تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۳۲۶۷۴۳

ضربات شدید بر بدن یک معلول در مرکز توانبخشی بویراحمد / پورحبیب: هیچ خبری از کتک‌کاری نیست / پدر معلول: پای پسرم را شکستند و کسی پاسخگو نیست

۲۱
۱
کبنا ؛خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران به حق بر هیچ کس پوشیده نیست، تا قبل از این انقلاب در روستاها و مناطق محروم ما خبری از «برق» و «گاز» نبود اما اکنون به برکت ایثارگری‌ها و رشادت‌های فرزندان این مرز و بوم، این دولت هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شود تا خانه‌ای در روستا روشنایی داشته باشد و یا از سایر خدمات نظام بهره‌مند شود.
در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۸ هزار معلول وجود دارند که سازمان بهزیستی استان به بیش از ۶ هزار نفر آنها خدمات دهی می‌دهد و به برکت نظام خدمات متفاوتی به جامعه معلولین در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی، اردویی و هنری ارائه داده می‌شود.
علی‌رضا موسوی‌امجد مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی بیش از ۱۸ هزار معلول در استان خبر داد و گفت: بیش از شش هزار معلول در استان از خدمات مستقیم بهزیستی بهره‌مند شده‌اند.
وی افزود: در مجموع ۱۸ هزار نفر از خدمات غیر مستمر بهزیستی بهره مند می‌شوند.
موسوی امجد نرخ معلولیت در استان را بالاتر از میانگین کشوری دانست و ابراز داشت: راه اندازی یک آزمایشگاه مجهز و کامل ژنتیک برای شناسایی و کنترل آسیب های مربوط به اختلالات ژنتیکی و کاهش معلولیت ها ضروری است.
وی تصریح کرد: معلولیت های ژنتیک و مادرزادی بیشترین فراوانی در میان معلولیت ها در استان را دارند.
با وجود این خدمات، اما متأسفانه عده‌ای افراد سهل‌انگار این خدمات را زیر سووال می‌برند و به هیچ کسی هم پاسخگو نیستند. در یکی از مراکز توانبخشی شهرستان بویراحمد که در روستای نرگاه واقع شده فرد معلولی به نام«ص.ش» به شدت از ناحیه پا مصدوم شده بود و اکنون در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج تحت مداو قرار گرفت.
ماجرا از این قرار بود که چند روز پیش پدر معلول «ص.ش» فرزندش را با هر بدبختی بود لای پتو تا جلوی درب رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویراحمد رساند و پاهای کبود و ضربت دیده فرزندش را به مسوولان این اداره‌کل نشان داد.
پدر معلول بعد از گریه و فریادهای زیادی، اظهار کرد: فرزند معلول را ببینید که به چه روزی درآوردند. ببینید که چگونه پای او کبود و سیاه شده است. من وضعیت مالی مناسب ندارم و ناچاراً او را نزد شماها امانت گذاشتم. آیا الان کسی نیست که پاسخ مرا بدهد.

بنا بر این گزارش، پدر، فرزند معلولش را بعد از داد و فریادهای زیاد در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بستری کرد و بعد از یک عمل جراحی طولانی ۶ ساعته او را از اتاق عمل بیرون آوردند.
به گفته پزشکان پای این معلول عزیز ۱۰ تا ۱۵ روز قبل از عمل در آن مرکز توانبخشی شکسته بود.
خواهر این معلول به کبنا نیوز گفت: برادرم وضعیتش نامناسب است و او به شدت ضربه‌های خورده و پای او شکسته و اینگونه که پزشکان می‌گویند ۱۰ تا ۱۵ روز پیش پای او دچار شکستگی پا شده است.
وی افزود: ۶ سال است که برادرم در مرکز توانبخشی تحت مراقبت است و در این ۶ سال گاهی هم او آسیب‌های دیده و الان ما می‌خواهیم بدانیم که چه بلای سر برادرمان آمده است.
خواهر این معلوم گفت: این حق خانواده ما است که بدانند در این مرکز با برادر من چگونه رفتار می‌شود.
پورحبیب: هیچ کتک‌کاری نبوده است / معلول اختلالات شدید روانی دارد / مدارک موجود است
به گزارش کبنا، رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویراحمد این مرکز توانبخشی نرگاه را از بهترین مراکز توانبخشی می‌داند و می‌گوید هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است و این معلول به دلیل اینکه اختلالات شدید روانی دارد دچار این مشکل شده است.
پورحبیب افزود: کتکاری معلول در کار نبوده و این معلول به لحاظ حرکتی مشکلات زیادی دارد.
وی گفت: با این وجود ما برای انجام مراحل قانونی اقدامات لازم را انجام داده ایم و در صورتی که مسوولان توانبخشی واقع در روستای نرگاه تخلفی کرده باشند با آنها برخورد خواهیم کرد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویراحمد گفت:طبق گفته مسوولان مرکز توانبخشی «نرگاه» پزشکان بیان کرده اند که شکستگی پای این معلول مربوط به یک ماه قبل است و بر اساس مستندات موجود این معلول یک ماه پیش مرخصی رفته بود.
پورحبیب افزود: بنده مدتی پیش رفته بودم منزل این معلول و بر اساس گفته والدین پای او نزد مادر بزرگ او شکسته بود.
وی تصریح کرد: پای این معلول در مرکز توانبخشی شکسته نشده است.

