کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تذکر استاندار؛ وام اشتغال روستائیان منحرف نشود / نیک‌مرام: ۱۰۷ میلیارد تومان استان ۷۳۹ نفر اشتغال‌زایی کرد

6 اسفند 1396 ساعت 15:49


استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: سیاست ‌گذاری و مدیریت ها در طرح کارورزی، کارآفرینی، توسعه فعالیت های اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار باشد.
به گزارش کبنا، علی محمد احمدی در نشست شورای اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: اداراتی از جمله صنعت ومعدن و میراث فرهنگی که در طرح کارورزی سهم بالایی دارند در نشست های بعدی باید اقدامات خود در زمینه بسترسازی و توانمندسازی کارآفرینی را تشریح کنند.
وی تاکید کرد: در طرح کارورزی اشتغال عملکرد استان با استان های همطراز و سطح ملی مقایسه شود تا وضعیت استان در این رابطه به دست آید.
استاندار با بیان اینکه، مهم ترین دغدغه مقام معظم رهبری اشتغال است، عنوان کرد: مسئله اشتغال یک اولویت ملی است و باید تمام ظرفیت های استان برای تحقق آن به کار گرفته شود.

احمدی تاکید کرد: با بانک هایی که در بحث اشتغال کم کاری کنند برخورد می شود.
وی با بیان اینکه، تسهیلات دولت برای ایجاد اشتغال روستائیان فرصت طلایی است که نباید این اعتبارت از مسیر خود منحرف شوند، افزود: منابع باید در راستای تولید و اشتغال هزینه شود و از هرگونه پول پاشی در این زمینه جلوگیری به عمل آید.
استاندار اظهار داشت: باید از ظرفیت های استانی برای توسعه اشتغال، رونق تولید و رشد اقتصادی استان بیش از پیش استفاده کرد.
وی، خواستار تسریع در روند پرداخت تسهیلات رونق تولید توسط بانک ها تا پایان سال شد و گفت: انتظار می رود دستگاه های متولی بر روند پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی بیش ازپیش نظارت داشته باشند و از انحراف این اعتبارات جلوگیری شود.
 
 
۷۳۹ نفر در کهگیلویه و بویراحمد صاحب شغل شدند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۱۰۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر به استان ابلاغ شده که به نوعی برای ۷۳۹ نفر شغل ایجاد شده است.
پروانه نیک‌مرام اظهار داشت: سهم این استان در اشتغال فراگیر ۲۱۴ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۶ هزار و ۸۵۱ نفر بوده که تاکنون از این میزان تسهیلات ۱۰۷ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده و به نوعی برای ۷۳۹ نفر شغل ایجاد شده است.
وی ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت مناسب برای توسعه مشاغل خانگی به این استان اختصاص یافت که تاکنون ۹۰۰ نفر برای دریافت ۶۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.
نیک مرام با بیان اینکه برخی از متقاضیان تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند، عنوان کرد: برخی نیز در حال تکمیل پرونده و برخی نیز در مرحله پرداخت تسهیلات مورد نظر هستند.
نیک‌مرام همکاری برخی بانک‌های عامل را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: سهم استان برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ۴۵۰ نفر بوده که تاکنون ۱۰۵ نفر آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: همچنین سهم استان از تسهیلات مشاغل خانگی مددحجویان نهادهای حمایتی ۸۴۱ مورد بوده که برای جذب این میزان گام‌های موثری برداشته شد.
نیک‌مرام از نام نویسی ۱۴۳ نفر متقاضی اشتغال فراگیر در سامانه کارا خبر داد و گفت: از این تعداد پرونده ۴۳ نفر ناقص، ۷۸ پرونده بررسی شده توسط ادارات مربوطه، ۸ پرونده در دست اقدام و ۲۶ مورد با اشتغال ۱۹۹ نفر تاکنون تایید شده است.


کد مطلب: 320083

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/320083/تذکر-استاندار-وام-اشتغال-روستائیان-منحرف-نشود-نیک-مرام-۱۰۷-میلیارد-تومان-استان-۷۳۹-نفر-اشتغال-زایی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1