کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راد: از زارعی حمایت کردم و پشیمان نیستم / کبنانیوز در تخریب شخصیت «زارعی» کوشا است / نظر «راد» در باره استاندار و تاجگردون و رضاتوفیقی / اقتصاد مقاومتی با مهارت آموزی و توانمندسازی افراد محقق می‌شود

19 اسفند 1396 ساعت 2:29


مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ارائه آموزش‌ مهارت‌های اشباع شده در مراکز آموزشی باید پرهیز کنیم و این مستلزم تأمین منابع مالی است.
به گزارش کبنا، فرج‌الله راد مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد که تیرماه ۹۳ سکان این اداره‌کل را به دست گرفت الان بیش از ۳ سال است که از زمان معارفه او می‌گذرد.
راد دو فرزند دختر به نام‌های «آتنا» و «مهرآنا» دارد و همسر او اهل بابکان است.
فرج‌الله راد مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا، با بیان اینکه طب مدرک‌گرایی در جامعه ما بالا است، اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که مهارت آموزی جایگزین مدرک‌گرایی شود.

وی افزود: دست آچار، پنجه‌های کارآمد، مهارت آموزی و توانمندسازی نیروها حلقه مفقوده بین اشتغال و بیکاری است.
راد ادامه داد: همه افراد جامعه باید به سمت مهارت آموزی و کسب هنر بروند.
لزوم رونق و توسعه مشاغل خرد خانگی
مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید اشتغال را به خانه‌ها ببریم، افزود: رونق مشاغل خرد خانگی و کسب مهارت توسط هر ایرانی می‌تواند تا حدودی مشکل بیکاری را در جامعه برطرف کرد و از طرفی شاهد رونق تولید و اقتصاد خواهیم بود.
«راد» با بیان اینکه ایجاد شغل در صنایع سنگین هزینه‌های زیادی را در بر دارد، بیان کرد: احداث پتروشیمی ۸۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و این در حالی است که ما می‌توانیم با اعتبارات کمتری و با مهارت آموزی مشاغل خرد خانگی را رونق و توسعه دهیم و از طرفی زیر ساخت‌ها برای صنایع سنگین در استان کهگیلویه و بویراحمد فراهم نیست.
شهرستان لنده فاقد مرکز آموزشی فنی‌وحرفه‌ای است
مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ۱۱ مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای دولتی و ۷۸ مرکز آموزش آزاد دارد.
«راد» افزود: ۳ مرکز دولتی در یاسوج که یکی ویژه برادران و دیگری ویژه خواهران و یکی دیگر از این مراکز IT می‌باشد که در مرکز IT که متخصص به خواهران و برادران است نرم‌افزارهای تخصصی در زمینه‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و مهندسی آموزش داده می‌شود.
وی بیان کرد: ۷۸ مرکز آموزشی آزاد در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به ارائه آموزش‌های مهارتی به جامعه هدف می‌پردازند و این مراکز تحت نظر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و برابر اصل ۴۴ قانون اساسی و کاهش تصدی‌گری دولت و تقویت بخش خصوصی در راستای وظایف خود فعالیت می‌کنند.
راد گفت: شهرستان لنده تنها شهرستانی است که فاقد مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای می‌باشد.
وی در ادامه افزود: ما اعتباری برای خرید ساختمان و احداث ساختمان نداریم و باید از محل اعتبارات استانی مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای برای شهرستان لنده ساخته شود. تنها اعتبارات برای تجهیز کارگاه‌های آموزشی در اختیار ما گذاشته می‌شود.
حضور تیم‌های سیار آموزشی در منطقه زیلایی و لوداب
این مسوول در ادامه به عملکرد این سازمان پرداخت و گفت: در منطقه لوداب و زیلایی تیم‌های سیار ما مشغول به آموزش قالی‌بافی و گلیم‌بافی بودند که ۵۰ نفر در کلاس‌های آموزشی ما شرکت داشتند.
وی گفت: تعهدات ما برای سال ۹۶، چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ساعت آموزش بود که ۵۰ درصد آن محقق شد.
راد اضافه کرد: به دنبال این هستیم که پس از مطالعات لازم، سند آموزش مهارتی متناسب با نیاز جامعه را در قالب طرح آمایش سرزمینی طراحی و برنامه‌ریزی کنیم.
مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ارائه آموزش‌ مهارت‌های اشباع شده در مراکز آموزشی باید پرهیز کنیم و این مستلزم تأمین منابع مالی است.
راد با بیان اینکه کمترین بیمه اجتماعی مربوط به کارگران صنایع ساختمانی است، اظهار کرد: ۱۵ حرفه مربوطه به صنعت ساختمان را در مراکز فنی و حرفه‌ای آموزش می‌دهیم.
وی گفت: تاکنون برای ۱۰ هزار نفر گواهی آموزش فنی‌وحرفه‌ای در رشته‌های مختلف صنعت ساختمان از جمله جوشکاری، برق ساختمان، نقاشی، کاشی‌کاری، بتن‌سازی و آرموتور بندی دریافت کرده‌اند و ما از دستگاه‌های مجری پروژه‌های عمرانی از قبیل راه و شهرسازی  و نوسازی مدارس می‌خواهم که پیمانکاران خود را به استفاده از نیروها و کارگران ماهر ملزم کنند.
مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:  سازمان فنی‌وحرفه‌ای تنها دستگاه آموزشی کشور است و بخش سنجش از آموزش منفک است، بنا براین گواهینامه فنی و حرفه‌ای دارای اعتبار بین‌المللی است.
وی افزود: ۶۵۰۰ استاندارد جهانی آموزش داریم و این سازمان متولی آموزش‌های غیررسمی کشور بنا بر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به شمار می‌رود.
حلقه مفقوده بین صنعت و دانشگاه مهارت آموزی است / توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مناطق حاشیه‌نشین

