کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیران ستادی فرش باف و تسهیلات ۸۰ میلیونی که نوش جان شد / کم‌لطفی به پروژه‌ها / تخصیص ۷۷ درصد اعتبارات ملی و استانی ویژه کهگیلویه و بویراحمد

23 اسفند 1396 ساعت 0:17


استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۱۴۰ میلیارد ریال از محل تهاتر با تخصیص صد درصدی امسال به بودجه تملک دارائی‌های سرمایه‌ای استان اضافه کردیم.
علی محمد احمدی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: این میزان اعتبار با پیگیری و تلاش زیاد در مرکز کشورمحقق شد و کمتر استانی چنین توفیقی داشت.
وی با اشاره به اینکه، تاکنون ۸۵ درصد از اعتبارات عمرانی استان تخصیص یافته است، افزود: در حالی که میانگین کشوری ۶۶ درصد است و این مهم نتیجه تلاش و پیگیری‌های به عمل آمده در مرکز بوده و قطعاً تا پایان سال مالی این عدد افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

استاندار با بیان اینکه، تخصیص هرگونه اعتبار به استان فرآیند و شرایطی دارد که نیازمند تلاش و پیگیری مستمر در مرکز کشوی می‌باشد، افزود: در این خصوص سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان زحمات زیادی کشیدند و آنچه مهمتر است، هدایت، نظارت و مدیریت این اعتبارات در هزینه کرد پروژه‌ها می‌باشد.
 برش استانی برنامه ششم توسعه و آمایش کهگیلویه وبویراحمد آماده اجراست
استاندار گفت: تنها استانی هستیم که برنامه عملیاتی برش استانی و برنامه ششم توسعه را به مرحله نهایی رسانده و به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال و آماده برای اجرا در سطح استان از آغاز سال ۹۷ شده است.
احمدی با بیان اینکه، کهگیلویه وبویراحمد از جمله ۱۲ استان کشور می‌باشد که مطالعات آمایش آن تمام شده است، افزود: نگاه به همه بخش‌ها و شاخص‌ها در تمام مناطق مختلف استان در طرح آمایش از اهداف این طرح در توسعه همه جانبه می‌باشد.
وی تاکید کرد: وضعیت موجود و فعالیت‌ها و اقداماتی که دستگاه‌های اجرایی در برش برنامه پنج ساله استان باید انجام دهند در قالب کتاب چاپ شود.
مسائل جوانان در همه ابعاد مورد توجه است
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: مسائل جوانان درسال آینده در همه ابعاد ورزشی، اشتغال، مسکن و ازدواج مورد توجه است.
احمدی با بیان اینکه، بحث جوانان فراتر از ورزش است، تاکید کرد: تکریم جوانان و مسائل آنها و بها دادن به جوانان یکی از اولویت‌ها است.
اختصاص اعتبار به محور پاتاوه - دهدشت و پل سی سخت
استاندار گفت: با پیگیری به عمل آمده در مرکز کشور اعتبار خوبی برای پروژه محور پاتاوه - دهدشت اختصاص داده شد.
احمدی اظهار داشت: حدود ۳۰۰ میلیارد ریال منابع مالی هم برای پروژه پل سی سخت اختصاص یافت.
وی تاکید کرد: ردیف‌های اعتباری زیادی در مرکز کشور برای جذب منابع وجود دارد و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای جذب اعتبار از این ردیف‌ها در وزارتخانه‌های خود پیگیر باشند.
 شفاف سازی در هزینه منابع بودجه‌ای و تسهیلاتی
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همه مدیران شفاف سازی در هزینه منابع بودجه‌ای تسهیلاتی و روان سازی فرآیند کار سرمایه گذاری و در قراردادها را برنامه کاری خود در سال ۹۷ قرار دهند.
احمدی گفت: با اینکه منابع استان در بخش تملک دارائی، هزینه‌ای و سایر رشد خوبی در سال ۹۷ به خود گرفته است، صرفه جویی در کاهش هزینه‌ها و مدیریت و نظارت در هزینه‌های عمرانی باید جدی‌تر و کاملاً شفاف شود.
وی تاکید کرد: دولت با همه مشکلات و محدودیت‌های منابع ای اما اعتبارات و بخصوص تسهیلات خوب و ارزان قیمتی برای رونق تولید و اشتغال اختصاص داده است و در این خصوص باید دقت لازم در هزینه آنها به عمل آورده شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همه مدیران در سال آینده باید با توان و انرژی مضاعف و با برنامه‌های نو و پیگیری‌های بیشتر به امور مردم و وظایف و ماموریت های خود بپردازند.
احمدی با بیان اینکه کشور به لحاظ بودجه‌ای وضعیت خاصی دارد، گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد با پیگیری‌های به عمل آمده سال مالی خوبی را داشتیم و بیشتر اعتبارات نیز تخصیص یافت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در آوردن منابع و هدایت آن به سمت پروژه‌های کم‌لطفی و کم‌محبتی شده و خیلی‌ها جدل‌ها، بالا و پایین‌ها و چانه‌زنی‌ها برای اعتبارات را نمی‌بینند.
وی تصریح کرد: مطالعه طرح آمایش کامل شده و تنها استان هستیم که وقت گذاشتیم و برنامه‌های عملیاتی برنامه ششم توسعه را انطباق دادیم که ۱۴ میلیارد تومان از محل تهاتر به منابع استان اضافه شد.
در ادامه این نشست حسن نوروزی به ارائه آماری از شورای برنامه‌ریزی استان در سال ۹۶ پرداخت و گفت: ۱۰ جلسه شورای برنامه‌ریزی با ۹۳ مصوبه در سال جاری برگزار شد که تمامی مصوبات این نشست‌ها اجرایی شدند.
وی تصریح کرد: درآمد استان در سال جاری ۲۴۷ میلیارد تومان است که درآمد استان در سال آینده ۲۷۳ میلیارد پیش بینی شده است که رشد ۱۰ درصدی درآمدهای استان را برای سال آینده خواهیم داشت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جز ۴ استان برتر از حیث وصول درآمدها موفق بودیم، تصریح کرد: ۷۳ درصد اعتبارات پروژه‌های ملی استان و ۸۵ درصد اعتبارات استانی ویژه تخصیص یافت و در سرجمع از ۴۰۳ میلیارد اعتبارات پروژه‌های ملی و استانی ویژه ۷۷ درصد این مبلغ تخصیص یافته است.
نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود پایان فروردین ۹۷ را آخرین مهلت جذب اعتبارات هزینه‌ای دانست و افزود: در بحث یک درصد اعتبارات پژوهشی تعداد ۳۶ پروپوزال به دستگاه‌های اجرایی ارسال شد.
 
