تاریخ انتشار
شنبه ۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۴۶
کد مطلب : ۳۲۷۴۷۳

اگر اصلاح‌طلبی بود، اصلاحی هم وجود داشت / اصولگرایی در کهگیلویه و بویراحمد کارنامه موفقی نداشته است / ضعف‌ و خطاهای «سید باقر» / «هدایت‌خواه» هیچ وقت خودش را نباخت / مصدق باید هم «ملی» بود و هم «مذهبی» / به روشنفکر رأی دادم / «تاجگردون» مفیدتر از «سیدباق

۱۲۹
۰
کبنا ؛یک کارشناس مسائل تاریخی و سیاسی گفت: همانقدر که اصولگرایان در تبیین و تفسیر اسلام اصیل و اصولی چه در سطح ملی و چه در استان عاجر مانده‎اند، به همان میزان اصلاح‌طلبان در برداشت و تفسیر خود از اصلاح‌طلبی ناموفق بوده‌اند، زیر اگر اصلاح طلبی بود، اصلاحی هم وجود داشت.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، نورالله جمشیدی دارای مدرک کارشاسی ارشد علوم سیاسی از دانشگاه شیراز است، او حدود ۱۵ سال پیش با مدرک لیسانس حسابداری در اتاق پایاپای اسناد بانک مرکزی استخدام رسمی می‌شود و با انحلال این اتاق، به بانک ملی ایران می‌رود. وی زمان دانشجویی عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج بود و زمانی هم دبیری این انجمن را برعهده داشت. جمشیدی به دلیل بیان نظرات روشنفکری بارها از سوی احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی دعوت به عضو می‌شود که هیچ کدام از آن پیشنهادات را نمی‌پذیرد. وی ساعت‌های زیادی در حوزه تاریخ و سیاست ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد به مطالعه پرداخته است. در ادامه بخش اول گفت‌وگوی خبرنگار ما با وی از نظر خوانندگان گرامی می‌گذرد؛
 
جمشیدی در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه آیا شما عضو حزب و یا تشکل سیاسی خاص هستید، اظهار کرد: علاقه و انگیزه شخصی، شرایط خاص جامعه ایران به ویژه شرایط زمانی و تاریخی ایران و هم نوع مطالعه اینجانب اقتضا می‌کرد تا فاز روشنفکری را برای خود انتخاب کنم و یکی از مشخصه‌ها و مولفه‌های روشنفکری، روشنگری اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه به فاز روشنفکری علاقمند بودم و در این راستا گام برداشتم، تصریح کرد: به صورت رسمی عضو هیچ حزبی در جمهوری اسلامی ایران نبودم و این دلیل بر این نبود که تقاضای مبنی بر عضویت صورت نگرفته است.
این کارشناس مسائل سیاسی و تاریخی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه من در دوران دانشجویی دبیر انجمن اسلامی دانشگاه ازاد اسلامی واحد یاسوج بودم و شناختی نسبت به من وجود داشت، افزود: سازمان مجاهدین خلق انقلاب اسلامی، جبهه مشارکت، نهضت آزادی و حتی سایر احزاب که در چارچوب ما پذیرفته نمی‌شد؛ از جمله حزب دموکرات از من دعوت کردند، اما دعوت آنها را رد کردم و بر این باوریم که حزب و احزاب یکی از نیارهای جامعه سیاسی ما است و در شرایط فعلی نوعی وابستگی به وجود می‌آورند و استقلال فکری را از بین می‌برند و حزبی که تمام خواسته‌های سیاسی و فکری یک فرد در آن لحاظ شده باشد واساسنامه واقع‌بینانه داشته باشد و حقوق روشنی ترسیم کند، همچنین حزبی ندیدم که به آن بپیوندم.
جمشیدی گفت: اما علاقمند به برخی جریان‌های روشنفکری از جمله جریان‌های تاریخی و گاهاً سیاسی در جامعه بودم و هستم.
وی افزود: روشنفکر را به‌سان یک نور در تاریکی می‌دانم که جامعه را روشنایی می‌دهد و جلوی پایش را ببیند و حرکت کند، به صورت خاص روشنفکر مورد نظر من دکتر علی شریعتی است که تاثیر زیادی بر نگرش فکری ما داشته است.
 
این کارشناس می‌گوید؛ اگر چه شرایط سنی ما اقتضا نمی‌کند، با این وجود در همه حال با دکتر شریعتی بوده‌ام، چه در خواب و چه در بیداری.
 صدای «بهرام تاجگردون» را از دوران دبستان می‌شنیدم
وی در پاسخ به سووالی در باره فعالیت احزاب سیاسی در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: مدنیت در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار نوپا است و از طرفی سابقه شهرنشینی به اندازه یک سن انسان نیست و یکی از شهرهای نوپا و تازه بنیان در ایران هستیم و سابقه مدنیتی نداریم.
جمشیدی افزود: اگر مراجعه شود به تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد نیروهای سیاسی چشم‌گیری در تاریخ استان ما وجود ندارد. افرادی سنتی که در چارچوب ایل و ایلات استان وجود داشته‌اند و همانطوری که استحضار دارید، آنها از دانش علمی و سیاسی محروم بودند. به تبع آن از یک بینش سیاسی باز که مسائل را به خوبی بتوانند، بییند، محروم بوده‌اند و در رأس ان ایلخان وجود داشت که سواد کافی نداشتند و در مدیریت ایلات بزرگ مولفه‌های غیرقانونی و غیرعقلانی خون و تبار داشتند. از نگاه بنده، من حیث المجموع خوانین و کدخداهای استان به ویژه در شهرستان بویراحمد کارنامه موفقی نداشتند، نمونه بارز آن در جلسه اصلاحات ارضی ۲۰۰ هزار تومان به خوانین ما دادند و استان ما را به بلوا می‌کشند و از طرفی سربازان ملت را می‌کشند.
وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌ترین نیروهای سیاسی در استان ما « بهرام تاجگردون‌» است، گفت: «بهرام تاجگردون» یکی از این نیروهای سیاسی بود و زمان بهرام اسمی از غلام نبود و این شاید برگردد به شرایط سنی ایشان، اگر چه ما از ایل بویراحمد هستیم، اما از دور صدای بهرام تاجگردون را می‌شنیدیم و دوران دبستان نیز صدای ایشان به گوش می‌رسید.
این پژوهشگر تاریخ گفت: پیش از انقلاب به تعداد انگشتان دست، تعدادی وابستگی حزبی هم داشتند و برخی از آنها را که اخیراً دیدم، آدم‌هایی بودند که در مکتب‌های اسلامی و غیراسلامی آگاهانه جذب نشده بودند. آدم‌های موثر در تاریخ استان و فراتر نبودند.
این سووال را باید از «سید باقر» پرسید
وی در پاسخ به سووالی که آیا می‌توان سید باقر موسوی‌جهان‌آباد را رهبر اصلاحات در استان دانست، گفت: در شجاعت و جسارت «سید باقر» به عنوان یک نیروی سیاسی تردیدی وجود ندارد. اما در اینکه آیا رهبر اصلاحات هست یا نه؟ اولاً باید این سووال را از خودش می‌پرسیدی، به نظر من اصلاحات رهبر ندارند.
جمشیدی گفت: شاید افرادی در سطح ملی ادعای رهبری داشته باشند، اما هنوز روی فرد خاص چه در سطح ملی و استانی توافقی بر رهبری اصلاحات صورت نگرفته است، چرا که اصلاح‌طلبی در ایران گزینه‌ای ضروری است اگر چه تفسیرهای ناقص و معیوبی از آن ارائه‌ داده‌اند.
غلامرضا تاجگردون دیپلماسی قوی دارد
وی اضافه کرد: اما افرادی تحت عنوان اصلاح طلبی، اصلاح‌طلبی را به حاشیه بردند و خوب مدیریت نکردند. «سید باقر» در یک دوران در عرصه سیاسی استان موفقیت چشم‌گیری و قابل توجه داشت. ولی در عرصه مدیریت سیاسی گاه نیاز است که در آرمان‌های سیاسی تجدید نظر هم صورت گیرد. اما از نگاه من فرد یا چهره‌های که در استان ما و به ویژه در حوزه بویراحمد جای ـسید باقر» را بگیرد، هنوز پیدا نشده است.
او ادامه داد: اگر چه «غلام تاجگردون» به عنوان یک نخبه سیاسی قابل احترام است، اما نه تنها در حوزه سیاسی خودش بلکه در حوزه بویراحمد و سایر حوزه‌ها، سخنوری و «توان فکری» و «عنصر شجاعت» که سید باقر دارد، ایشان ندارد. آقای «غلام تاجگردون» دیپلماسی بسیار قوی دارد. ایشان جهت توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد نیروی مفیدتر از «سید باقر» است.

