تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۳۳۱۴۳۲

اولین اهدای عضو استان در سال جدید/ امداد رسانی به ۸ نفر گرفتار در سیل/ برگزاری همایش ازدواج آسان در دهدشت/ کشت محصولات آب بر ممنوع

۰
کبنا ؛اخبار کهگیلویه و بویر احمد
اولین اهدای عضو استان در سال جدید
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: پس از رضایت خانواده مرحوم مصیب برزین مقدم، جوان ۲۶ ساله از اهالی شهرستان کهگیلویه که در حادثه تصادف دچار خونریزی و مرگ مغزی شده بود،تیم جراحی پیوند اعضای شیراز در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت حاضر شدند.
غلامعباس سبز افزود: دو کلیه، کبد و پانکراس این بیمار از بدنش جدا و برای پیوند به بیمارستان بوعلی سینا شیراز منتقل شد. سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه سال گذشته اعضاء بدن ۱۷ بیمار مرگ مغزی در استان به نیازمندان اهدا شد اضافه کرد: در دو سال گذشته ۱۱۰ عضو اهدایی بیماران استان به بدن بیماران نیازمند پیوند زده شد.غلامعباس سبز با اشاره به اینکه جوان‌ ترین اهداکننده عضو در استان کودک ۱۹ ماهه بود گفت: کهگیلویه و بویراحمد جزء سه استان نخست کشور در زمینه‌ی اهداء عضو است.
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: اهدای عضو بیماران مرگ مغزی به فرهنگ عمومی در بین مردم استان تبدیل‌شده و به‌طور متوسط ۸۲ و ۵ دهم درصد خانواده‌های بیماران مرگ مغزی در استان برای اهداء اعضای بدن بیماران خود رضایت داده‌اند.وی میانگین این رقم در کشور را ۷۶ درصد عنوان کرد .

توزیع اقلام بهداشتی بین دانش آموزان قلعه رئیسی


 رئیس مرکز بهداشت قلعه‌رئیسی با اشاره بهگرامیداشت روز دندانپزشک و آغاز هفته سلامت دهان و دندان از ۲۳ فروردین ماه گفت: به همین مناسبت برنامه معاینه و آموزش دهان و دندان و توزیع خمیر دندان و مسواک بین دانش آموزان مدارس قلعه رئیسی اجرا شد.
صاحب نعمت الهی  افزود: ترمیم دندان، فلوراید تراپی و برگزاری جلسات آموزشی در خصوص بهداشت دهان و دندان،نحوه استفاده از نخ دندان و مسواک زدن برای گروه سنی ۶ تا ۱۲ سال به صورت رایگان در مدارس ابتدائی شهرقلعه رئیسی اجرا شد.
وی اضافه کرد: در این طرح ۶۰۰ دانش آموز دختر مقطع ابتدایی شهر قلعه رئیسی معاینه و به آن‌ها مسواک و خمیردندان رایگان اهدا شد.
 میزان بارش های اخیر در استان

اداره کل هواشناسی استان اعلام کرد: از ابتدای فعالیت سیستم بارشی جدید در استان تا ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه امروز در  امیرآبادبابکان ۲۷ میلیمتر باران بارید.
بنابر این گزارش در سی سخت ۱۹ و ۸ دهم میلیمتر،لوداب ۱۷، یاسوج ۱۶ و ۶ دهم،چیتاب ۱۶ و ۵ دهم،جاورده ۱۰،دهدشت ۵ و ۶ دهم، لنده ۵، سرفاریاب ۴ و ۵ دهم،چرام ۴، دوگنبدان ۱ و یک دهم، باشت،قلعه رئیسی،قلعه دختر ۳،سرآسیاب یوسفی ۱، قلعه دختر ۳ و در لیکک هم ۳ دهم میلیمتربارش باران گزارش شده است.

 برگزاری فراخوان سومین جایزه‌ی ملّی داستان کوتاه گچساران(سه قلاتون) در گچساران 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران  با بیان اینکه  فراخوان سومین جایزه‌ی داستان کوتاه سه قلاتون با موضوع آزاد، اقلیمی(بومی) و نفت برگزار شده است، بیان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار تا تاریخ ۱۰ اسفندماه سال گذشته بوده است.

 وی با اشاره به اینکه  ابوتراب خسروی، محمدجواد جزینی و حسن بهرامی داوری نهایی این مسابقه را برعهده دارند، اذعان کرد: زمان برگزاری سومین جایزه ملی داستان کوتاه سه قلاتون نیمه اول اردیبهشت ماه  سال جاری است.

