تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۳۳
کد مطلب : ۳۳۱۵۸۳

«نوروزی» سکوتش را شکست / پاسخ به یک ابهام جدی / نظر نوروزی در باره استاندار سابق و جدید و «تاجگردون» چیست؟

۶۲
۰
کبنا ؛حسن نوروزی سال ۵۳ در روستای خان‌احمد شهرستان باشت چشم به دنیا گشود و دوره‌های ابتدایی و راهنمایی را در روستای محل زادگاهش گذراند و برای اخذ مدرک دیپلم به شهرستان گچساران رفت. او را در سال ۷۹ به استخدام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد درآمد و بعد از انحلال این سازمان در دولت‌های نهم و دهم، در استان خوزستان شهرستان بهبهان در دانشگاه آزاد اسلامی عضو هیئت علمی شد، او در زمان سید موسی خادمی استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد دو باره به یاسوج مرکز استان آمد و همزمان با تشکیل مجدد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ریاست این سازمان را برعهده گرفت.
نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز در یاسوج به سووالات این سایت خبری پاسخ داده که از نظر خوانندگان گرامی می‌گذرد؛
مهم‌ترین اقدامات شما در سال ۹۶ چه بود؟
نوروزی گفت: توفیقات زیادی در سال ۹۶ کسب کردیم که مهم‌ترین آن‌ها را اشاره خواهم کرد، در زمینه افزایش اعتبارات عمرانی مصوب طی سال‌های ۹۲ – ۹۶ با افزایش سه برابری مواجه بودیم، به طوریکه در خصوص تخصیص اعتبارات به نسبت متوسط کشور بهتر عمل کردیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال گذشته ۷۳ درصد اعتبارات ملی و ۸۶ درصد اعتبارات ملی استانی شده، تخصیص پیدا کرد که عدد خوبی برای پروژه‌های عمرانی است و در شرایطی این ۸۶ درصد محقق شد که میانگین کشوری ۱۵ درصد کمتر بوده است.

وی افزود: در حوزه اعتبارات نفت و گاز ۹۰ درصد تخصیص اعتبارات داشتیم. از محل ظرفیت بند واو تبصره ۵ قانون بودجه (اعتبارات اسناد تسویه خزانه) ۱۴ میلیارد تومان را توانستیم، تهاتر کنیم. با توجه به اینکه ما در سال ۹۵ فقط یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون را توانستیم تهاتر کنیم، اما در سال ۹۶ این رقم به ۱۴ میلیارد تومان رسید.
این مسوول ارشد کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبارات استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۶، ۳۲۰ میلیارد تومان بود که ۳۸ درصد آن تخصیص داده شد. اعتبارات نفت ۱۸۰ میلیارد تومان بود که ۹۱ درصد آن تخصیص یافت، اعتبارات ارتقاء شاخص‌ها ۱۰۴ میلیارد تومان اعلام شد که ۳۷ درصد آن تخصیص گردید.
وی همچنین گفت: اعتبارات مالیات ارزش افزوده ۲۱ میلیاد تومان بود که از این میزان ۵۲ درصد آن به استان تخصیص داده شد. از محل اعتبارات ردیف متوازن ۲۵۰ میلیارد تومان به استان ابلاغ اعتبار شد که ۲۹ درصد آن تخصیص گردید.
نوروزی افزود: از محل اعتبارات بحران ۳۵ میلیارد تومان به استان ابلاغ که ۳۶ درصد آن تخصیص داده شد. اگر چه این تخصیص‌ها عمدتاً اسناد خزانه یک ساله و یا دو ساله بود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به اعتبارات هزینه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و گفت: در خصوص اعتبارات هزینه‌ای، ۲۶۶ میلیارد تومان درآمد عمومی استان در بودجه ۹۶ مصوب شد که توانستیم این مبلغ را کاملاً وصول کنیم.
 
وی افزود: ۴ استان در کشور تا پایان سال ۹۶ درآمد خودشان را وصول کردند که یکی از این چهار استان، استان کهگیلویه و بویراحمد بود، به طوریکه ما ۲۲ میلیارد تومان مازاد توانستیم درآمد داشته باشیم و آن را وصول کنیم.
پرداخت مطالبات بازنشستگان ۲۵ اداره دولتی تا پایان سال ۹۵
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با وجود افزایش درآمد عمومی استان، مطالبات بازنشستگان از قبیل پاداش پایان خدمت و مانده مرخصی مربوط به ۲۵ دستگاه دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد را به مبلغ دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تا پایان سال ۹۵ پرداخت گردید.
نوروزی تصریح کرد: کلیه مطالبات بازنشستگان از قبیل پاداش پایان خدمت و مانده مرخصی را تا پایان سال ۹۵ را تأمین اعتبار کردیم و اعتبارات را در اختیار دستگاه‌های دولتی قرار دادیم و ۳۱ فروردین فرصت است که مطالبات بازنشستگان پرداخت شود، در صورتی که بازنشسته‌ای مطالباتش را تاکنون دریافت نکرده به اداره مربوطه اش مراجعه کنند.
