کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جلسه مناسب سازی محیط برای معلولان در گچساران/ مدیرانی که با دست خالی آمده بودند+تصاویر

20 اسفند 1396 ساعت 23:52


نشست مناسب سازی محیط برای معلولان با حضور معاون فرماندارگچساران، رئیس اداره بهزیستی شهرستان و جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات فرمانداری گچساران برگزار شد‌.
به گزارش کبنانیوز:  رئیس اداره بهزیستی گچساران در این نشست با انتقاد از بی توجهی  بعضی از مسئولان شهرستان به مناسب سازی محیط برای معلولان ، اظهار کرد: طی این چند سال جلسات متعددی در خصوص مناسب سازی مسکن و محیط برای معلولان برگزار شده که متاسفانه هنوز نتوانستیم ۵۰ یا حتی کمتر از ۵۰ درصد خواسته‌های معلولان را انجام داده و زیرساختی را برای آنان فراهم کنیم.
مهران کشاورز با تاکید بر این فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای رفاه حال معلولان، ابراز کرد: قانون مکلف کرده در ادارات و نهادها و همچنین محیط شهری و مبلمان شهری جهت برخورداری قشر معلول جامعه سرویس‌دهی مناسب رعایت شود.
به گزارش کبنانیوز: در این نشست موارد ذیل مصوب شد.
۱- در ساخت و ساز خیابان شهید بلادیان استانداردهای تخصصی در خصوص مناسب سازی محیط برای معلولان، جانبازان و سالمندان رعایت شود.
۲- یک تیم فنی با اعضای بهزیستی، شهرداری، نظام مهندسی و اداره راه و شهرسازی تشکیل و بعد از پایان تعطیلات نوروزی بصورت میدانی از اماکن عمومی، ادارات، بانکها، پارک ها و ... بازدید به عمل آورده شود و اماکنی که برای تردد معلولان مناسب سازی نشده است بصورت مکتوب به فرماندار  شهرستان بمنظور رفع مشکل اعلام گردد.
۳- کتابخانه رودکی ویژه نابینایان تجهیز گردد.
۴- یک پارک در سطح شهر توسط شهرداری برای معلولان تماماً مناسب سازی شود.
۵- مقرر شد فهرست معلولان روستایی توسط بهزیستی شهرستان بمنظور مناسب سازی ورودی منازلشان و محل عبور و مرور آنان به بخشداری و بنیاد مسکن ارسال گردد.
۵- تا ادارات، بانک ها و شرکت ها اصول فنی مناسب سازی محیط برای سالمندان و معلولان رعایت نکنند، شهرداری از صدور پایان کار خود داری نماید.
۶-محلی برای پارک خودروهای معلولان در شهر پیش بینی شود.
گفتنی است: بعضی از مدیران گچسارانی در راستای مناسب سازی محیط برای معلولان عملا هیچ  گونه اقدامی تاکنون انجام نداده و عملا با دست های خالی به این جلسه آمده بودند.


کد مطلب: 324766

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/324766/جلسه-مناسب-سازی-محیط-معلولان-گچساران-مدیرانی-دست-خالی-آمده-بودند-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1