تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب : ۳۳۱۱۵۰

سد معبر تعرض به حقوق شهروندی و توهین به شهروندان است

۶
۰
کبنا ؛ 
شهردار باشت گفت: شهرداری‌ موظف است از معابر به عنوان ملک عمومی حفاظت کرده و آن را برای استفاده عموم آماده نگه داشته و از تجاوز به معابر و پیاده روها که حق طبیعی هر شهروندان است جلوگیری نماید.
به گزارش کبنا شهردار باشت، از برخورد قانونی و صنفی با انواع سدمعبر در سراسر بازار وخیابان های شهر باشت خبر داد.
لطف الله موسوی صبح امروز ضمن اعلام این خبر افزود: با برنامه ریزی هایی صورت گرفته، طرح شناسائی مغازه داران متخلف شروع شده و عوامل شهرداری ضمن شناسائی مغازه داران و اصناف متخلف گزارش های خود را به این شهرداری اعلام می کنند.
وی درباره ای اعلام تذکر واخطاریه به مغازه داران متخلف تشریح کرد: ابتدا به اصناف متخلف تذکر شفاهی داده می شود و درچند روز آینده نیز برگه های اخطار به آنان تحویل داده می شود تا نسبت به رفع سدمعبر اقدام نمایند.
شهردار باشت افزود: در صورتی که مغازه داران نسبت به رفع سد معبر اقدام ننمایند، این نهاد عمومی با همکاری نیروی انتظامی و اداره نظارت بر اماکن عمومی، نسبت به پلمپ واحدهای صنفی متخلف اقدام می کند.
موسوی سد معبر را رفتاری غیر قابل قبول در مدیرت شهری اعلام کرد و گفت: شهرداری‌ موظف است از معابر به عنوان ملک عمومی حفاظت کرده و آن را برای استفاده عموم آماده نگه داشته و از تجاوز به میدان ها، پارک ها عمومی که حق طبیعی هر شهروندی می باشد جلوگیری نماید.
وی با اشاره به مواد قانونی موجود دراین باره خاطرنشان کرد: مطابق تبصره ۶ ماده ۹۶ قانون شهرداری‌ها، اراضی کوچه‌های عمومی، میدان‌ها، پیاده‌روها، خیابان‌ها و به طورکلی معابر، مسیر رودخانه‌ها، نهرها، مجاری فاضلاب شهرها، باغ‌های عمومی، گورستان‌های عمومی‌ و درخت‌های معابر عمومی ‌واقع در محدوده هر شهر که مورد استفاده عموم است، ملک عمومی ‌محسوب می‌شود و در مالکیت شهرداری است.
شهردار باشت درپایان این گفت وگو ازکلیه کسبه، اصناف و شهروندان خواست که با رعایت حق و حقوق شهروندی و احترام به حقوق شناخته شده مردمان ساکن دراین شهر، شهرداری را برای تلاش در راه رسیدن به شهری زیبا و با نشاط یاری دهند.
خبرنگار فتح الله پوران پور
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
سدمعبرمغازه پدرتون هست وعموزاده هاتو اینهاکه جمع بشعه دیگه سدمعبری وجودندارد
باشت
Iran, Islamic Republic of
بنازمت شهردار که حتی و مغازه پدرت هم گیر دادی...اگه این سد معبر تو باشت واقعا جمع آوری بشه شهر جلوه ای زیبا به خودش میگیره
باوی
Iran, Islamic Republic of
لطف اله شد رییس سد معبر
علی
Iran, Islamic Republic of
ای بنازمت دوماد شیرم ملا لطف الاه
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
کاش یاسوج هم یه شهردار مثل شهذردار باشت داشت . سد معبر دست فروش،بن فروش،لیزک فروش ،ماشین های نیسان و سایپا هزار میوه فروش،و......
دولیاری
Iran, Islamic Republic of
جونم من نفست خسته نباشید تشکر تشکر
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1