وی به دیگر اقدام ارزشمند سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گریزی زد و اظهار داشت: کار ارزشمندی را در سازمان بنیان نهادیم و آن تأمین سایر اعتبارات هزینه‌ای و تأمین کسری بود که عدد مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد ۶۷ میلیارد تومان بود و ما تأمین این اعتبارات را در اولویت قرار دادیم و تا پایان سال ۹۶ توانستیم ۱۸ میلیارد تومان اضافه‌بر ۶۷ میلیارد تومان استان جذب کنیم و سیاستی که ما در اینجا به کار گرفتیم، پرداخت دیون دستگاه‌های اجرایی از محل ۱۸ میلیارد تومان اضافه بر اعتبارات هزینه‌ای بود.
نوروزی در ادامه افزود: هدف از پرداخت دیون دستگاه‌های دولتی کاهش بار هزینه‌ای دولت برای سال‌های بعد بود و از محل این ۱۸ میلیارد تومان برای حقوق نیروهای قراردادی، حق مأموریت‌ها و... جهت کاهش بدهی به دستگاه‌های خدمات رسان پرداخت شد
از خرد کردن اعتبارات خودداری کردیم
وی گفت: در سال ۹۶ یک کار ارزشمند دیگری انجام دادیم و آن هم جلوگیری از خرد کردن اعتبارات در سال ۹۶ بود.
این مسوول اضافه کرد: سال ۹۶ در توزیع اعتبارات از خرد کردن اعتبارات خودداری کردیم و در تخصیص اعتبارات اولویت‌بندی پروژه‌ها مدنظر بود.
وی افزود: در خصوص اعتبارات ارتقاء شاخص‌های توسعه ۱۰۸ میلیارد تومان به استان تخصیص داده شد و ما از ریز کردن این اعتبارات نیز جلوگیری و در راستای این سیاست مهمترین پروژه هر شهرستان را شناسایی و اعتبارات را بین آن پروژه‌ها تقسیم کردیم.
نوروزی افزود: مهم‌ترین پروژه‌هایی که در شهرستان‌ها مدنظر قرار گرفت، در بویراحمد پل‌های سوم و چهارم بشار، کهگیلویه تکمیل و تعریض راه‌های مواصلاتی همانند راه اصلی دهدشت-چرام، دهدشت-سوق، دهدشت-قلعه‌رئیسی، شهرستان بهمئی تکمیل ورودی لیکک از سمت بهبهان، در لنده اتصال لنده به محور پاتاوه-دهدشت، شهرستان چرام؛ محور چرام-باشت، چرام به دهدشت و همچنین در شهرستان گچساران تکمیل کمربندی گچساران و ایستگاه‌های پمپاژ، طرح تأمین آب باباکلان و در شهرستان باشت نیز محور باشت-چرام و تکمیل آبرسانی غورک هستند، به طوریکه اعتبارات تخصیص داده شده به هر کدام از این پروژه‌ها در سال ۹۶ در مجموع به اندازه ۵ سال قبل بوده است. مثلاً به پروژه پل سوم بشار یاسوج در سال ۹۶، ۱۹ میلیارد تومان اعتبار تخصیص دادیم و این در حالی است که در طول عمر پروژه این میزان اعتبار دریافت نکرده بود.
وی نظارت بر توزیع اعتبارات، تخصیص‌ها و پروژه‌ها را از اولویت‌های مهم و کاری سازمان مدیریت عنوان کرد.
آمایش سرزمینی کهگیلویه و بویراحمد در انتظار تصویب شورای عالی سرزمین
نوروزی در ادامه گفت: تکمیل مطالعات آمایش سرزمین استان کهگیلویه و بویراحمد یکی دیگری از اقدامات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بود و استان ما جزء یکی از ۱۴ استان کشور می‌باشد که آمایش سرزمینی آن تهیه شده است و به سازمان مدیریت ارسال گردیده تا در شورای عالی سرزمین تصویب نهایی گردد.
وی افزود: تدوین برنامه اجرایی سالنامه دستگاه‌های اجرایی استان در قالب برنامه ششم توسعه، به طوریکه برای هر دستگاه دولتی مشخص شده که حجم عملیات عمرانی آن چه میزان باید باشد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیویه و بویراحمد در ادامه گفت: با تدوین این سالنامه، اقدامات دستگاه‌ها به سمت برنامه‌محور و نظارت‌پذیری سوق داده شد و به جرأت می‌توان گفت که تنها استان در سطح کشور بودیم که اضافه بر سند تفصیلی برنامه ششم استان، برنامه عملیاتی سالنامه نیز برای دستگاه‌ها تدوین کردیم، به طور مثال آب منطقه‌ای استان حجم عملیات اجرایی آن سال ۱۴۰۰ مشخص شده است.
