تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۳۳۰۹۹۷

اجساد خلبان و کمک خلبان ATR در دنا پیدا شد / اعتبار برای تملک اراضی "تنگ سرخ بویراحمد" نداریم

۲
۰
کبنا ؛خبر کهگیلویه و بویراحمد
یک کشته و ۹ مصدوم در تصادف رانندگی محور یاسوج_اصفهان
براثر برخورد۲ دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ و پارس در محور یاسوج به اصفهان یک نفردر دم جان داد و ۹ نفرراهی بیمارستان شدند.
رئیس مرکزمدیریت حوادث وفوریتهای پزشکی استانیک کشته و ۹ مصدوم در تصادف رانندگی محور یاسوج_اصفهان گفت: براثر برخورد دو دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ وپارس درمحور یاسوج به اصفهان (پل تلگاه) یک نفر کشته و ۹ نفر مصدوم شدند.
پوران فرد افزود: پس از اطلاع از این حادثه ۴ دستگاه آمبولانس واورژانس هوایی یاسوج به محل حادثه اعزام شدند.
وی با بیان اینکه مصدومان به وسیله اورژانس هوایی به بیمارستان شهید بهشتی شهر یاسوج منتقل شدند اضافه کرد: حال یکی از مصدومان وخیم گزارش شده است.
مصلحت امروز کشور ما وحدت است
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت : کشور دارای وضعیت خاصی است و وحدت برای ما اهمیت خاصی دارد.
علی مطهری در اولین همایش ملی قلم،اقوام و ارامش درمصلحت امروز کشور وحدت است گچساران گفت: امروز ماباید راه اتحاد و وحدت کلمه را ادامه دهیم و امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی هم در هر سخنرانی خود بر وحدت کلمه تاکید می کردند.
نایب رییس مجلس افزود:امروز در کشور با مشکلاتی مواجه هستیم و بحرانهایی داریم و فشارهایی که از طرف اروپایی ها و امریکا برما وارد است در زمینه اقتصادی است.
وی عنوان کرد:اگر الهی فکر نکنیم و مادی فکر کنیم و به دنبال منافع اقتصادی باشیم باز مصلحت امروز ما وحدت است.
مطهری با اشاره به اینکه کشور را باید با ارامش به سرمنزل مقصود برسانیم افزود:به هرحال رسالت امروز ما سنگین است و در حفظ وادامه انقلاب و همین طور وضعیت امروز خاور میانه و اساسا نسبت به کل دنیا ما مسلمانیم و مسولیت دارم.
وی اظهار کرد:ما قایل به مهدویت و حکومت واحد جهانی هستیم و معتقدیم که صالحان پیروز وحکومت واحد جهانی تشکیل خواهد شد و خیلی از متفکران جهان معتقدند که تنها راه حل مشکلات بشر تشکیل حکومت واحد جهانی است و مسلمانان بخصوص شیعیان این ایده رادارند.
 
کهگیلویه و بویراحمد اردیبهشت ماه میزبان بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: کهگیلویه و بویراحمد اردیبهشت ماه میزبان بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز خبر داد.
به نقل از روابط عمومی روابط عمومی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد اردیبهشت ماه میزبان بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز خبر داد.
وی گفت: در۴ جشنواره برگزار شده خیرین به میزان ۶۴۰میلیارد ریال به امر مقدس مدرسه سازی کهگیلویه وبویراحمد کمک کردند.
هادی زارع‌پور گفت: از این میزان بیش از ۷۰درصد تعهد تحقق یافته است.
وی گفت: ایجاد فضاهای جدید-تعمیر وتجهیز از اولویتها برای ارائه به خیرین جهت مشارکت است.
 
پلیس برای تامین امنیت در کهگیلویه و بویراحمد با کسی تعارف ندارد
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه خط قرمز پلیس تامین امنیت و آسایش مردم است، گفت: در این زمینه با کسی تعارف نداریم.
 
