تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۳۳۰۴۲۳

چراغ فقیرنشین‌ها روشن شده/ آن را خاموش نکنیم / «احمدی» هم باید بخشدار باشد، هم استاندار

۰
کبنا ؛متن ارسالی
دیر زمانی نمی‌گذرد از آن روزی که استانداران با اکره به بهمئی می‌رفتند و برای سلفی به زیلایی و سیلاب کلوار نیاز داشتند. خیلی دور نشده‌ایم از روزگاری که فریاد بیکاری و فقر از لنده بلند بود و از خانه‌های زیلایی بوی کاه گل‌های رو به تخریب می‌آمد.

دیری نگذشته است از زمانی که گرد و خاک شاسی بلندها در زیلایی که می‌خوابید، درست می نشست بر روی مصوبات و زیلایی همان بود که بود؛ که اگر شاسی بلندها و شاسی بلند سواران کاری می‌کردند امروز به قولی ۱۲۰ صفحه و به اعتبار قولی دیگر هزار و ۲۰۰ صفحه مصوبه اجرا نشده در مورد زیلایی وجود نداشت.
اگر فقیرنشین‌ها در دوران پر پول استانداران احمدی نژاد و یا در دوران پر از امید دولت تدبیر اول، کانون توجه بودند که امروز خانه‌ها و زمین‌های اهالی بهمئی حداقل سند داشت. در زیلایی حداقل مردم آب آشامیدنی گیرشان می‌آمد و موبایلشان آنتن می‌داد. آری هنوز کسانی که شانسی، شاسی بلند سوار شده بودند و با فقر استان ما عکسِ عملکرد می‌گرفتند را فراموش نکرده‌ایم.
حالا اما چراغ توسعه برای فقیر نشین‌ها روشن شده است، در زیلایی اگر عکس سلفی هم گرفته باشند به کار مقایسه می‌آید که رفتند چه کردند؟ امروز شاید اولین روزی باشد که در تاریخ استان نام زیلایی روی میز مدیران تمام ادارات حک شده است، نام زیلایی روی میز مدیرکل کمیته امداد است که شروع به ساخت ساختمان می‌کند، روی میز مدیرکل راه و شهرسازی است که به قول استاندار دوست دارد باران را بهانه کم کاری کند اما گیر استانداری افتاده که می‌خواهد تمام آبرویش را روی زیلایی بگذارد. روی میز معاون رئیس جمهور هم نام زیلایی است، معاون رئیس جمهور هم دارد تفاهم نامه امضا می‌کند که ۵۰ درصد هزینه‌های ساخت و توسعه زیلایی را تقبل کند و روی میز استاندار است که شخصاً دارد زیلایی را مدیریت می‌کند، احمدی حالا باید هم بخشدار باشد، هم فرماندار، هم استاندار و هم  به سان نماینده مجلسی رایزنی و چانه زنی کند تا زیلایی را توسعه بدهد و البته امیدواریم که این عزم به بار بنشیند و این شمع توسعه که روشن شده به چراغی تبدیل شود تا من بعد هر وقت از زیلایی گفتیم، پشت بندش نام فقر متبادر نشود.
چراغ توسعه در بهمئی هم که البته نماینده‌اش براساس مشاوره‌های غلط ساز ناسازگاری با استاندار سر به پست نرسیدن گزینه‌هایش کوک کرده هم روشن شده است. بهمئی جایی که خانه‌های مردمش هنوز سند ندارد، آنتن موبایل ندارند، آب آشامیدنی ندارند ولی به زودی مشکل سندهایشان حل خواهد شد و احتمالاً باید بعد از زیلایی در چراغ توسعه بهمئی بدمیم. مراقب باشیم که این چراغ‌ها را  خاموش نکنیم و کمک کنیم که چراغ‌های بیشتری برای توسعه استان روشن شود.
 
-----------------------------
بهرام دیرباز
---------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1