نوروزی به ارزیابی دستگاه‌های اجرایی پرداخت و گفت: ۱۰ شاخص معیار ارزیابی عملکرد فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی می‌باشد و از جمله شاخص‌ها؛ واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی، جذب اعتبارات در ردیف‌های ملی، دولت الکترونیک و تکریم ارباب رجوع، اجرای پروژه‌های عمرانی، ثبت اطلاعات دستگاه‌ها در سامانه ساترا و جذب تسهیلات اشتغالزایی می‌باشد.
وی افزود: در ابتدای سال ۹۷ گزارش عملکرد سال ۹۶ دستگاه‌ها بر اساس این شاخص‌ها در شورای برنامه‌ریزی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
تدوین سالنامه ۱۵ جلد کتاب و یا نشریه در سازمان مدیریت
مسوول ارشد کهگیلویه و بویراحمد نهادینه کردن کار پژوهش و تحقیق در سازمان مدیریت را از دیگر اتفاقات مثبت در این سازمان دانست و گفت: در حوزه‌های مختلف به کارشناسان و مدیران سازمان تاکید کردیم که گزارش‌های توسعه‌ای در حیطه‌های مختلف تدوین کنند. در واقع این کار را به وظایف کارشناسان اضافه کردیم و با این کار هم دست به قلم کارشناسان را تقویت کرده‌ایم و هم سالانه ۱۵ جلد کتاب و یا نشریه در سطح سازمان تألیف خواهم کرد و در بین سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی کشور کار منحصراً به فردی تلقی می‌شود.
نوروزی ادامه داد: واگذاری طرح‌ها به بخش های خصوصی‌ از جمله اقداماتی بود که آن را به جد پیگیری کردیم و در همین راستا موفق شدیم، چهار پروژه احداث اردوگاه تفریحی و گردشگری را به بخش خصوصی واگذار کنیم.
وی افزود: امیدواریم در سال ۹۷ بتوانیم از این تجربه مثبت در واگذاری بیشتر پروژه‌ها به بخش خصوصی استفاده کنیم. با توجه به اینکه حجم پروژه‌های نیمه تمام در سطح کشور و استان زیاد است، تلاش خواهیم کرد با واگذاری بخشی از پروژه‌ها به بخش خصوصی بار مالی دولت را کم کنیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در زمینه آموزش به کارکنان دولت، ۱۱۸ هزار نفر ساعت دوره‌های ضمن خدمت برای کارشناسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار کردیم.

وی افزود: همچنین برای عوامل نظام فنی و اجرایی استان اعم از پیمانکاران، مشاوران و عوامل اجرایی پروژه‌های عمرانی ۳۰ هزار نفر ساعت دوره آموزشی برگزار شد.
نوروزی گفت: کتاب سالنامه آماری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان جزء ۴ کتاب سالنامه برتر کشور شناخته شد.
وی افزود: حساب‌های تولید استان از سال ۷۹ تا پایان سال مالی ۹۴ تهیه و جمع‌بندی کردیم و اکنون بانک اطلاعاتی قوی وجود دارد، برای هر کس که بخواهد کار پژوهشی انجام دهد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: کتابخانه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یکی از کتابخانه‌های غنی استان که آن را مجدداً راه‌اندازی کردیم و می‌تواند مورد استفاده پژوهشگران و علاقمندان قرار گیرد.
 
آقای نوروزی شما چند فرزند دارید؟
دو فرزند دارم که یکی ۱۳ ساله و دیگری ۶ ساله است.
 
دکتر نوروزی کی هست؟
من متولد ۱۳۵۳ در روستای خان‌احمد از توابع شهرستان باشت هستم که تا کلاس سوم راهنمایی در این روستا درس خواندم و دیپلم خود را در دبیرستان امام خمینی(ره) گچساران به پایان رساندم و مدرک تحصیلی دانشگاهی (لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترای) را در دانشگاه‌های اصفهان شهید بهشتی و رازی کرمانشاه در رشته اقتصاد اخذ کردم و علاقه شخصی من کار کردن در یک دستگاه دولتی آن هم سازمان مدیریت و برنامه ریزی بود، به دلیل اینکه احساس می‌کنم سازمانی است که بتوانم آموخته‌های خود را در رشته اقتصاد برای ارائه خدمات مطلوب به مردم به کار بگیرم.
وی افزود: سازمان برنامه و بودجه به عنوان یک نهاد توسعه‌ای در سطح استان محسوب می‌شود و هسته اصلی برنامه‌ریزی توسعه است، همچنین تأمین کننده منابع مالی و ناظر بر اجرای پروژه‌های عمرانی می‌باشد و به تعبیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مغز، قلب و چشم اقتصاد و توسعه یک استان به شمار می‌رود و کارکردن در همچنین سازمانی باعث افتخار بنده است.