«حاج زارع» در حد و اندازه سید باقر و تاجگردون نیست
این کارشناس می‌گوید؛ در واقع اگر چه آقای «حاج زارعی» به عنوان نماینده فعلی قابل احترام است، اما ایشان در حد و اندازه و قابل مقایسه با «سید باقر» و «غلامرضا تاجگردون» نیست.
جمشیدی گفت: دو دوره نمایندگی ایشان(آقای زارعی) دوران رکود و ضعیف حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا بود و  شاید در تاریخ، بویراحمد را هیچ وقت اینقدر ضعیف ندیده باشیم.
وی گریزی به ورود «سید باقر» به عرصه انتخابات مجلس دوره دهم زد و گفت: «سید باقر» باید می‌دانستند، که در دوره قبلی رد صلاحیت می‌شود و حتی آنهایی که سر از سیاست در نمی‌آورند، می‌دانستند، رد صلاحیت می‌شود و نباید به صحنه می‌آمد، هم انرژی خود وهم طرفدارانش را تلف نمی‌کرد.
ضعف سید باقر همین است / سوء استفاده از محبوب او

جمشیدی گفت: بویراحمد اقیانوس بزرگ است و اکنون در آن جوانان فهیمی و تحصیل کرده با بینش‌های سیاسی وعلمی بزرگی وجود دارد، وظیفه «سید باقر» بود، که این نیروها را شناسی می‌کرد و پای آنها را به عرصه سیاست باز می‌کرد و این جوانان نخبه را به میدان آورد و به نیروها ارتقاء و پر و بال می‌داد.
وی تاکید کرد: سید باقر باید کسانی که شایستگی میدان‌داری در عرصه شهرستان بویراحمد داشت را شناسایی می‌کرد و این از ضعف «سید» است که انجام نداد، اگر چه به افرادی میدان داد، که بعداً از او دیگر نامی نشنیدیم و یعنی نتوانستند توانایی از خودشان نشان بدهند، اگر بخواهیم نیمه پر لیوان را هم ببینیم، به «مهندس غریب‌پور» میدان داد و ایشان به سطح و درجه رسید، که از افتخارات استان به شمار می‌رود.
این کارشناس سیاسی ادامه داد: در چنین شرایطی هر کس می‌خواست، از کارت محبوبیت «سید باقر» و کارت مشروعیت مردمی سید باقر استفاده کند، همانطوریکه بعد از «رد صلاحیت» سید باقر، «مهندس بهرامی» و «زارعی» عکس سید باقر را کنار عکس‌های خود گذاشتند و هر کسی به نوعی این کار را می‌کرد، در واقع آنها از محبوبیت و مشروعیت «سید باقر» گوی سبقت می‌گرفتند و سوء استفاده می‌کردند.
وی به بحث و گفت‌وگوی که در جلسه «سید باقر» اتفاق افتاد نیز اشاره کرد و گفت: آقای «دکتر شریعتی‌راد» روایتی را از اصلاح‌طلبی ارائه می‌داد که از نگاه من روایت معقول و اصیلی نبود.
هدایت‌خواه هیچ وقت خودش را نباخت
این پژوهشگر مسائل تاریخی گفت: ناگفته نماند که آقای دکتر «هدایت‌خواه» از لحاظ فکری در جریان سیاسی معروف به طیف راست در کشور، ایشان نیروی شاخص است، بیش از آنکه نیروی سیاسی باشد، نیروی فکری می‌باشد، مهمترین شاخصه ایشان نیروگیری و نیروپروری است.
وی با بیان اینکه جذب و پرورش نیروهای مکتبی از جمله ویژگی‌های او است، گفت: مهمترین ویژگی ایشان این است که فردی نیست که با به دست آوردن مناصب سیاسی خودش را گم کند. بعد از دوران نمایندگی مجلس، باز به میان مردم برگشته و آن آرمان‌های فکری و سیاسی خودش را نشأ داده و در این راستا گام بر می‌دارد.
خانواده روشنفکر از خانواده‌های نادر و موجه هستند / به روشنفکر رأی دادم
جمشیدی ادامه داد: در کنار ایشان خانواده دکتر «محمد مهدی روشنفکر» از نادر خانواده‌های موجه در استان ما هستند که من حیث مجموع دکتر «محمد مهدی» و چه «دکتر مهدی» از خانواده‌های نادر و موجه هستند و خانواده دکتر روشنفکر پیش از اینکه به عرصه سیاسی گام بردارند، مشروعیت سیاسی داشته‌اند. ضمن اینکه از خانواده محترم شهدا هم هستند.
او گفت: من دراین بازار داغ تقابل اصلاح طلبی و اصولگرایی از سطح ملی تا منطقه‎ای خانواده آقای دکتر روشنفکر را اصلاح طلب‌تر از اصلاح طلبان دانستم نه به معنای اینکه آنها اصلا‌ح‌طلبی را تعبییر و تفسیر کنند، بلکه اصلاح‌طلبی یعنی اصلاح بدی‌ها و کژی‌ها در هر عرصه و میدانی از خانواده تا کشور از خود تا دیگر از خانه تا جهان. در حالی که اکثریت قریب به اتفاق نیروهای اصلاح طلبی یا به آقای زارعی و یا آقای بهرامی رأی دادند، من به سمت دکتر روشنفکر رفتم و ایشان را از خیلی جهات موجه‌تر و برجسته‌تر از این دو دانستم و می‌دانم.
مصدق باید هم ملی بود و هم مذهبی
این  کارشناس مسائل تاریخی گفت: از نگاه من اصلا‌ح‌طلبی را در نهضت ملی و رهبر آنها را دکتر مرحوم مصدق می‌دانم که از قضیه استقلال نفت و خلعیت از شرکت‌های نفت بیگانگان شروع شد و تقابل ایشان با محمدرضا شاه آغاز شد که از وابستگی محمدرضا شاه پهلوی به آمریکا که در راس امپریالیسم جهانی قرار دارد، تردیدی نیست و در اینکه دکتر مصدق یک رهبر ملی بوده باز هم تردیدی نیست. رهبری آن حاکی از آن نیست که یک سری خلع‌های نداشته باشد و هم خلع‌های فکری و سیاسی آن را پوشش نمی‌دهد. آقای دکتر مصدق باید علاوه بر یک سیاستمدار، نگاه جامعه شناسی قوی‌تر داشت. جامعه ایران، یک جامعه با فرهنگ ایران، اسلامی و مدرن است. ایشان بر دو مولفه ایرانی مدرن تاکید داشت و صحیح‌تر این بود که اسلام اصیل را مورد توجه قرار می داد. یعنی هم ملی بود و هم مذهبی.
اصلاح طلبی از منظر من با اسلام منافاتی ندارد / اگر اصلاح طلبی بود، اصلاحی هم وجود داشت