پسرم عمل کرد / پای او شکست و حالا اینگونه می‌گویند / مستندات هست
نعمت‌الله شدایی پدر این معلول در گفت‌وگو با کبنا حرف‌های رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویراحمد را رد می‌کند و می‌گوید مگر امکان دارد که من خودم پای فرزندم را بشکنم و حرفی نزنم.
وی گفت: من یک کارگر ساده هستم دو تن از فرزندانم معلول هستند و به دلیل نداری یکی از فرزندانم را به مرکز توانبخشی سپردم و یکی دیگر را خودم از او مراقبت می‌کنم.
اشک در چشمان این پدر حلقه زده بود و گفت: همسر تومار دارد و با این وضعیت دیگر هیچ توانی و رمقی ندارم.
وی افزوذ: فرزندم را عمل کردند و در پای او پلاتین گذاشتند و الان هم روی تخت بیمارستان دراز کشیده است.
پدر معلول گفت: خودشان بیان کرده اند که پسرم از تخت افتاده و یکی دیگر از معلولان حاضر در آن مرکز توانبخشی او را زده است.
وی افزود: از مسوولان می‌خواهم که برای ما روشن کنند که چرا فرزندم اینگونه شده است.
به گزارش کبنا، در هر صورت آیا نباید مسوولان بهزیستی و مرکز توانبخشی نظارت دقیق بر حال و احوال این قشر عزیز و معلول جامعه داشته باشند. چگونه است که ۱۰ الی ۱۵ روز پیش پای یک معلول شکسته شود، اما کسی صدایش در نیاید.
در مراکز توانبخشی و مراقبت از معلولین ما چه می‌گذرد؟ جایگاه نظارت در این مراکز کجاست؟ اگر چه سازمان بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد متأسفانه نیز گاهاً تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار می‌گیرد، اما مسوولان این سازمان باید پاسخگو باشند و به درستی برای مردم و جامعه روشن کنند که در این مراکز چگونه با معلولین و سالمندان ما برخورد می‌کنند.
باید توضیح دهند که بر اساس چه ملاک و معیارهای به هر فردی امتیاز مراقبت از این قشر عزیز و معصوم را می‌دهند. و البته علی‌رضا موسوی‌امجد باید به سووالات زیادی پاسخ دهد.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

