کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگریستن و گریستن؛ فرودگاه بدون «رادار»

3 اسفند 1396 ساعت 23:45


 
اکبر جهان‌فکر
بنگریید و بگریید ...
دنا باسخاوت است اما ساده فراموش نخواهد کرد!
روزیکشنبه ۲۹ بهمن ۹۶ با تراژدی تلخ هواپیمای تهران-یاسوج، دنای سپیدرخ سیاهپوش شد؛ بغض زاگرس ترکید.
زبان را زخمه‌ی فریاد کردیم. در دفاع از کیان وطن در رکاب نیای بزرگمان " آریوبرزن " غرورآفرین بودیم و در هشت سال دفاع مقدس شیراوژن و دشمن شکن. در تمامی عرصه‌های انقلاب گوی سبقت را از دگران ربودیم و در تقدیم منابع سرزمین مادری‌مان، ۲۵ درصد نفت وگاز کشور، ۱۱ درصد منابع جنگلی، ۱۰ درصد منابع آبی کشور وصدها ظرفیت بی بدیل دگر تنها خوشدل به خدمت صادقانه مسوولان بودیم. ثروتمند و عاق از ثروت برای ایرانمان گاه از سرگذشتیم وگاه از دل سرودیم. لکن دریغ وصد افسوس که برخی ازمسوولان (بخوانید مسوولان غیردغدغه مند) نخواستند که یک بار به شکل راستین روایت ملموس و واقعی بی عدالتی را درکهگیلویه وبویراحمد ببینند.
جناب آقای دکتر روحانی!
حضرتعالی نیک می دانید که درسال جاری چه اتفاقات جبران ناپذیری درکشور رخ داده است. مردم متوجه زهوار در رفتگی خدمات مدیریتی برخی ازمدیران شده‌اند؛ کسانی که منشور استوار دولت
تدبیر و امید را با بی تدبیری و با سیاست کلام به سخره گرفته؛ نه تدبرآشنایند و نه امیدآفرین...ای کاش تنها برای یک باردر قاب رسانه ملی از ملت فهیم ایران طلب اعتذار داشتند و با پوزش از قصورات برناتوانی خویش درانجام مأموریت محوله صحه می‌گذاشتند.
جناب دکتر روحانی!
سزاست چشمان فرزندان دنای دانانشین چنین در خون نشیند.! بجاست جوانان ما دراقیانوس ها درکام مرگ فرو روند.!
شگفتا از این بی سروسامانی!
ای کاش جناب دکتر آخوندی لحظه‌ای خانواده محترمشان را به جای قربانیان سناریوی تلخ سهل انگاری وسطحی نگری تصورمی کردند. ای کاش جناب دکتر ربیعی، نتی ازآنات، یکی از نورچشمی‌های خود را در هواپیمایی مستهلک که سال‌ها از عمر مفید آن سپری شده و بر فراز دنا درحال سقوط است، فرض می‌کرد.
سکاندار قوه مجریه!
روز دوم حادثه دنا، وزیر راه و شهرسازی درحرکتی نمادین به یاسوج سیاهپوش و عزادار تشریف آوردند؛ اما نکته اینجاست که به هواپیمای شرکت آسمان اعتماد نکرده بود و با پرنده مدرنی از شرکت ماهان در فرودگاه بی رادار (!) یاسوج پیاده شد. صحنه‌ی دردناکی از بی دردی دولتمردی که بر دل داغدیده‌ی مردمان ما بدجوری سنگینی می‌کند. و آنچه برسوگ حادثه دنا مضاعف شد فرار به جلوی ایشان در فرودگاه در پاسخ به خبرنگاری بود که از بودجه اخیر و شرح افاضات خدماتش و توصیف عملکرد و ارائه گزارش، آن هم برای مردمی که سیاهپوشند وسوگوار خود حکایت تلخ دیگری است.
جناب دکتر روحانی!
چنین رفتارها و رویکردهایی که هویداگر پستوی اندیشه و منویات چنین مدیرانی راحت طلب و بی انگیزه در سطح ملی وحتی فرامرزی است، به زعم زاگرس نشینان که به لحاظ روحی و اقتصادی درشرایط به سامانی نیستند هرگز پسندیده و بخشودنی نیست. امیدمان ناامید است اگر فوری وحیاتی دست به اقدام عاجلی نزده و با برخورد قانونی با مسببان تراژدی آفرینی و بحران سازی به قصه ناکارآمدان پایان ندهید. مردم ما خواهان برکناری هر چه سریع‌تر جناب آقایان دکتر ربیعی و دکتر آخوندی هستند.
سکاندار سفینه تدبیر وامید!
دنا که سالیان سال از دال «درد» رنج می‌برد، خوشبین بود که در دولت حضرتعالی با الف «التفات» دیده خواهد شد. ما به ادبیات دولتتان وشعارهایی که الفبای آن از بن جان مردم درد چشیده برمی خاست، وثوق داشته و یکدل بیرق بنفش تدبیر و امید را بر فراز دنا به اهتزاز درآوردیم تا در سایه‌ی خردورزی وعقلایی گرایی امورمان به تدبیر باشد؛ اما برخی آقایان که از مرقات اعتماد نمایندگان در خانه ملت به ترقی رسیدند چگونه پاسخ دادند؟! غم سانچی ز ویرمان نرفته بود که دنای سرفراز در سوگ فرزندانش
به سوگواری نشست.
و اما فرجام سخن!
بدرود جناب رییس جمهور، ماتم زده در دامان دنا، نگریستیم وگریستیم تاخدا چه خواهد وحضرتعالی چه تدبیری بیندیشید...
#فرزند_سوگوار_دنا
#فعال_اجتماعی_مدنی
 
 


کد مطلب: 318989

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/318989/نگریستن-گریستن-فرودگاه-بدون-رادار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1