تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۸
کد مطلب : ۳۳۱۰۰۲

گزارشی از «همت» یک جوان چرامی / اشتغال‌زایی برای ۴ نفر (+تصاویر)

۵
۰
کبنا ؛ 
 
گردشگری به لحاظ روحی و روانی برای مردم بسیار مفید است و از لحاظ اقتصادی، چرخش مالی خیلی عظیمی دارد لذا می‌تواند جایگاه خوبی را برای منطقه‌ای مانند شهرستان چرام ایجاد کند.
به گزارش کبنا از چرام، یکی از ظرفیت‌های خوب شهرستان چرام ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی و سفره خانه‌های سنتی در کنار این اماکن است ودراین راستا می‌طلبد مسئولین مربوطه از هر طرح و ایده‌ای در این زمینه به ویژه در سطح روستاها با هدف ایجاد اشتغال برای جوانان و رونق اقتصادی روستا در راستای ماندگاری و اقامت مسافر و گردشگر حمایت کنند.
این روزها فارغ التحصیلان بیکار زیادی وجود دارد که اکثراً دنبال شغل‌های پشت میزی اداری هستن اما هستند جوانان فارغ التحصیلی که با آگاهی از شرایط روز جامعه دست به اقداماتی می‌زنند که علاوه بر اشتغالزایی برای بقیه جوانان بیکار هم اشتغالزایی دارند.
وحید اشکوه جوان روستایی و فارغ التحصیل مهندسی عمران ساکن روستای سردره امامزاده بی بی رشیده (س) چرام در جوار این امامزاده و با آگاهی از حضور گردشگری مذهبی با طراحی و ساخت سفره سنتی باغ انار علاوه بر خدمات رسانی به زائران و گردشگران موجب اشتغالزایی ۴ نفر در این روستا شده است.
اشکوه در گفت و گو با کبنا گفت: این سفره خانه سنتی در یک موقعیت خوب و در جوار امامزاده و شرایط آب و هوایی مناسب بخصوص در فصل بهار و تابستان با هزینه شخصی به مبلغ ۷۰ میلیون تومان احداث شده است.
وی افزود: این سفره خانه باعث اشتغالزایی ۴ نفر شده که در صورت کمک مسئولان و گسترش آن تا ۶ نفر اشتغالزایی دارد.
مدیر این سفره خانه سنتی باغ انار گفت: با توجه به اینکه در همین مدت کوتاه که احداث شده خوشبختانه در ایام عید گردشگرانی از بوشهر, خوزستان و شیراز در این مکان به صورت شبانه روزی اسکان یافتند که با توجه به خدمات و قیمت مناسب استقبال خوبی داشتند و از این مکان راضی بودند و این باعث خوشحالی ماست که میهمانان ما در شهرچرام و این روستا با رضایت و خاطره‌ای خوش از این مکان به شهر خود برگشتند.
اشکوه با اشاره به مهم‌ترین مشکل این روستا و منطقه زیارتی و گردشگری گفت: مشکلات آنتن دهی تلفن همراه و عدم سرویس دهی اینترنت و شبکه‌های دیجیتالی مشکلاتی ایجاد کرده که امیدواریم مسئولان شهرستان دراین خصوص و رفع مشکل همکاری کنند.
مدیرسفره خانه سنتی باغ انار امامزاده بی بی رشیده (س) چرام گفت: با توجه به وجود باغات انار و چشمه‌های که وجود دارد مسئولان منابع طبیعی و آبخیزداری می‌توانند با ایجاد سیل بندهای آبخیزداری از تخریب خاک و منابع طبیعی این منطقه جلوگیری کنندِ.
وی با اشاره به طراحی این سفره خانه سنتی گفت: این سفره خانه در دو بخش چادر اقامتی و همچنین سکوهای استراحت در زیر سایه خنک درختان انار و ایجاد وسایل اسباب بازی و سرگرمی برای فرزندان خانواده‌ها طراحی شده است.
اشکوه بیان کرد: تا قبل از این جوانان و خانواده‌های چرام به سفره خانه‌های شهرها و روستاهای همجوار می‌رفتند که خطرات رفت و آمد زیادی داشت که با احداث این سفره خانه از خطرات احتمالی مسیر و هزینه‌ها کاسته می‌شود.
اشکوه بیان کرد: امیدواریم مسئولان جوانان را یاری کنند تا بتوانند درایجاد اشتغال پایدار اقدامات خوبی انجام دهند.
براساس این گزارش، سفره سنتی باغ انار در جوار باغات امامزاده بی بی رشیده (س) روستای سردره از توابع بخش مرکزی چرام می‌باشد.
تصاویر:
 
 

نام شما

آدرس ايميل شما

صادق
Iran, Islamic Republic of
اینم شد خبر
فرشید رحیمی.یاسوج
Iran, Islamic Republic of
عالیه
مجید
Iran, Islamic Republic of
یعنی من مغازه بزنم تبلیغ میشه
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
باسلام ، واقعا شایسته تقدیر و حمایت می باشند ، لذا از فرماندار محترم و مدیران کل مرتبط با طرح ایشان خواهشمندم همکاری لازم را داشته باشند .
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
جواب دوستان ک کامنت بی ربط میفرستن منظور کبنا خود شما هستید ک کار پشت میزی میخواهید. و ایشون اشتغال زایی کردن شما هم اینکارو انجام بدین خبرشو هم میزنند
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1