کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با متخلفین آب باید برخورد شود / لزوم تصمیمات کارشناسی در خصوص مقابله با بحران کم‌آبی

25 فروردين 1397 ساعت 20:54


به مناسبت آغاز سال جدید رئیس و کارکنان اداره آب فاضلاب روستایی شهرستان باشت با امام جمعه این شهر دیدار کردند.
در این دیدار که به منظور ارائه عملکرد و برنامه‌های پیش روی اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان باشت و همچنین استفاده از نصایح امام جمعه باشت برگزار شد، امین محمدی رئیس اداره آب فاضلاب روستایی این شهرستان گفت: این اداره دارای ۶ کارمند قراردادی و ۲ نفر نیروی پیمانی است که ۷۵ روستا از ۱۲۵ روستای شهرستان تحت پوشش مستقیم این نیروها قرار دارد.
وی تعداد مشترکین مجاز خانگی را ۳۵۰۰ خانوار اعلام کرد و افزود: خوشبختانه این شهرستان در زمینه انشعابات غیرمجاز نسبت به سایر شهرستان‌ها از آمار کمی برخوردار است.
محمدی در ادامه به برخی از پروژه‌های اجرایی این اداره در سال ۹۶ و ۹۷ اشااره کرد و گفت: در سال گذشته با حمایت بنیاد برکت چندین طرح آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان در قالب ۴ پروژه بزرگ اجرا شده که امید است تعدادی از این طرح‌ها تا پایان اردیبهشت ماه ۹۷ به اتمام برسد.
وی افزود: پروژه آبرسانی برغون – گروس با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ششصد میلیون تومان، پروژه آبرسانی تل میرزا شامل ۱۷ روستا با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد تومان، پروژه آبرسانی تلمیزی با اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان که خط انتقال آن به اتمام رسیده و کنتور گذاریان شروع شده است، پروژه آبرسانی تلخاب – به یدک با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان که کارهای مطالعاتی آن انجام شده و امید است طی ۲ ساله به اتمام برسد، از جمله مهمترین پروژه‌های این اداره در باشت خواهد بود.
رئیس اداره آب فاضلاب روستایی باشت از مشخص شدن پیمانکار پروژه خان احمد با اعتبار بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز خبر داد و گفت: این پروژه در روزهای آینده شروع به کار خواهد شد.
محمدی تعویض مخازن و شبکه ۸۰ درصد در حوزه روستاها را عملکرد مهم این اداره عنوان کردو ادامه داد: موضوع مهم این روزها بحران کم آبی است.
وی هزینه برداشت هر متر مکعب را ۱۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: از این مبلغ تنها ۳۴۶ تومان درآمد داریم که این هزینه بدون هزینه‌های جانبی مانند آبدار و.. است.
رئیس اداره آب فاضلاب روستایی باشت در ادامه به برخی از مشکلات این اداره اشاره کرد و گفت: به دلیل کمبود نیرو و عدم نیروی اتفاقات همکاران ما مجبورند کلیه خدمات را بر دوش کشیده و این امر موجب فرسودگی نیروها در ارائه خدمت خواهد شد.
محمدی نبود ساختمان اداری مناسب را از دیگر مشکلات دانست و ادامه داد: به دلیل نداشتم ساختمان مستقل مجبور به اجاره مکان‌های غیراستاندارد برای انجام خدمت هستیم.
وی نسبت به ضعف اجرای قانون در مورد قطع انشعابات غیرقانونی در برخی روستاها گلایه کرد و خواستار جلسه‌ای برای رفع این مشکل شد.
رئیس اداره آب فاضلاب روستایی باشت همچنین با ارائه عملکرد از خدماترسانی این اداره در ایام نوروز توسط عوامل خود قدردانی کرد.
حجت الاسلام عبودی امام جمعه باشت نیز در این دیدار با قدردانی از زحمات نیروهای آب و فاضلاب روستایی، قول مساعدت و همکاری در زمینه برگزاری جلسه فوری با فرماندار و مراجع قضایی جهت برخورد با مشترکین انشعبات غیرمجاز را داد و افزود: بال توجه به در پیش بودن فصل گرما و بحران کم آبی در این شهرستان، تریبون نماز جمعه نیز در اختیار این اداره برای بیان توصیه‌ها و هشدارها خواهد بود.
وی کار در اداراتی مانند آب و فاضلاب روستایی را بسیار طاقت فرسا دانست و با اشاره به خدمات صورت گرفته بعد از انقلاب، ابراز داشت: امروزه به واسطه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آب آشامیدنی در روستاها در دسترس مردم قرار گرفته است.
حجت الاسلام عبودی با بیان اینکه توقعات از این اداره بالا رفته، ادامه داد: مردم ما لایق این امکانات هستند اما توقعات باید به اندازه امکانات، تجهیزات و اعتبارات باشد.
وی با اشاره به گستردگی کار اداره آب و فاضلاب روستایی، بیان داشت: علیرغم این گستردگی، خدمات آب و فاضلاب قابل تقدیر است و در مورد مشکلات مطرح شده نیز نیازمند برگزاری جلسه خواهد بود.
امام جمعه باشت در پایان تصریح کرد: بدون برگزاری جلسه و اتخاذ تصمیمات مناسب در زمینه مشکلات، این مشکلات حل نمی‌شود باید در خصوص صرفه جویی در مصرف اب مردم را راهنمایی و با متخلفین نیز قاطعانه برخورد شود.
 
 
 

------------------------------
خبرنگار فتح الله پوران پور


کد مطلب: 330809

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/330809/متخلفین-آب-باید-برخورد-شود-لزوم-تصمیمات-کارشناسی-خصوص-مقابله-بحران-کم-آبی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1