کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استیضاح و درسی برای کهگیلویه و بویراحمدی‌ها

23 اسفند 1396 ساعت 9:51


متن ارسالی
ضمن عرض سلام خدمت مردم مظلوم استان کهگیلویه و بویراحمد
امروز در جلسه استیضاح وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی سخنانی رد و بدل شد و اتفاقاتی رخ داد که جا دارد مردمان ما فیلم این جلسه را همیشه با خود داشته باشند و این‌فیلم را با خود بازبینی کنند و بدانند جایگاه لر از دید سایرین کجاست!
جایی که یکی از لابی گر ترین وزاری کشور باز هم با شگرد آوردن نماینده غایب شازند در هنگام رای گیری با تک برگ، قاچاقی از استیضاح گریخت!
وزیری پایتخت زاده!!! و به قول خودش برخاسته از طبقه ضعیف که اکنون خانه‌ای که در آن سکونت دارد میلیاردها تومان ارزش دارد!
نکته‌ای که قلب‌هایمان را خراشید این بود که فردی که متصدی امور رفاهی و کار برای افراد ضعیفی همچون مردمان لر بود با راه انداختن جمله "ایشان لر است" بر علیه استیضاح کنندگان خود سعی در تضعیف تعداد حامیان استیضاح خود توسط نماینده لر هم استانیمان داشت! جمله‌ای که باید اینگونه پاسخ داد:
"مگر پنداشتی ایران از اینجا تا کرج باشد؟
هنوز از ماست ایران را اگر روزی فرج باشد
تو گل را خار می‌بینی و گلشن را همه گلخن
الا تهرانیا انصاف میکن خر تویی یا من؟"(استاد شهریار)
بازنده این شو فقط و فقط مردمان ما بودند!
جایی که وزیر محترم برای از دست دادن ۶۶ نفر از هموطنان که غالباً نخبه بوده‌اند تره‌ای خورد نکرد و حتی عذرخواهی را نپذیرفت!
جایی که یک فرد آنچنان از قدرت لابی گری خود مطمئن بود که حتی از بیمه نبودن هواپیما و مرگ این همه افراد ککش هم نگزید!
به مردمان ستم دیده خود باید بگویم:
"الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم"
و به این قوم باید گفت:
"این نوبت از کسان به شما ناکسان رسید
نوبت ز ناکسان شما نیز بگذرد
بیش از دو روز بود از آن دگر کسان
بعد از دو روز از آن شما نیز بگذرد"
 