وی گفت: اصلاح طلبی از منظر من با اسلام منافاتی ندارد، یا کسانی که ادعای اسلامیت دارند، اسلام را به خوبی نمی‌شناسند و یا کسانی که ادعای اصلاح طلبی دارند، اصلاح طلبی را خوب نمی‌شناسند. همانقدر که اصولگرایان در تبیین و تفسیر اسلام اصیل و اصولی چه در سطح ملی و چه در استان عاجر مانده‎اند، به همان میزان اصلاح‌طلبان در برداشت و تفسیر خود از اصلاح‌طلبی ناموفق بوده‌اند، زیر اگر اصلاح طلبی بود، اصلاحی هم وجود داشت.
اصولگرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد کارنامه موفقی نداشته است
جمشیدی گفت: اصولگرایی در کشور ما و استان کهگیلویه و بویراحمد کارنامه موفقی نداشته‌اند. نمونه بارز آن میزان گرایش مردم به گفتمان و جریانات اصلاح طلبی است. ایراد از اصولگرایی و گفتمان اصولگرایی نیست بلکه ایراد در برخی نیروهای اصولگرا و میزان شناخت آنها به تاریخ خویش، موازین اسلامی و احکام اسلامی است. ارائه برداشت‌های شخصی غیرعلمی و غیرتخصصی در حوزه دین منجر دفع و جدایی بخشی از بدنه اجتماع از جریان اصولگرایی می‌شود. هر کس برداشت شخصی از دین دارد. برداشت‌های ناصحیح بعضی تازیانه‌ای است بر گرده شرع مقدس. افرادی که هیچ گونه انگیزه و علاقه و سپس شناختی نسبت به دین و آموزه‌های دینی ندارند و یا اگر دارند و آن چند مولفه قبلی، یعنی دلدادگی و دلسوزی برای دین را ندارد و برخی از آنها فرصت‌طلبانی هستند که تحت دین اهداف و منافع شخصی خود را پیگیری می کنند. و استفاده ابزاری این افراد از دین منجر به دین گریزی دیگر اقشار می‌شود.
حمایت «سید باقر» از زارعی از خطاهای فحاش سیاسی او بود
وی در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه چرا «سید باقر موسوی‌جهان‌آباد» از آقای زارعی حمایت کرد، گفت: کارنامه آقای «زارع» پیش از این رو شده بود، پیش از اینکه نماینده بشود، دو بار کاندیدا شده بود، ایشان نیروی سیاسی جسور نبود. به نظر من حمایت «سید باقر» از زارعی از خطاهای فحاش سیاسی او بود.  در کارنامه سیاسی او می‌توان به روشنی ان را دید، آزموده را آزمودن خطاست.
بخش دوم گفت‌وگو که پیرامون کارنامه نمایندگان مجلس، سقوط هواپیمای یاسوج و حضور تاجگردون در منزل طاهری بویراحمدی است، به زودی منتشر می‌شود
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ادینه
Iran, Islamic Republic of
همین که از بین طلا و مس ، آهن را انتخاب کزده ای برای مردم روشن است
حاصلی
Iran, Islamic Republic of
خیلی سطحی وعامیانه بود واقعا این تحلیلی صرفا ذهنی بود
احسان
Iran, Islamic Republic of
شما کجا بودید که نام و نشانی ازت نبود و حالا سر در اوردید که این چنین در مورد حاج زارع سخن می رانید.احتمالا شما از ان طیف شکست خورده هستید که به زباله دان تاریخ انداخته شده اید یا از آن ها بودید که صندلیتان به واسطه نالایقیتان گرفته شده است.اما این رو بدونید که حرفهای شما پشیزی ارزش نداره و مردم چهره های نالایقی مثل شما و امثال شما رو خوب میشناسند و کارهای بزرگی هم که حاج زارع انجام داده رو هم میبینند.پس حرفهای شما چیزی از اعتبار حاج زارع کم نخواهد کرد
علی
Iran, Islamic Republic of
آخی سی نظر ای کارشناسی....
مارگون
Romania
اصلاح طلب واقعی یعنی این انسان آگاه ، شجاع و بی ادعا ( جناب جمشیدی ) . خدا بر تعداد این انسان های آزاده بیفزاید .
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
آخ وبختت اگرکاردانی علوم هم داری همین که رآی خودت را به کسی دادی که اصلآ خبری ازسیاست ندارد فکر کنم دانشگاه آزادی باشی
دارایی استان
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام #مگه ایشان کارمند بانک ملی نیست خدایی . با ارباب رجوع صحبت کنه ؛اون وقت کارشناس سیاسی شده؛ جناب کمایی روزنامه ات رو با هر چیزی پر نکن :سیاست و آقای جمشیدی؟ سپاس
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
چرت تحلیل کرده
سرحد
Iran, Islamic Republic of
چی . ؟؟؟؟
روشنفکر از همه اصلاح طلب تر بود؟؟؟
..ی؟؟؟؟
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
باسلام و خسته نباشید .من چیزی از سیاست نمی دانم ولی صحبتهای جنابعالی رو هم زیاد نمی پسندم و معلوم نیست که خود شما چه سمتی هستید . از غیرت و مردانگی گرفته تا اصالت اشخاص همه اینها و چیزی که خود شما نمی خواهید بدانید از طایفه ها و گذشته های آنان و بالاخص غیرت بزرگان این طوایف ،پس چیزی نگویید بهتر است تا اینکه از طایفه ها و ... حرف زدن.
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
چرادروغ میگید
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
معلوم نیس با خودت چندچندی؛ اصلاح طلبی اما هدایت خواه و روشنفکر الگوی سیاسیت هس. نمیدونم این سایت شما چرا با هرکسی مصاحبه و منتشر میکنه!!!!!!!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
همونایی که میرن .. که فقط .به مردم انتظاری نباید ازشون داشت.فقط ی کوچولو تعقل میخواد که بفهمید این اقایی که الان شده دایه دلسوزتر از .
هماى رحمت
Iran, Islamic Republic of
برو بالا
فقط
مى خواى اسم در کنى
روشنفکر بخواى تعریفش بدى
اصلاحات
United States
