کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چه گذشت؟

24 فروردين 1397 ساعت 15:13


خبرهای نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد
 
کسانی که درصدد تطهیر خیانت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند بعثت رسول خدا را درک نکرده‌اند
امام جمعه چرام گفت: کسانی که درصدد تطهیر خیانت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند بعثت رسول خدا را درک نکرده‌اند.
حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه این هفته با اشاره به بعثت پیامبر اکرم و گسترش سریع اسلام،اظهار کرد: در مسیحیت هم گسترش هست اما سرعت گسترش اسلام بی‌نظیر بوده که زیبایی قرآن و شورانگیزی و جاذبه آن بدون شک عامل اول این سرعت است.
امام جمعه چرام،عنوان داشت: بعد از عظمت و بزرگی کلام خالق، شخصیت و خلق و خوی پیامبر اسلام عامل رشد سریع اسلام بود.
وی،افزود: حتی بعد از رسول خدا،سیره آن عزیز عامل بزرگی در پیشبرد دین اسلام بوده است.
حجت‌الاسلام افشار با اشاره به آیات قران کریم در این خصوص،گفت: قران خطاب به پیامبر می‌فرماید که اگر اخلاق خوب تو نبود مردم دور تو پراکنده می‌شدند، یعنی این اخلاق تو عاملی است برای جذب مردم، پیامبر اکرم در اخلاق شخصی با مردم نرم و ملایم بودند اما در مسائل دینی و اسلامی قاطع بودند.
خطیب جمعه چرام در خطبه نماز دوم سیاسی عبادی با بیان اینکه از اهداف بزرگ بعثت مبارزه با ظلم و طاغوت‌های زمان پیامبر اسلام بود،ابراز کرد: پیامبر مبعوث شد تا راه مقابله با طاغوت‌های هر عصری را متوجه شویم و بدانیم پیروزی با جریان حق است.
وی افزود: امروز کسانی که درصدد تطهیر خیانت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند هدف از بعثت رسول خدا را درک نکرده‌اند، اسلام آمریکایی با آموزه‌های نبوی فاصله دارد هر چند نماز را زیبا تلاوت کنند و به عنوان خادم حرمین قران چاپ کنند.
حجت‌الاسلام افشار با تاکید بر اینکه دین مبین اسلام علیه ظلم و استکبار بوده نه سازش با ظالمین است،گفت: شیعه انگلیسی و اسلامی آمریکایی که هر دو پیوند با استکبار دارند، برادران شیطان هستند.
وی،ادامه داد: تربیت انسان‌ها از اهداف دیگر بعثت پیامبر اسلام است،انسان عصاره همه مخلوقات هست و با اصلاح انسان همه امور عالم درست می‌شود،اگر انسان فاسد شود، خطرش از هر موجودی بدتر است، بنابراین تلاش همه انبیا و از جمله رسول خدا تربیت انسان بوده است.
امام جمعه چرام،حرکت به سوی صراط مستقیم را نجات بخش انسان دانست، تصریح کرد: تکیه بر دین زدایی و اصالت انسان و دوری از اندیشه و پیام انبیا الهی که بعد از رنسانس در غرب به وجود آمده،هیچ کمکی در رفع مشکلات آنان نکرده و آنها را از هم دور کرده است.
وی،متذکر شد: نتیجه این دوری از پیام انبیا یعنی تهذیب و تربیت انسان،دو جنگ جهانی اول و دوم است که حدود نود میلیون انسان بی‌گناه کشته شدند.
حجت‌الاسلام افشار،ابراز کرد: حتی رسیدن به رفاه مادی زمانی است که مهذب و ساخته شویم و به حقوق دیگران تعدی نکنیم.
 
