کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در آئین بزرگداشت نام‌آوران فوتبال گچساران چه گذشت؟

18 اسفند 1396 ساعت 15:08








آیین بزرگ تجلیل از نام آوران فوتبال گچساران که در سال ۱۳۴۵ موفق شدند نائب قهرمان ایران شوند با حضور جمعی از بزرگان فوتبال کشور و جنوب برگزار شد.

 بر اساس این گزارش، انجمن پیشکسوتان فوتبال گچساران که این مراسم را برای چهارمین همایش برگزار می کرد در حالی این همایش تجلیل از پیشکسوتان را برگزار کرد که موفق شدند با رایزنی و هماهنگی های بعمل آمده از سرمربی تیمی که در سال ۱۳۴۵ نایب قهرمان ایران شده بود دعوت کند تا در این مراسم حضور پیدا کند.
دکتر غلامرضا صفریان پزشک جراح و سرمربی تیم فوتبال گچساران که در سال ۱۳۴۵ نایب قهرمان ایران شدند که این روزها موی سپید کرده است با دعوتی که انجمن پیشکسوتان گچساران از او به عمل آورد از آمریکا به همراه خانواده به گچساران آمد تا در این مراسم حضور پیدا کند.


در این مراسم که از بازیکنان و مربی  تیمی که در سال ۱۳۴۵ نائب قهرمان ایران شده بودند با حضور پیشکسوتان فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان تجلیل به عمل آمد.
هر چند این انجمن برای چهارمین بار مراسم خود را برگزار می‌کرد اما این مراسم با دیگر مراسمات برگزار شده تفاوت داشت و به نوعی باید گفت، یک دور همی بزرگ فوتبالی در گچساران برگزار شد چرا که انجمن پیشکسوتان طی مراسم ویژه ای از بزرگان فوتبال خوزستان نیزدعوت کرد و از آنها نیز تجلیل بعمل آمد.

 این مراسم با حضور  پیشکسوتانی همچون، دکتر غلامرضا صفریان، دکتر بیژن کوه‌زاد، جمشید نصیر عباس، زاهد بهوند، راه علی عزیزی، لفته سه‌برادران،منصور ربیعه، علی سلامات، فرج شاعری، هوشنگ خواجه‌ای، ناصر بم زاده، رضا گنجاپور، حسین بهاریان، عبدالوحد بزمه، جمشید بشاگردی، نظام آزادی،  صفدر بنده، سردار سخیراوی، فریدون لقمان، مسعود دهداری، عبدالعالی بیت سیاح ، عبداکاظم دریساوی ،محمد احمدیان  که درجمع بزرگان ورزش گچساران حضور یافتند تا به این همایش بزرگ ورزشی گرمی بیشتری ببخشند با شکوه خاصی در سالن آزادی نفت گچساران برگزار شد.




رئیس هئیت فوتبال گچساران گفت: نباید بگذاریم بزرگان فوتبال جنوب کشور فراموش شوند.

سید عبدالکریم قاضی فر رئیس هئیت فوتبال گچساران در آیین تجلیل از پیشکسوتان فوتبال گچساران با تقدیر وتشکر از برگزار کنندکان این مراسم که در این مدت زحمات زیادی را کشیدند اظهار کرد: بقا و از بین نرفتن هر رشته ورزشی و اصولا هر کاری به مربیان و پیشکسوتان آن رشته بستگی دارد.
قاضی فر با بیان اینکه قدر و منزلت شما پیشکسوتان، بسیار بالا است تصریح کرد: شما عمری را در ورزش وقت گذاشتید و امروز پس از سالها شاهد هستیم بدن خود را ورزیده و روح را هماهنگ و با نشاط نگه داشته اید.
وی افزود: اگر بخواهیم جامعه ای سالم و پویا داشته باشیم باید بتوانیم این روحیه را به جوانان منتقل نماییم و با این حرکت می توانیم جامعه را بیمه نماییم.
رئیس هئیت فوتبال گچساران با اشاره ورزش باستانی و فرهنگ پهلوانی در ایران اظهار داشت: باید بدانیم پیشکسوت به معنی قدیمی،کهنه و از رده خارج نیست بلکه در این مرحله پیشکسوتان به کمال می رسند.


قاضی فر خاطرنشان کرد: وجود شمابزرگان است که هویت ورزشی ما را به کمالات میرساند.
وی ادامه داد: باید بدانیم شما پیشکسوتان در جامعه امروز ما تاثیر گذار و نقشه راه هستید چرا که شما با کوله باری از تجربه می توانید منشا اثر و نشان دادن راه باشید.
قاضی فر با بیان اینکه، ما برای پیشرفت در کارهایمان به شما به عنوان یک سرمایه بزرگ نیازمندیم افزود: انسان برای پیشرفت در هر مسیری نیازمند تجربه بزرگان است چرا که شما در آن دوران سختی های زیادی را طی کردید.

 



 











رییس هییت فوتبال گچساران تاکید کرد: اندیشه پیشکسوتان برای راهبردهای آینده ورزش فوتبال از ضروریات است چرا که شما زیرساخت ها را بهتر از نسل کنونی می شناسید.
قاضی فر گفت: استفاده از تجربه شما قطعا ما را به سر منزل مقصود می رساند و ما نباید بگذاریم ذخیره های بزرگ جنوب کشور مانند نسیم بهاری از کنارمان به راحتی عبور کنند و باید همیشه قدردان شما باشیم.(فارس)


کد مطلب: 324101

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/324101/آئین-بزرگداشت-نام-آوران-فوتبال-گچساران-گذشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1