کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حسینی: اعتبارات شهرستان باشت ضعیف است / بلاتکلیفی در ساخت کتابخانه مرکزی (+تصاویر)

23 فروردين 1397 ساعت 17:15


 
در این دیدار، رئیس کتابخانه های عمومی باشت با تبریک سال نو بر لزوم تأسیس کتابخانه مرکزی در این شهرستان تاکید کرد.
سید اصغر مرعشی با بیان اینکه رسالت کتابخانه ها، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، افزود: زمین مورد نیاز برای ساخت کتابخانه مرکزی فراهم شده اما اعتبار لازم برای عملیاتی شدن این پروژه موجود نیست.
وی  ضمن تقدیر و تشکر از شهردار باشت  به سهم نیم درصدی شهرداری باشت در پرداخت اعتبار به کتابخانه های این شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته از محل اعتبارات این نهاد ۱۲ میلیون تومان به  کتابخانه های عمومی باشت پرداخت شده است.
مرعشی کسب مقام اول استانی در ۲ سال پیاپی در جشنواره رضوی، برگزاری چند نمایشگاه اهداء کتاب به مردم در مساجد و مراسم راهپیمایی یوم اله ۲۲ بهمن و برگزاری جشنواره های فرهنگی و نشست های کتابخانه در سطوح مختلف را از جمله عملکرد این ارگان برشمرد.
به گفته  وی،کتابخانه های شهرستان باشت به عنوان شاخص ۶۷ کتابخانه استان شناخته شده و این مهم با تلاش و خلاقیت همکاران و نیروهای آن صورت گرفته است.
مرعشی با تشکر از زحمات کلیه همکاران بویژه آقای رحیمیان مدیر کل کتابخانه های عمومی استان که با تهیه تجهیزات و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در بهبود بخشی وضعیت کتابخانه ها کمک کرده اند، خواستار تأمین وسایل سرمایشی و گرمایشی این اماکن شد.
در این جلسه فرماندار باشت با تبریک سال نو و قدردانی از مبلغان ترویج کتاب و کتابخوانی، گفت: علارغم تمام کاستی ها و کمبودها با تلاش این مجموعه زحمت کش خدمات ارزنده ای به دوستداران کتاب و کتابخوانی عرضه شده است.
سید مسعود حسینی ادامه داد: متاسفانه اعتبارات شهرستان ضعیف است و علاوه بر نبود کتابخانه چند اداره نیز مشکل نداشتن ساختمان ملکی دارند که ساخت آنها هزینه زیادی برای شهرستان دارد.
فرماندار باشت بر لزوم مساعدت و همیاری مردم و خیرین برای ساخت کتابخانه مرکزی تاکید کرد.
خبرنگار فتح الله پوران پور
 


کد مطلب: 330520

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/330520/حسینی-اعتبارات-شهرستان-باشت-ضعیف-بلاتکلیفی-ساخت-کتابخانه-مرکزی-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1