 نوروزی  با اشاره به آثار ارسال شده گفت: در مدت زمان تعیین شده  تعداد ۹۹۳  داستان کوتاه  در سه بخش آزاد، بومی و نفت از استان‌های مختلف کشور به دبیرخانه جایزه ملی داستان کوتاه در شهرستان گچساران ارسال شده است.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران ابراز کرد: از مجموع این تعداد  داستان کوتاه ارسال شده، تعداد ۶۷۰ اثر در بخش داستان آزاد، ۲۰۳ اثر در بخش داستان بومی و تعداد ۱۲۰ اثر در بخش نفت بوده است.

 وی عنوان کرد:  داوری مقدماتی این مرحله از  جایزه ملی داستان سه‌قلاتون توسط  آقایان کوروش قبادی، کرم الله سلیمانی و طاهره اسکندری انجام گرفته است.

نوروزی با اشاره به برگزاری سومین جایزه ملی داستان کوتاه  سه‌قلاتون در سه بخش آزاد و بومی «اقلیمی»  و نفت  خاطرنشان کرد: به کارگیری ظرفیت‌های بومی و استفاده از ادبیات معاصر از اهداف برگزاری این جایزه ملی ادبی است.

 کارگاه نقد و بررسی آثار برگزیده در حاشیه‌ی جایزه‌ی ملّی داستان کوتاه گچساران(سه قلاتون) برگزار می‌شود.

 

امداد رسانی به ۸ نفر گرفتار در سیل در کوه های اطراف دیشموک
حسن امیریان بخشدار دیشموک اظهار داشت: بر اثر بارندگی شدید و سیل‌آسا در ۷۰ کیلومتری دیشموک ۸ نفر در این باران سیل‌آسا گرفتار شد.

بخشدار دیشموک با توجه به کوهستانی بودن این منطقه و رویش انواع محصولات کوهی گفت: این افراد برای به دست آوردن محصولات کوهی در باران گرفتار شد.وی تصریح کرد: با اعزام تیمی از هلال احمر و جهاد کشاورزی کهگیلویه و هم‌چنین بخشداری دیشموک این افراد نجات یافتند.امیریان با بیان اینکه الان این سومین موردی هست که طی این مدت اتفاق افتاده است، عنوان کرد: مرتباً تذکرات و هشدارهای لازم به شهروندان داده شده اما متأسفانه اهمیتی داده نمی‌شود و شاید اتفاقی بیفتد که خسارات آن جبران ناپذیر باشد.

 
افتتاح در مانگاه فرهنگیان در کهگیلویه
رییس آموزش و پرورش کهگیلویه از افتتاح درمانگاه فرهنگیان در دهدشت خبر داد و اظهار داشت: با توجه به ازدیاد فرهنگیان این شهرستان و نبود یک مرکز درمانی، تصمیم بر آن شد مرکز درمانی فرهنگیان در دهدشت دایر شود.

مدیر آموزش و پروش کهگیلویه از پیگیری نماینده کهگیلویه بزرگ برای بهره‌برداری این مرکز خبر داد و تصریح کرد: این مرکز برای نخستین بار در دهدشت در آینده نزدیک افتتاح و به جامعه فرهنگیان خدمات ارائه خواهد داد.وی افزود: در فاز نخست این مرکز خدماتی از جمله داندنپزشکی، خدمات سرپایی و پزشک عمومی ارائه می‌شود و در صورت تأمین اعتبار، این مرکز گسترش خواهد یافت.

 
معدوم سازی بیش از ۱ تن داروی دامی تقلبی در استان
چهارلنگ ، رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد  با اشاره به اهمیت نظارت دائم بر فعالیت داروخانه‌های دامپزشکی، تصریح کرد: از آنجا که رعایت نکردن موازین علمی، فنی و بهداشتی در عرضه و مصرف داروهای دامی و عدم رعایت اصول نسخه پیچی می‌تواند ضررهای جدی بر امر سلامت جامعه و اقتصاد کشور وارد کند، سعی شده همه داروخانه‌های دامپزشکی استان  کهگیلویه و بویراحمد تحت نظارت مستمر اداره‌کل دامپزشکی استان  قرار گیرند.

