تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۳۳۳۲۶۰

وقتی استاندار فکرش را نمی‌کرد / راه‌اندازی جایزه بزرگ «کی‌عطا» در یاسوج (+تصاویر کبنا)

۱
۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم که در جغرافیای محدود استان کهگیلویه و بویراحمد، اینقدر به لحاظ فرهنگ و هنر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشیم.
 
به گزارش کبنا از یاسوج، علی محمد احمدی  در همایش لوح و قلم که با حضور آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه، مدیرعامل خانه کتاب ایران و جمع زیادی از مسوولان و اهالی فرهنگ و هنر بر گزار شد، اظهار کرد: خوشحالم که اکنون گوشه‌ای از فرهنگ و هنر مردم این استان را می‌بینم، کهگیلویه و بویراحمد در کنار صلابت دنا و سختی کوه‌هایش، عظمت فرهنگ و هنرش در جای‌جای این کشور مشخص است.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: لوح و قلم که انسان را به سعادت برساند و دارای تعهد و عرق ملی باشد و از فرهنگ و تمدن این ملت دفاع کند، قابل ستایش است.
 
احمدی افزود: خودباختگی، عقب‌ماندگی در مقابل نگاه‌ها، لبخندها، مدال‌ها و بعض‌ها نمی‌تواند یک تمدن را بزرگ کند.حافظ، سعدی و بزرگان علم و ادب ما در همایش‌ها و کنگره‌های آنسوی آب‌ها بزرگ نشدند بلکه در همین خاک و سرزمین بزرگ شدند.
احمدی خطاب به نویسندگان و بزرگان حوزه علم و ادب با بیان اینکه وظیفه شما خطیر و بزرگ است، افزود: وظیفه ما در مقابله با امواج فضای مجازی، رسانه‌ها و کسانی که عزت بشریت را هدف قرار داده‌اند سنگین است.
وی در پایان با بیان اینکه فردوسی‌ها و حافظ‌ها آن سوی آب‌ها بزرگ نشده‌اند، بلکه در گستره این مرز و بوم پرورش یافته‌اند، خاطرنشان کرد: ما مردان حکمت و حماسه هستیم.پای قانون خدا، حکمت فردوسی، سعدی و حافظ بزرگ شده‌ایم و باید پیام آزادگی و شرافت را به بشریت انتقال دهیم.
 
چاپ ۱۰۰ هزار عنوان کتاب در سال ۹۶/ انقلاب ما فرهنگی بود
مدیرعامل خانه کتاب ایران گفت: طی سال گذشته ۱۰۰ هزار عنوان کتاب در کشور چاپ شد که ۳۰ هزار عنوان آن چاپ اول بوده است.
نیکنام حسین پور در همایش لوح و قلم کهگیلویه و بویراحمد افزود: انقلاب ما انقلاب فرهنگی بوده است و نگاه حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب فراتر از وضعیت فعلی است و باید برای تحقق اهداف گام برداریم.
حسین پور با اشاره به برخی از مشکلات پیش روی فرهنگ، تصریح کرد: سیاست و اقتصاد باید در ذیل فرهنگ تعریف می شد و آسیب های فرهنگی اجتماعی نیز ناشی از ضعف زیرساخت های فرهنگی است.
حسین پور با تاکید بر ظرفیت هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: نویسندگان استان مایه افتخار ما هستند و ‌این استان به بلندای تاریخ دارای هویت است و باید ظرفیت اصلی خود را پیدا کند.
رئیس خانه کتاب ایران با اشاره به اقدامات انجام شده در این خانه، ابراز داشت: ۱۸ هزار نفر در خانه کتاب ثبت نام کرده که کمتر از ۶۸ نفر از این تعداد متعلق به این استان است.
وی افزود: همچنین تنها هشت ناشر استان در خانه کتاب فعالیت دارند.
حسین پور با اشاره به هماش لوح و قلم گفت: تدوام این همایش کمک فراوانی به توسعه فرهنگی می کند.
وی از ارائه تسهیلات و خدمات بیمه ای توسط خانه کتاب ایران خبر داد و گفت: از اهالی کتاب و قلم حمایت خواهیم کرد.
حسین پور بر توسعه ظرفیت های زیرساختی حوزه کتاب در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد و گفت: همچنین تسهیلات ایجاد کتاب فروشی نیز ارائه می شود و این استان نیز می تواند از آن بهره ببرد.
 
وی در بخشی از سخنان خود با تمجید از «کی عطا» طاهری بویراحمدی، پیشنهاد داد که جشنواره جایزه بزرگ «کی عطا» در استان سالی یک بار و یا دو سالی یک بار برگزار شود و ما فرایند قانونی آن را در خانه کتاب دنبال خواهیم کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ممو
Iran, Islamic Republic of
خدا بیامرزه کی عطا را
ولی فک کنم نباید زیاد هزینه کرد -جایزه کی عطا- جشنواره کی عطا- یاد واره کی عطا
باور کنید که ما مرده پرستیم چرا که تا زنده بود چند بار رسانه ملی ویا مقامات به دیدار ایشان رفتند ویا خدمات ایشان را به مردم معرفی نمودند
حالا هم نیاز نیست
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1