کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تاکید استاندار به مدیران در خصوص نظارت بر بازار شب عید /۱۳۲۷ کلاس آماده پذیرایی از مسافران / نظارت ۱۶۴ بازرس بر بازارهای ایام نوروز / برپایی ۱۳ پایگاه امدادی

22 اسفند 1396 ساعت 20:51


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظارت دقیق بر بازار شب عید مانع از افزایش قیمت کالا می‌شود.
علی محمد احمدی در نشست ستاد خدمات سفر با تاکید بر شناسایی نقاط حادثه خیز استان، اظهار داشت: نسبت به ایمن سازی این نقاط اقدام شود و اقدامات لازم جهت آگاهی مسافران نوروزی از این نقاط انجام شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تمهیدات لازم برای تأمین امنیت و رفاه مسافران نوروزی در حاشیه شهرها و شهرک ها اندیشیده شود و می‌طلبد نیروی انتظامی در این راستا نسبت به استقرار پاسگاه سیار پلیس اقدام کند.
وی بر لزوم ساماندهی تردد وانت بارها در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان تاکید کرد و گفت: وانت بارهای میوه فروش چهره شهرهای استان را نازیبا کرده اند.
احمدی با بیان اینکه دولت خود را موظف به حمایت از بخش خصوصی در صنعت گردشگری می‌داند، گفت: بدون شک از بخش خصوصی برای ساخت هتل‌ها حمایت می‌شود.
وی بیان کرد: ادارت صرفا اجازه اسکان کارکنان خود را دارند و مدارس و کلاس‌های درس جهت پذیرایی از مسافران نوروزی فرهنگی آمادگی دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مدیران خواستار فراهم ساختن بسترهای لازم جهت افزایش مدت اقامت مسافران نوروزی در استان شد و افزود: تیم های نظارتی برای کاهش مشکلات مردم و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها و چند قیمتی شدن کالا در روزهای پایانی سال و ایام نوروز باید نظارت خود بر بازار را تشدید کنند.
وی با تاکید بر اهمیت فعالیت عابر بانک در ایام نوروز، عنوان کرد: باید در کل استان بانک ها به شکل فعال پای کار باشند و خود پردازها با تمام توان به خدمات دهی بپردازند.
احمدی با اشاره به اهمیت نشاط بخشی در ایام نوروز، بیان کرد: با رعایت حرمت جانباختگان سانحه سقوط هواپیما به شکل متعارفی نشاط اجتماعی در جامعه ایجاد شود.
 
سخنگوی ستاد خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد تعیین شد
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سخنگوی ستاد خدمات سفر استان در ایام نوروز است و هر گونه اطلاع‌رسانی تنها از طریق سخنگوی ستاد صورت می‌گیرد.
 
 
عزیز فیلی عصر امروز در نشست ستاد خدمات سفر استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ستاد اجرای خدمات سفر استان در قالب کمیته‌های ده‌گانه که هرکدام توسط یک مدیرکل اداره می‌شوند در تعطیلات نوروز فعالیت می‌کند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هدف از ایجاد این کمیته‌ها را ایجاد سفری ایمن و بانشاط برای مسافران نوروزی دانست و افزود: هرکدام از این کمیته‌ها از چند دستگاه اجرایی تشکیل‌شده و در شهرستان‌ها توسط فرمانداران هدایت می‌شوند.
فیلی از انتخاب مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان سخنگوی ستاد خدمات سفر در ایام نوروز خبر داد و گفت: این اقدام به منظور جلوگیری از ارائه آمارهای متفاوت انجام شده واطلاع‌رسانی در رابطه با مسائل مختلف نوروز ۹۷ اعم از جشنواره‌ها، تصادفات و غیره تنها توسط سخنگوی ستاد خدمات سفر انجام می‌شود.
وی بیان کرد: ساعت ۹ و ۳۰ فردا مانور آمادگی ستاد خدمات سفر استان با حضور همه اعضای این ستاد در بلوار عدل شهر یاسوج برگزار می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: ۱۱ هتل، ۱۰۰ خانه مسافر، چهار کمپینگ، چهار پارک اسکان و پارک‌های مربوط به شهرداری‌ها آمادگی اسکان مسافران و گردشگران نوروزی را در سطح استان دارند.
محمود باقری افزود: همچنین ۱۳۲۷ کلاس درس در قالب ۳۵۸ مدرسه در سطح استان آماده اسکان مسافران و گردشگران نوروزی هستند.
باقری بیان کرد: تجربه نشان داده است که پارک‌ها به‌ویژه در مناطق گرمسیری بیشتر مورد توجه گردشگران و مسافران نوروزی قرار می‌گیرند و ۷۰ درصد اسکان ما به شکل اسکان چادری است.
وی ابراز کرد: بالغ بر ۱۲۰ هزار اقلام تبلیغاتی اعم از کتابچه، سی‌ دی و بروشور در ورودی و خروجی شهرهای استان در بین گردشگران و مسافران نوروزی توزیع می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ایام نوروز ۱۲ جشن در قالب جشن‌های صدای بهار و نوروزگاه در شهرستان‌های مختلف استان برگزار می‌شود.
 