این اقای جمشیدی کی هستن لیدر روشنفکر سایت کبنا شما شدی حکایت چند می گیری گریه کنی. اصلا این شخص کی هستن جز لیدر روشنفکر و مصاحبه ای جهت دار از طرف شما برا معروف کردن این شخص و تخریب دکتر بهرامی و حاج زارع. واقعا متاسفم
کر بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
درودبرشما تحلیلتون عالی بود
بهادر
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر جشیدی استان به نخبگانی چون شما افتخار می ورزد
دقیقا بنده به مانند جنابعالی معتقدم اصلاح طلبی بمنزله اصلاح کژی هاست و چون شما به سمت دکتر روشنفکر رفتم
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
آقای علوم برو یکم تارخ بخوان
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
اینطوری که از فرمایشات.جنابعالی مشهود و هویداست یعنی تا حالا هیچکس و هیچکدام اعم از اصولگراها و اصلاح طلبان همچی اصل اصل نبوده اند و همگی بنوعی رگه هایی از بدلیات و ناخالصی داشته اند!! حالا بفرمایید خود شخص والا مقام که دور قبل به آقای روشنفکر و دورهای قبل تر هم به آقای زارعی بذل عنایت فرموده اید ، دراصل به کدام سبک و الگو و روش پایبند بوده اید که اینطور با فراخ دستی لطف و کرم گستزانیده اید؟!
یعنی اینکه ، آقای دکتر.چون واجد ابااجداد موجه است و بقول شما پدردار است کجای هیکل و سبک و الگوی رفتاری در علوم سیاسی و حقوقی قرارمیگیرد ؟؟!! حالاجدای از دلیل بسیار ویژه و خاص تون در رای به جنای دکتر روشنفکر، به عنوان یه چهره سیاسی، بفرمایید، رای گهربارتون به آقای زارعی در دوره های ماقبل بر اساس کدوم اصل و منطق دموکراسی برخوردار بوده که نشان دهنده دانش و سواد سیاسی جنابعالی باشد که ما مبتدیان هم ازجنابعالی بعنوان یه الگوی سیاسی تبعیت و تلمذ فرا بگیریم ؟؟!!!
یاسوج
Italy
عجبا از بین بد و بدتر بد رو انتخاب کردی
چی بلد بیاد مجلس
وای بر ما
وای برما
کدوم انتخاب
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
احسن خوب گفته بود واقعا .شده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بدبخت وخوت روشنفکرازاصولگرایان محض میباشد.برای همه ثابت شددرانتخابات رباست جمهوری روشنفکرازریسی حمایت کرد.
کریمی
Iran, Islamic Republic of
..وابیی خدا را شکر
تامرادی نگین بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
جمشیدی چرت گفتی ،،، ارشدت هم از دانشگاه ازاد شیراز هست نه دانشگاه شیراز
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
عمدی حرفات چرت و پرت بودند
Iran, Islamic Republic of
به والله مردم ازدست جریانات سیاسی کلافه شده اند وحنای جریان های سیاسی رنگ باخته است .چراسیدباقربرای مردمی که برای اوحماسه آفریدند‌هیچگاه پشت اوراخالی نکردند.ودرمراسم درگذشت فرزندمرحومش سنگ تمام گذاشتندبه آنهاپشت کر دوسراغی ازانها نگرفت وسراغی ازدوستان قدیمی وهمراهش نگرفت
انقلابی
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر دکتر جمشیدی
زنده و پاینده باشی
علیرضا حسین زاده خلف آباد
Iran, Islamic Republic of
آقای نورالله جمشیدی، بنظر میرسد شما از سیاست فقط املای آن را فعلا یاد گرفته اید!!! پس وقتی به سیاست ورود کردید درباره این آقایان بزرگوار نظر بدید! برای شما خیلی زوده
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
خداراشکرکه همه کارشناس شده اند
دمچنار
United Arab Emirates
یا حضرت عباس این دیگه کجا بود حتما این هم میخواد کاندید بشه اولین بار اسمشو میشنوم
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
همکلاسی عزیز شما کی دیبر انجمن اسلامی بودید در یک مقطع زمانی کوتاه عضو انجمن بودید آن زمان رضاامینی دبیر انجمن اسلامی بود
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
باسلام درودفراوان خدمت برادرجمشیدی مردنترس اسوه علم فرهنگ تشکر
سید
Iran, Islamic Republic of
آخی کارنشناس
محمود
Iran, Islamic Republic of
عالی بود
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
انصافا بسیار زیبا تحلیل فرمودی
گچساران
Iran, Islamic Republic of
بابا جان خودت بس کن دیگه واقعا داری وقت مردم راتلف میکنی جمع کن این دیگه .نه واقعا متاسفم کبنا
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
نظرجالب و کارشناسانه ای بود ..بسیارواقع بینانه و منطقی بود ..سخن جز حق نگفته ..
^^تا اخر ایستاده ایم''
Iran, Islamic Republic of
درود بر روشنفکر
حسن پور
United Kingdom
درود بر شما که همه چیز رو بصورت کارشناسی نقد و بررسی کردید. استان به امثال شما می بالد
مارگون
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر جمشیدی ؛ این سخنان روشنگرانه بر کوردلان و بد خواهان سنگین آمده و می خواهند شما رو تخریب بکنند
کارمند پیام نور
Iran, Islamic Republic of
درودخدابرشماعداوه براینکه کارشناس مسائل سیاسی هستی یک سیاستمدارخبره ای که به صورت علمی ودقیق همه ابعادافرادسیاسی استان راموردنقدوبررسی کارشناسی دقیق وموثق قراردادی
ایلم تامرادی
Iran, Islamic Republic of
سلام بر روشنفکر
،
درود بر جمشیدی
بویراحمد سفلی
Europe
متن نظر شما
باسلام خدمت جمشیدی تحلیل بسیار عالی بود و عین واقعیت را بیان فرمودین
بویراحمد سفلی
Europe
متن نظر شماجناب جمشیدی انصافا حقیقت را بیان فرمودین
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
زنده و پاینده باد دکتر جمشیدی

