کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شما که جز برای لیدرهایتان کاری نمی کنید/ کهگیلویه را بیش از این مضحکه خاص و عام نکنید

27 فروردين 1397 ساعت 13:31


بهرام دیرباز
اینکه یک باری نماینده کهگیلویه در مجلس فریاد برآورد و حرف از چوب و چماق زد، تبعاتش را تا مدت‌ها کهگیلویه داد، شهرستان با قدمت و با فرهنگ کهگیلویه بزرگ قربانی یک کلمه حرف علی محمد بزرگواری شد و تا مدت‌ها پسوند نامیمون «چماق لری» بر گرده کهگیلویه بزرگ خودنمایی می‌کرد. نماینده کهگیلویه در صحن مجلس یک جمله گفت اما تا مدت‌ها در هر کجای ایران می‌گفتیم اهل کهگیلویه و بویراحمدیم یا نه فقط اقرار می‌کردیم «لریم» طعنه چماق لری به ما می‌زدند یا از ما به تحقیر سوال می‌کردند که «لر کوچکی یا لر بزرگ؟»  و بزرگان فرهنگ و ادب قوم بزرگ لر چه تلاش‌ها کردند تا این واژه‌ها از صورت این قوم پاک شد و این طعنه‌ها کمرنگ گشت.
اما حداقلش دلمان خوش بود که نماینده مجلسمان هرچند واژه‌ها را پرمحتوا و با تفکر به کار نبرده اما چهره ای فعال از یک نماینده لر به نمایش گذاشته است ولی حالا چه؟ حالا شده‌ایم مضحکه خاص و عام که نماینده کهگیلویه بزرگ، تاکید می‌کنم کهگیلویه بزرگ همچون کسانی که الفبای سیاست نمی‌دانند؛ همایش خراب می‌کند و جلسه به هم می زند و میکروفن از دست فرماندار می‌رباید!
بسی جای تعجب نیست که چرا از سپهر سیاسی کهگیلویه بزرگ که تمدنش به اندازه تنگ سولک و بلادشاپور است چنین مردانی ظهور می‌کنند که با اعمال و رفتارشان کاری می‌کنند که دیار و مردمانشان مضحکه و محل تمسخر شود.
سردار، همین بویراحمد را ببینید، نماینده‌اش در آرامش و بدون گرفتن میکروفن از دست فرماندار دارد بزرگ‌ترین پتروشیمی کشور را کلنگ می زند. همین گچساران را نگاه کنید، جشنواره مشک و ملار دقیقاً شبیه به همین جشنواره ایل بهمئی برگزار شد اما خروجی جشنواره شادی جوانانش بود یا سر حسرت تکان دادن به خاطر رفتار نماینده‌شان.
حاج عدل عزیز، جوانان کهگیلویه چه گناهی کرده‌اند که شما به عده ای قول معاونت و مدیرکلی داده‌اید و حالا استانداری آمده است که می‌گوید روی منطقه گرایی خط می‌کشم و توانمندها را می‌گذارم و شما نتوانسته‌اید به کسانی که به آن‌ها وعده مدیریت داده‌اید جامه عمل بپوشانید، این وسط گناه جوانان کهگیلویه چیست؟ جوانان کهگیلویه همین که زیر آفتاب  ۵۰ درجه عسلویه برای لقمه ای نان جان می‌کنند بسشان نیست که همکارانشان به تحقیر بگویند که «نماینده شما سر دو نفر که نتوانسته مدیرشان کند همه جلسه‌ها را به هم می زند».
نه سردار عزیز، این راهی که مشاورانتان پیش پایتان گذاشته‌اند به ترکستان است مگر همین نیروهای شما در ادارات چه گلی بر سر کهگیلویه زده‌اند که می‌خواهید تعداد بیشتری از اعضای ستادتان را به کار بگمارید. مگر ابراهیم کشاورز مدیرکل مورد حمایت شما نیست، برای کهگیلویه چه کرده است، رحمان خادم چطور چقدر به فکر کهگیلویه بوده است و چه گلی بیشتر از گچساران و بویراحمد به سر کهگیلویه زده است، مگر موسی خادمی فرزند کهگیلویه بزرگ نبود و با شما هم هماهنگ نبود، برای کهگیلویه چه کار شاقی کردید.
قطعاً ما هم از پیشرفت همشهری‌هایمان خوشحال می‌شویم اما قطعاً با پیشرفت فقط به خاطر لیدری نماینده مخالفیم و شما فقط به فکر دور و بری‌هایتان در این جدال هستید، حداقل بگذارید این استانداری که در استان طایفه ندارد  برای جوانان کهگیلویه کاری کند.
 


کد مطلب: 331084

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/331084/جز-لیدرهایتان-کاری-نمی-کنید-کهگیلویه-بیش-این-مضحکه-خاص-عام-نکنید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1