تاکیدات مقام معظم رهبری بر توجه به مسائل اقتصادی/شعار حمایت از کالای ایرانی فصلی از اقتصاد مقاومتی است
امام جمعه موقت یاسوج گفت: شعار حمایت از کالای ایرانی فصلی از اقتصاد مقاومتی است.
حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با تبریک ۲۷ رجب مبعث پیامبر(ص) گفت: مبعث پیامبر(ص)، از روزهای مهم در بین مسلمانان است.
امام جمعه موقت شهر یاسوج در ادامه با اشاره به ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: پس از پیروزی انقلاب، ارتش مورد هجوم عده‌ای از معاندان انقلاب قرار گرفت اما امام خمینی(ره) با هشدار به موقع خود علاوه بر خنثی کردن توطئه دشمنان اقدام به تجهیز ارتش کردند.
وی تصریح کرد: ارتش مقتدر جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها از جمله در دوران دفاع مقدس برای دفاع از نظام و انقلاب نقش مهم و برجسته‌ای ایفا و خدمات ارزنده‌ای ارائه کرد.
حسینی‌صدر به شعار سال اشاره کرد و گفت: حمایت از کالای ایرانی فصلی از اقتصاد مقاومتی است و رهبر معظم انقلاب در یک دهه اخیر بر مسائل اقتصادی تاکید و توصیه زیادی دارند که مسؤولان اجرایی باید برنامه‌ریزی درست و اصولی انجام دهند و مردم باید به این شعار عمل کنند.
امام جمعه موقت یاسوج بیان کرد: باید توجه بیشتری به تولیدات داخلی داشت، ضمن اینکه تدابیری اندیشیده و از ورود کالاهای خارجی و قاچاق جلوگیری شود تا مردم به سمت استفاده از کالای داخلی سوق داده شوند.
وی عنوان کرد: این دو امر از اقدامات مهم برای تحقق شعار است و سبب پیشرفت و استقلال اقتصادی کشور می‌شود.
خطیب موقت شهر یاسوج به حمله موشکی به منطقه دوما سوریه اشاره کرد و گفت: سیاست‌مداران و تحلیگران سیاسی معتقدند که این اقدام توسط آمریکا یا رژیم صهیونیستی انجام شده. در این حمله هشت موشک شلیک شد که سه مورد از آنها به هدف خورد.
وی تصریح کرد: این منطقه حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد و پایگاه هوایی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت است و یک منطقه استراتژیک به شمار می‌رود.
خطیب جمعه موقت شهر یاسوج در ادامه سخنان خود به اقدام جدید انگلیس در زمینه اعلام یک روز به‌نام روز مبارزه با مسلمانان اشاره کرد و افزود: یک روز در کشور انگلیس به نام روز مبارزه با مسلمانان و آزار و اذیت آنها نام‌‌گذاری شده که این اقدام نمونه بارزی از اسلام هراسی است. کشور انگلیس همچون دیگر کشورهای اروپایی همواره مخالف مسلمانان بوده است.
 
