کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احمدی: ۷۰ درصد مدیران ستادی استان اهل کهگیلویه‌ بزرگ هستند/ بهره‌برداری از جاده دهدشت-سوق در شهریورماه (+تصاویر)

6 ارديبهشت 1397 ساعت 16:21


صبح امروز جلسه شورای اداری سوق با حضور مسولان استانی وشهرستانی در شهرداری سوق برگزار شد.
استاندار اظهار کرد: از آنجا که نظام جمهوری اسلامی نظام خدمت، نظام  پاسخگویی به مردم است، امروز به اتفاق مدیران‌کل، مسولین دستگاه‌های اجرایی، تعدادی از معاونین بنده، رئیس  سازمان مدیریت استان دور هم  جمع شده‌ایم تا به صورت میدانی و از نزدیک مسائل و مشکلات  مردم  را بررسی و پیگیری کنیم.
علی محمد احمدی بابیان اینکه روال کاریمان این نیست که به منطقه‌ای  امده  مصوبه  داشته  باشیم و سپس  آنها را رها کنیم، تصریح کرد: بنده از  مدیر حوزه ریاست  خواسته‌ام که  تمام مصوبات  را تصویری، صوتی و مکتوب  داشته  باشند همانطور که پیش‌تر در سفر زیلایی و سفر به  قلعه رئیسی و دیشموک  داشتیم و مدیران را جمع  می‌کنم و خروجی جلسه را پیگیری می‌کنم.

وی عنوان کرد: در خصوص شهر سوق که مهد فرهنک، تمدن و دانش  این  استان است  انتظار داریم  فرزندان این شهر که نخبه، دانشگاهی هستند و در زمره مدیران قرار دارند  در همه رشته‌ها همچون  پزشکی  بیایند  تلاش کنند  چرا که این منطقه متعلق به خود فرزندان  اینجا  است و با کمک  به دولت  خدمات را بیشتر  کنند.
استاندار  بیان کرد: اگر بخواهیم  وضعیت  موجود  را با  مطلوب  مقایسه  کنیم، بله شاید بگوییم کارهای بیشتری باید انجام  دهیم  ولی اگر سوق، لنده چرام و دهدشت  را در حوزه راه، آب آشامیدنی، مخابرات، اماکن  ورزشی و مسائل  دیگر با سال ۵۶ مقایسه کنیم می‌بینیم که خدمات نظام تحسین برانگیز است  اما باید  به  ارائه  خدمات  سرعت  بخشیم و بیشتر تلاش  کنیم.
احمدی گفت: یکی از اولویت‌ها در سوق بحث راه ارتباطی است که آقای نوروزی هم اشاره کردند، حتماً مهندس فیلی از راه و شهرسازی برنامه می‌خواهد  و ما انتظار  داریم  به موازاتی  که  اعتبار  تزریق می‌شود، پیشرفت نیز باشد، اما اقای علی مردانی این طور نیست  که ما بیاییم  برای پروژه‌هایمان، پیمانکاری که قبل از این توان کار ۳ یا ۴ میلیاردی  را نداشته است  بیاییم  با وی قرارداد ۲۰ یا ۳۰ میلیاردی ببندیم.
وی ادامه داد: همه  می دانیم شرایط کشور شرایط  خاصی  است و در دنیا هم راه‌های تامین مالی متعدد  است و اینکه پیمانکاری بگوید پول نقددهی تا کار کنیم، این روش دارد کم کم برچیده  می‌شود، چرا که پول‌ها دارن به اعتبار و اوراق  و اسناد  تبدیل می‌شوند  و پیمانکار باید خود را با این شرایط  هماهنگ  کند  و شما هم  در مناقصاتی که در آینده  برگزار می‌کنید  حتماً پیمانکار را  ارزیابی کرده و پیمانکاری که اوراق ندارد و نمی‌تواند با روش جدید دولت خود را انطباق دهد وارد کار نشود و پیمانکاری باشد که خود  بنیه  مالی داشته تا هم بتواند  به مردم  شهرش  و هم دولت  کمک کند.
استاندار افزود: با زمانبندی که صورت گرفته است و پشت کار آقای فیلی و کمک دکتر نوروزی در تامین بخش نقدی امیدوارم در هفته دولت  در شهریور امسال جاده را تحویل  مردم بدهیم.
احمدی با بیان اینکه بسیاری از جاده‌ها در استان داریم که وضعیتشان  از این جاده  بدتر است و همه عوامل  تصادفات مربوط به جاده نیست و همانطوری که اشاره شد اگر چه  ماشین‌های داخلی  ما، ماشین‌های استانداری نیستند اما همین  ماشین  نیمه  استاندارد  را هم  اگر با سرعت مجاز برانیم  و پیچ‌های خطرناک  را با سرعت  کم عبور  کنیم بدون شک  ماشین  چپ نخواهد  کرد! لذا از امام  جمعه، بزرگان و معتمدان  می‌خواهم  در بحث  فرهنگ  رانندگی و ترافیک  تلاش  کنند  که  این نکته‌ای  از سر دلسوزی  است.
اقتصاد مقاومتی برای اینجا کشاورزی است
استاندار عنوان کرد: آقای مهندس توحیدی مهر شما فرزند این منطقه هستید اگرهمان چند سال  پیش  اراده  پشت  تکمیل  این  ایستگاه  پمپاژ بود، باید  حداقل  پیشرفت  فیزیکی  آن  بیشتر از این  بود! همانطور  که  شما  و نماینده  کهگیلویه و من  پیشتر پیگیری  کردیم  و با وزیر نیرو جلسه  داشتیم در این خصوص و می دانیم  که  اقتصاد  مقاومتی  برای اینجا  کشاورزی  است  کاری که  به شکل  تاریخی  مال  این مردم  است و با آن آشنایی  دارند و این  بی مهری و کم لطفی است که آب مارون و بشار به استان‌های دیگر برود وما تخصیص  گرفته باشیم  و مدیران  اجرایی ما در تسریع  پروژه‌های زیر بنایی مثل احداث سدهای مخزنی یا ایستگاه  پمپاژ در واقع کم لطفی کنند!
احمدی  مطرح  کرد: این  توقعی که مردم از من و شما دارند توقع بی جایی  نیست و گله‌ای اگر دارند به حق  است  کوتاهی  شده  است  لذا به  سرعت  قولی  را  که  دادید  تا پایان  اردیبهشت بشنویم  که  این  قرارداد  تجهیز کارگاه می‌کند و این قول را نیز به مردم  بدهید تا ببینند  که  فرزند  خودشان  دلسوزشان  هستند  چرا که گاهی اوقات  یک مدیر  دلسور کار ۱۰ مدیر  کم  کار را می‌تواند  انجام  دهد!
وی  گفت: قاعده کار ما بر اساس تیر و طایفه، شهر و روستا نیست چرا که این موارد مربوط به قرون وسطی است  قاعده کار ما بر اساس تجربه، تخصص، تعهد و بهره  وری  است  اما جهت استحضار کهگیلویه بزرگ  الان بالای ۷۰ درصد مدیران ستادی استان  از کهگیلویه بزرگ است  اما اینجا تقسیم غنایم و خرما نمی‌کنیم  بلکه دولت داری می‌کنیم که  ساختار خاص خود را دارد  به همه شهرها گروه‌ها و مردم احترام  می‌گذاریم و نور چشم ما هستند.
 
