تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : ۳۳۳۳۸۷

 نشست بررسی مشکلات زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست گچساران(+تصاویر)

۶
۰
کبنا ؛
 نشست بررسی مشکلات زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست شهرستان گچساران با حضور مدیرکل امور بانوان استانداری، فرماندار گچساران،مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان، مشاوران اموربانوان شهرستان گچساران و لنده روسای ادارات و رابطین ادارات با فرمانداری گچساران در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

به گزارش کبنا نیوز: در این نشست آذر صفایی اظهار کرد: رویکرد در حوزه بانوان و خانواده یک رویکردی فرابخشی است و به همین سبب برنامه و اهداف  آنها  و عملکردهایی که باید به آن اهداف برسند  یک موضوع فرابخشی است. .

 مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه وبویراحمد  با بیان اینکه این موضوع یک موضوع فرابخشی است تنها از دست این حوزه برنخواهد آمد، افزود: با برنامه‌ریزی و تعامل با دستگاه‌هایی اجرایی،  این موضوع اجرا و به آن اهداف عالیه  خود برسد.

وی با  اشاره به اینکه با نگاه به اسناد بالادستی در زمینه تحکیم بنیان خانواده  که مقام معظم رهبری بر آن تاکید فراوان داشته است ، گفت: بحث تحکیم خانواده، ارتقاء سطح آموزش و مهارت آمووزی زنان و دختران  در زمینه ارتقای جایگاه این قشر از جامعه  مهم تلقی شده است.

مدیرکل امور بانوان استانداری اذعان کرد: در بحث ارتقاء  جایگاه زنان و دختران  با توجه  به قانون ماده ۱۰۶ برنامه توسعه ششم  که در این  زمینه ریاست جمهوری و معاون ریاست جمهوری در امور بانوان  در حال پیگیری ارتقاء جایگاه زنان و دختران در جامعه هستند.

وی افزود: اگر بخواهیم به موضوع تحکیم خانواده توجه داشته باشیم، چاره ای جز توانمندسازی  نداریم.

 صفایی نیا با اشاره به مطالبی که  ریاست تامین اجتماعی در این جلسه عنوان کردند، گفت:  آن هم  به جایی که سطح آموزش را در جامعه ارتقا بدهیم  بیاییم  توانمند سازی فرهنگی و اجتماعی را انجام بدهیم.

 این مسئول با بیان اینکه توانمندسازی زنان در حوزه اشتغال دارای چند اولویت است ، ابراز کرد: یکی از موضوعاتی است که ریاست جمهور و استاندار کهگیلویه و بویراحمد به این موضوع تاکید فراوان دارد.

صفایی نیا ادامه داد:یکی از این موضوعات بحث اشتغالزایی  و ارتقای سطح معیشت و سطح اقتصادی خانواده‌ها که در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:  ارتقا جایگاه زنان و دختران باید فراگیر شود.

 وی ادامه داد: یک طرحی به عنوان طرح جوامع محلی در سطح استان تا پایان اردیبهشت ماه امسال  اجرایی خواهد شد.

 صفایی نیا ابراز کرد:  یکی از شهرستانهایی که این طرح در آن اجرا می شود شهرستان گچساران است که در این زمینه ۶۰ ساعت به  منظور تاب آوری سطح آگاهی زنان برگزار می شود.

 این مسئول در ادامه با اشاره به بحث  تسهیلات اشتغالزایی روستایی  و عشایری عنوان کرد:   اشتغالزایی در حوزه روستایی و عشایری  این طرح با اعتباری بیش از ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیارد تومان که در این زمینه زنان و مردان روستایی با ثبت نام در سامانه کارا از این طرح و تسهیلات بهره ببرند.

 صفایی نیا خاطرنشان کرد:  هر طرحی که به کمیته اشتغال معرفی شده است، اعتباراتی به آن تخصیص و پرداخت شده است.

 وی با بیان اینکه ظرفیت بسیار خوبی در استان  در زمینه اعتبارات، تخصیص و پرداخت وجود دارد، گفت:  استان  کهگیلویه و بویراحمد  در زمینه پرداخت و تصویب تسهیلات رتبه هفت کشوری را  در سال گذشته کسب نموده است.

 مدیرکل امور بانوان استانداری با اشاره به حوزه اشتغال شهری اظهار کرد: کارآفرینانی بسیاری در سطح شهرها وجود دارد که این افراد  تسهیلاتی  با بهره ۱۸ درصد  دریافت می کنند  که در این زمینه درخواست داریم یک مرجع برای متقاضی ایجاد مشاغل  فراگیر شهری یک قانونی به تصویب برسد.

 صفایی نیا خاطرنشان کرد: بحث حمایت از زنان بدسرپرست که در کارگاه‌ها فعالیت دارند باید حمایت‌های برای این افراد از نظر دستمزد و ایجاد امکانات در کارگاه‌ها  به وجود بیاید چرا که اگر انگیزه مالی نباشد نیروی انسانی نمی تواند فعالیت داشته باشد.

 وی ایجاد یک بازارچه کار آفرینی به صورت  ثابت برای زنان که حول این محور فعالیت داشته باشند و بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند از دیگر درخواست حوزه بانوان در این شهرستان بوده است.

 صفایی نیا با توجه به قانون ماده ۱۰۱ برنامه توسعه ششم  گفت:مطالبه داریم ۳۰ درصد جایگاه مدیریتی به زنان داده شود که این موضوع در استان ما پررنگ نشده است و با توجه به زنان توانمندی که در سطح استان و دستگاه‌های اجرایی داریم این امر تا کنون محقق نشده است.


نام شما

آدرس ايميل شما

قیطاس
Iran, Islamic Republic of
میگم بعضی از خانم توی اداره هاشون کار نمیکنند و درضمن اخلاقشون هم با ارباب رجوع خوب نیست
پریسا
Iran, Islamic Republic of
فقط خانم گرجی و خانم گشتاسبی از هلال احمر
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
چطور خانمی که در دانشگاه آزاد با دختر دانشجو بسیجی رفتار بدی کرد در این جلسه حضور دارد.متاسفم
همشهری
Iran, Islamic Republic of
فقط مهندس رضایی
رییس اداره مهندسی توزیع برق!!!!
لیاقتت فراتر از گچسارانه
گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
فرماندارهرروزبه یه . فرمانداری
.ا ک
Iran, Islamic Republic of
درود به مهندس رضایی عزیز و زوست داشتنی
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1