متاسفانه در طی یک ماه اخیر شاهد تفرقه افکنی ها و ایجاد نفاق بین نمایندگان و فعالان سیاسی برجسته استانمان بودیم. نکته‌ای که بیش از هرکس مردم استان متضرر آن و اهالی پاستور منتفع آن شدند!
صحبت‌های تکان دهنده دو نماینده گچساران و کهگیلویه باعث شد تا با خود بگوییم کاش لااقل استیضاح صورت نمی‌گرفت تا نمی‌دانستیم چه بلاهایی سرمان آورده‌اند و با تمام این فجایع بازهم وزاری نالایق سکاندار خواهند ماند!
بغص در گلویمان می‌شکند وقتی می‌بینیم وزیری تنها با یک رای نماینده شازند که در جلسه سخنرانی و اعلام حاضرین غایب بوده و هنگام رای گیری وارد مجلس شده و رای داد در سمت خود ابقا شد. برنامه ریزی‌ترین رای گیری ممکن در تاریخ مجلس!
آقای ابراهیمی نماینده شازند نوبت به شما نیز می‌رسد!
بدتر از این‌ها جوی است که اکنون بعد از این نمایش خیمه شب بازی بعضی از هم استانی‌هایمان با تمام ساده لوحی به راه انداخته‌اند! اینکه چه کسی از این جلسه نفع برد و چه کسی روسیاه شد! و با این کار می‌خواهند اجر برخی افراد را ضایع و کم کاری و حضور کمرنگ سایر عزیزان را پنهان کنند.
خدمت تمام این عزیزان باید گفت بازنده این دوئل همه ما بودیم که استانمان غریب افتاده است.
با وجود تمام انتقاداتی که به جناب آقای تاجگردون وارد می‌کنند و فارغ از هر هدفی که ایشان پیرو این استیضاح مد نظر داشتند تمام قد این رفتار ایشان را تحسین می‌کنیم و میگویم کاش تاجگردون همیشه تاجگردون امروز بود و همیشه نگاه استانی  داشته باشد.
اگر امروز از این رفتار آقای تاجگردون حمایت می‌کنیم نه اینکه از باد کردن رگ گردن ایشان به هنگام سخنرانی به وجد آمده باشیم و دلخوش به جملات احساسی ایشان شده باشیم نه. از تاجگردون امروز خرسندیم چرا که حرف‌های تمام مردمان ما را زد و کوچکترین ذره از حقایق کثیف سیاست را بازگو کردند. و به ما تلنگری زدند که چرا قوم لر غیور و ذخیره انقلاب خطاب می‌شود.
آقای عدل هاشمی از شما نیز صمیمانه تشکر می‌کنیم که صدایت را برای اعلام ظلم در حق مردم مظلوم استان کهگیلویه و بویراحمد و حادثه دیدگان سقوط هواپیما بالا بردی.
در آخر؛
کاش یادمان بماند که ما لریم و باید خورد شویم و به هم پیوند بخوریم! تا شاید بتوانیم رشد کنیم!
کاش یاد بگیریم برای صندوق رایی که برای دیگران پر می‌شود و نخبه کشی و برادر کشی نکنیم و بگذاریم به پایمان بیفتند و امتیاز بگیریم به جای آنکه سواری بدهیم و صدایمان در نیاید!
کاش یادمان باشد تا کنون چند رئیس و استاندار و... غیر بومی برای ما انتخاب کرده‌اند ولی یک بار که یک کهگیلویه و بویراحمد استاندار فارس شد چه غوغایی نمایندگان فارس به راه انداختند و آنجا باز هم تاجگردون تنها صدای قوم بود. کاش یادمان نرود یک بار که سرپرستی وزارت علوم را به یک کهگیلویه و بویراحمدی دادند هم قدرت‌های پشت پرده اجازه وزیر شدن ایشان را ندادند. تا حسرت داشتن یک وزیر از دیارمان به دلمان بماند.
کاش یادمان بماند که ما به خرداد پر از گول و کلک عادت داریم. و این را برای خود تداعی کنیم که رای ما یا نباید در صندوق رود یا اگر می‌رود کسی باشد که صدای ما در خیل عظیم پلشتی‌ها و نامردی‌ها باشد.
و البته صد کاش اگر آقای تاجگردون و تاجگردون ها یادشان بماند مردمان این استان فارغ از سرحد و گرمسیر مظلوم هستند و باید همه آن‌ها را به یک دید و از چند دستگی و شخصی کاری پرهیز کرد.
آقای تاجگردون این را نیک بدانید اگر همیشه همچون امروز صدای استان باشید تمام مردم این استان  و نه تنها گچساران حامی شما هستند.
از نمایندگان محترم این استان و رجل سیاسی استدعا داریم از این لحظه در کنار هم و با هم فقط برای این استان و مردمانش تلاش کنند و مدیرانی دلسوز و کارگزار به این مردم را فارغ از تفکر و زادگاه به کار بگمارند.
با ذکر فاتحه برای روح پر فتوح عزیزان پرکشیده در حادثه سقوط هواپیما در کوه دنا
--------------------------------
دکتر احسان کریمی زاده
 


کد مطلب: 325385

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/325385/استیضاح-درسی-کهگیلویه-بویراحمدی-ها

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1