حقیر هم براساس همین مولفه ها جناب دکتر روشنفکر رو برگزیدم
چون عصاره واقعی اصلاح طلبی و اصولگرایی هست و هدفش خدمت صادقانه به عموم مردم میباشه و لاغیر و همین موضوع موجب استقبال عمومی از ایشان شده و هر روز شاهد حمایت های متعددی از جانب اقشار مختلف میباشیم و گروه گروه به حامیان ندای وحدت افزوده میشه✌️✌️✌️✌️✌️✌️
بویراحمد سفلییاسوج
Europe
متن نظر شمادرود بر جناب جمشیدی عین واقعیت را فرمودین
منصف
Iran, Islamic Republic of
تحلیل دقیق و جالبی بود
یاسوج
Europe
متن نظر شما
درود بر جناب جمشیدی تحلیلی بسیار عالی بود
من لرم
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر استاد جمشیدی که حرف دل مردم زدی احسنت بر این تحلیل

???????
من لرم
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر جمشیدی عالی بود
ایلم تامرادی
Iran, Islamic Republic of
زنده و پاینده باد دکتر جمشیدی

حقیر هم براساس همین مولفه ها جناب دکتر روشنفکر رو برگزیدم
چون عصاره واقعی اصلاح طلبی و اصولگرایی هست و هدفش خدمت صادقانه به عموم مردم میباشه و لاغیر و همین موضوع موجب استقبال عمومی از ایشان شده و هر روز شاهد حمایت های متعددی از جانب اقشار مختلف میباشیم و گروه گروه به حامیان ندای وحدت افزوده میشه✌️✌️✌️✌️✌️✌️
یا حسین
Iran, Islamic Republic of
سلام بر استاد جمشیدی
درود بر حاج مهدی روشنفکر