سردار مهدی انصاری اظهار داشت: فضای مجازی در استان به صورت مستمر توسط پلیس فتا رصد می‌شود و در این زمینه نیز با دستگاه قضایی هماهنگی شده و در صورتی هر فرد قلم به دست و نشر دهنده‌ای بخواهد با هدف برهم زدن امنیت و آسایش مردم قلم و قدمی بردارد، برخورد می‌شود.
وی از کاهش یک درصدی جرائم رایانه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۶ خبر داد و افزود: همچنین در سال گذشته شاهد کاهش ۳۲ درصدی نزاع دسته جمعی و ۲ درصدی نزاع فردی در استان هستیم.
رئیس پلیس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری ۲۸ نشست ارتباط مردمی در دفتر همگانی پلیس استان در سال ۹۶ عنوان کرد: در این نشست‌های ۶۰۰ شهروند مراجعه حضور داشته که سعی کردیم عمده خواسته‌ آنان را پاسخ دهیم.
انصاری با بیان اینکه انتقاد، شکایت و تقدیر از پلیس در سال گذشته در استان به ترتیب ۲۴ ، ۱۴ و ۳ درصد کاهش داشته است، ادامه داد: پلیس خود را در کنار مردم می‌داند و انتظار داریم با مشارکت مردم بتوانیم امنیت پایدار را تامین کنیم زیرا بدون مشارکت مردم این مهم ناقص است.
وی با تاکید بر اینکه خواب راحت را از قاچاقچیان مواد مخدر می‌گیریم، بیان کرد: کمتر از دو درصد دستگیر شدگان مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۶ زن بودند.
 
 اجساد خلبان و کمک خلبان ATR در دنا پیدا شد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پیدا شدن بافت‌هایی از اجساد خلبان و کمک خلبان هواپیمای ATR "تهران-یاسوج" در ارتفاعات دنا خبر داد.
 
عزیز فیلی اظهار داشت: بافت‌های انسانی مجزا از پیکر خلبان و کمک خلبان هواپیمای ATR "تهران-یاسوج" پیدا شده ولی هنوز کامل نبوده و شرایط تحویل به خانواده‌ها ندارند.
وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰۹ بافت انسانی مجزا در ارتفاعات دنا جمع اوری و انتقال یافته است، عنوان کرد: تاکنون ۱۹ پیکر از جانباختگان سقوط هواپیمای "تهران-یاسوج" تحویل خانواده جانباختگان شده است.
فیلی ابراز کرد: تاکنون هیچ بافت انسانی از پیکر ۸ نفر از جانباختگان پیدا ندشه که امیدواریم در ادامه عملیات پیکر این افراد نیز پیدا و به پزشکی قانونی منتقل شوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه به محض مساعد شدن وضعیت جوی در ارتفاعات دنا عملیات جست‌وجوی پیکر جانباختگان ادامه می‌یابد، افزود: امدادگرانی از برخی استان‌های کشور و امدادگران هم استانی به احتمال زیاد فردا ادامه می‌یابد.
فیلی در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم که پیش بینی تان از پایان عملیات جست‌وجوی پیکر جانباختگان چیست؟ گفت: نمی‌شود زمان دقیقی را مشخص کرد ولی به شرط مساعد بودن وضعیت جوی یک ماه دیگر پایان عملیات اعلام می‌شود.
 
 
اعتبار لازم برای تملک ۶۰۰ هکتار از اراضی "تنگ سرخ بویراحمد" را نداریم
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی و باغ از مرحله اجرا تا آبگیری زیر آب سد تنگ سرخ می‌رود، گفت: پول خرید این میزان اراضی و باغ رادر یک مرحله نداریم.
 
 
علی داودی‌مهر اظهار داشت: با اجرای سد تنگ سرخ ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغات این استان و همچنین ۳ روستای منطقه تنگ سرخ زیر آب می‌رود که قبل از اتمام پروژه باید بحث تملک انجام شود.
وی با بیان اینکه پول تملک ۶۰۰ هکتار زمین و باغ اهالی تنگ سرخ را در یک مرحله را نداریم، عنوان کرد: این مهم اولویت بندی شده و با یک برنامه ریزی منسجم کار تملک آغاز شده و امیدواریم بزودی مطالبات اهالی با مشخص شدن بحث مالکیت در فاز اول پرداخت شود.
داودی مهر با تاکید بر اینکه تمام مسئولان و متولیان امر پای کار هستند، ابراز کرد: اهالی منطقه تنگ سرخ دغدغه پرداخت مطالبات خود را دارند که امیدواریم با انجام روال اداری و قانونی بزودی این مشکل برطرف شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: تامین آب شرب یاسوج و روستاهای مسیر به میزان ۲۵٫۵ میلیون متر مکعب در سال، تامین آب صنعتی یاسوج به میزان ۱۷ میلیون متر مکعب، تامین آب کشاورزی شهرستان بویراحمد و دنا به میزان ۴۲٫۴ میلیون متر مکعب در سال، تامین آب زیست محیطی رودخانه به میزان ۳۳ میلیون متر مکعب، فراهم‌کردن امکانات تفریحی و سیاحتی با توجه به جذابیت توریستی منطقه، کنترل سیلاب و جلویگری از خسارت آن به سازه‌های موجود در حاشیه رودخانه از جمله اهداف کلی احداث سد تنگ سرخ است.
داودی‌مهر بیان کرد: ساختگاه این سد در مختصات ۵۱-۴۴-۵۳ طول شرقی و ۳۰-۱۲-۱۴ عرض شمالی قرار دارد و دسترسی به موقعیت سد از طریق راه قدیمی شیراز- یاسوج و در فاصله ۳۵ کیلومتری یاسوج از طریق یک رشته جاده آسفالته فرعی صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: نوع سد تنگ سرخ، خاکی با هسته رسی - ارتفاع از پی ۶۶٫۵ متر – عرض تاج، ۱۰ متر – طول تاج ۹۱۷ متر – حجم مخزن در رقوم نرمال بهره‌برداری ۱۲۵ میلیون مترمکعب – حجم تنظیم سالیانه ۲۰۰ میلیون مترمکعب است.
 
