کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جشنواره «قرآن و عترت» در دهدشت برگزار شد / خوب‌پور: بیگانگی با قرآن علل افزایش آسیب های اجتماعی

3 اسفند 1396 ساعت 21:15


صبح امروز جشنواره استانی «قرآن و عترت» باحضور مسوولان استانی و شهرستانی در دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه افتتاح شد.
به گزارش کبنا از دهدشت، مشاور اجرایی مدیرکل اداره فرهنگ وارشاد استان در آئین افتتاحیه  جشنواره اظهار کرد:جشنواره «قرآن و عترت »با ۱۲ بخش در رشته های مختلف برای هفته قرآن و عترت در کل استان در نظر گرفته شده است.
جان محمد خوب پور با بیان اینکه  مسابقات قرآنی و تئاتر خیابانی با موضوع قرآنی در دهدشت برگزار می شود تصریح کرد:بخش نقاشی جشنواره در چرام،پایان نامه های قرآنی در بهمئی،تئاتر صحنه و کارگاه های آموزشی در یاسوج و همچنین  شعر و داستان در  گچساران  برگزار خواهد شد تا در واقع از منظر هنر به  فعالیت های قرآنی نگاه می شود.
خوب پور  عنوان کرد:کارگاه های آموزشی  قرآن از ۱۲ اسفند ماه  در یاسوج برگزار می شود و اختتامیه جشنواره نیز  در ۱۷ اسفند ماه با تجلیل از برگزیدگان  برگزار می شود.
وی  افزود: با توجه به اینکه علل  افزایش بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله( طلاق، اعتیادو...) فاصله گرفتن جوانان  از فرهنگ قرآنی  است  لذا  برای نشان دادن  مسیر درست زندگی  به فرزندان و ترویج فرهنگ قرآنی  همکاری همه جانبه خانواده ها  و ادارات در این خصوص ضرورت دارد.

توسعه جشنواره‌ها در شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد
رییس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه نیز در آئین افتتاحیه  جشنواره ضمن ابراز تاسف از سانحه هواپیمای  مسافربری  تهران-یاسوج و تسلیت به خانواده‌های بازماندگان جانباختگان گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد انگیزه در جوانان برای روی  آوردن به فرهنگ قرآنی و معرفی نخبگان در این زمینه است.
ایرج کاظمی جو با بیان اینکه شرکت کنندگان در بخش های مختلف  از جمله  نمایش، فیلم، شعر و داستان، خوشنویسی و ... با هم به رقابت می پردازند تصریح کرد:اختتامیه جشنواره نیز در استان با تجلیل از برگزیدگان برگزار می شود.
کاظمی جو عنوان کرد:موسسات قرآنی در بخش خصوصی برای ترویج  فرهنگ و ارتقای کیفی آموزش ها به متقاضیان نیازمند حمایت همه جانبه ادارات متولی می باشند.
وی در پایان از توجه ویژه دکتر دهبانی در برگزاری جشنواره در شهرستان ها قدردانی کرد.
 

ضرورت پیوند جوانان با قرآن
فرماندار کهگیلویه نیز اظهار کرد:همه ادارات باید همکاری لازم جهت هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره را انجام دهند.
علی پوزش با بیان اینکه برگزاری این جشنواره ها و مسابقات سبب ترویج فرهنگ قرآنی و عترت در جامعه می شود تصریح کرد:این پیوند و آشنایی با قرآن می تواند چگونگی  برخورد با مشکلات در صحنه های  سخت زندگی  را به جوانان آموزش دهد که امیدواریم در سال های آینده نیز شاهد برگزاری  دوباره این جشنواره ها باشیم.



کد مطلب: 319225

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/319225/جشنواره-قرآن-عترت-دهدشت-برگزار-خوب-پور-بیگانگی-علل-افزایش-آسیب-های-اجتماعی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1