??????
ایلم تامرادی
Iran, Islamic Republic of
سلام.برادرجمشیدی.هم.خودش.برید.وهم.دوحت
رضا
Iran, Islamic Republic of
درود بر جمشیدی...
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
یا مهدی حاج مهدی...
علی محمد
Iran, Islamic Republic of
بیشتر شبیه به کسی بود که پول گرفته وحرف .
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
درودبرشمادکترجمشیدی
South Africa
متن نظر شمادرود خدا بربرادر سریع لهجه صادق جناب جمشیدی عزیزودکتر روشنفکر عزیز
Iran, Islamic Republic of
احسن و هزار آفرین به شما جناب دکتر جمشیدی عزیز از ایل بزرگ جلیل
ما تامرادی ها رشادت جنابعالی و ایل جلیل رو فراموش نخواهیم کرد و از شما سپاسگزاریم
کریمی
Iran, Islamic Republic of
عمو جمع کن با این تحلیلت
مرداني
Iran, Islamic Republic of
درود بر طلایه دار اصلاح طلبی اصیل دکتر جمشیدی به حق زخم ها و ضعف ها رو خوب بیان کردید
دانشور
United Kingdom
درود بر تو که جز حقیقت چیزی نگفتید
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
. بریز روش
بویراحمد
Europe
صحبتها وتحلیل های جناب جمشیدی بنظرم کاملا شیوا وقابل درک وهمه جانبه وعلمی ومستند بودند وجای تقدیر دارد که درمطالبی ازاین دست،صداقت و حقیقت به معنای واقعی تشریح می گردد.وکسانی که بدون دلیل منطقی ساز مخالفت وپاسخهای نابخردانه ونامعقول میدهند یا این مطلب را نخوانده اند.یا مغرض هستند.یاهم مطالب این مصاحبه نقاط ضعف و واقعیت تلخشان را پدیدار کرده است که به مزاق انان خوش نیامده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مسخره است مدعی اصلاح طلبی . اصولگرایی .ه انجمن اسلامی بردی
اسدی
Iran, Islamic Republic of
به نظر من شما کارشناس نیستی هر ادمی می تونه یک مطلبی تو سایت ها بزنه و اظهار نظر کنه اما همین که عملکرد سید باقر عزیز و حاج زارعی را زیر سوال بردی معلومه چیزی از سیاست نمی دونی و .سیاستی اگر کارهای که حاج زارعی کرده برای بویراحمد می دانستی اینقدر .سخن نمی گفتی درواقعه کم کاری های دوران ماقبل خودش را اقای حاج زارعی داره جبران می کنه نمایندگان دوره قبل کار پر ثمری نداشتن
Iran, Islamic Republic of
اتاق پایاپای بانک مرکزی وه .ی رفتی بعدش. من بانک ملی .ه استخدامی حق چند تا جوونه . ایسو هم . و خت ایکنی و گپ .
کارشناس جهاد کشاورزی
Iran, Islamic Republic of
باسلام ودرود فراوان به شما آقای جمشیدی.ازاینکه نگفته هارا گفتید بسیار قابل ستایش وتحسین است .خدایی اصل مطلب را روانمودید.هرکسی هستید من تابحال شمارا ندیده ام ولی سخنانتان بردل نشست .هرچند که واقع بینانه وواقع گر ابود.درطول دوران خیلی از نمایندگان که مردم را به هرنحوی فریب دادند ورای گرفتند وبرگرده مردم سوار شدند وبه اهداف ومطامع شخصی رسیدند.برای یک بار سواد داشتن چنین اظهارات حقیقی وواضح رانتوانستند ارایه دهند .هرکس ازاین صحبت من اعتراض دارد .باتاریخ ومدرک بیان کند
بااصالت
Iran, Islamic Republic of
سلام وعرض ادب. .درود درود استاد جمشیدی .چه خوب مفهوم اصلاحات را تفهیم وتفسیر نمودی زنده وسلامت باشی
حسن احمدی
Iran, Islamic Republic of
ایشون یک بار ارباب رجوع من بود خیلی .و قوم گرایانه صحبت میکند. قول و عملش .
دکتر اسکندری
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب باشی و رای به روشنفکز بدهی.جل الخالق
سی سخت
Romania
در جواب کاربران ادینه و احسان فقط میگم که سونامی ندای وحدت به رهبری مهدی روشنفکر در راه هست و طولی نخواهد کشید که سکان مدیریت و امانت به دست افراد پاکدست و شجاع ونترسی همچون دکتر جمشیدی و ... خواهد رسید و بویراحمد و دنا گلستان خواهد شد
شماها هراسان شده اید و باید چنین . کنید
لری بگم خدمتتون بزنیت وی کوه ، بزنیت و او کوه د کارتون تمومه
حالیتونه .
سفلی
Iran, Islamic Republic of
درودجناب دکترجمشیدی حرف حق رازدی
ابراهيم ياسوج
Iran, Islamic Republic of
ایشون اقای .در دوره ای گذشته مجلس هموز در مقطع کاردانی مشغول به تحصیل بودن و درخواست پست معاونت اداره .یه مدرکی گرفتن
البته میتونید بپرسید تمام ..ه استادان
حالا اینم وضعی.
همه شدن روشنفکر اینم بدبختی و .
علي بويراحمدي
Iran, Islamic Republic of
.ه اینو تمام همکارانش میگن
کارمند مرکز علمی کاربردی هستم
Iran, Islamic Republic of
از انتخابت مشخصه . دیگه حرفی ندارم
Iran, Islamic Republic of
درودبرموسوی سلام بر حاج زارعی کارشناسی به قول خودت کارشناسی حداقل قدرومنزلت کلمه کارشناسی رو رعایت کن
کارمند مرکز علمی کاربردی هستم
Iran, Islamic Republic of
اصلاً ای جمشیدی کیه تازه اسمش به گوشمان میخوره.
Iran, Islamic Republic of
در .ه بخواهیم در ..حرف بزنیم ..
درود بر حاج زارع
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
نقاط مثبت حاج زارعی مرد بی ادعا و زحمتکش هستند اشاره نکردند
نگین تاج
Iran, Islamic Republic of
تحلیلی سراسر ..
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی کسی که داره کارشناسی میکنه بعد خودش میگه من به فلانی رای دادم این فرد چطور میتونه با صداقت کارشناسی بکنه کارشناس باید بی طرف باشه و رأست و حسینی حرف بزنه
باقرپور
Iran, Islamic Republic of
مرحبا اقای جمشیدی ، تحلیلتون برمبنای صداقت و واقعیت بوده ،
حقیر به انسانهای نترس و شریفی مثل شما افتخار میکنم
درود بر شرفت ، درود بر غیرتت ، درود بر انتخاب بجا و شایسته حضرتعالی جناب دکتر مهدی روشنفکر

اندکی صبر صبح سحر نزدیک است
یا مهدی حاج مهدی
باقرپور
Iran, Islamic Republic of
مرحبا اقای جمشیدی ، تحلیلتون برمبنای صداقت و واقعیت بوده ،
حقیر به انسانهای نترس و شریفی مثل شما افتخار میکنم
درود بر شرفت ، درود بر غیرتت ، درود بر انتخاب بجا و شایسته حضرتعالی جناب دکتر مهدی روشنفکر

