کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افتتاح «نمایشگاه نوروزی صنایع دستی» در دهدشت(+تصاویر)

28 اسفند 1396 ساعت 20:26


نمایشگاه عرضه صنایع دستی و سوغات با ظرفیت ۳۰ غرفه، همراه با برپایی سیاه چادر عشایری در ورودی شهردهدشت  امروز ۲۸ اسفندماه با حضور مسولان افتتاح شد.
به گزارش کبنا از دهدشت،رییس اداره  میراث فرهنگی  کهگیلویه ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو  اظهار کرد: در راستای رسالت اداره میراث فرهنگی در معرفی  هنرمندان،داشته ها ، فرهنگ،  آداب و رسوم شهرستان ها ، امروز نمایشگاه نوروزی صنایع دستی با ۳۰ غرفه همراه با برپایی چادر عشایری در ورودی شهر دهدشت  افتتاح شد.

سیاوش زمان با بیان اینکه هنرمندان شهرستان کهگیلویه به سختی  می توانند  وارد  رقابت با مراکز فروش در دیگر استان ها و کشور شوند تصریح کرد: ایام نوروز و ورود گردشگران به شهرستان  می تواند فرصت مناسبی  برای عرضه محصولات این هنرمندان باشد.
زمان عنوان کرد:از تعداد۳۰غرفه صنایع دستی  افتتاح شده،یک غرفه  برای نشر اخبار ستاد اجرایی خدمات سفرو نقد گردشگران  شهرستان در اختیار اصحاب رسانه قرار خواهد گرفت،یک غرفه نیز برای گرامیداشت یاد و راه شهدا که آرامش و عزت امروز کشور مدیون  پاکبازی آنان است  و غرفه  دیگری جهت گرامیداشت جانباختگان سانحه دردناک هوایی تهران – یاسوج است.

وی ادامه داد:در کنار این غرفه های صنایع دستی یک سیاه چادر نیز به همت امور عشایر شهرستان جهت معرفی بیشتر آداب و رسوم شهرستان که انواع نان محلی، نان بلوط، انواع آش محلی در این سیاه چادر پخت و عرضه می شود و  این همکاری جای تقدیر دارد.رییس اداره میراث فرهنگی کهگیلویه در پایان مطرح کرد: به احترام جانباختگان سانحه هوایی تهران – یاسوج نوروز امسال تمرکز را بر اجرای برنامه های فرهنگی گذاشته و اجرای ساز و نقاره از برنامه های نوروزی  امسال حذف می شود.

فرماندار کهگیلویه در این افتتاحیه نیز اظهار کرد:با توجه به قدمت تاریخی و فرهنگی شهرستان،کهگیلویه ظرفیت جذب گردشگران زیادی را دارد لذا همکاری دستگاه های خدمت رسان  شهرستان در ستاد خدمات سفرو مردم  برای  ساختن یاد و خاطره خوش از شهرستان در ذهن گردشگران که بدون شک سفیران فرهنگی  خوبی هستند  ضرورت دارد.
علی پوزش عنوان کرد:ضمن  حفظ  نشاط اجتماعی در شهرستان باید حرمت خانواده های داغ دار سانحه هوایی تهران – یاسوج نیز حفظ شود.










کد مطلب: 326825

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/326825/افتتاح-نمایشگاه-نوروزی-صنایع-دستی-دهدشت-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1