راد در بخش دیگری از سخنان خود به دو دستور کار مهم سازمان فنی‌وحرفه‌ای اشاره کرد و گفت: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مناطق حاشیه‌نشین با همکاری استانداری طرح آن نهایی شده و جامعه هدف نیز شناسایی شده است.
وی با بیان اینکه یک میلیارد تومان برای این طرح اختصاص داده شده است، افزود: سیاست دولت جلوگیری از پول پاشی است بنابر این طرح پایلوت اقتصادی شهرستان لنده با حضور بنیاد مستضعفین کشور در حال انجام گرفتن است که ارائه مهارت‌های لازم توسط سازمان فنی‌وحرفه‌ای در این شهرستان انجام می‌گیرد.
مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به موفقیت‌های این سازمان پرداخت و گفت: رتبه ۶ کشور را به لحاظ ظرفیت آموزشی به دست آوردیم.
راد با بیان اینکه هنوز نتوانستیم مهارت آموزی به جایگاه واقعی خودش برسانیم، تصریح کرد: حلقه مفقوده بین صنعت و دانشگاه مهارت آموزی است.
هیچ استخدام فله‌ای و بدون ضابطه نداشتم / معتقد به مدیریت شیشه‌ای شفاف هستم
این مسوول در پاسخ به سووالی که آیا حضرتعالی استخدام فله‌ای داشتید، اظهار کرد: بنده معتقد به مدیریت شیشه‌ای شفاف البته نه شکننده هستم و هیچ فردی را بدون ضابطه به کار نگرفتم. تعدادی نیرو را از طریق سازمان سنجش به کار گرفتیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سووالاتی در باره فعالیت‌های سیاسی خود و علت حمایتش از غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا در انتخابات دهم مجلس، اظهار کرد: من خودم را اصلاح‌طلب می‌دانم، اما نمی‌دانم دیگران در این رابطه چه می‌گویند.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: عضو جبهه مشارکت تا سال ۸۸، معاون ستاد انتخاباتی آقای روحانی در سال ۹۲ و همچنین دبیر تبلیغات ستاد میرحسین موسوی در زمان انتخابات ریاست جمهوری بودم.
راد در پاسخ به سووالی در باره اینکه چرا شما و اصلاح‌طلبان از آقای زارعی حمایت کردند، گفت: بنده نماینده رسمی اصلاح‌طلبان نیستم  و با توجه به شرایط موجود در آن زمان بنده از آقای زارعی حمایت کردم و از این حمایت خودم نیز پشیمان نیستم.
وی در ادامه از کبنانیوز هم انتقاد کرد و گفت: سایت کبنانیوز در تخریب شخصیت آقای زارع کوشا است و خیلی هم تلاش می‌کند، مثلاً نطق آقای زارعی در صحن علنی مجلس را همانند سایرین بُلد نمی‌کند و همین مقدار را که هم منتشر کردید، اجبار شدید.
این مسوول افزود: رسانه‌ها مختص به یک گروه نیست و زبان گویای مردم و جامعه است
راد گفت: بنده دارای خط فکر سیاسی و سلیقه خاصی دارم و شاید برای موفقیت یک جریان سیاسی هم تلاش کرده‌ام  دغدغه‌ هم داشته‌ام این مسائل باید بیرون از اداره و محل کار باشد.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود، بیان کرد: خیلی از کارها تخصصی است و نباید با سیاست غلط شود و البته مدیران هم نباید دو نبش باشند، لذا مدیران باید هماهنگ و همدل باشند و دل بسوزانند.
به گزارش کبنا، بخش دوم این گفت‌وگو منتشر می‌شود، در این بخش «راد» نظرش را در باره احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، تاجگردون، زارعی، هاشمی‎‌پور و برخی چهره‌های سیاسی می‌دهد و همچنین در خصوص نحوه مدیرکلی‌اش سخن خواهد گفت.
فرج‌الله راد در باره «اردشیر راد» از جانباختگان سانحه هوایی یاسوج نظراتش را بیان می‌کند. همچنین به فعالیت‌ها و عملکرد سازمان فنی‌و حرفه‌ای می‌پردازد.
ادامه دارد...


کد مطلب: 324311

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/324311/راد-زارعی-حمایت-کردم-پشیمان-نیستم-کبنانیوز-تخریب-شخصیت-کوشا-نظر-باره-استاندار-تاجگردون-رضاتوفیقی-اقتصاد-مقاومتی-مهارت-آموزی-توانمندسازی-افراد-محقق-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1