تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۳۳۲۸۶۲

معرفی شایعه‌سازان و سوء استفاده‌گران زلزله‌های اخیر در رسانه ملی

۰
کبنا ؛شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بیانیه‌ای در خصوص زلزله‌های اخیر استان صادر کرد.
 
به گزارش کبنا، متن این بیانیه به شرح زیر است؛
بیش از ده روز است که نه بر اثر زلزله طبیعی بلکه به دلیل بازار شایعات، ندانم کاری‌ها، خلاء های مدیریتی و اطلاع رسانی، مصاحبه‌های بعضاً ناهماهنگ، عدم تدابیر مناسب و عدم برخورد قاطعانه و بازدارنده با شایعه سازان و گران فروشان و در یک کلام سوء استفاده کنندگان شهر یاسوج و شهرهای گرفتار حوادث اخیر با یک زلزله روحی و روانی، حالت غیر عادی به خود گرفته است و شهروندان یاسوجی و حومه در یک اضطراب غیرواقعی به سر می‌برند.

اگر چه مسئولین محترم اقدامات و تدابیری را اندیشیده و اقدام کردند و در این خصوص خدماتی هم ارائه گردید، از جمله جمعیت هلال احمر که از زمان حادثه سقوط هواپیما تاکنون به طور مداوم در حال فعالیت هستد، و صد البته که زحمات این عزیزان جای تشکر و قدردانی دارد، اما همه اقدامات و خدمات مسئولین امر متاسفانه تحت شعاع شایعه سازی عده ای جاهل، سودجو و از خدا بی خبر قرار گرفته و هر لحظه بر این شایعات و اضطراب سازی مردم، خواسته و ناخواسته نیز افزوده و هر آن سوژه‌ی جدیدی و استرس جدیدی را وارد می‌نمایند.
عده ای نادانسته، ولی عده ای دانسته و به هدف سوداگری در بازار چادر و لاستیک فروشی و یا عده ای که در کمین سرقت خانه‌ها و اموال مردم گریزان از زلزله در پارک‌ها و کوچه‌ها به سر می‌برند به این شایعات دامن می‌زنند. و تعجب و تاسف بارتر اینکه اکنون جماعت دیگری با شایعه علیه نهادهای امنیتی و انقلابی قصد دارند از آب گل آلود ماهی بگیرند.
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان به نمایندگی از جمع قابل توجهی از دانشجویان که خود قربانی این شایعه سازی ها واقع شده‌اند به جد از دستگاه‌های نظارتی، قضایی و امنیتی، نظامی و انتظامی استان می‌خواهد تا بدون اغماض و با نهایت اقتدار و اعمال قانون، نسبت به دستگیری و برخورد جدی و معرفی چنین افراد و اشخاصی از طریق رسانه‌ها و حتی صداو سیما به مردم اقدام نمایند.
شایعه سازان در فضای مجازی و حقیقی جولان می‌دهند و مع الاسف تاکنون یا برخوردی نشده و یا اطلاع رسانی نشده است. در این خصوص با شجاعت و اقتداری که در دستگاه قضایی و داد ستانی مرکز استان سراغ داریم توقع ما بیشتر از سایرین است.
بدون شک امنیت روانی و آسایش صدها هزار نفر از مردم استان، به رعدم معرفی چند نفر دله دزد و مغرض ارجح خواهد بود. و در عین حال از مردم استان خصوصاً مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا انتظار است نسبت به معرفی شایعه سازان هرنوع شایعه بی اساس به دستگاه‌های قضایی و امنیتی درنگ و دریغ ننمایند.
ضمن تشکر از زحمات مسئولین امر و ستاد بحران استان و شهرستان‌ها می‌خواهیم تا با اطلاع رسانی دقیق و اقدامات کارشناسانه و حضور در رسانه استانی و طرح کارشناسی مسئله زلزله و پس لرزه‌های آن که امری طبیعی و تجربه شده است اقدام و خود نسبت به توصیه‌های امدادی مردم اقدام نمایند تا دست سوء استفاده کنندگان را در چنین رخ دادهای کوتاه نمایید.
بدون شک در چنین مواردی آرامش روانی خانواده‌ها و آحاد مردم می‌تواند در تقلیل صدمات و خسارت بسیار موثر باشد.
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجوبی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان کهگیلویه و بویراحمد
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1