تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : ۳۲۹۷۱۱

برگزاری ۲۲ برنامه به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی/ ساختمان فعلی حوزه هنری زیبنده متولی تولیدات انقلابی نیست

۰
کبنا ؛رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۲ عنوان برنامه به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی از روز دوشنبه ۲۰ فروردین ماه همراه با عطرافشانی گلزار شهدای آغاز می‌شود.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، شریف اسلامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه حوزه هنری استان به عنوان متولی ترویج و تدوین هنر انقلاب اسلامی، مصادف با سالروز شهادت «مرتضی آوینی» برنامه‌های فرهنگی و هنری را در سطح استان برگزار می‌کند، اظهار کرد: ۲۲ عنوان برنامه به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی از روز دوشنبه ۲۰ فروردین ماه همراه با عطرافشانی گلزار شهدای آغاز می‌شود.
اسلامی افزود: به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی مدیران حوزه فرهنگ استان با خانواده شهید هنرمند و نماینده ولی فقیه در استان دیدار خواهند کرد.
وی با بیان اینکه فیلم‌های کوتاه منتخب رویش و حسنات در شهرستان باشت اکران می‌شود، گفت: همچنین در این هفته کارگاه شعر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی با حضور یکی از شعرای نامی ایران در یاسوج برگزار می‌شود.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مراسم خاطره گویی دفاع مقدس برگزار می‌شود، تصریح کرد: نمایشگاه آثار تولیدی هنرمندان در بخش کاریکاتور، عکس، طراحی و نقاشی و همچنین نمایشگاه عکس پرچم جمهوری اسلامی ایران و آثار عکاسان استان در شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد برپا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه از چاپ دوم کتاب ملی «فتاح» رونمایی می‌شود، اضافه کرد: کتاب «هفتادودو حرف با هفتادودو تن» آثار «رسول سنایی» و از مجموعه اشعار شاعران هم استانی در این هفته رونمایی می‌شود.
اسلامی با بیان اینکه در هفته هنر انقلاب اسلامی نشست بررسی اندیشه‌های شهید «مرتضی آوینی» در شعر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، بیان داشت: اجرای تئا‌تر خیابانی و پرفورمنس، جشن هنر انقلاب اسلامی و تجلیل از ۱۸ هنرمند بر‌تر استان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه از آلبوم «قهص و مقوم» رونمایی می‌شود، اظهار داشت: از پرتره سردار «شهید اورنگ» رونمایی خواهد شد، و همچنین فیلم «به وقت شام» برای خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگر اکران ویژه می‌شود.
رئیس حوزه هنری استان با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۱۰۰ فعالیت فرهنگی و هنری در حوزه تولیدات ملی و استانی صورت گرفته است، اظهار داشت: در حوزه انتشارات تعداد ۲۴ کتاب تولید شد، که از این تعداد ۴ اثر به چاپ رسید، و ۵ اثر تا پایان فروردین ماه چاپ می‌شود.
وی با بیان اینکه ۱۴ اثر ادبیات پایداری در حوزه ملی و استانی چاپ شد، افزود: سال گذشته تعداد ۳۰۰ اثر در حوزه عکس، طراحی، نقاشی، کاریکاتور، پوس‌تر، نقاشی، گرافیک و نگارگری به جشنواره‌ها ارسال شد.
اسلامی با بیان اینکه ۸ اثر تولید فیلم و انیمیشن و ۳ اثر برای فضاهای مجازی در حوزه هنری استان توزیع شد، گفت: ۹ نمایش صحنه‌ای و ۸ نمایش خیابانی در حوزه هنری تولید شد، که ۴ نمایش به جشنواره سراسری راه پیدا کردند.
وی با بیان اینکه ۳ قطعه موسیقی و ۲ آلبوم موسیقی در این حوزه تولید شد، افزود: سال گذشته ۵ هنرمند هم استانی به جشنواره‌های بین المللی در بخش کاریکاتور و عکس مقام کسب کردند.
اسلامی با ابراز تاسف از محرومیت حوزه هنری، بیان داشت: امیدوارم استاندار کهگیلویه و بویراحمد این غبار محرومیت را از حوزه هنری استان پاک کند، و زیرساخت‌های لازم را برای این حوزه فراهم سازد.
وی در پایان بیان داشت: تاکنون مکان مناسبی برای حضور هنرمندان وجود ندارد، و ساختمان فعلی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد زیبنده متولی تولیدات انقلابی نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1