استان تمام توان را بسیج می‌کند تا تابستان مشکل کم آبی کمتر شود
استاندار اظهار کرد: در مورد  آب شرب  ۴ شهر پیگیری می‌کنیم و دولت در حد توان  خود  اعتبار گذاشته است  و قرار گاه نیز خوب کار می‌کند  و همان اندازه که کشاورزی مهم است آب شرب نیز مهم‌تر است و پای کار باشید چرا که نظام و دولت  وظیفه خود را انجام داده است  و اگر تعلل و قصوری باشد دیگر از ماست که بخشودنی نیست!
احمدی ادامه داد: آقای لدنی نژاد امسال وضعیت نامناسب است  مشکل کم ابی داریم که  این مشکل کم آبی  دو  قسمت دارد بخش اول را که شما تلاش می‌کنید در جهت رفع عیوب فنی که دبی آبی که می‌آید به داخل شیرهای آب خانه‌های مردم برود و بخش دیگر نیز مربوط به پر مصرفی آب است  که آقای امام جمعه شهر سوق، آب با قیمت  تمام  شده بالا  می‌آید ولی در حاشیه  سوق  این  آب را به  احشام  می‌دهند، آب را غیر قانونی میبرن برای شست و شوی ماشین‌ها! که این کار شرعاً و عقلنا خطا است لذا از شما می‌خواهم  به مردم  تذکر دهید  چرا که آن  بخش که مربوط  به آبفای شهری و ما است  آقای لدنی نژاد تمام  توانش را بکار می‌گیرد و در هفته اینده نیز جلسه‌ای  پیرامون  مسائل  آب  برگزار می‌کنیم که استان تمام  توان  را بسیج می‌کنیم تا تابستان مردم  مشکل کم آبی کمتر داشته باشند. چرا که واقعیت  موجود  این  است که ورودی  آب ما کم  است خطوط  انتقال و شبکه‌ها  مشکل  دارند که این مشکلات با ۱ یا ۲ ماه حل نخواهد شد برنامه ریزی بلند مدت و میان مدت داریم تا این مشکلات ریشه‌ای حل  شوند.
وی افزود امر به معروف و نهی از منکر تنها  این نیست که به خانمی بگوییم  حواست به پوششت باشد بلکه این است که اگر خانمی آب هدر می‌دهد به او بگویم کارش خطا است و در مصرف آب صرفه جویی کنیم که نیاز به همکاری بزرگان امام جمعه و معتمدین در این راه  هست.
 
آغاز  فصل جدیدی از تلاش‌ها در استان
استاندار عنوان کرد: در مورد گاز رسانی و مسائل دیگر هم به یاری خدا این قول را می‌دهیم فصل جدیدی از تلاش در استان  با دعای خیر شما شروع شده است همه مدیران پای کار هستند زحمت می‌کشند  و با برنامه ریزی به پیش می‌رویم  و همه خادم این مردم هستیم و افتخار می‌کنیم که خدمتگذار مردم هستیم ولی  این خدمت گذاری را باید در عمل ثابت کنیم  و به یاری خدا تمام تلاشمان را می‌کنیم.
وی  گفت: دیگر مسائل در حوزه شهر، فضای سبز و فرهنگی جامعه القران ، بحث مصلی که اشاره کردید ساختمان بخشداری و اموزش و پرورش را نیز دنبال می‌کنیم.
مدیران کل  برای اجرای برنامه‌ها بیایند و از نزدیک با مردم ملاقات داشته باشند با معتمدین و بخشداران چرا که این دیدارها هم به مردم امید می‌دهد و هم تسلط شما را در کار حوزه‌تان بیشتر می‌کند.
 
 








کد مطلب: 333523

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/333523/احمدی-۷۰-درصد-مدیران-ستادی-استان-اهل-کهگیلویه-بزرگ-هستند-بهره-برداری-جاده-دهدشت-سوق-شهریورماه-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1