شما چگونه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد شدید؟
نوروزی در پاسخ به این سووال گفت: سال ۷۹ یعنی ۱۷ سال پیش که دارای مدرک فوق لیسانس اقتصاد بودم، به استخدام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درآمدم و آن زمان آقای عباس رفیعی که از مدیران بسیار قانون بلد و پرکار سازمان کشور بود، مسوولیت سازمان مدیریت استان را برعهده داشت.
وی افزود: در زمان دکتر صالح که اکنون معاون صندوق توسعه ملی است و سید دادوش هاشمی استاندار دولت نهم و دهم، دکتر پارسا رئیس مرکز آمار ایران در سازمان مدیریت در رده‌های مختلف کارشناسی و مدیریتی خدمت می‌کردم و زمان رئیس گروه اشتغال و معاون اقتصادی سازمان بودم و زمانی که سازمان مدیریت در دولت نهم و دهم منحل شد، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد بهبهان شدم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ادامه داد: در دولت آقای روحانی این سازمان دو باره تأسیس گردید و با دعوت آقای دکتر خادمی استاندار وقت استان کهگیلویه و بویراحمد به استان آمدم. زمانی که آقای خادمی معاون استاندار بودند در دولت اصلاحات من ریاست گروه اشتغال سازمان مدیریت را برعهده داشتم و از آنجا از همدیگر شناختی داشتیم.
وی تصریح کرد: زمان آقای دکتر خادمی با پیشنهاد ایشان معاون برنامه‌ریزی استانداری کهگیلویه و بویراحمد شدم، آقای خادمی انسان دانشمند، با دانش و برنامه‌ریز و بسیار با اخلاق بود و انصافاً دوره‌ای که معاون ایشان بودم، نکات ارزشمندی را از او یاد گرفتم.
گاهاً برخی افراد در جلسات متفاوت از نحوه توزیع اعتبارات انتقاد دارند، نظرتان در این باره چیست؟
نوروزی بیان کرد: در سازمان مدیریت به جزء اجرای قانون کار دیگری نمی‌توان انجام دهیم. هر ریال که ابلاغ اعتبارات شود، شاخص‌های توزیع خاص خودش را دارد، اعتبارات استان ممکن است که از ردیف‌های متوازن، نفت و یا ارزش افزوده باشد.
بدون نظر شورای برنامه‌ریزی اجازه توزیع اعتبارات را نداریم / هر سه نماینده استان و ۲۸ مدیرکل و فرماندار در جریان توزیع اعتبارات هستند
وی افزود: یک ریال در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بدون تصویب شورای برنامه ریزی توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد که ریاست آن را استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر عهده دارد و با حضور سه نماینده استان در مجلس و مدیران عضو این شورا برگزار می‌شود، توزیع نمی‌شود.
این مسوول اضافه کرد: بیش از ۲۰ مدیرکل و ۸ فرماندار در شورای برنامه‌ریزی عضویت دارد و بدون رأی و حضور آنها هیچ اعتباری توزیع نمی‌شود. در جلسات شورای برنامه‌ریزی روی تک تک شاخص‌ها تا توافق صورت نگیرد و شورا تصویب نکند، ما اجازه توزیع اعتبار را نداریم. لذا یقیناً هر منطقه‌ای بر اساس شاخص‌های که به تصویب شورا می‌رسد، سهم خودش را دریافت می‌کند و برای شورا طبیعتاً هیچ تفاوتی وجود ندارد.
 
وی توضیح داد: از یک هفته قبل دعوتنامه را برای اعضا ارسال می‌کنیم و همراه دعوتنامه فرایند انجام کار و نحوه توزیع اعتبارات را ارسال می‌کنیم. ضمن مطالعه می‌توانند نقطه نظرات خودشان را در جلسه مطرح نمایند.
برخی از هواداران و اصلاح‌طلبان حامی دولت از دولت به دلایل مختلف نگرانی دارند، نظر شما چیست؟
نوروزی گفت: دولت روحانی، دولت اعتدال است با این رویکرد کلی شروع به فعالیت کرد، آنچه جامعه نیاز دارد، پرهیز از افراطی گری است در دولت آقای روحانی تلاش شد که از شایستگان جناح سیاسی استفاده شود، فراموش نکنیم بالاخره مقتضیات زمان شروع به کار دولت یازدهم به گونه‌ای بود که شرایط کار را سخت کرده بود. منابع دولت، منابع مالی بانک‌ها به شدت آسیب خورده بود. بی‌ثباتی و شاخص فلاکت اقتصادی در اوج خودش قرار داشت. در این شرایط دولت شروع به کار کرد، اقدامات ارزشمند تاکنون صورت گرفته، اگر چه نارسایی‌های هم وجود دارد. امیدوارم شرایط در ادامه به گونه‌ای پیش برود که بتوانیم نابسامانی در کشور در بحث ایجاد اشتغال، برگرداندن ثبات به اقتصاد و دیگر مسائل تا حد زیادی کاهش پیدا کند.