اندکی صبر صبح سحر نزدیک است
یا مهدی حاج مهدی
شیوا
Iran, Islamic Republic of
واقعا تعجب میکنم از سایت کبنا که داره این رویه رو پیش میبره . واقعا خودتون این مطلبو خوندید؟ یعنی متوجه تحلیل آبکیشون نشدید؟ سید باقر پدر اصلاحات استان هستش این چیزیه که همه میدونن اقای جمشیدی اگه یه کم مطالعه داشتین یا اینکه اخبار صدا وسیما رو پیگیری میکردی میدیدی از زمانی که اقای زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا شدن کشور با رکود شدید اقتصادی روبه رو شده بود اقای جمشدیدی خدایی خودتون یه بار مطلبی که نوشتید بخونید بعد قضاوت کنید
مارگون
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی کسانی که از عملکرد آقای زارع صحبت میکنند چندتا عملکردش رو تشریح کنند که مردم بدانند و فقط صرف حرف زدن و اینکه امیرکبیر بویراحمد نامیدنش خوب نیست و با این حرف ها امیرکبیر را زیر سوال بردید و . و اینکه آنهایی که از .دفاع میکنند نه براساس عقل ،منطق و عملکردش هست بلکه بر مبنای قوم گرایی و تعصبات دنیویی هست و خداوندا ما را با شهدا محشور بگردان نه با .
محمد
Iran, Islamic Republic of
دیکته کردی آقای جمشیدی .از . که بخوای در مورد حاج زارع اظهارنظرکنی
شهروند یاسوج
Iran, Islamic Republic of
این ..که همه را با ..می‌دهد و مردم طوری تویی انتخابات جواب نه بهش گفتن که اگر جای اون بودم، تا روزی که زنده بودم، تویی اینگونه مباحث اظهار نظر نمی کردم ضمنا کامنت نامبرده دومی به نام احسان هست،
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
آقای جمشیدی همکار من است ..طرفدار پر و پا قرص هدایت خواه .که حرف هیچ کس را ق. اگه از کارکنان بانک سوال کنی ه..د
بویراحمد اصیل
Iran, Islamic Republic of
برادر کمایی سلام سال نو مبارک باد برشما زحمت کشان عرصه خبر مبارک باداشتباه فاحش سید باقر وحمایت جانانه او از زارعی سبب شد طایفه تامرادی با ۳۸ هزار رای روشنفکر و اصلاح طلبان و بخشی از طلیفه آقا ها حامی بهرامی با ۳۶ هزار رای و طایفه گودرزی واصولگرایان حامی هدایتخواه با ۳۹ هزار رای وبخشی از طایفه قاید گیوی حامی نیکبخت با ۹ هزار رای سید باقر را که سالیان دراز حداقل ۶۰ درصد این آرا روی هم قبول داشتند بدلیل حمایت از زارعی با ۴۰ هزار رای دیگر قبول ندارنددیگر ایشان سید محبوب بویراحمد نیست
بویراحمد اصیل
Iran, Islamic Republic of
برادر کمایی جان پسرت این خبر را بزار جز اخبار اصلی بالا تا نظر من که . سید باقر را بر همگان هویدا می کند مشخص شود چون باقر درز نظر دارد دوباره انتخابات بویر احمد را .
دنا
Iran, Islamic Republic of
درود بر جمشیدی
احسن برهمگان ثابت شده که سیدباقر ، هدایتخواه مهره سوخته ای بیش نیستن و .ویراحمد رو برده زیر سوال

ایها ناس حتی برگ درختان هم اسم روشنفکر رو صدا میزنند ، بدون شک شرایط اما هترنمایی روشنفکر میباشه و طولی نخواهد کشید که هشتاد هزار جمعیت در بویراحمد ودنا ندای یا مهدی ، حاج مهدی رو سر خواهند داد
ازتون خواهش میکنم که تا دیر نشده با سونامی ندای وحدت همسو و همدل و همگام بشین
، ممنونم از جناب جمشیدی که بیرقدار این سونامی شد و ندای . رو سر داد و همانند اتش زیر خاکستر و اتشفشانی فوران نمود و واقعیت موجود رو فریاد زد و با افتخار یاداور شد که یار و یاور حاج مهدی هست ،
امید است که ما حامیان ندای وحدت این لطف و بزرگواری جناب جمشیدی رو ذهنمان بسپاریم و در بزم و صفا برایشان جبران نمایم
( من مهدی روشنفکر هستم و امده ام برای تغییر )
یا مهدی حاج مهدی
داريوش
Iran, Islamic Republic of
من خودم بانکی هستم ولی از کی یه کارمند ساده بانکی که . شده کارشناس و تحلیل گر سیاسی استان خدا وکیلی یه سری . ی بزنید و از نزدیک با ایشان آشنا شوید حیفه فرصت را از دست ندهید
کیانزاد . ج. از شهرک ولایت
United States
درود برشما اقای جمشیدی نظرات شما بسیار منصفانه و منطقی است
کیانزاد . ج. از شهرک ولایت
United States
اقای جمشیدی درود برشما نظرات شما منصفانه و کارشناسی شده بود
بویراحمد
United States
سازمان مجاهدین خلق انقلاب اسلامی!!!!!!!!! کبنا خودتو مسخره کردی طرفو به عنوان کارشناس سیاسی آوردی که فرق سازمان ممجاهدین خلق رو با سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که دو تشکلیات مستقل اند نمیدونه!!!!!
کیانزاد . ج. از شهرک ولایت
Romania
درود بر اقای جمشیدی نظرات شما بسیار منصفانه و منطقی است
باعچه جلیل
Iran, Islamic Republic of
هیچکدام از منتقدین اقای جمشیدی تا کنون نتوانسته اند با دلیل و برهان حتی یک جمله از گفته های وی را نقد یا رد کنند.بلکه بصورت احساسی و غیر منطقی حرف میزنند.
حق جو
Europe
باسلام.نظرات جناب اقای جمشیدی.دقیق وصحیح هستند وهمچنین قابل تحسین.به کسانی که نظرات منفی داده اند پیشنهاد میشود که مطلب رو بدون درگیری ذهنی ودغدغده باطل ،بصورت کامل بخوانند.وسپس عادلانه اظهار نظر کنند.واگر میتوانند بجای لفاظی های ناروا ومحقرکه مفهومی ندارند،منطقی ومستدل پاسخ دهند.ضمنا درهنگام خواندن یادتون باشه که گفته های کسی را میخوانید که اولا انسانی ارزشی ومعتقد ومتعهد به اصول انسانی است وهیچ گونه وابستگی مادی ومدیون ومرهون به شخص و جناح خاصی نبوده ونیست.واین را هم میدانید احتمالا که ادم های ارزشی مخالفان خاص خودشان را دارند که حتی اگر ازایشان تلاوت مقدس هم بشنوند بازهم انگ ناروا وباطل خواهند زدوبه مزاجشان خوش نیاید.
یورد خالی
Romania
تو معنی سیاست را ی ...بگی سیاست کیلویی چنده ...چه برسه به اظهار نظر ...از س.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درودبراقای جمشیدی که عالی تجزیه وتحلیل کردند.
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
برادران عزیز و سیاسیون متعصب بویراحمد شما خوب میدانید که از اصلاح طلبی فقط نامش مانده و هر کسی براساس تعصبی که به طایفه و قومش داره اظهارنظر میکنه شما به مردم بگید عملکرد نماینده بویراحمد چیست ؟در کدام منصب کشوری ایشان برای نخبگان چانه زنی داشتند ؟کدام صنعت روز را به استان برای اشتغال تزریق کردند ؟چقدر بودجه برای شهرداری که نماد شهره در سطح کشور آوردند ؟اصلا کار ایشان چیست ؟دست چند نفر از فرهیختگان استان را گرفتند بردند تهران ؟ایشان اصلا به پیشرفت چه کسانی فکر میکنند قوم و طایفه اش یا همه بویراحمد؟ما همه میدانیم که نماینده افراد خاص بود انسان محترمی است ولی سیاسی نیست امروز همه نخبگان از بویراحمد فرار کرده اند و به استان های دیگر رفته اند برای کار جواب اینها را کی باید داد ؟شما ای متعصبین منافع طلب دست از این کارهاتون بردارید و شایسته سالاری را جایگزین منافع سالاری کنید ما همه باید بویراحمد را بسازیم
علی
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای جمشیدی لطفا به چند سوال ما جواب بده .
در کلاس درس ۲۰نفری وقتی از این ۲۰نفر همه دریک سطح وپایین تر باشند وفقط یکی بتونه خودشوبکشه بالا دربین بقیه دیده میوشد .بی شک می دانید که درزمان اقای هدایت خواه هیج نماینده قدری وجود نداشت وایشان از همه بالاتر بود .واما مقایسه شما درخصوص حاج زارع در زمان اتخابات دورهای گذشته فقط حاج حسینی بود وسید باقر اما درزمان دروه اقای زاعر به قول شما هدایت خواه بود -روشنفکر بود -بهرامی بود -نیکبخت هم بود ازمیان چند نفر صاحب نظر وانسانهای شریف زارع پیروز میدان شد این را ممد نظر قرارنداده بودید سیاستمدار واما در خصوص تاج گردون تاج گردون ۲۰سال درتهران فعالیت داره وزارع تازه ۶سال است به عنوان نماینده وارد میدان شده واین همه فعالیت وتلاش ایشان برهیچ گس پوشیده نیست .تحلیل باید منطقی وبدور از طرفداری باشد شما یک جابه عمل کردید هم می خواهید بویراحمد پایین را داشته باشی وهم بویراحمد بالا وهم سردسیر وهم گرمسیر کدام تحلیل باید از ازگذشته وحراکا ت روبه جلوباشد .
تقوی
Iran, Islamic Republic of
جناب جمشیدی از صاحبنظران طراز اول سیاسی و تاریخی استان است.صراحت ایشان ستودنی است.توفیق ایشان را آرزومندیم.
مارگون‌
Iran, Islamic Republic of
سلام برهمه خوانندگان عزیز اولا جناب جمشیدی معلومه با این حالی که فرمودید حزب خاصی ندارید منتهی .شما با توجه به فکرتان اصولگرا هستید دومآ روشنفکر را به تز سیاسیتون یدک می کشید از این خیال های .ی نکن روشنفکر به نفع هدایت کنار نمی رود سوما از مطالب جنابعالی این جور برداشت می شود که گنجینه سیاسی ندارید چهارمآ حیف هست امثال جنابعالی بخواد در مورد سیاست وبصیرت و مردم داری وشجاعت وعملکرد و اخلاق مداری جناب حاج زارع نظر بدهد و در نهایت هر چه گفتی از داغ دلت گفتی ودر حسرتش بمان
من یک اصلاح طلبم
Iran, Islamic Republic of
مرحبا اقای جمشیدی ، تحلیلتون برمبنای صداقت و واقعیت بوده ،
حقیر به انسانهای نترس و شریفی مثل شما افتخار میکنم
درود بر شرفت ، درود بر غیرتت ، درود بر انتخاب بجا و شایسته حضرتعالی جناب دکتر مهدی روشنفکر

