کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تمرکززدایی برنامه‌های فرهنگی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید است / باید در راستای تقویت نظام و دولت حرف بزنیم/ نباید جشنواره فرهنگی را با همایش اشتباه گرفت

25 فروردين 1397 ساعت 14:38


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در آیین برگزاری جشنواره بزرگ فرهنگی و هنری بخش دیشموک با تبریک عید مبعث و گرامی داشت یادوخاطره امام راحل و آرزوی سلامتی و طول عمر رهبر معظم انقلاب و توفیق دولت تدبیر و امید و رئیس جمهور گفت: پیامبر به‌عنوان مجری احکام الهی و به مصداق آیه قرآن کریم برای تکمیل اخلاق اسلامی مبعوث شد.
 
به گزارش کبنا، رضا دهبانی‌پور با تقدیر از حضور تاریخی و پرشور و نشاط مردم متمدن دیشموک و با تجلیل از مقام شامخ شهدای این دیار گفت: به جهت تعلقی که به این مردم دارم به خود می‌بالم و همواره به این ایل با نجابت و با شجاعت افتخار می‌کنم.
 
وی با قطعه شعری گفت:
در یک خانه اگر باشم دو روز
عشق آن مسکن کند در من فروز
 
پییشه اول کجا از دل رود
مهر اول کی زدل بیرون شود
 
ناف ما بر مهر او ببریده‌اند عشق او در جان ما کاریده اند
 
هر کاو دور ماند از اصل خویش باز جوید روزگار وصل خویش
 
دهبانی پور با تقدیر از حضور نمادین عشایر بهمیی و بختیاری که نمادی از وحدت و همدلی بود اظهار داشت: مهم‌ترین خروجی این برنامه‌ها همین ایجاد روحیه برادری وفاق و همدلی است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمرکز زدایی از برنامه‌ها و سیاسیت های دولت تدبیر و امید است به طوری ک در گذشته نه چندان دور هرگز شاهد چنین برنامه‌هایی نبودیم و این دومین برنامه‌ای است ک توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی در این منطقه ایجاد می‌شود.
 
وی با بیان اینکه عدالت فرهنگی ایجاب می‌کند که باید سرانه فرهنگی مردم هر منطقه را آنها به خود مردم آن منطقه برسانیم گفت: این مهم سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تاکید استاندار استان است که در اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی برنامه ریزی شده است.
 
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان گفت: امروز آسیب‌های اجتماعی جوانان ما را حتی در دل روستاها هم تهدید می‌کند باید با هم افزایی و با کمک همدیگر برای ایجاد روحیه امید و نشاط اجتماعی تلاش و برنامه ریزی کنیم.
 
دهبانی پور با بیان اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری برنامه دارد گفت: از شعر، موسیقی، نمایش، و سایر رشته‌های هنری تا برنامه‌های دینی در قالب کانون فرهنگی مساجد و موسسات قرانی در دستور کار این دستگاه است.
 
وی برگزاری این جشنواره‌ها را برای شناسایی استعدادهای فرهنگی و هنری مناطق مفید دانست و افزود: تردیدی نیست که اگر امروز گروه تاتر و یا شاعری در این منطقه بود اولویت اول برای آنها بود ک هنر خود را عرضه کنند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسالت ما فرهنگی است و وظیفه ساخت و پل و راه نیست گرچه آنها هم در جای خود لازم است که دولت و استاندار، نماینده و سایر مسولین در این زمینه کار و تلاش می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه ایجاد یک مجتمع فرهنگی در این منطقه ضروری است از نماینده مردم خواست با توجه به محدودیت‌های که برای ساخت وجود دارد از ظرفیت خیرین استفاده کند.
 
دهبانی پور با توجه به درخواست نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیشموک گفت: این کار برای ما ساخت نیست البته قانونی هم نیست البته ما هم پیگیری و مکاتبه با وزارت داشته‌ایم.
 
وی گفت: در صورت اختصاص یک اتاق نمایندگی دیشموک را ایجاد و حتی این کار را در سایر بخش‌های دارای ظرفیت فرهنگی انجام خواهیم داد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد وارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی یک ساختار مشخص فرهنگی بالادستی در کشور است خاطرنشان کرد: امام جمعه طبق این ساختار می‌تواند شورای فرهنگ عمومی را در این بخش و شهر فعال کند.
 
وی بعد از سخنان هاشمی پور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: این جشنواره یک جشنواره فرهنگی و هنری است و اینکه گاها تلاش می‌کنیم با مسایل دیگر اداری قاطی نشود می‌خواهیم ذائقه مردم را تلخ نکنیم و باید در راستای وحدت و همدلی مردم حرف بزنیم.
 
دهبانی پور با بیان اینکه ما عوام نیستیم وونباید جشنواره با همایش و سمینار اشتباه گرفته شود گفت: باید همواره در راستای تقویت نظام و دولت حرف بزنیم و تلاشمان این است که این برنامه‌ها و جشنواره‌ها با همایش‌ها اشتباه گرفته نشود.


کد مطلب: 330706

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/330706/تمرکززدایی-برنامه-های-فرهنگی-سیاست-های-دولت-تدبیر-امید-باید-راستای-تقویت-نظام-حرف-بزنیم-نباید-جشنواره-همایش-اشتباه-گرفت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1