 
برنامه‌های سازمان مدیریت در سال ۹۷؟
نوروزی گفت: تلاش بر این است که دستگاه‌های دولتی را بر اساس آنچه در برنامه ششم تعهد داده‌اند، نظارت کنیم. و تلاش خواهیم کرد، حداکثر اهتمام را در جذب اعتبارات عمرانی بیشتر از کشور داشته باشم.
وی افزود: پروژه‌های مهم استان کهگیلویه و بویراحمد همانند بیمارستان‌ها، احداث راه‌های مواصلاتی، شبکه‌های فاضلاب، اراضی کشاورزی و آبرسانی به شهرها و پروژه‌های اقتصادی نظیر پتروشیمی‌ها را مدنظر قرار دهیم و حداکثر توان را خواهیم گذاشت که از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار شوند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان طرح‌های تولیدی و خدماتی و سعی می‌کنیم که سهم استان را از کشور در این مقوله بگیریم.
نوروزی تصریح کرد: تسهیلات اشتغالزایی روستایی را جدی خواهم گرفت و همچنین تکریم ارباب رجوع را در ادارات به عنوان یک هدف مهم در شورای راهبردی مدیریت استان دنبال می‌کنیم.
 
نوروزی در بخش دیگری از سخنانش به سووالات کبنا نیوز پاسخ داد، او در پاسخ به سوالی درباره برادرش که ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران را برعهده دارد، اظهار کرد: برادرم بیش از ۳۰ سال در وادی هنر، تئاتر و بازیگری رشد کرد و جنس او، هنر بود.
وی افزود: در این مدت مسوولیت او هیچ گاه برای دادن اعتبار به اداره ارشاد گچساران واسطه نشد. او اینقدر قوی است که بتواند کار خودش را انجام دهد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در پاسخ به سووال دیگری مبنی بر تعاملش با نمایندگان، اظهار کرد: سازمان باید با نمایندگان استان و استاندار تعامل داشته باشد و تعامل ما با نمایندگان خوب است. انصافاً هر سه نماینده تمام تلاش خودشان را برای توسعه و جذب اعتبار برای حوزه انتخابیه‌شان انجام می‌دهند.
نوروزی در پاسخ به سوالی دیگری پیرامون معاونینش گفت: معاونین بنده براساس تخصص و شایستگی‌های که داشتند، انتخاب شدند و در انتخاب آنها ملاحظات منطقه‌ای مدنظر قرار نگرفت.
وی افزود: جنس انتخاب مدیران در سازمان مدیریت متفاوت است و هیچ ملاحظات منطقه‌ای دخیل نیست در سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید سلسله مراتب را طی کرده باشی، خیلی محدودیت به وجود نمی یاورم شاید فردی که انتخاب می‌شود، گرایش سیاسی هم داشته باشد، اما خیلی سیاسی کار نیستند. به نظر خودم معاونین سازمان در حیطه کاری خودشان شایستگی آن پوزشین را دارند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هیچ گاه یک انسان مادی نبودم و مادیات هدف بنده نبود و شرایط اجتماعی و انسانی خیلی مهمتر از مادیات است.
نظرتان درباره اشخاص زیر:
احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد
فردی صاحب تجربه و تحصیل کرده اقتصاد است. با مسائل توسعه کاملاً آشنایی دارد، بسیار علاقمند به توسعه استان هستند و دوست دارند که موفق باشند با آن رویکرد خاصی که هر مدیری می‌تواند، داشته باشد و در دیداری که با ایشان داشتم، گفتیم که دوست دارم در حد توان کمک کنیم، چه باشم و چه نباشم، وظیفه دارم به شما کمک کنیم. زبان همدیگر را کاملاً می‌فهمیم. و خیلی دوست دارد که موثر ثمر واقع شود برای استان.
نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کشور
پرکار، خستگی ناپذیر، با اخلاق، با تجربه و مجرب در امورات برنامه ریزی و بودجه.
تاجگردون:
خیلی دوستش دارم. کاربلد، افتخار استان، مسلط به امورات برنامه ریزی و بودجه و دوست داشتنی.
همسرتان: انسانی صادق، شرایط کار ما را پذیرفته است.
غلام محمد زارعی:
پرکار، مردمی، بسیار علاقمند به خدمات رسانی
امیرحسین نوروزی
بی آلایش، صاحب دانش در زمینه فرهنگ و هنر، مهربان، دارای اخلاق کاری، خودش را فدای نزدیکانش کرد، البته این کار او قابل تقدیر است.
