تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۱
کد مطلب : ۳۲۵۳۱۴

آماده باش اورژانس دهدشت در چهار شنبه سوری

۰
کبنا ؛رییس بیمارستان امام خمینی دهدشت در گفتگو با کبنا اظهار کرد:چهارشنبه سوری جشنی باستانی است  که از قدیم در بین ایرانیان مرسوم بوده است.
محمد طاها خادمی عنوان کرد:در این جشن جوان تر ها با نظارت بزرگان با پریدن از روی  آتشی سبک و با خواندن شعر «زردی من از تو سرخی تو ازمن »،مراسم قاشق زنی و بخت گشایی،پخش آجیل و...به شادی و سرور می پرداختند.

خادمی گفت:متاسفانه با پیشرفت علم و ظهور مواد منفرجه دست ساز و صنعتی به سور چهارشنبه ، شاهد حوادث جبران ناپذیر قطعی عضو و سوختگی های شدید  و حتی مرگ که  کودکان و نوجوانان را تهدید می کند هستیم.
وی با بیان اینکه:در راستای جلسه ای که در فرمانداری کهگیلویه با حضور اعضای شورای تامین در خصوص آمادگی دستگاه های خدمت رسان شهرستان برای چهارشنبه آخر سال  برگزار شد تصریح کرد:مصوبات آن جلسه را طی نشستی در اختیار پرسنل خود قراردادیم و در آماده باش کامل برای چهارشنبه سوری هستیم.
سرپرست بیمارستان امام خمینی دهدشت ادامه داد:با توجه به بافت عشیره ای کهگیلویه  از پرسنل خود درخواست کردیم تا در جمع های خانوادگی ،دوستان  و آشنایان خود  را از خطرات جبران ناپذیری که فرزندان آن ها را تهدید می کند مطلع کنند که این خود حجم گسترده ای از اطلاع رسانی موثر و مدیریت حوادث را در پی خواهد داشت.
خادمی عنوان کرد:از آنجایی که هیجانات  منفی نوجوانان باید تخلیه شود مخالف  کنترل کردن نوجوانان هستم چرا که شاهدیم در بسیاری موارد  نتیجه عکس دارد و باید روی آگاهی بخشی و آموزش کار کنیم که خوشبختانه با نقش تاثیر گذار اصحاب رسانه در جهت آگاهی بخشی جامعه از خطرات طی سال های اخیر، روز به روز شاهد کاهش مرگ ومیر  آسیب های جبران ناپذیر  رفتارهای پرخطر در چهارشنبه آخر سال  هستیم.
وی ضمن هشدار به خانواده ها مبنی بر جلوگیری از استفاده کودکان از مواد آتش زا و مواد محترقه متذکر شد: خانواده ها آگاهی لازم به کودکان خود ارائه دهند و در صورت روشن کردن آتش، وسایل خاموش کننده در دسترس داشته باشند و هرگز در مکان‌های سربسته مانند پارکینگ اقدام به روشن کردن آتش نکنند.
خادمی در پایان مطرح کرد:به امید روزی که مواد منفرجه  دست ساز و صنعتی از سور چهار شنبه  حذف شود و این روز را به سبک گذشتگان خود با خواندن  داستان های شاهنامه و ... جشن بگیریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1