کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سد معبر تعرض به حقوق شهروندی و توهین به شهروندان است

27 فروردين 1397 ساعت 17:57


 
شهردار باشت گفت: شهرداری‌ موظف است از معابر به عنوان ملک عمومی حفاظت کرده و آن را برای استفاده عموم آماده نگه داشته و از تجاوز به معابر و پیاده روها که حق طبیعی هر شهروندان است جلوگیری نماید.
به گزارش کبنا شهردار باشت، از برخورد قانونی و صنفی با انواع سدمعبر در سراسر بازار وخیابان های شهر باشت خبر داد.
لطف الله موسوی صبح امروز ضمن اعلام این خبر افزود: با برنامه ریزی هایی صورت گرفته، طرح شناسائی مغازه داران متخلف شروع شده و عوامل شهرداری ضمن شناسائی مغازه داران و اصناف متخلف گزارش های خود را به این شهرداری اعلام می کنند.
وی درباره ای اعلام تذکر واخطاریه به مغازه داران متخلف تشریح کرد: ابتدا به اصناف متخلف تذکر شفاهی داده می شود و درچند روز آینده نیز برگه های اخطار به آنان تحویل داده می شود تا نسبت به رفع سدمعبر اقدام نمایند.
شهردار باشت افزود: در صورتی که مغازه داران نسبت به رفع سد معبر اقدام ننمایند، این نهاد عمومی با همکاری نیروی انتظامی و اداره نظارت بر اماکن عمومی، نسبت به پلمپ واحدهای صنفی متخلف اقدام می کند.
موسوی سد معبر را رفتاری غیر قابل قبول در مدیرت شهری اعلام کرد و گفت: شهرداری‌ موظف است از معابر به عنوان ملک عمومی حفاظت کرده و آن را برای استفاده عموم آماده نگه داشته و از تجاوز به میدان ها، پارک ها عمومی که حق طبیعی هر شهروندی می باشد جلوگیری نماید.
وی با اشاره به مواد قانونی موجود دراین باره خاطرنشان کرد: مطابق تبصره ۶ ماده ۹۶ قانون شهرداری‌ها، اراضی کوچه‌های عمومی، میدان‌ها، پیاده‌روها، خیابان‌ها و به طورکلی معابر، مسیر رودخانه‌ها، نهرها، مجاری فاضلاب شهرها، باغ‌های عمومی، گورستان‌های عمومی‌ و درخت‌های معابر عمومی ‌واقع در محدوده هر شهر که مورد استفاده عموم است، ملک عمومی ‌محسوب می‌شود و در مالکیت شهرداری است.
شهردار باشت درپایان این گفت وگو ازکلیه کسبه، اصناف و شهروندان خواست که با رعایت حق و حقوق شهروندی و احترام به حقوق شناخته شده مردمان ساکن دراین شهر، شهرداری را برای تلاش در راه رسیدن به شهری زیبا و با نشاط یاری دهند.
خبرنگار فتح الله پوران پور
 


کد مطلب: 331150

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/331150/سد-معبر-تعرض-حقوق-شهروندی-توهین-شهروندان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1