خان احمد
زادگاهم، خیلی به آن وابسته هستم، آرامش روحی بسیاری دارم وقتی در منطقه هستم. حب الوطن من الایمان، یادآور همه خاطرات کودکی.
خادمی
دانشمند، پرکار، دلسوز استان و با دانش.
عدل هاشمی‌پور
عمرانی، پیگیر و علاقمند به خدمت.
بهترین دوست: کتاب
برخی وقتی «حسن نوروزی» را می‌بینند، می‌گویند که او یک آدم بد اخلاق است؟، نظرتان چیست؟
خیلی از کسانی که از نزدیک با بنده آشنا هستند، همچنین چیزی را تایید نمی‌کنند، آنچه که خیلی در بنده بارز است، خونسردی من است. بد اخلاق نیستم، همیشه کاری که به بنده محول می‌شود، روی آن تعصب دارم، سعی می‌کنم به بهترین وجه ممکن آن را انجام دهم، در کار بسیار جدی هستم.
وی در ادامه افزود: هر مسوولیتی که بپذیرم، نسبت به آن بی‌تفاوت نیستم، اهمیت جدی به وظایف محوله می‌دهم و عمیق روی موضوعات فکر می‌کنم و شاید حرص و جوش زیادی بخورم و هنگام تدریس در دانشگاه همین طور بودم. وقتی در کلاس درس حاضر می‌شدم به گونه‌ای کلاس را مدیریت می‌کردم که اگر حشره‌ای در فضای اتاق پرواز می‌کرد، متوجه می‌شدی.
نوروزی تصریح کرد: سرسری گرفتن کارها بسیار اذیتم می‌کند و از این شیوه بسیار جوش می‌آورم.
حرف پایانی
تعصب حسن نوروزی روی کهگیلویه و بویراحمد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بی نهایت علاقمند و تعصب دارم روی استان خودم و خودم را مدیون استان کهگیلویه و بویراحمد می دانم به جهت فرصتی که به من عطا کرد. و هر وقت چه به جای برسم و چه به جای نرسم در سیستم اداری ذره‌ای این فرصتی که استان کهگیلویه و بویراحمد به من داد را فراموش نخواهم کرد.
وی افزود: این استان مردمانی بسیار دوشت داشتنی، بسیار ساده و بی آلایش و بسیار شایسته خدمت هستند.
نوروزی گفت: اگر احیاناً در این مدت تصمیم اشتباهی گرفتم، امیدوارم مردم عذرم را بپذیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسن
Iran, Islamic Republic of
آیا مدیر شدن ایشان بر شایسته سالاری استوار بود یا طایفه گرایی؟
چون قبلش هیچ سابقه مدیریتی ندارن
Iran, Islamic Republic of
زنده باددکترنوروزی عزیز
كهگيلويه بزرگ
Iran, Islamic Republic of
به به چه دانشگاهى چه مدرکى واقعأ مدیر علمى و دانشگاهى که میگن شما هستید
گچسارانى
Iran, Islamic Republic of
خدایى خیلى توانمند هستى
آبشيرين
Iran, Islamic Republic of
حضرت عباسى دارى جا روى پاى دکتر تاجگردون میزارى امیدوارم مثل دکتر موفق و پیشرفت ملى داشته باشى
بويراحمد
Iran, Islamic Republic of
بنازم ککاى با عرضه و اقتصادیمه
پيمانكار
Iran, Islamic Republic of
واقعا من در نظم و قانونمند بودنت شک ندارم به این علت که در این مدت ۵ سال که پست هاى کلیدى و در رأس استان هستین بدون از کوچکترین حاشیه چه ادارى و چه اخلاقى به کار خودت ادامه دادى و هیچکس نتونست کوچکترین تهمتى به شما وارد کنه امیدوارم که همیشه موفق باشى وسلامت
محمدی
Romania
تصمیم اشتباهت فقط گذاشتن /// به مدیر// وخط گرفتن از ایشان است.برخی را خیلی بها داده ای
سوال
آقا ی نوروزی شما فقط حرف های زیبا می زنید و د رعمل خلاف آن دیده می شود. !!!!! لطفا بفرمایید چگونه در واحد بودجه یک نفر از حوزه کهگیلویه وجود ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یا چطور فقط دو تا بویراحمدی داریم و ۸ نفر حوزه گچساران و باشت ؟؟
۲- در مورد معاونین بفرمایید ایا در مورد نیرو های اصلاح طلب شایسته این پست ها نیرو نیست؟؟؟
۳- همگان میدانند که تصمیم گیرنده اول سازمان معاون شما آقای سینایی است!!۱
۴-در مورد مامور نمودن بیش از ۱۵ نفر نیرو از ادارات از یک منطقه و وابسته به نماینده یعنی عدالت؟؟؟؟
تو کیی که بخی نظر بدی..
