزادی بوده است.
رستمی در پایان از تلاش پرسنل خدوم و حمایت‌های فرماندار، امام جمعه، نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت و رییس دانشگاه علوم پزشکی استان تقدیر و تشکر کرد.
وی همچنین از زحمات مهندس گوهرگانی به خاطر خدمت خالصانه به مردم منطقه در جهت ساخت بیمارستان و حمایت‌های وی از شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت تشکر و قدردانی کرد.
---------------------------------
 
خبرنگار: فتح الله پوران پور
---------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
اقای دکتر این قدر روخوانی نکن. از خودت بگو، اینایی که گفتی ادامه برنامه های اقای رضایی بود.
دنا
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر کریم رضایی که دیگه مدیر مثلش ت باشت نیومده
فرزادی
Iran, Islamic Republic of
انصافاً کار کردن در شهرستان باشت با این همه مشکل و کمبود بسیار سخت و طاقت فرسا است. واقعاً جناب دکتر رستمی با شناختی که از منطقه دارن و نیت خیر و نگاه دلسوزانه تحولی ایجاد کردن. صمیمانه از ایشون تشکر می کنیم.
باشتی
Iran, Islamic Republic of
واقعا از زمانی که دکتر رستمی به این شهرستان اومدن بهداشت و درمان عالی بوده آدمی دلسوز و کارکن
حسینی ازروستای سرآب بیز باشت
Iran, Islamic Republic of
با سلام با توجه به تلاش های دکتر تاجگردون در باشت که انصافا خیلی عالی کار کرده و کا ر میکند متاسفانه در حوزه اجرایی و مدیریتی رستمی رییس بیمارستان باشت خیلی ضعیف تشریف دارن . که ضربه سنگین به مردم فهیم باشت میباشد
مهدی
Iran, Islamic Republic of
دکتر رستمی باید در جایگاههای بالاتری قرار بگیره ایشون واقعاً قابل تقدیرن
همکار
Iran, Islamic Republic of
احسنت دکتر رسمی.رصایی از کی دکترا گرفته.بابا الکی بت نسازین
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1