غ
United States
فقط باید گفت اخ اخ اخ تاروز قیامت سی ادم بدبخت
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اگر وجدان بیداری وتعهد اخلاقی ودینی وجود داشته باشد وبقیه رسانه‌ها همچون سایت کبنا نیوز که متعهدآنه روشنگری میکند مراجع بازرسی ونظارتی سری به مراکز نگهداری معلولین در مرکز استان وشهرستان های تابعه برنند به نتیجه خواهند رسید .ر این مراکز رخ می دهد....ازبودجه این ملت صرف اینگونه مراکز می کنند تا آموزش .تغذیه. پوشاک.وسایل وارامش این افراد معلول را فراهم نمایند ولی با تاسف یک بیستم این پول دریافتی هزینه این افراد نمیشود
وقتی .. ازجانب سیاسیون بی خبر از همه جاانتخاب شوند .محرومیت از امکانات ودیگر خدمات برای معلولین امری عادی ومنعارف می باشد
اکثر مراکز معلولین وکلنیک های مددکاری با واسطه وبی واسطه کل این استان در اختیار کارکنان شاغل وبازنشستگان همین سازمان بهزیستی است
دردمند
Iran, Islamic Republic of
بعد . استاندار، این جدیت در خدمت رسانی را به نمایندگان فهیم و کوشای استان بویژن حامیان مدیریت کنونی تبریک و تهنیت و تعزیت و تفهیم و تعقل عرض می کنم
رهامی
Iran, Islamic Republic of
ای خدا تو شاهدی که از چه افرادی به نام این بندگان خدا هر روز دارند نان و نام می گیرند ولی آنوقت چگونه برخورد می کنند. آقای دکتر محسنی، فردای قیامت چه جوابی داری که باید به هر قیمتی این بدبختها رنج بکشند و این بیچاره ها انی چنین به حبس کشیده شوند و آزار ببینند؟ ای کسانی که در زمان جنگ در سیاه چالهای صدام گرفتار بودید، شما را به خدا بگوئید با کدام یکاز شماها اینگونه رفتار نمودند؟
آریوبرزن
Iran, Islamic Republic of
باین نتیجه سیاست زدگی نمایندگانی است که برای خوش خدمتی به مافوق شان این گونه مردم بیچاره سلاخی می کنند. آقای استاندار، اگر خواب نیستی بیدار شو و بیین که تمام منم منم هایی که داشتی مثل ابر بهاری فقط صدا داشت و باران نداشت. دیگه بس کنید از این بازیهایی که دارید و به اصلاحات و امید و اعتدال و فلان و بهمان، کاری با مردم بیچاره می کنید که در طول تاریخ این مملکت بی سابقه بوده است؟ آقای استاندار تو را به هر که می پرستی نمی خواهیم ضایستگان را بر اساس علم و توان و تجربه و اخلاق ودین و مذهب انتخاب کنی. تو را به هر که دوست داری و میپرستی، فقط نگاه قیافه آدمها کن و پست بده.
حمید
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف دارد .در . مدیرانی که از قبل افراد معلول نان میخورند حاظر نیستند که نظارت بر این مراکز داشته باشند .از بس. به جای اینکه باخاطی برخرد جدی کنند به دنبال دفاع از مجرمانی هستند که معلولان را .د .از خدا بترسید
یک فکر
Iran, Islamic Republic of
.ه ادم بدبخته
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
در جواب دوست عزیزم جناب شهروند گفته های شما نشات گرفته از عقده حقارتتان هست من تا جاییکه میدونم و گاها سری به این مراکز میزنم توسط چندین واحد بررسی و نظارت میشن و کوچکترین قصوری در این مراکز با بدترین شکل ممکن تنبیه میشه و اینکه میفرمایید کارکنان خود سازمان این مراکز رو تحویل گرفتن یا نه باید خدمتتون عرض کنم خود شما هم درخواست داده بودین چون گیرت نیومد ی خرده ناراضی هستین از وضعیت موجود پس واقع بین باشیم پرسنلی که در این مراکز دارن خدمت رسانی میکنن واقعا هر کسی نمیتونه اینکارا رو انجام بده شما که جمع میبندین یک روز فقط یک روز بیاین جای یک کارگر تا بفهمی دنیا چه خبره ...
Iran, Islamic Republic of
۹۰درصد مردم هنوز نمیدونن توانبخشی یعنی چه مرکز نگهداری یعنی چی بعد نطق هم می دهند.
رشیدی
Iran, Islamic Republic of
//این استان انتخاب کردند . این نتیجه تفکر خادمی و اتاق فکر است. واقعاً برای خودمان متأسفم که چه انتخاب کردیم و این هم نتیجه اش.
مصالح طلب
Iran, Islamic Republic of
من از بی قدری خار سَر دیوار دانستم
که ناکَس کَس نمی گردد از این بالا نشینی ها............
سید
Iran, Islamic Republic of
اشکال نداره، مسبوق به سابقه است.
اگر برای اونایی که قبلاً کشته شدند یا کتک خوردند و یا آزار و اذیت شدند، کسی پیگیر بود و یا پاسخگو بود و یا خود را ملزم به پیگیری دانست، برای این هم گیر میاد.
آقای شیدایی،‌برادر عزیز
اگر قرار بود که کسی پاسخگوی تو باشد که الان فقیر و کارگر نبودی؟
خانواده معلول دار
Iran, Islamic Republic of
واقعاً مقصر کسیت؟
۱- مدیریت بهزیستی استان
۲- مدیریت بهزیستی شهرستان.
۳- مدیریت مرکز شبانه روزی که معلول در آنجا نگهداری می شد.
۴- هر سه.
۵- اولی و سومی
۶- اولی و دومی
۷- دومی
۸- سومی.
۹ - دومی و سومی
۱۰- هیچکدام
۱۱- پدر معلول.
۱۲- استخوان پای معلول
۱۳- بیماری اعصاب و روان
۱۴- گلابی
بوشهر
Iran, Islamic Republic of
اگر غیر از این بود تعجب داشت......
قلعه رئیسی
Iran, Islamic Republic of
۶۵ تفر تو هواپیما چرخ گوشت شدند کسی دردش نگرفت با ایکنه اکثرشون صاحب موقعیت بودند، همی الان برای این آدم بدبخت و بیچاره شقرالقمر میشه.
چه بگویم
Iran, Islamic Republic of
خدا کنه این بار یه کی باشه که به حقیقت و عدالت پیگیری کنه نه اینکه فرمایشی از حق این بیچاره بگذرند
معلم
Iran, Islamic Republic of
مسئولان محترم جناب استاندار .باید دستور بررسی این حادثه را صادر فرمایند تا صحت وسقم حادثه مشخص گردد وبا متخلفان احتمالی هم به صورت اداری وهم قضایی برخورد لازم شود
عشق
Iran, Islamic Republic of
این کبنانیوز خوراکش چالش وحاشیه اون هم فقط برای بویراحمداست ولی باشت وگچستران راخوب تمجیدمیکند. ایشون فردی معامله گراست .
گچساران
Iran, Islamic Republic of
ببند.
نقی
Iran, Islamic Republic of
خدایی ما را بگو به چه خوشیم . چرا اینجور اتفاقاتی همیشه هست و همیشه خود ما را مقصر جلوه می دهند یک بار هم مسولی که خلاف کرده نمی پذیره ؟؟ِ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ارامش
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای خودم گهدر این.ار کار میکنم آقای. برای شما هم باید .د تا کی باید. بهزیستی استان و شهرستان دس افزادی باشد که آدم. نمایندگان محترم ای. اغمال منفعت طلبی شماست خدا ا
.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1