 
تابلوی پرتره مرحوم «آیت الله العظمی ملک حسینی» رونمایی شد
تابلوی پرتره مرحوم «آیت الله ملک حسینی» در هفته هنر انقلاب اسلامی رونمایی شد.
همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی و در حاشیه مراسم دیدار اصحاب فرهنگ و هنر کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی فقیه در این استان، از تابلوی پرتره مرحوم آیت الله ملک حسینی نماینده فقید مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری رونمایی شد.
در این آئین جمعی از مسئولین و چهره های فرهنگی و هنری استان نیز حضور داشتند.
این تابلوی پرتره که توسط سید عبادالله کرمی نقاشی شده است به سبک رئالیسم و با تکنیگ رنگ و روغن است.
مرحوم آیت الله ملک حسینی نماینده پیشین ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری بودند که در طول سال های قبل و بعد از انقلاب حلقه اتصال مردم با حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بودند و در مبارزات علیه رژیم طاغوت نیز نقش مهمی داشتند.
 
زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۳ ریشتر شهر دوگنبدان را لرزاند
زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۳ درجه در مقیاس ریشتر شهر دوگنبدان در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.
بر اساس اطلاعات مرکز لرزه نگاری این زمین لرزه ساعت ۲۰ و ۴۸ دقیقه و در عمق ۲۷ کیلومتری زمین اتفاق افتاده است.
از خسارات احتمالی این زمین لرزه گزارشی منتشر نشده است.
 
کتاب شعر عاشورایی «هفتاد و دو حرف با هفتاد و دو تن» رونمایی شد
همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی، کتاب شعر عاشورایی "هفتاد و دو حرف با هفتاد و دو تن" در یاسوج رونمایی شد.
این مراسم رونمایی در حاشیه دیدار اصحاب فرهنگ و هنر استان با آیت الله ملک حسینی و توسط نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولین فرهنگی استان انجام شد.
این مجموعه شامل هفتاد و دو رباعی با موضوع عاشورا است که به دو بخش اول در مورد اهل بیت امام حسین(ع) و بخش دوم یاران و اصحاب امام حسین (ع) تقسیم می شود.
همچنین سعی شده در مورد تمام حاضران در حادثه عاشورا یک رباعی سروده شود.
کتاب شعر «هفتاد و دو حرف با هفتاد و دو تن» اثر رسول سنایی از شاعران استان است که در اسفند ماه سال ۱۳۹۶ توسط انتشارات نودا در ۶۴ صفحه به چاپ رسید.
 
تابلوی پرتره مرحوم «آیت الله العظمی ملک حسینی» رونمایی شد
تابلوی پرتره مرحوم «آیت الله ملک حسینی» در هفته هنر انقلاب اسلامی رونمایی شد.
همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی و در حاشیه مراسم دیدار اصحاب فرهنگ و هنر کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی فقیه در این استان، از تابلوی پرتره مرحوم آیت الله ملک حسینی نماینده فقید مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری رونمایی شد.
در این آئین جمعی از مسئولین و چهره های فرهنگی و هنری استان نیز حضور داشتند.
این تابلوی پرتره که توسط سید عبادالله کرمی نقاشی شده است به سبک رئالیسم و با تکنیگ رنگ و روغن است.
مرحوم آیت الله ملک حسینی نماینده پیشین ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری بودند که در طول سال های قبل و بعد از انقلاب حلقه اتصال مردم با حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بودند و در مبارزات علیه رژیم طاغوت نیز نقش مهمی داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
چرا اسامی پیکرهایی که تحویل خانواده ها شدن رو نمی نویسین
راستین
Iran, Islamic Republic of
چرا اسامی پیکرهایی که تحویل خانواده ها شدن رو نمی نویسین
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
1