 
 
سید محمدتقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه احداث خانه جوان در مساحت۵۰۰ متر مربع را برنامه مهم این اداره کل دانست.
وی عنوان کرد: برای احداث خانه جوان مبلغ یک میلیارد تومان از وزارت ورزش و‌جوانان به ما ابلاغ شده است.
این مسوول با اشاره به حمایت از ورزشکاران استان برای حضور قوی در بازی های آسیایی جاکارتا گفت: برنامه ریزی ویژه انجام شده که بانوان در بازی های آسیایی مدال آوری داشته باشند.
در ادامه داریوش دیودیده به برنامه ۶ سال آینده سازمان صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: ۳ هزار بافنده فرش در استان وجود دارد که سالانه ۲۷۰۰ متر مربع بافته می شود که از بافندگان حمایت می شود.
وی تصریح کرد: ۱۳۰ واحد راکد داریم که باید به چرخه تولید باز گردند، همچنین ۵۳ واحد صنعتی نیاز به بهسازی دارند که ۱۳ مورد مربوط به سال ۹۶ بود.
این مسوول با اشاره به میزان اشتغالزایی بخش صنعت گفت: پیش بینی می شود در پایان برنامه ششم توسعه ۱۴ هزار شغل ایجاد می شود‌.
در ادامه علی محمد احمدی استاندار به سخنان رییس سازمان صنعت و معدن واکنش نشان داد و گفت: گزارشی آمده و‌ من آن را تایید نمی‌کنیم که یک سالی تسهیلات فرش آمده و قرار بود به فرشبافان دیشموک و قلعه رئیسی و سایر نقاط استان داده شود اما این میزان بین مدیران ستادی توزیع شد.
وی گفت: سوال این جاست که کدوم یک از این مدیران ستادی بافنده فرش بودند که اعتبارات ۷۰و ۸۰ میلیون با بهره ۶ درصد را توزیع کردند.


کد مطلب: 325323

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/325323/مدیران-ستادی-فرش-باف-تسهیلات-۸۰-میلیونی-نوش-جان-کم-لطفی-پروژه-ها-تخصیص-۷۷-درصد-اعتبارات-ملی-استانی-ویژه-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1