داد
Iran, Islamic Republic of
اگر راست میگوید اعتبار سه برابر شد چرا بعد ۶ سال هنوز سالن اجتماعات جنب کارخانه قند هنوز نیمه تمام است
هم شهری
Iran, Islamic Republic of
نوروزی بیان کرد: در سازمان مدیریت به جزء اجرای قانون کار دیگری نمی‌توان انجام دهیم.
...
ای بدبخت وی ما
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون:

خیلی دوستش دارم. کاربلد، افتخار استان، مسلط به امورات برنامه ریزی و بودجه و دوست داشتنی.
هفت لنگ
Iran, Islamic Republic of
مدیری که می تواند یک تنه یک استان را هدایت وبرنامه ریزی نماید نیاز به تبریک گفتن هم ندارد. درود درود درود درود......
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
دکتر نوروزی از تاجگردون قویتره.
آشنا
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین اشتباه نوروزی فضا دادن به معلم ابتدایی است.
حسین
Iran, Islamic Republic of
واقعا درود بر نوروزی ۸۹ نفر را در حوزه استانداری بکار گرفت همه از حوزه باشت وگچساران
Iran, Islamic Republic of
دکتر نوروزی مدیری شایسته و کاربلدو خوش آتیه ای هستش که مطمئنا در اینده ایشان را درسطوح بالای مدیریتی کشور خواهیم دید
سید عرشیا
Iran, Islamic Republic of
انصافا دکتر نوروزی یکی از بهترین مدیر های استان هستن
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
یکی از خوش اخلاق ترین مدیر های استان هستن
اولادمحمدتقى صيدالى تيرتاجى
Iran, Islamic Republic of
ما هم به داشتن همچین داماد دانشگاهى و نخبه اى افتخار میکنیم
سرفاریاب
Iran, Islamic Republic of
من تو خیلی از سازمان های استان رفتم وبا خیلی از مدیر های استان صحبت کردم ولی هیچ جا مثل سازمان برنامه بودجه نبود و هیچکس مثل دکتر نوروزی نبود
تامرادى سازمان مديريت
Iran, Islamic Republic of
خدایى خیلى بد درموردش قضاوت میشه باید باهاش کار کرد و از نزدیک ارتباط داشته باشى واقعا مدیرى قاطع و سالم میباشد
یاسوح
Iran, Islamic Republic of
زنده باد دکتر نوروزی ککای عزیزم
حميد فرهادى شهيد بهشتى تهران
Iran, Islamic Republic of
من از دوستان ایشون در دانشگاه دولتى شهید بهشتى تهران بودم که با معدل ١٩/٧٠ در مقطع فوق لیسانس فارغ التحصیل شدن و خاطرم هست از ایشون خواستن بخاطر معدل بالا بدون آزمون در مقطع دکترا ادامه تحصیل بدن که بخاطر دورى چند ساله از خانواده این شرایط استثنایى رو نپذیرفت هر چند هم مدرک دکترا رو تمام کردن ولى باعث افتخار استان میباشد همچین فرزندى نخبه اى
دانشگاه بهبهان
Iran, Islamic Republic of
الله وکیلى در مدت خدمتش در پست معاونت دانشگاه بهبهان بسیار موفق بودن وحتى پیشنهاد ریاست دانشگاه رو از همفکران و همراهان دکتر شجاع پوریان داشتن که همزمان پست معاونت استاندارى کهگیلویه و بویراحمد رو قبول کرده و جواب خیر رو به مسؤولان وقت بهبهان دادن وما نتونستیم از وجود با ارزش و علمى ایشون فیض ببریم
علی م
Iran, Islamic Republic of
اما هم کم .
گچ بوى
Iran, Islamic Republic of
به نظرم باکلاس وخوشتیپ ترین مدیر در حال حاضر استان دکتر نوروزى هستن ?
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
درود و صد درود
جلیلی از لنده
Iran, Islamic Republic of
یکی از باکلاس ترین مدیران استان
چرام
Iran, Islamic Republic of
واقعا دکتر نوروزی یکی از کاربلد ترین مدیران استان هستن
سوق
Iran, Islamic Republic of
باعث افتخار استان
جوان سیسخت
Iran, Islamic Republic of
واقعا از کار کردن کنار شما در سازمان مدیریت لذت میبرم
چرام
Iran, Islamic Republic of
اگر خدا یاری داد ان شاءالله . ودار ودسته اش که کارشون .ی ایست جمع خواهد شد همان مردم که بزرگش ..