وی در ادامه افزود: فروش داروهای تاریخ گذشته یا فاقد مجوز(قاچاق) و رعایت نکردن شرایط صحیح نگهداری داروها از عمده‌ترین تخلفاتی است که امکان وقوع آن در داروخانه‌ها به دقت مورد بررسی اکیپ‌های نظارتی و کارشناسان فنی دامپزشکی قرار می‌گیرد.

علی چهارلنگ خاطرنشان کرد: در همین راستا نیز طی بازرسی‌های صورت گرفته بیش از هزار قلم داروی تاریخ گذشته یا فاقد مجوز به وزن بیش از یک تن ،  کشف، ضبط و جهت معدوم سازی در حال انتقال به  شرکت‌های متبوع به منظور معدوم سازی به روش‌های  بهداشتی و زیست محیطی می‌باشد.

این مسئول با تأکید بر اهمیت ضابطه‌مند بودن ارائه و مصرف دارو در مورد دام و طیور، به دامداران خاطرنشان کرد: مشورت با دامپزشک دارای مجوز، تهیه دارو بر اساس نسخه و مصرف آن بر طبق دستورالعمل دقیق در کنار فعالیت اصولی داروخانه‌ها می‌تواند به تأمین سلامت سرمایه‌های دام و طیور استان به عنوان ذخایر غذایی و به طبع آن حفظ سلامت آحاد جامعه منجر شود و این مسأله، از هدف  نظارت بر عملکرد داورخانه است.

 


 برگزاری ششمین جشنواره منطقه ای تئاتر معولان خلیج فارس در یاسوج

شمشمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان خلیج فارس دو روزی است که در سینما هنر و پلاتوی حسین پناهی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری است و معلولان هنرمند در سانس‌های مختلف صبح و عصر به ایفای نقش می‌پردازند.

در این دوره از جشنواره هنرمندان استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد به ایفای نقشی می‌پردازند و از ۲۶ تا ۲۹ فروردین ۱۳ اثر به نمایش درمی‌آید. افسر اسدی، حمید کاکاسلطان و علی عسگری تئاتر معلولان را داوری می‌کنند.

از مجموعه ۱۳ اثر به نمایش درآمده ۷ اثر در بخش صحنه‌ای، ۵ اثر در بخش کودک و یک اثر در بخش خیابانی است. این جشنواره فرصتی مناسبی برای معرفی توانمندی‌های معلولان و صرف فعل معلولیت محدودیت نیست است که هنرمندان در مدت چند روز برگزاری این جشنواره، به خوبی آن را به منصه ظهور گذاشتند.

تاکنون آثاری مانند شهر صورتک‌ها، میوه ممنوعه، عشق تا آواز، همه دزدها دزد نیستند، شایعه، کارگاه کارگردانی، روایت یک اعتراف، شانی و شوره‌ای و قهرمان به نمایش درآمدند و در آخرین روز برگزاری جشنواره(امروز سه‌شنبه) لوس و ننر از استان فارس، دندان کرم خورده زمین از خوزستان، کارگاه نویسندگی، کمدی اکتشافات از بوشهر، دختر بیدا از یاسوج و قهرمان از هرمزگان نمایش داده می‌شود.

هنر یکی از راه‌های توانمندسازی معلولان است و با زبان هنر استعدادهای زیادی شکوفا می‌شود، معلولان اقشاری سرشار از ذوق و استعداد هستند و بدون شک در این زمینه هم خواهند درخشید.

در حال حاضر ۱۳ مرکز با ۴۰ مددجو در حوزه هنر معلولان در حال فعالیت است، ضمن اینکه تعدادی از نمایش نامه‌هایی که به جشنواره ارسال شده، به چاپ می‌رسند.

 

کشت محصولات آب بر ممنوع 


مدیر عامل آب منطقه ای استان علی داودی‌مهر اظهار داشت: کشت محصولات آب‌بر از طریق چاه و آب‌های سطحی از جمله برنج، ذرت و هندوانه در این استان ممنوع بوده و کشاورزان باید نسبت به تغییر پروانه خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه هر کشاورزی که از آب منطقه‌ای پروانه برنج کاری یا هر محصول آب‌بر دیگری دارد باید برای انتقال به کشت با آب‌بری کم اقدام کنند، افزود: وضعیت منابع آبی استان مناسب نبوده و انتظار می‌رود کشاورزان برای مدیریت این مهم همکاری کنند.
مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: کشاورزانی که دارای پروانه از طریق آب منطقه‌ای نبوده نیز باید پاسخگوی سازمان جهاد کشاورزی باشند و در امور این افراد آب منطقه‌ای امکان دخالت را ندارد.
داودی مهر تاکید کرد: تا پایان بارندگی‌ها امکان ارائه گزارش در زمینه وضعیت منابع آب استان از جمله چشمه‌ها، چاه‌ها و سدها وجود ندارد.
 