حمایت از کالای ایرانی موجب استقلال و عزت برای کشورمان است
امام جمعه گچساران گفت: حمایت از کالای ایرانی موجب استقلال و عزت برای کشورمان است.
حجت الاسلام سید امین الله حجازی  در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته با دعوت نمازگزاران به راه رشد و تعالی که همان تقوای الهی و پرهیز از گناهان است، اظهار کرد: تنها راه سعادت انسانها تقوای الهی و پرهیز از گناهان است.
امام جمعه گچساران ادامه داد: امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد که اهل تقوا باشیم.
وی با تبریک عید بزرگ مبعث گفت: این عید، عید رهایی انسان از تاریکی و عید عظمت مسلمین است که لازم می‌‌دانم بر همه مسلمین و خاصه مردم شهرستان گچساران تبریک عرض می‌نمایم.
حجازی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد: سال حمایت از کالای ایرانی یعنی ایجاد شدن اوج عزت و استقلال برای کشورمان است.
وی در ادامه با تبیین هدف از بعثت پیامبر تصریح کرد: با بعثت پیامبر خداوند انسان‌ها را از گمراهی نجات داد تا بشر به رشد تعالی برسد و جهانیان را از تاریکی نجات داد و وظیفه بشر این است که این راه را گم نکنند چرا که این راه، راه سعادت است.
امام جمعه گچساران با اشاره به فرمایشات پیامبر اکرم اذعان کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید، انسان کار بلد و زرنگ کسی است که به فکر فردایش باشد و خودش و اعمال خودش را محاسبه کند و ذخیره‌ای برای آخرتش داشته باشد و چنین انسانی کار بلد است و احمق‌ترین افراد کسی است که از هوا و نفسش تبعیت می‌کند و آخرت را رها کرده است.
حجازی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام ابراز کرد: ایشان به مسوولان و مردم فرمودند کلید حل مشکلات دعا است و این به آن معنا است که انسان به خدا پناه ببرد تا قلوب خود را اصلاح کند.
خطیب جمعه گچساران ادامه داد: ایشان تقوا از اوجب واجبات برای مسوولان دانستند تا بتوانند خیانت نکنند و اهل تقوا باشند.
وی افزود: رهبری خطاب به مسوولان فرمودند، آیا آن احساسات تحسین برانگیز دهه ۶۰ را به یاد دارید و آیا بی‌اعتنایی به مال دنیا در ان دوران را به یاد دارید.
حجازی در ادامه با اشاره به دیگر فرمایشات رهبری گفت: رهبری فرمودند، مشاهده می‌کنیم آن ارزش‌ها در حال فراموش شدن است و توصیه کردند که مواظب باشید و همه ما احتیاج به بازبینی قلب خویش داریم.
امام جمعه گچساران خاطرنشان کرد: امیدواریم با این توصیه حکیمانه رهبر انقلاب ، خداوند به همه توفیق دهد تا بتواند راه اشتباه رفته را اصلاح کنیم.
وی با اشاره به نامه رهبری به اسماعیل هنیه افزود: رهبری در این نامه خطاب به اسماعیل هنیه فرمودند، ما خود را موظف به حمایت ازشما در هر زمینه‌ای می‌دانیم و این بدان معنا است که در هر زمینه‌ای که باشد ما از آنها حمایت خواهیم کرد.
 
 
دفاع ارتش جمهوری اسلامی در همه موقعیت‌ها در مقابل هجمه‌های دشمنان
امام جمعه دهدشت گفت: ارتش جمهوری اسلامی از بدو اسلام در خدمت اسلام بوده و در همه موقعیت‌ها در مقابل هجمه‌های دشمنان مبارزه کرده است.
نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته دهدشت به امامت حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی در مصلای امام خمینی(ره) دهدشت برگزار شد.
امام جمعه دهدشت در خطبه اول ضمن تبریک مبعث پیامبر اسلام اظهار داشت: خداوند با بعثت انبیا انسان را از ضلالت و گمراهی که کلید همه شرارت‌هاست نجات داد.
وی تصریح کرد: اگر بعثت و دین اسلام نبود، بشریت نمی‌توانست راه سعادت را پیدا کند.
حجت‌الاسلام حسینی افزود: آن چیزی که انسان ها را به کمال بی‌نهایت تعالی می‌دهد و نورانیت را به بشریت ارزانی می دارد، دین اسلام است.
خطیب جمعه دهدشت روز ارتش جمهوری اسلامی را یادآور شد و ضمن تبریک این روز بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی از بدو اسلام در خدمت اسلام بوده و در همه موقعیت‌ها در مقابل هجمه‌های دشمنان مبارزه کرده است.
وی عنوان کرد: این یک افتخار برای نظام جمهوری اسلامی است که نیروهای آن مدافع ارز‌ش‌های الهی هستند.
وی فرارسیدن ماه شعبان‌المعظم را تبرک گفت و خواستار استفاده از برکات این ماه عظیم از مردم شد.
 

احقاق حمایت از کالای ایرانی در گرو توجه عملی مسؤولان
امام جمعه کبگیان گفت: احقاق حمایت از کالای ایرانی در میدان عمل در گرو توجه عملی مسؤولان به ظرفیت علمی و توانمندی‌های جوانان این مرز بوم است.


