تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۲
کد مطلب : ۳۲۴۶۹۹

روایت تلخ یک کشاورز از گیر افتادنش در کاغذبازی‌های اداری کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
کبنا ؛یک کشاورز از گیر افتادنش در بروکراسی اداری روایت تلخی را بیان می‌کند.
«سید کرامت صالحی» کشاورز روستای دهنوی شهرستان دنا در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا می‌گوید: « امیدوارم خداوند جمهوری اسلامی را توفیق دهد، من یک کشاورز هستم، امام خمینی(ره) فرمودند که کشاورز و عشایر ذخایر مملکت هستند، اما در حال حاضر در مملکت ما توجه چندانی به کشاورز و دامدار نمی‌دهند، عشایری و کشاورزی در کشور فلج شده است.»

صالحی افزود: «باغی به مساحت ۲ هکتار با ۲۰ هزار مترمربع فنس و دیوارکشی که با ۱۱۰ میلیون تسهیلات و بدهکاری توانستم در روستای دهنوی شهرستان سی سخت کشاورزی کنم، خرس قهوه‌ای باغ، فنس کشی و ۱۰۰ درخت را کاملاً از بین برده است، دو سالی می‌شود که سرگردان جریمه واردشده به باغم هستم.»
وی اضافه کرد: «هر چقدر هم به محیط‌ زیست استان کهگیلویه و بویراحمد و تهران مراجعه می‌کنم و حتی به دفتر رهبری شکایتم را داده‌ام، به آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، به استانداری کهگیلویه و بویراحمد، به رئیس سازمان محیط‌زیست کشور آقای کلانتری، قبلاً هم به خانم ابتکار داده‌ام، اما هیچ‌گونه رسیدگی به روزگارم نشده است؛ و امنیت آنکه در آن باغ زندگی کنم را هم ندارم.»
این کشاورز ادامه داد: «الآن بدهکارم، تو را خدا اگر قانونی در این مملکت هست؟ که هست. به داد ما هم برسید، فقط با شعار نمی‌توان مشکلات را برطرف کرد، «شعار زنده باد کشاورز ایران» می‌تواند به رونق اقتصادی کمک کند، اگر یک کشاورز کشاورزی کند، خود بزرگترین پیروزی در جبهه اقتصاد مقاومتی در مدنظر رهبر انقلاب است، اما خوب وقتی ما اینجا فلج باشیم، شعارها چه دردی برای ما دوا می‌کند؟
وی تصریح کرد: «تو را به خدا به این مسئولین بگویید که به داد مردم برسند، مردم همه سرگردان این قانونی هستند که هیچ‌کس به دادش نمی‌رسد.»
صالحی می‌گوید: «استانداری هم یک نامه برای بازرسی نوشته، بازرسی هم برای معاونت عمرانی نوشته است، معاونت عمرانی هم به محیط‌زیست نامه نوشته و ... فقط کاغذبازی می‌کنند. اینجا هیچ‌کس به داد هیچ‌کس نمی‌رسد.»
این کشاورز افزود: «از مسوولان دغدغه‌مند می‌خواهم به داد ما برسد، اگر که دلسوز نیستند تا دستمان را زیر چانه‌مان بگذاریم و برویم در صحرا بگردیم.»
این کشاورز به خبرنگار کبنا می‌گوید: «اگر شما خبرنگارها نمی‌خواهید صدایم را به گوش مسئولین برسانید، بگویید تا همین‌جا از حرف زدن خودداری کنم و کار دیگری انجام بدهم.»
صالحی گفت: «پدران ما آن زمان پولی نداشتند، اما کلگ (نان بلوط) می‌خورند و نماز خود را می‌خوانند. به خاطر عملکرد برخی مسوولان متأسفانه اعتمادها کمرنگ شده است.» «ما همه نظام را قبول داریم، رهبر را هم قبول داریم، اما دل خوشی از کاغذبازی‌های مسئولین نداریم.» «ما تابع دین مبین اسلام و شیعه جعفری هستیم، شیعه ۱۲ امامی.»
وی افزود: « من سید اولاد پیغمبر هستیم، خودم سید هستم. سید امام موسی کاظم (ع).» «و از مسوولان می‌خواهیم که عدالت را رعایت کنند، برخی شیوه‌های مدیران و رفتار آنان با مردم در شأن مسوولان نظام اسلامی نیست.
وی تصریح کرد: مردم همه‌چیز را می‌فهمند، لذا مردم از مسوولان انتظار رعایت عدالت، قانون و تسریع در امور مردم را دارند.
این کشاورز می‌گوید: «استانداری را گذاشتند تا ما برای مطالباتمان دیگر به تهران نرویم، این استاندار رابط وزارت کشور است، اما استانداری مردم را پاس‌کاری می‌کنند.»
وی افزود: « آقای هاشمی محیط‌زیست نامه‌ای به دستم داده و می‌گوید باید از تهران جوابش را بیاوری. آقای هاشمی مگر مدیرکل نیست؟ مگر همین آقای مدیرکل، کارشناس و معاون ندارد؟ ما مردم هزار بدبختی داریم، بروم تهران بگویم چه؟ من یک پیرمرد بی‌سوادم آدرسی هم بلد نیستم؟»
نام شما

آدرس ايميل شما

دیار دهدشت
Iran, Islamic Republic of
اگه منتظر هاشمی مدیر کل محیط زیستی این سالها خبری نیست اون فقط نیروهای زیر مجموعه اش .شد دنا هم همینطور دیگه از مناطق حفاظت شده چیزی نمانده
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1