برگزاری همایش ازدواج آسان در دهدشت

رئیس سازمان مردم نهاد ققنوس اظهار داشت؛به منظور افزایش توجه به نقش مهم ازدواج درزندگی فردی واجتماعی افراد و نیز شناخت آسیب های اجتماعی همایش پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی با موضوع (تحکیم بنیاد خانواده و ازدواج آسان)در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت برگزار می شود.
وی افزود؛این همایش به همت سازمان مردم نهاد ققنوس وبا همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.
رضا عدالتمند در ادامه افزود؛این همایش با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و دکتر خرامین از اساتید هیأت علمی دانشگاه در دهدشت برگزار می گردد.
وی در پایان ضمن دعوت از عموم مردم زمان این همایش را روز پنجشنبه ۳۰فروردین ماه سال ۹۷ ساعت ۱۰صبح اعلام کرد.


راه اندازی مرکز مراقبت های پایش تصویری در استان 

 جلال پوران‌فرد اظهار داشت: هم اکنون دو پایگاه اورژانس هوایی در شهرهای یاسوج و گچساران فعال بوده که در مجموع هیچ محدودیتی برای انتقال بیمار نداریم.
وی با بیان اینکه از ۳۴ مرکز دانشگاهی در کشور تنها کهگیلویه و بویراحمد دارای دو فروند بالگرد است، عنوان کرد: استان‌های بزرگ کشور از جمله تهران و البرز تنها یک بالگرد دارند.
رئیس اورژانش ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۲۰۸ سورتی پرواز داشتیم، ابراز کرد: در مجموع ۱۱۲ بیمار منتقل شدند که ۳۶ نفر تصادفی و ۱۲ مورد نیز مادران باردار بوده است.
وی با بیان اینکه از ۱۲ مادر باردار اعزامی با لگرد ۶ نفر از اهالی منطقه محروم آجم بوده است، افزود: بیشترین انتقال بیمار در سال گذشته از کهگیلویه بزرگ منتقل شده و میانگین رسیدن بالگرد بر بالین بیمار ۲۰ دقیقه بوده است.پوران‌فرد از راه اندازی مرکز مراقبت‌های پایش تصویری استان در هفته سلامت خبر داد و گفت: این مرکز با اعتباری افزون بر ۶۰۰ میلیون تومان ایجاد و در این زمینه جزو ۱۰ استان اول کشور هستیم که با راه اندازی به صورت لحظه‌ای ورودی بیمارستان‌ها رصد می‌شود.

 

۲۱۴۰ میلیارد ریال به اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار امسال برای توسعه اشتغال پایدار با اولویت مشاغل روستایی به این استان اختصاص یافته است.
علی محمد احمدی اظهار داشت: این اعتبار در مشاغل روستایی پایدار با اولویت دانش آموخته‌های دانشگاهی روستایی و مشاغل فناوری و دانش بنیان پرداخت می‌شود.
احمدی یکی از برنامه‌های سال جاری را حمایت از سرمایه گذاران برای رونق تولید و افزایش تولید کالاهای داخلی ذکر کرد و افزود: تلاش می‌شود موانع سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد به حداقل برسد.
احمدی ابراز داشت: به دستگاه‌های اجرایی تاکید شده کالاهای ساخت تولیدکنندگان ایرانی را خریداری کنند.
وی به نقش ایجاد فرصت‌های شغلی در نشاط اجتماعی اشاره کرد و گفت: عزم دولت برای حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان جدی است.
احمدی ظرفیت‌های طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در سه حوزه گردشگری، کشاورزی و نفت را یادآور شد و تصریح کرد: با بهره برداری از این پتانسیل‌ها می‌توان نرخ بیکاری در این استان را به نحو چشمگیری کاهش داد.
سال ۱۳۹۶ تعداد ۱۷۰ طرح با ۵۹۶ میلیارد ریال و یک هزار و ۵۴۹ نفر اشتغالزایی از محل تسهیلات اشتغال فراگیر، روستایی و عشایری به بانک‌ها در کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.
نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۵، ۱۷٫۷ درصد بوده که در سال ۱۳۹۶، با ۴٫۴ درصد کاهش به ۱۳٫۳ درصد رسید.
امسال دولت در حوزه اشتغال بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده که بخش عمده‌ای از این اعتبار سهم اشغال روستایی است.
کهگیلویه و بویراحمد ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۶ درصد آنان در روستاها زندگی می‌کنند.
 
