کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آخرین اظهارات در باره استیضاح شهردار دوگنبدان / کرمی: اهل زد و بند نیستم

29 اسفند 1396 ساعت 8:26


نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر دوگنبدان با اصحاب رسانه برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز:  سخنگوی شورای اسلامی شهر دوگنبدان در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر حواشی اخیر پیرامون استیضاح شهردار دوگنبدان و دیدگاه وی گفت: بالاخره علی‌رغم همدلی و وحدت و وجود مشترکاتی در هر مجموعه‌ای تفاوت دیدگاه‌های نیز وجود دارد.
مسلم کرمی  با بیان اینکه با قاطعیت می‌گویم آنچه در فضای شورا حاکم است، این است که بهترین شرایط برای پیشرفت شهری حاکم شود، افزود: اینکه ما در محیطی خوب و بدون استرس و فضاهای مشوش بتوانیم خدمت‌رسانی کنیم، مصوبات خوبی تصویب کرده و نظارت مطلوبی نیز بر اجرای آن داشته باشیم.
سخنگوی شورای اسلامی شهر دوگنبدان با اشاره به وجود برخی انتقادات نسبت به عملکرد مسعود ظفری شهردار دوگنبدان تصریح کرد: در خصوص عملکرد شهردار دوگنبدان نقدهای از طرف بعضی از اعضای شورای شهر در مقولات مختلف وجود دارد.
کرمی با بیان اینکه از شهردار دوگنبدان سوالاتی نیز شده است، گفت: در این خصوص بعضی از دوستان قانع نشدند، سوالات در قالب استیضاح به وی ابلاغ شد و تاریخ دریافت ۱۹ اسفندماه بود.
وی عنوان کرد:  شهردار از یک تا ۱۰ روز فرصت،اعلام آمادگی جهت پاسخگویی را دارد.
کرمی افزود: سئوالات برای شهردار دوگنبدان ارسال شد اما تاکنون جلسه‌ای مبنی بر استیضاح وی برگزار نشده است البته بعضی از دوستان نظر بر برگزاری جلسه قبل از پایان سال داشتند اما در نهایت با اتفاق نظر این جلسه به بعد از تعطیلات موکول شد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر دوگنبدان در پاسخ به سوال دیگرمبنی بر اینکه آیا اختلاف نظر  و نقدهای اعضای شورا در خصوص عملکرد فنی شهردار بوده یا مسائلی دیگر در میان است، گفت: دوست داشتم فضا امروز به همین عملکرد برسد زیرا دوستان و رئیس شورای اسلامی شهر در روزهای آینده به این موضوع می‌پردازند.
کرمی تاکید کرد: جلسه روز گذشته جلسه استیضاح نبوده جلسه استیضاح به صورت رسمی اعلام خواهد شد.
وی با بیان اینگه نگاه اعتراضی بعضی از اعضای شورا فارغ از مسایل سیاسی بوده است، گفت: من به چند مورد اشاره می‌کنم، دوستان دیروز اعلام کردند فلان شخص تیتر زده است که ما قصد احداث پارک داریم یا فلان دیوار تخریب شده است شورا مخالفت می‌کند طبق نصح صریح قانون هرگونه عملی در حوزه عمرانی شهرداری نیاز به مصوبه شورای اسلامی دارد همه ما باید به قانون احترام بگذاریم، قانون فصل‌الخطاب ماست و هیچ یک از اعضای شورا از این اقدام اطلاعی نداشت و هدف نیز وسلیه را توجیح نمی‌کند که ما بگوئیم خوب شد یا بد.
کرمی افزود: می‌گویند ما در حال مرمت فضای داخلی شهرداری هستیم دوستان ایراد می‌گیرند اینکه ساختمان شهرداری فرسوده است بحثی جداگانه دارد اما کاری که انجام شده افزون بر ۲۵۰ میلیون تومان هزینه در برداشته است اما شهردار اجازه هزینه  مبلغ ۵۰ میلیون تومان را در این خصوص داشت بالاتر از این مبلغ بدون مصوبه شورا خلاف قانون است.
عضو شورای اسلامی شهر دوگنبدان عنوان کرد: من از روز نخست به همشهریان خود قول دادم که اگر خلاف قانون حرکت کردم در میان اعضای شورا حتی نزدیک‌ترین دوستان من اگر تنها نیز باشم، قد علم می‌کنم.
کرمی بیان کرد: با صراحت می‌گویم من یک فرد سیاسی نیستم من یک بسیجی پاسدارزاده‌ام، حضرت آقا فرموده‌اند من دیپلمات نیستم من انقلابی‌ام حرف را صریح و رک می‌گویم و به پیروی  از ایشان من سرباز ایشان هستم من نیز دیپلمات و دنبال زد و بند نیستم که در مورد فلان آقا تیتر زده نشود.
وی افزود: اگر در پیشگاه باری‌تعالی کسی را ببینم چه اعضای شورا، چه مجموعه شهرداری چه مجموعه‌های اداری خلاف حق مردم و موزین نظام گام برمی‌دارند و دنبال زد و بندهای شخصی است، حداقل کاری که می‌کنم در کنار رسانه‌ها آنها را به مردم معرفی می‌کنم و یک تنه ایستادگی می‌کنم.
کرمی درپایان گفت: طبق قولی که به مردم دادیم، برای افزایش  و رونق ساخت و ساز و رفاه حال مردم، عوارض ساخت و ساز در سال ۹۷ به میزان ۵۰% نسبت به لایحه پیشنهادی شهرداری و ۲۰% نسبت به سال ۹۶ کاهش پیدا کرد و همچنین عوارض ساخت و ساز تجاری در بافت فرسوده ۵۰% نسبت به سال ۹۶ کاهش و عوارض پیشه وری بدون تغییر نسبت به سال قبل تصویب شد.که این مصوبات عیدی شورای شهر پنجم دوگنبدان به شهروندان فهیم گچسارانی می باشد.


کد مطلب: 326928

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/326928/آخرین-اظهارات-باره-استیضاح-شهردار-دوگنبدان-کرمی-اهل-زد-بند-نیستم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1