اندکی صبر صبح سحر نزدیک است
یا مهدی حاج مهدی
من یک اصلاح طلبم
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی..بر خود فرض دانستم که چندمورد مصداقی از . را که با راهیابی به مجلس شورای اسلامی و یا درصدد راهیابی به مجلس هستند و با رفتارهای .و شعارهای توخالی سعی میکنند درین آشفته بازار سیاست نان و نامی برای خود و بستگانشان فراهم آورند خدمتتون عرض نمایم،باشدکه درنحوه حرف زدنشان و قول و قرارهایی که درمقام یک نماینده با مردم میگذارند وفادار و صادق بمانند..دغل باز کسی هست که باترفندهای زر و زور و تزویر در پی کسب آراء مردم هست,دغل باز کسی هست که با جور و جوع و جبر آراء مردم را متناسب با نیازشان میخرد,دغل باز کسی هست که دراستان ما دم از اصلاح طلبی میزند و از سبد اصلاح طلبان آراء بدست می اورد ودر . دولت و مخالف برجام,دغل باز کسی هست که هیچ خط فکری و مشی منطقی که بتواند ده دقیقه ازاین خط و مشی دفاع بکند,ندارد,دغل باز کسی هست که خیلی زیرکانه باعث رد صلاحیت اصلاحطلبان میشود و علت این رد رو به گردن اصولگرایان می اندازد.دغل باز کسی هست که شغل دوم و سومش . هست و وظیفه خودش و حضور فعال درمراسمات . و مسائل حاشیه ای میدونه..دغل باز کسی هست که طی چهار سال نمایندگیش ششصد ساعت پرواز هواپیمایی داشته تا بتونه به .خودشو برسونه,دغل باز کسی هست که جهت کسب آراء مردم دوماه مونده به . میکنه و از امکانات در دسترسش درظرف زمانی ومکانی خودش که باید استفاده میکرد,نکرد،دغل باز کسی هست که برسر سفره ی کارخانه . نشسته و هرکسی رو برا اشتغال به اونجا ارجاع میده،دغل باز کسی هست که فرهنگ و قومی قبیله ای و قطاعی رو آنچنان پررنگ کرده که همه ی قومیت ها و طوایف بااین دمل چرکین مواجه شده اند،دغل باز کسی هست که نگاه پوپولیستی به مردم داره و بااین نگاه به شرافت مردم بااصالت توهین میکنه,دغل باز کسی هست که بزرگی خودشو در کوچک کردن رقیبش میبیند,دغل باز کسی هست که بجای ماهیگیری به مردم ماهی میده و و باوعده و وعیدهای توخالی از نردبان ایمان و اخلاص مردم بالا میرودو دچار بیماری خود بزرگ بینی میشه,دغل باز کسی هست که مهمترین وظیفه ی نمایندگی که همان قانونگذاری هست,رافراموش کرده و باعقده گشایی دست به. توانایی مانور دادن رو نداره..عالیجنابان ما جوانان برومند. شهرستان ممکن هست که ساده باشیم ولی بلاشک ساده لوح نیستیم شاید جرم ما این باشد که به شماها اعتماد بیش از حد کردیم و شمارو به عنوان عصاره ی اندیشه ی خود .ردیم وحالا بااین ضعف مدیریتی و بی تدبیری امثال شما اقرار میکنیم که به شما جایگاهی بخشیدیم که هرگز لیاقت آن .و امیدواریم این مردم باشعور و باشرافت در انتخابات آینده باعقلانیت و غلبه بر احساس و عاطفه و نادیده گرفتن منافع و مطامع شخصی دست به انتخابهای شایسته بزنند و کاری کنن کارستان..من یه اصلاح طلب اصولگرایی هستم که خط قرمز من قانون اساسی هست وبرای تمام اصولگرایان اصلاح طلب آرزوی توفیق روز افزون و آبرو و اعتبار نزد خداوند بزرگ دارم,وبرای همه کسانی که میخواند هم از آخور بخورن و هم از تبره عذاب وجدان الهی آرزومندم...
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
تحلیل دقیق به جا و کاملا بی طرفانه ای بود ..انصافا بنده اقای جمشیدی رو نمیشناسم ..اما با این مطلب خودش رو در دل همه ی حق طلبان جا انداخت ..زنده باد این قلم و این دیدگاه
نصرت زاده
Iran, Islamic Republic of
جناب جمشیدی عزیز درود برشما واقعا عالی.مایع افتخار این استان هستید.
من لرم
Iran, Islamic Republic of
تحلیل درستی بود اگر بهرامی به نفع رجایی نسب کنار می رفت زارع خواب مجلس رانمی دید
Iran, Islamic Republic of
تحیل نیم بندوپراکنده ای بوده .فاکتورهایی ک براساس اون اقای روشنفکر رواصلاح طلب ترازبقیه نمایش داده چ بوده؟
جواب این سوال برای هرادم عاقلی که چراایشان توقع داشته اندجناب سیدباقرطوری موضع گیری کنندکه درنهایت به نفع جناب هدایت خواه تمام شودراشفاف بیان نکرده اندویک تفسیرغلط انداز روتوضیح داده اند
من لرم
Iran, Islamic Republic of
تحلیل بسیار خوبی بود اقای کارشناس
تریتاجی
Iran, Islamic Republic of
واقعا تحلیل دکتر جمشیدی خوب بود زارع وسید باقر خیلی ضعیف هستند روشنفکر در شورای مادون و مرکز شهر و انتخاب شهردارها . کرد برای مردم پوشیده نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تحلیل بی طرفی بود اگر کسانی که نظریه خودشون میدن واقعا جهت رضای خدا باشد معلوم شورای اصولگرا خیلی بی برنامه بودند در انتخابات قبلی مشخص شد و درمورد دکتر هدایت این که اقای کارشناس گفتند بازم درست بود همیشه یک جناح بود و مثل اقای زارع نبود که دور اول انتخابات اصولگرا بود دور دوم مستقل بود دور سوم ولایتی همراهی کرد دور چهارم کشید طرف سید باقر موسوی و حسن روحانی را حمایت کرد ولی روشنفکر به نظر من برنده انتخابات روشنفکر بود شما اگر نگاه کنید اگر مثل بقیه نمایندگان دور قبل هر یکی یه جناحی حمایت میکرد ولی رای روشنفکر رای پاک و مردمی بود واگر مثل بقیه نمایندگان آیا. حمایتش میکردن پیروز انتخابات بود طرفداری سید باقر از زارعی محبوبیتش را از دست اشتباه سیدباقر اینجا بود نظر همه مردم است بهرامی هم مهره سوخته هست چونکه اصلاحات قبولش ندارن درشهر به عنوان نماینده شون بنظر من باید بدون برنامه وارد انتخابات نشه.
اصلاح طلب دشتروم
Iran, Islamic Republic of
اینکه جناب سید باقر تمام مواضع انتخاباتی اش را در استان در تقابل با دکتر هدایتخواه انتخاب نمایید موجب میشود که بخش زیادی از واقعیات سیاسی و اجتماعی را نادیده بگیرد و به نوعی این روند خود به بزرگ و مهم جلوه دادن هدایتخواه کمک میکند.ایا سید باقر فقط باید نطاره گر هدابتخواه باشد!
کسانی که مهندس غریب پور بالا کشید و به تهران برد دوستخواه وی نبودند انها برای اینکه فقط غریب پور کاندیدا نشود سید باقر را انرژی دادند و به صحنه اوردند .یعنی با یک تیر دو نشان را زدند.یک
مانع حضور غریب پور شدند
دوم
اعتبار سیاسی سید باقر را کاهش دادند.پس
هدایاخواه اگر ..
ک.از پاتاوه ??
Iran, Islamic Republic of
نظرات اقای جمشیدی به حق وقابل تحسین است ازکسانی که نظر مخالف داده اند پیشنهاد دارم یک جمله ازگفته های وی را نقد یا رد کنند ومغرضانه اظهار نظر نکنند
واقای جمشیدی از بچگی تاکنون از ملی مذهبیون چهار اتشه بوده وهست ،
جلیل
Europe
درود براقای جمشیدی.ادمهای منفعت طلب معامله گر،حرف های اقای جمشیدی بهشون برمیخوره.صراحت وصداقت همیشه نقطه مقابلش تزویر و نیرنگه.صداقت وصراحت وتوانمندی اقای جمشیدی برهیچ کسی پوشیده نیست.ایشان مایه افتخار طایفه سلحشور وایثارگر جلیل است.ایشان باتوان خود رشد کرده ونه بواسطه دیگران.ادم های مستقل که دنبال استفاده کردن وسودجویی کاذب نیستن همیشه انگشت شمارن.کسانی که مخالف تحلیل جمشیدی هستند قطعا اورا نمیشناسند و..خداحفظش کنه
نصرت زاده
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب اقای جمشیدی واقعا موشکافانه و بسیار ظریف فرمودند.احسن احسن
نصرت زاده
Iran, Islamic Republic of
احسن احسن به این دیدگاه جناب آقای جمشیدی و تحلیل ایشان
بهروزی جلیل
United States
باسلام وتقدیر وتشکر از اقای حاج نورالله جمشیدی به پاس تحلیل وتوصیف کافی وکاملتان.یقینا نظرات شما تاثیر بسزایی در روند توسعه وپیشرفت افعال خالصانه سیاسی وهمچنین تصمیمات هرچه بهتر مردم در انتخابهای سیاسیشون خواهد داشت.خداوند قادر اجرتان دهد.
حسین
Iran, Islamic Republic of
با سلام
متاسفم که فضای مجازی هرمطلب . روچاپ میکنه.وبه یمن فضای مجازی ارکسی . خودش روکارشناس .تا.درتخلیل. ایشان همین بس که . وبراخودش کامنت مینویسه وبعدهم اونوسبزمیکنه.اگه یک .ت میگفت که چرااز روشنفکرحمایت کرده.فقط .رای انسانیت برای اخلاق برای ف.جناب جنشیدی لطفااینوهم سبزکن..
حسين
Iran, Islamic Republic of
متاسفم که به یمن فضای مجازی ..قلمدادکنه.کسی که اینقدرشانش پایین هست که نشسته وروزانه برای خودش کامنت مینویسه وبعداوناروسبزمیکنه معلومه که . چه اندازه . داردبگویدکه چه کس یاکسانی برای عضویت دراحزاب مشارکت یا سازمان .ادداده اند؟وزن وجایگاه ایشان کجاست؟امروزعلیه فلان .طلب مینویسدفرداهمون .
ایل باباملکی
Iran, Islamic Republic of
درود براقای جمشیدی.انسان بزرگوار و خانواده داری هستن
کاکان
Iran, Islamic Republic of
قیافه اش دیدنی و تکرار ناشدنی
تنها
Iran, Islamic Republic of
خوب بود
پرشکسته
Iran, Islamic Republic of
عالی
دیرینه
Iran, Islamic Republic of
خوب بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اخ وبخت
United Arab Emirates
درود‌بر‌دکتر‌جمشیدی
خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
1