فعالیت هنرستان کشاورزی با ۵۷ دانش آموز/ مهارت آموزی اشتغال محور
رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت هنرستان کشاورزی این مرکز با ۵۷ دانش آموز خبر داد.
عباس صلاحی اردکانی افزود: این هنرستان با درآمد داخلی و با تکیه بر ظرفیت های مرکز تحقیقات کشاورزی ساخته شده است و با توجه به آموزش تخصصی، عملی و نگاه اشتغال محوری می تواند ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال در جامعه هدف باشد.
صلاحی اردکانی تصریح کرد: دانش آموزان این مرکز آموزشی در دو رشته (ماهیان سردآبی و گیاهان دارویی) فعالیت می کنند.
صلاحی اردکانی با بیان اینکه در این مرکز بدون دریافت هیچ هزینه ای، آموزش، تامین غذا و خواب با ایجاد خوابگاهی با ظرفیت و تجهیزات مناسب عملیاتی شده است، اظهار کرد: حمایت از رشته های دارای خروجی به تحقق اشتغال پایدار کمک شایانی می کند.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان گفت: در سطح جامعه مهندس کشاورزی زیاد است، اما کشاورز مهندس به آن شکل نداریم و نگاه کارشناسی به اشتغال و مهارت آموزی، حرکت به سمت آموزش هایی از این قبیل را طلب می کند.
صلاحی اردکانی با اشاره به اینکه مشکلاتی در حوزه مالکیت این هنرستان و بخشهای دیگری از محدوده آن وجود دارد، اظهار کرد: رایزنی ها و تعاملاتی با دستگاه های متولی انجام شده و امید است موارد مطرح شده در این راستا نیز در کمترین زمان ممکن حل شود.
 
اجرای طرح همیار آب با حضور ۲۰۰ دانش آموز در شهر چیتاب
مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفای کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح همیار آب با حضور حدود ۲۰۰ دانش آموز مقاطع مختلف شهر "چیتاب" اجرایی شد.
نگهدار معادیجو پیش از ظهر سه شنبه در رابطه با اجرای این برنامه افزود: طرح همیار آب در مدرسه ابتدایی شهید نوربخش چیتاب و با حضور دانش‌ آموزان مختلف دوره های ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان شهر چیتاب اجرایی شد.
معادیجو خاطرنشان کرد: در این مراسم علاوه بر اجرای برنامه‌های طنز و مسابقه، بسته‌های فرهنگی و بروشور با موضوع مصرف بهینه آب بین دانش‌آموزان توزیع شد.
معادیجو تصریح کرد: طرح همیار آب در تمامی شهرهای استان در حال اجرا است و با توجه به هدفگذاری ها، این طرح با حضور کارشناسان و مبلغان فرهنگی آب و فاضلاب استان در شهر چیتاب نیز اجرایی شد.
وی هدف از اجرای طرح همیار آب را آشنایی دانش‌آموزان با راه های مصرف بهینه آب و جلوگیری از هدر رفت آب عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح نقش بسزایی در ترویج مصرف بهینه آب شرب توسط دانش‌آموزان خواهد داشت.
مدیردفتر روابط عمومی آبفای استان با اشاره به ضرورت مصرف صحیح و اصولی آب، بر فرهنگ سازی در بخش های مختلف با استفاده از ظرفیت های موجود تاکید کرد.
 
