کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کرمی: در کنار دستگاهی که طبق قانون برای مردم کار کنند، ایستاده‌ایم / با هر مانعی مقابله می‌کنیم

26 فروردين 1397 ساعت 21:01




دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: آب و فاضلاب روستایی از دستگاه‌هایی بدون مشکل استان است که البته برخی موارد خواسته‌ها و نقدهایی هم از طرف برخی روستاها هست که باید پاسخ مناسب در جهت رفع دغدغه آنها داده شود.


به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی آبفار کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل و جمعی از معاونین و روستای ستادی شرکت آب و فاضلاب روستایی با دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفت‌وگو کردند.

مهرداد کرمی در این دیدار گفت: امروز موضوع آب به مساله‌ای جدی و امنیتی تبدیل شده است، از یک سو کاهش بارندگی‌ها و از سوی دیگر افت منابع زیر زمینی و کاهش آب سدها را داریم.


دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه قضا در کنار دستگاه‌ها برای خدمت‌رسانی ایده آل به مردم ایستاده و در این زمینه از هیچ کمکی به بهبود خدمات‌رسانی‌ها در جامعه دریغ نمی‌کند.

کرمی ضمن بیان لزوم توجه هم مسؤولین مرتبط و هم مردم به اهمیت آب و صرفه جویی در این ماده ارزشمند، افزود: شرایط تامین آب در روستاها با مشکلاتی همراه شده به ویژه با وجود کاهش بارش‌ها و افت زیاد منابع زیرزمینی اما مردم نیز آب نیاز دارند و این نیاز ضروری آنها باید به صورت جدی مورد نظر آب و فاضلاب روستایی باشد.

وی گفت: آب و فاضلاب روستایی از دستگاه‌هایی بدون مشکل استان است که البته برخی موارد خواسته‌ها و نقدهایی هم از طرف برخی روستاها هست که باید پاسخ مناسب در جهت رفع دغدغه آنها داده شود.

دادستان یاسوج خاطرنشان کرد: با تمام توان در کنار دستگاهی که در چارچوب قانون برای خدمت به مردم کار کنند ایستاده‌ایم و با هر مانعی که بخواهد عملیات خدمت رسانی به مردم را با خللی روبرو کند مقابله می‌کنیم.

 در این دیدار فیض‌الله پاسره هم با اشاره به پراکندگی و تعداد زیاد روستاهای کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: ۱۶۴۰ روستا در استان داریم که از ان تعداد ۱۴۶۰ روستا دارای تاسیسات آبرسانی هستند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گفت: پراکندگی جمعیت روستایی، شکل‌گیری روستاها در مناطق فاقد منبع تامین آب، کاهش بارندگی و افت منابع آبی از جمله دلایل بروز مشکلاتی در آبرسانی به برخی روستاها است که البته با آبرسانی سیار به حدود ۱۶۰ روستای دارای این قبیل شرایط سعی کردیم مشکلی برای روستائیان در زمینه تامین آب نباشد.

وی با اشاره به ارتقاء ۶ درصدی شاخص بهره مندی روستاهای استان از نعمت آب شرب، تصریح کرد: در سالهای اخیر با نگاه ویژه ای که به روستاها بود از محل صندوق توسعه ملی ۳۸ میلیارد تومان جذب شد که از قِبَل آن ۱۸ مجتمع روستایی و ۹ پروژه تک روستایی تعریف و عملیاتی شد و یا در شرف آغاز به کار است.

پاسره بیان کرد: ایجاد بزرگترین آزمایشگاه آب روستایی در کشور با پیشرفته ترین دستگاه ها که می‌تواند مرجعی برا آزمایشات حتی در جنوب کشور باشد از همین دو سال اخیر محقق شد و به بهره‌برداری رسید.


مدیرعامل آبفای روستایی افزود: با توجه به حساسیت مسائل زیست محیطی و سلامت مردم، برای اولین بار در استان فاضلاب روستایی را در روستای شوتاور که آب چشمه شان به واسطه فاضلاب‌ها آلوده بود را به سرانجام رساندیم که به زودی به صورت ۱۰۰ درصدی در مدار قرار می‌گیرد.

وی گفت: برای اولین بار سیستم قرائت، ارائه و پرداخت قبض به صورت کاملاً الکترونیک در روستاها انجام می شود، این خدمت نوین برای اطمینان مردم، سهولت پیگیری خطاهای احتمالی و بی نیاز شدن روستائیان عزیز به مراجعه به شهرها برای عملیات بانکی، انجام شده است.

شناسایی و برخورد با انشعابات غیر مجاز از دیگر اقدامات آب و فاضلاب روستایی بود، پاسره در این خصوص گفت: در سالهای اخیر بدون اضافه شدن به رقم روستاها، توانستیم با شناسایی انشعابات غیر مجاز(تنها در سال ۹۶ حدود ۴۰۰۰ انشعاب غیر مجاز در سطح استان شناسایی شد) و اعمال قانون آنها خانوارهای تحت پوشش را افزایش دهیم و به مرز ۶۰ هزار نفر برسانیم.

پاسره ادامه داد: برون سپاری خدمات، اعتماد به بخش خصوصی و تولیدات داخلی، واگذاری فرایندهای خرید به بخش خصوصی برای از بین بردن زمینه فساد، ایجاد تصفیه‌خانه بزرگ آب سرفاریاب، مطالعه برای منابع جدید تامین آب در روستاها و استفاده از منابع جایگزین منابع زیرزمینی مثل سدها از دیگر برنامه‌های آب و فاضلاب روستایی استان در سالهای اخیر بود.

مدیرعامل آبفای روستایی با قدردانی از حمایت های ویژه دستگاه قضا به ویژه رئیس کل دادگستری و دادستان محترم مرکز استان، گفت: همراهی و همکاری دستگاه قضا در به سرانجام رسیدن ماموریت شرکت آب و فاضلاب روستایی مهم و اثر بخش بوده و شاید بدون این بازوی توانمند عملیات و اقدامات ما به خوبی پیش نمی‌رفت.


کد مطلب: 328789

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/328789/کرمی-کنار-دستگاهی-طبق-قانون-مردم-کار-کنند-ایستاده-ایم-مانعی-مقابله-می-کنیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1