به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های ظهر امروز با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه در ادامه آداب مهمان پذیری در اسلام گفت: میهمان ورودش ازدیاد رزق و خروجش، آمرزش گناه برای صاحبخانه را دارد، زیرا میهمان حبیب خداست که اکرامش رحمت خدا و فرار کردن از آن کیفر و دوری از رحمتش می‌باشد.

امام جمعه کبگیان با تبریک بعثت نبی مکرم اسلام گفت: هدف از بعثت پیامبر تربیت انسان و کمال رسیدن به خداست که یکتائی خداوند در شکستن بت پرستی و جاهلیت را اثبات و اتمام کرد.

علی وحدانی‌فر گفت: خداوند رحمان وظیفه رسالت و ارشاد انسانها را برعهده انبیائش در طیف‌ها و اقوام ملل مختلف گذاشت تا انسانها را از ضلالتبه نور و از بت پرستی به خداپرستی هدایت کند و مسئله بعثت اکمال انسانیت و اتمام هدایت بشریت بود.

 وحدانی‌فر گفت: اگر شرافت زمان به واسطه حادثه بعثت است پس روز شریف همه انسانهاست که هدایت و تربیت بشریت را تمام کرد زیرا در کتب مختلف آسمانی انبیاء مختلف خارج از وظیفه تربیت و تعلیم بشریت از آمدن بعثت خبر داده بودند.

خطیب جمعه کبگیان با اشاره به عملی کردن شعار سال گفت: احقاق حمایت از کالای ایرانی در میدان عمل در گرو توجه عملی مسئولان به ظرفیت علمی و توانمندی‌های جوانان این مرز بوم است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر تصریح کرد: از نمونه‌های پیشرفت ظرفیت علمی در کشور می‌توان به ارتقاء رشته‌های کارشناسی اشاره کرد که این انقلاب علمی و تحول بزرگ حاصل نبوغ جوانان در شکوه و عزت انقلاب اسلامی در ساقط کردن طاغوت بود.

این خطیب جمعه خطاب به مسئولان در راس خدمت گفت: وقتی که در زمانی با مراجعه به پزشک‌های خارجی در کشورمان پذیرش می‌شدیم اما الان پزشک‌های ما نه تنها در کشور بلکه در دنیا حرف اول را می‌زنند چرا با عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری با اعتماد به جوانان مستعد و متفکرمان در داخل کشور راه تعالی و پیشرفت خود را پیدا نکنیم.

این خطیب جمعه گفت: وقتی پادشاه و دربار خائن الحرمین در عربستان با ناپختگی و به صراحت کامل هزینه حمله آمریکا و غرب به سوریه و یمن را در قبال جنگ افروز علیه مسلمین تقبل می‌کند، وظیفه ما و دولت اسلامی ما چیست؟.

علی وحدانی‌فر گفت: تجربه نشان داده است هر کجا آمریکا برای دفاع از ظالم وارد شد آن کشور دو دستی در خواستگاه مردمش تقدیم جمهوری اسلامی ایران شد که باعث  محبوبیت روزافزون ما و رذالت غرب در اذهان مجامع جهانی شده است.

وی گفت: اما پادشاه خام و خائن عربستان بداند، گاو شیرده آمریکا شدن تنها جبران کمبودهای اقتصاد آمریکا در شکوفائی آنان و سرگذشتی چون صدام و دیگر دیکتاتورهای ناکام گذشته را دارد که روز به روز بر زوال حکومت آل سعود می‌افزاید.

امام جمعه کبگیان با اشاره به سفر اخیر فرماندار و شورای اداری شهرستان بویراحمد به بخش گفت: خداوند سبحان به کسانی که در مسند مسؤولیت در تعالی خدمت به خلق گام عملی برمی‌دارند.

وی گفت: موفقیت روز افزون و عمر با عزت در نهایت صحت و سلامتی عنایت کند کسانی که در قالب شورای اداری به بخش ما سفر کردند و وعده‌های دادند  و امیدواریم به زودی شاهد تکمیل و افتتاح طرح‌های اجرائی باشیم.


کد مطلب: 322909

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/322909/خطبه-های-نماز-جمعه-این-هفته-گذشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1