کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چرا اهالی شرف‌آباد و دولت‌آباد یاسوج اجازه کلنگ‌زنی این پروژه را ندادند (+تصاویر)

23 اسفند 1396 ساعت 0:26




اهالی شرف‌آباد دولت‌آباد و بنسنجان نسبت به اقدام شهرداری یاسوج در تصاحب اراضی این مناطق اعتراض کردند.

 آیین کلنگ‌زنی ۴۵ متری شهر یاسوج با حضور مسوولان برگزار شد که در ابتدای این برنامه اعتراضات شدید مردمی را شاهد بودیم.
مردم این مناطق معتقدند که زمین‌های آن‌ها به زور تصاحب شده و به غرت رفته است و به همین خاطر اجازه هرگونه اقدامی را در این اراضی نخواهند داد.
مردم در حین صحبت‌های سخنرانان اجازه صحبت ندادند چرا که معتقد بودند در حق آن‌ها ظلم شده است.


 

رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در حاشیه این آئیناظهار داشت: تعدادی از صاحبان املاک این معبر با بیان اینکه مطالباتشان در سال‌های گذشته پرداخت نشده خواهان لغو مراسم کلنگ زنی شدند.
هدایت اکبری افزود: با نظر شهردار یاسوج و تا جلب رضایت صاحبان املاک شرف آباد، دولت آباد و بنسنجان و دیگر مخالفان این مراسم لغو شد.
اکبری بیان کرد: شورای شهر و شهرداری یاسوج برای احقاق حق مالکان توافق منطقی با آنها انجام خواهد داد.
وی عنوان کرد: طرح تفضیلی شهر یاسوج پس از ۲۵ سال بلاتکلیفی در حال اجرایی شدن بود.






این ساکن منطقه دولت‌آباد به رویه و رویکرد شهرداری در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: آن‌ها اول وعده می‌دهند و بعد احداث می‌کنند و این مردم و معترضین هستند که باید به التماس بیفتند اما در این پروژه اجازه نمی‌دهیم چنین پروسه‌‌ای تکرار شود.


 برنامه کلنگ‌زنی امروز ۴۵ متری شهر یاسوج که قرار بود از بنسنجان آغاز و بعد از عبور از شرف‌آباد و دولت‌آباد به پل سوم بشار ختم شود حاشیه‌های زیادی داشت و البته در نوع خود بی‌نظیر بود چرا که با این همه تبلیغات توسط شهرداری عاقبت مردم اجازه ندادند که این پروژه کلنگ‌زنی شود.

کبیری از ساکنین محل یکی از کسانی بود که به عنوان نماینده معترضین در جایگاه حضور یافت و اظهار کرد: هیچ گونه توافقی بین ما صورت نگرفته و امروز می‌خواهند بدون رضایت مردم و با فریب آن‌ها در این اراضی کلنگ‌زنی کنند.

وی گفت: ما قیام کردیم که عدالت در کشور محقق شود و پایه ظلم برداشته شود نه این که شهرداری بخواهد مفت و مجانی زمین‌های مردم را برای خیابان‌کشی تصاحب کند.

کبیری افزود: به آقای استاندار به عنوان شخص اول استان می‌گوییم که اول باید با ما جلسه بگذارند و تکلیف را روشن کنند بعد کلنگ‌زنی انجام شود.

یکی دیگر از نمایندگان مردم در جایگاه حاضر شد و اظهار کرد: قبل از این که با مردم وارد مذاکره بشوند و توافقی حاصل شود نباید بنر نصب کنند و کلنگ‌زنی انجام شود.


وی گفت: نمی توانیم اول احداث ۴۵ متری را ببینیم و سپس به التماس بیفتیم که آیا به جای آن پولی یا زمینی به ما می‌دهند یا نه.

این ساکن منطقه دولت‌آباد به رویه و رویکرد شهرداری در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: آن‌ها اول وعده می‌دهند و بعد احداث می‌کنند و این مردم و معترضین هستند که باید به التماس بیفتند اما در این پروژه اجازه نمی‌دهیم چنین پروسه‌‌ای تکرار شود.

 در انتها مردم اجازه ندادند که کلنگ‌زنی ۴۵ متری توسط شهردار و اعضای شورای شهر یاسوج انجام شود.

به گزارش کبنا، همه چیز مربوط به گذشته بود و هیچ ربطی به شهردار جدید یاسوج نداشت.


کد مطلب: 325313

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/325313/چرا-اهالی-شرف-آباد-دولت-آباد-یاسوج-اجازه-کلنگ-زنی-این-پروژه-ندادند-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1