کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برگزاری دومین جشنواره توانمندی روستائیان و عشایر در یاسوج / اختصاص وام ۶ درصدی به روستائیان / از گردشگری غفلت نکنید

28 فروردين 1397 ساعت 17:23


دومین جشنواره توانمندی‌های روستائیان و عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، عصر امروز با حضور رضوی معاون رئیس جمهور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون عمرانی استاندار، فرماندار بویراحمد و جمع زیادی از مسوولان و روستائیان و عشایر دومین جشنواره توانمندی های روستائیان و عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در این جشنواره با بیان اینکه شهرستان بویراحمد ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، اظهار کرد: از این تعداد ۱۴۰ هزار نفر آن در روستائیان زندگی می‌کنند و ۳۵ هزار نفر آنان در منطقه عشایری سکونت دارند.
کناری تصریح کرد: عشایر ما ظرفیت بالای تولیدات زیادی دارند که آنها نیز می‌توانند نقش مهمی در تحقق شعار سال داشته باشند.
سید ابوالفضل رضوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در این آئین با تشکر و قدردانی از برگزار کنندگان این نمایشگاه، اظهار کرد: دولت کارهای خوبی برای روستائیان و عشایر انجام داده است. دولت می‌خواهد که روستائیان توانمند اقتصادی داشته باشند و خودشان زندگی‌شان را اداره کنند و به همین خاطر وام با سود ۶ درصد پرداخت می‌کند.
وی با بیان اینکه روستائیان و عشایر هم سرمایه انسانی و هم سرمایه فکری دارد، اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت بالایی در تولید گیاهان دارویی دارد و گیاهان دارویی یکی از سرمایه‌های بسیار بارز این استان است که می‌توانید در این مقوله سرمایه‌گذاری کنید.
معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد یک استان چهار فصل است و آب و هوای آن بی‌نظیر است، اظهار داشت: نباید از گردشگری آن غفلت کنید و اهمیت گردشگری از پتروشیمی و پالایشگاه اصلاً کمتر نیست.
وی تصریح کرد: در کشوری مانند فرانسه ۹۲ میلیارد دلار از صنعت گردشگری درآمد دارند و در دیگر کشور اروپایی ۱۰۸ میلیارد درآمد دارد که فروش نفت و گاز ما این میزان درآمد ندارد.
 
معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تاکید کرد: ما وام ۶ درصد می‌دهیم که از ۵ میلیون تومان تا ۶ میلیارد تومان وام می‌دهیم و استاندار خودش مختار در پرداخت است و سه سال تنفس دارد.
رضوی افزود: وثیقه هم این گونه است که بانک‌ها باید سند خانه و ملک افراد را به عنوان وثیقه قبول کنند و محل ساخت پروژه هم می‌تواند برای وثیقه در نظر گرفته شود.
وی گفت: دام‌های ژنتیکی یکی از راه‌های خوب برای سوددهی است همچنین در معادن و گردشگری و در صنایع دستی چنین وام‌هایی پرداخت می شود.


کد مطلب: 331453

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/331453/برگزاری-دومین-جشنواره-توانمندی-روستائیان-عشایر-یاسوج-اختصاص-وام-۶-درصدی-گردشگری-غفلت-نکنید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1