خسارت ۹۰ میلیارد ریالی بارش های اخیر به لنده
فرماندار شهرستان لنده از خسارت ۹۰ میلیارد ریالی بارش های اخیر به این شهرستان خبر داد.
دارا کریمی نژاد ظهر دوشنبه در شورای اداری استان افزود: با توجه به بارش هایی که طی چند روز گذشته در این شهرستان داشتیم، قریب به ۹۰ میلیارد ریال خسارت به بخش های مختلف در این شهرستان وارد شده است و تصمیم گیری برای رفع مشکلات پیش آمده ضروری است.
کریمی نژاد با بیان اینکه آتش سوزی های چند سال اخیر جنگل ها و مراتع در شهرستان لنده محسوس بوده است، ابراز داشت: طی سال گذشته ۳۰۰ ‌میلیون تومان برای مقابله با این آتش سوزی ها اختصاص یافت.
وی افزود: با توجه به نزدیکی به ماه های گرم سال، تجهیز و توجه اعتباری در سال جاری نیز ضروری است.
کریمی نژاد تصریح کرد: بکارگیری کانکس و تجهیز در مناطق پرحادثه در حوزه آتش سوزی ها کمک فراوانی به تحقق مقابله با این آتش سوزی ها می کند.
فرماندار لنده به وضعیت کشت محصولات کشاورزی در شهرستان لنده اشاره کرد و بیان داشت: در حالی که در پایین دست کشت برنج و هندوانه انجام می شود، از ما می خواهند که در شهرستان از کاشت برنج خودداری کنیم.
کریمی نڗاد خواستار توجه و اقدام برای رفع این مسئله شد.
وی در پایان با اشاره به سفر مسئولین بنیاد برکت و مصوبات ارائه تسهیلات در این منطقه، اظهار کرد: رفع مشکلات پیش روی مصوبات و همکاری دستگاه های متولی در راستای تحقق ۵۰۰۰ سند و حوزه ضمانتی ضروری است.
 
حرکت‌های فرهنگی مردم و جوانان شهرستان چرام قابل تحسین است
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حرکت‌های فرهنگی مردم و جوانان شهرستان چرام قابل تحسین است
سردار یدالله بوعلی عصر امروز در آیین معارفه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج چرام با تحسین حرکت‌های فرهنگی مردم چرام، اظهار کرد: حرکت‌های خوبی از مردم و جوانان شهرستان چرام در حوزه‌های مختلف انجام شد که باید تکریم شود، از جمله این اقدامات اثرگذار جوانان این دیار، فعالیت خاصی در اربعین حسینی بود که یک کار فرهنگی و مناسب و شایسته محسوب می‌شود.
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد،عنوان داشت: یکی از موکب‌های دیدنی استان کهگیلویه و بویراحمد در اربعین حسینی،موکب شهدای چرام بود که امیدواریم این حرکت‌ها ادامه دار باشد.
وی با تقدیر از زحمات سیدحمزه محقق‌زاده،ابراز کرد: فرمانده سابق ناحیه بسیج شهرستان چرام با حضور خود در فعالیت‌ها،کنترل و هدایت خوبی در حوزه‌های مختلف داشته است و فرمانده جدید نیز با مشورت و همکاری با بسیجیان چرامی، می‌تواند فعالیت‌های خوبی را انجام دهد.
وی با ابراز خرسندی از اینکه پس از سالها وضعیت مکان ناحیه بسیج چرام تغییر کرده است به نیروهای توانمند این شهرستان اشاره کرد و گفت: این نیروها باید مورد استفاده قرار بگیرند، تلاش می‌کنیم که نیروهای خوبی جذب ناحیه‌های مقاومت بسیج شوند و همچنین از نیروهای توانمند شهرستان در حوزه‌های دیگر استفاده خواهیم کرد.
 


توزیع رایگان اقلام بهداشتی بین دانش آموز قلعه رئیسی+عکس


به مناسبت آغاز هفته سلامت بین ۶۰۰ دانش آموز شهر قلعه رئیسی اقلام بهداشتی رایگان توزیع شد.


 رئیس مرکز بهداشت قلعه‌رئیسی با اشاره به گرامیداشت روز دندانپزشک و آغاز هفته سلامت دهان و دندان از ۲۳ فروردین ماه گفت: به همین مناسبت برنامه معاینه و آموزش دهان و دندان و توزیع خمیر دندان و مسواک بین دانش آموزان مدارس قلعه رئیسی اجرا شد.
صاحب نعمت الهی  افزود: ترمیم دندان، فلوراید تراپی و برگزاری جلسات آموزشی در خصوص بهداشت دهان و دندان،نحوه استفاده از نخ دندان و مسواک زدن برای گروه سنی ۶ تا ۱۲ سال به صورت رایگان در مدارس ابتدائی شهرقلعه رئیسی اجرا شد.
وی اضافه کرد: در این طرح ۶۰۰ دانش آموز دختر مقطع ابتدایی شهر قلعه رئیسی معاینه و به آن‌ها مسواک و خمیردندان رایگان اهدا شد.






نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1