بهمئی
Iran, Islamic Republic of
خداقوت برادر
Iran, Islamic Republic of
. فقط واسه .خوب کار کردی
لیشتر
United States
در جواب کامنت شماره ۱۴٫جون خت گپ مفت نزن.نوروزی کجا و میرشکار کجا
لیکک
Iran, Islamic Republic of
انشاالله در تمام مراحل زندگی و کاری موفق باشید . انصافا دکتر انسان متواضع ، فرهیخته و با ایمانی است
گچسارانی اصیل
Iran, Islamic Republic of
بابا جمع کنید این همه تعریف وتمجید. رییس برنامه ریزی اونم چه برنامه ریزی شاهد هستیم چقدر ایجاد اشتغال کردید
مجید ر
Iran, Islamic Republic of
انصافا آدم توانمندی است و در دانشگاه اصفهان هم یکی از همکاران همکلاسیش بوده
شاگرد اول کلاس بوده
حسن زاده
Iran, Islamic Republic of
.تا دیروز معلم ابتدایی چاروسا ودیشموک بود حالا شده همه کاره تو سازمان.مدرکش لیسانس علوم اجتماعی دانشگاه .معلم حالا اومده اینجادتو سازمان تصمیم گیر
تهران
Iran, Islamic Republic of
وای . سازمانی که .ه معاونش. ها بوذ
صابر
Iran, Islamic Republic of
من . دارای مدرک فوق لیسانس روانشناسی .ی می خواهم برای دور اینده انتخابات گچساران کاندیدا شوم به من رای دهید
بیراحمد
Iran, Islamic Republic of
دو تا معلم معاون نوروزی شدن همکاره.یکی معلم ابتدایی بوده دیگری معلم دانش اموزان استثنایی
مسلم
Iran, Islamic Republic of
نوروزی رو که کسی نمیشناخت و تو انتخاباتی نبود ولی شد رییس .
ساسان
Iran, Islamic Republic of
نوروزی سینایی وحسن زاده..م خود این طرف واون طرف
مرگ
Iran, Islamic Republic of
سینایی.
کشتاس
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید دکتر ارزوی موفقیت دارم ? ?
باشت.گشین
Iran, Islamic Republic of
موفق باشید.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی اگر اصلاح طلبان نبودند و این دولت را تشکیل نمی دادند شما کجا پست می گرفتید
حالا که همراه . اعتدالی شده اید
گردش روز گار را ندید هم اید بالاخره . تاجگردون.د را از دست می دهد
علی
. بادست .طبیعت چه می کنی
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
والا هرچی تو سازمان برنامه بودجس با قوم رییس خودشه یا قوم حسن زاده هس یا قوم سینایی اگه میگید ن تا اسماشون رو هم بگیم
حسین
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی فقط دفتر دار تاجگردون. در یاسوج است تا الان یک کار مثبت برای مردم بویراحمد انجام نداده است
حسن زاده
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر نوروزی مدیر پرتلاش علمی و صادق که به حق جز نخبگان استان هستند و باید از ظرفیت های ایشان بیشتر استفاده نمود
نفتی هوادار تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
من دورادور ایشان را که می بینم آدمی متین و باشخصیت هستند.

خدا حفظ اش کند.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
دکتر نوروزی و مجموعه پرسنل سازمان برنامه همگی از سازمانهای موفق در چند سال اخیر استان بوده اند
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد بزرگ‌
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
درود بر تو مرد پاک
Iran, Islamic Republic of
همه افراد را میگه خوب پرتلاش دوست کار بلد
خودت هر چی آدم بیکار را تو مدیریت و برنامه ریزی مشغ.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد باید نسبت . شما در اسرع وقت اقدام کند برادر
مسلم گرجی نیا
Iran, Islamic Republic of
درودبر دکتر نوروزی عزیز
اگاه
Iran, Islamic Republic of
خواهشا ول کنید این حرفهای پوچ را والا اگر تاجگردون نبود نوروزی وگوهرگانی ریس اداره شهرستان هم نمیشدن ضعیفترین مدیران استان هستن بدبخت و بویراحمد وکهگلیویه که صاحب ندارن
علی از بستگان ایشان.
Iran, Islamic Republic of
دکترنوروزی فردی باسواد ،مستعد ، خونسرد و توانمند هم در دوران تحصیلات و هم در زمینه ی کاری خویش هستند خصلت های نیکوی زیادی هم دارند ولی معایبی دارندکه امیدوارم آنها را اصلاح کنند تا بتوانند همچون آقای دکتر تاجگردون محبوب دلها شوند ؛ از جمله اینکه مدیر موفق باید مردمی باشد؛ در زمانی که آقای دکتر نوروزی مسئولیت نداشتند فردی خاکی رفیق دوست و قوم دوست بوند ولی متاسفانه زمانی که به طور ناگهانی به معاونت برنامه ریزی استان رسیدند .را فرا گرفت که همه را فراموش کردند از جمله بستگان (دوستان صمیمی). بهترین ویژگی یک مدیر شجاعت است ؛آقای دکتر !شجاعت یعنی نهراسیدن از ارتباط با قوم یادوستی که احتمالا پدرش در جناح سیاسی مخالف آن هم بنا به مصلحت قوم وخویشی رای خود را به صندوق انداخته باشد.
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1