کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عیدی که تاجگردون و «حاج عدل» رقم زدند

2 فروردين 1397 ساعت 11:35


سامان شفایی
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَوْفُوا بِالْعُقُودِ
استیضاح یکی از ساز وکارهای سیاسی مورد استفاده در سیاست داخلی کشورها و به طور مشخص عرصه مناسبات دو قوه مقننه و مجریه است. استیضاح فرصتی مناسب برای بیان کمبودخدمات وعقیم ماندن برنامه‌های دولت درسطح کلان ومنطقه ای واستانی است. موقعیتی است که هم دولت وهم مجلس محترم نابسامانیهاراببینندووظایف مشترک خودرابرای بسامان دادن امورواکاوی نمایند. دراستیضاح هم شنیدن مشکلات وهم پرداختن به عمق مشکلات برای مردم ودولت مفیدفایده می‌باشد.
استیضاح دیروزاگرچه ماسید اماکارنمایندگان محترم مردم شریف کهگیلویه بزرگ وگچساران کاری بس بزگ وسترگ بود.
استیضاح دیروزبازی برد- بردی بود که هم به نفع مردم استان بود وهم به نفع دولت محترم.
جناب آقای دکتر تاجگردون فردی از خانواده شهدا با آن هم توانمندی‌ها و پتانسل‌های به فعلیت رسیده‌اش درمدیرت خردوکلان ومهندس هاشمی پورشخصیتی ازتبارایثارگری وجانبازی وکوله باری ازمدیریت های اجرائی و عمرانی و مهمتر از همه حس همدردی ومهربانی مادرزادی‌شان روزی تاریخی وگزاف نگفته‌ام اگربنگارم حماسی درتاریخ ایل ودیارمان رقم زدند.
نطق انتقادی، اعتراضی این دوبزگوار به دو دلیل مهم و اساسی است.
اول دولت محترم- اینکه کمبودها و حوادث متعددی رادر زمینه های اقتصادی، عمرانی، اشتغال و کشاورزی استان ما تجربه کرد و می کند هم مردم و هم نمایندگان ما همیشه با توجه به خصلت مهربانی و مهمان نوازی وازباب گفتگوخواهان حل مشکلات بوده اندوهستند. چه بسیار مقامات و وزیران به استان سفر کردند و مشکلات را دیدند اما زیرساختها هنوز به اتمام نرسیده اندپس جادارداین حق رادرقالب استیضاح و با فریاد رسا به گوس مدیران و وزرا برسانیم.
دوم اینکه مجلس به فرمایش بنیانگذارکبیر انقلاب عصاره وچکیده ملت است. ورهبرفرزانه انقلاب در دیدار نمایندگان فرمودند: (نمایندگی در مجلس، حضور در عرصه خدمتگزاری به مردم است. این توفیق بزرگ را عطیه‌ای الهی بدانید و خداوند را بر آن شکر گزارید و به شرط الزامی آن که غفلت نورزیدن از وظیفه خدمتگزاری است پایبند بمانید. مجلس را حقیقتاً، و نه تنها در زبان، خانه مردم بدانید.) جنابان هاشمی و تاجگردون ۲۲ اسفند ۹۶ به احسن وجه از پشت تریبون ملت به خوبی ازخون فرزندانمان درحادثه ای تی آر و دغداران حادثه جاده سرحد و سوق و باشت دفاع کردند و امان ازبیکاری وحقوق کارگران رافریاد.
هم استانی‌های عزیز، نخبگان سیاسی اگرچه این استیضاح با لابی‌های سیاسی وحزبی عقیم ماند. اما نمایندگان ما تلنگرزدندوازحقوق حقه مادفاع کردند. بیاید انگ و بر چسب‌های ملاحظه کاری واماواگرهای سیاسی به راین حرکت شجاعانه سیاسی واجتماعی نزنیم وبه واقع ۲۲ اسفند ۹۶ رادرآستانه بهار طبیعت عیدوفاق ایل وتبارمان درعرصه سیاسی درتقویم استانمان ثبت وضبط کنیم.
 


کد مطلب: 327277

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/327277/عیدی-تاجگردون-حاج-عدل-رقم-زدند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1