۱۶۴ بازرس بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی مشارکت دارند
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۶۴ بازرس بهداشت محیط در قالب ۳۵ گروه از ۱۵ اسفند تا ۱۷ فروردین در اجرای طرح سلامت نوروزی مشارکت داشته و بر مراکز عرضه مواد غذایی نظارت می‌کنند.
 
، اورنگ ایلامی در نشست ستاد خدمات سفر استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ۹ پایگاه اورژانس جاده‌ای و شهری و دو پایگاه اورژانس هوایی به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمت به شهروندان و مسافران نوروزی هستند.
وی با بیان اینکه ۳۰۰ نیروی عملیاتی و ستادی دانشگاه علوم پزشکی به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند، افزود: ۱۰ چادر سلامت در نقاط پرتردد و گردشگرپذیر استان نسبت به درمان و ارائه داروی رایگان به مسافران و گردشگران نوروزی اقدام می‌کنند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آماده‌باش یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز استان، گفت: اورژانس‌ها و ۶ بیمارستان استان به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به مردم و مسافران نوروزی هستند.
ایلامی با بیان اینکه امسال ۳۰ درصد بخش خصوصی را نیز موظف کردیم در ایام نوروز خدمات بهداشتی و درمانی به مسافران و گردشگران ارائه دهند، ابراز کرد: تلفن ۱۹۰ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شکایات مردم و مسافران است.
وی بیان کرد: ۲۳ مرکز بهداشتی و درمانی روستایی در ایام نوروز ۹۷ فعال و آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به گردشگران و مسافران نوروزی است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۶۴ بازرس بهداشت محیط در قالب ۳۵ گروه از ۱۵ اسفند تا ۱۷ فروردین در اجرای طرح سلامت نوروزی مشارکت دارند.
ایلامی عنوان کرد: هشت هزار و ۴۷۲ صنف تولید مواد غذایی در سطح استان فعال است که از این تعداد سه هزار و ۱۷۶ واحد با مواد غذایی حساس سر و کار دارند و در ایام عید نظارت می‌شوند.
وی بیان کرد: ۱۳۲۹ سامانه آبرسانی تأمین آب شرب موردنیاز مردم در ایام نوروز را به عهده دارند که نمونه‌برداری شیمیایی و میکروبی از آنها انجام و در ۶ آزمایشگاه بررسی می‌شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: معمولا بیشترین مراجعاتی که بعد از سفرهای نوروزی به مراکز درمانی وجود دارد ناشی از تصادفات و بیماری‌های گوارشی بوده که علت آن این است که در برخی پارک‌ها و کمپ‌های اسکان تفاوت لوله‌های آب آشامیدنی با آب آبیاری مشخص نیست.
 
۱۳ پایگاه امداد نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد برپا شد
مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۳ پایگاه ثابت و سیار در قالب طرح امداد و نجات جاده‌ای در سطح استان برپا شده است.
 
سید امان‌الله جهانبین در نشست ستاد خدمات سفر استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: اجرای دو طرح «ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی» و «امداد و نجات جاده‌ای»با هدف کمک به سفری ایمن برای مسافران در ایام نوروز در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار گرفته است.
وی افزود: در طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی، ۱۹ پایگاه ثابت و سیار در ورودی و خروجی شهرها و مکان‌های پرتردد برپا و در این پایگاه‌ها از ظرفیت ۶۰۷ نفر از جوانان جمعیت هلال احمر استفاده می‌شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: در طرح امداد و نجات جاده‌ای، ۱۳ پایگاه ثابت و موقت در سطح استان داریم که تعداد زیادی نیروی امدادی در این پایگاه‌ها در حال خدمات‌رسانی هستند.
جهانبین بیان کرد: ۱۵ آمبولانس جمعیت هلال احمر و چهار دستگاه آمبولانس و یک بالگرد اورژانس در ایام نوروز آماده خدمت‌رسانی به گردشگران و مسافران هستند.
وی ابراز کرد: طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی از ۲۸ اسفند شروع می‌شود و تا ۱۴ فروردین ادامه دارد و طرح امداد و نجات جاده‌ای نیز از ۱۵ اسفندماه شروع شده و تا ۱۶ فروردین ادامه دارد.


کد مطلب: 325311

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/325311/تاکید-استاندار-مدیران-خصوص-نظارت-بازار-شب-عید-۱۳۲۷-کلاس-آماده-پذیرایی-مسافران-۱۶۴-بازرس-بازارهای-ایام-نوروز-برپایی-۱۳-پایگاه-امدادی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1