کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تاریخ امتحانات در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

27 فروردين 1397 ساعت 0:51



نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست محمد کاظم نظری معاون سیاسی استاندار برگزار شد.

در این نشست یکی از دستور کارها در خصوص تک شیفت کردن مدارس غیر انتفاعی بود که دستورالعمل آن از طرف وزارت آموزش و پرورش صادر شده است.

بنا بر این گزارش، در نشست شورای آموزش و پرورش بیشتر اعضای حاضر از جمله مدیران آموزش و پرورش دو شهرستان بزرگ استان مخالفت خود را با این دستورالعمل که همه مدارس غیر انتفاعی تنها باید در شیفت صبح فعالیت داشته باشند اعلام کردند.

در این نشست مدیران آموزش و پرورش دو شهرستان گچساران و بویراحمد به دلایل خود در خصوص مخالفت با این اقدام اشاره کردند که اولا به اشتغال‌زایی صدمه وارد می‌شود و دوم این که تعداد بسیار زیادی دانش‌آموز در شیفت بعد از ظهر مشغول به تحصیل هستند و فضای آموزشی کافی برای تحصیل آن‌ها در شیفت صبح وجود ندارد.


هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این نشست زمان بندی برگزاری امتحانات داخلی دوره های تحصیلی سال ۹۶-۹۷ را اعلام کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۶ ‌درصد از دانش آموزان استان در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیلند.
زارع پور افزود: تا قبل از سال ۹۲معادل ۸.۵ درصد از دانش آموزان استان در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل بودند.
زارع پور با بیان اینکه هر دانش آموز محصل در مدارس دولتی در یکسال تحصیلی ۲.۵ میلیون تومان برای دولت هزینه دارد، اظهار کرد: در سه شهرستان کهگیلویه، گچساران و بویراحمد ۲۱ مدرسه غیر دولتی فعالیت دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به مصوبه کشوری مبنی بر عدم فعالیت مدارس غیر دولتی در نوبت عصر، اظهار کرد: برنامه ریزی و هدفگذاری برای تحقق این موضوع در استان انجام خواهد شد.
زارع پور بازدهی بهتر تحصیلی، امکان نظارت مستمر کارشناسان ادارات آموزشی و اداری و افزایش امکان یادگیری را از مزیت های آموزش در نوبت صبح دانست.
اعلام زمان برگزاری امتحانات داخلی دوره های تحصیلی سال ۹۶-۹۷
زارع پور افزود: با در نظر گرفتن شرایط زمانی، تقویمی و موارد مورد نظر از جمله مسابقات جام جهانی فوتبال این زمان بندی اعلام شده است و در حوزه امتحانات نهایی نیز زمان از مرکز ابلاغ می شود.
زارع پور تصریح کرد: در دوره ابتدایی در مناطق گرمسیری استان، امتحانات از ۲۲ اردیبهشت آغاز و تا ۳۱ اردیبشهت ماه ادامه دارد.
وی افزود: همچنین در دوره ابتدایی امتحانات از ۲۵ اردیبهشت آغاز و تا پنجم خرداد ماه ادامه خواهد داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان از همزمانی زمان برگزاری امتحانات داخلی دوره متوسطه اول و دوم در مناطق گرمسیری و سردسیری خبر داد و اظهار کرد: در دوره متوسط اول در مناطق گرمسیری و سردسیری، امتحانات از ۲۲ اردیبهشت آغاز و تا ۱۳ خرداد ماه ادامه دارد.
زارع پور افزود: همچنین در دوره متوسطه دوم نیز در مناطق سردسیری و گرمسیری امتحانات از ۲۲ اردیبشهت آغاز و تا ۱۳ خرداد ماه ادامه خواهد داشت.
تحصیل ۴۰ درصد از جمعیت دانش آموزی استان در شهرستان بویراحمد
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در این نشست گفت: ۴۰ درصد از جمعیت دانش آموزی استان در شهرستان بویراحمد مشغول به تحصیلند.
کناری افزود: با توجه به مهاجر پذیری شهر یاسوج، سالانه بر تعداد دانش آموزان افزوده می شود.
کناری ابراز داشت: سالانه ۲۰۰۰ دانش آموز این شهرستان در حوزه زیرساخت تحصیلی دچار مشکل می شوند و وضعیت مطلوبی در حوزه شرایط تحصیلی ندارند.
وی با اشاره به مصوبه کشوری عدم فعالیت مدارس غیر انتفاعی در نوبت عصر، اظهار داشت: بر اساس آمار ارائه شده توسط متولیان، با اجرای این طرح، ۵۰۰۰ نفر به آماری که باید ظرفیت و زیرساخت تحصیلی برای آنها فراهم شود، افزوده می شود.
کناری با ارائه پیشنهاد اجرای این طرح در شهرستان های کوچکتر استان، گفت: با اجرای این طرح در شهرستان هایی که تعداد کمی از مدارس غیر انتفاعی را دارند، می توان نسبت به بهبود ظرفیت و زیرساخت ها در شهرستان بویراحمد اقدام کرد.
 
محمد کاظم نظری معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: اجرای برنامه زمان بندی شده برای توسعه زیرساخت ها و تحقق کامل پوشش تحصیلی دانش آموزان در نوبت صبح مدارس استان ضروری است.
نظری افزود: با اجرای برنامه زمان بندی شده و انتقال دانش آموزان به نوبت صبح از مشکلاتی که اجرای ناگهانی مصوبه عدم فعالیت مدارس غیر دولتی در تایم عصر به وجود می آورد، جلوگیری می شود.
نظری با بیان اینکه اقدام در این حوزه نگاه تخصصی و کارشناسی شده را طلب می کند، اظهار کرد: باید طی چهار سال گذشته اقداماتی مناسب انجام می شد که با توسعه زیرساختی، تحقق تدریجی مصوبه انجام می شد.
وی عنوان کرد: باید برنامه ریزی مدت دار برای انتقال مدارس به نوبت صبح انجام شود و کم کم از حجم دانش آموزان کم شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: همچنین باید در حوزه جذب و تخصیص سهیمه دانش آموزان در مدارس غیر دولتی کنترل مناسب انجام شود.
فرماندار بویراحمد هم در این نشست درخواست کرد که به دلیل وجود تعداد بسیار زیادی دانش‌‌آموز در مدارس غیر انتفاعی و همچنین اضافه شدن سالانه ۲ هزار نفر به آن‌ها و افزایش مهاجرت‌ها به این شهرستان طرح یاد شده ابتدا در شهرستان‌های کوچک اجرا شود.


کد مطلب: 331103

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/331103/تاریخ-امتحانات-مدارس-کهگیلویه-بویراحمد-اعلام

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1