تاریخ انتشار
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۵
کد مطلب : ۳۱۸۸۱۶
در گفت‌وگو با کبنا مطرح شد

ماجرای استخدام مدیرکلی در روز تولدش و دختر او

۱۴
۲
ماجرای استخدام مدیرکلی در روز تولدش و دختر او
کبنا ؛عباس نورمحمدی متولد ۸ مرداد ۴۳ از طایفه «طاس احمدی» است، او دوران تحصیلی خود را در حوزه گچساران و دوران دانشگاهی کارشناسی و کارشناسی ارشد را در یاسوج گذراند.
نورمحمدی ۸ مردادماه ۶۹ دقیقاً در روز تولدش به استخدام سازمان تأمین اجتماعی درآمد، وی در اردیبهشت سال ۷۴ در حوزه بازرسی سازمان فعالیت می‌کرد و در سال ۷۷ مسوول بازرسی کارگاه‌های شعبه تأمین اجتماعی گچساران شد.
او ۱۰ خرداد سال ۸۲ به ریاست و کارشناس ارشد بازرسی کارگاه ها و دفاتر قانونی استان منصوب، دی‌ماه ۸۷ سکاندار معاونت شعبه یاسوج و تیرماه ۹۰ سرپرست مرکز مشاوره استان شد.

نهایتاً عباس نورمحمدی  ۲۳ آذر ۹۳ عهده‌دار مدیرکلی سازمان تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد شد، و با او به گفت‌وگو نشسته‌ایم که از نظر خوانندگان می‌گذرد:
مختصراً اقدامات مهم‌تان را در سال ۹۶ توضیح دهید؟
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، نورمحمدی در ابتدا سخنان خود، اظهار کرد: از شما تشکر می‌کنم که برای انتقال وظایف و عملکرد سازمان تأمین اجتماعی به افکار عمومی وقت گذاشتید.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان تأمین اجتماعی سازمانی مردمی است که متعلق به یک جمعیت خاص از کشور است.
صدور آنلاین دفترچه‌های تأمین اجتماعی / همه پرونده‌های مستمری بگیران و بیمه‌شدگان الکترونیکی شده‌اند
وی با بیان اینکه برای .سازمان تأمین اجتماعی وظایف مختلفی تعریف شده است، اظهار کرد: این سازمان بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کند و همه اعتبارات آن از پرداخت حق بیمه و سهم کارفرمایان می‌باشد که به نوعی حق‌الناس محسوب می‌شود.
نورمحمدی در ادامه سخنان خود، اظهار داشت: سال ۹۶ کارهای مهمی را در سازمان تأمین اجتماعی  دنبال کردیم، الکترونیکی کردن کلیه پرونده‌های بیمه‌شدگان از جمله این کارها بود و ما برای این کار تمام پرونده‌های بیمه‌شدگان را از اواخر سال گذشته با اسکن کردن و آپلود در سامانه‌ی از قبل طراحی شده، انجام دادیم.
سهولت پرداخت حق بیمه توسط پیمانکاران و کارفرمایان
وی افزود: اکنون دیگر هیچ بیمه شده‌ای نگرانی در خصوص دستیابی به پرونده خود ندارد و هر فردی با یک کلیک در هر کجای کشور که باشد به سهولت به پرونده بیمه‌ای خودش دست می‌یابد.
نورمحمدی تصریح کرد: این طرح  بهمن سال ۹۶ شروع شد و در حاضر کار ثبت پرونده‌های بیمه شدگان شعبه‌های سی‌سخت، پاتاوه، باشت و لیکک به اتمام رسیده، پرونده‌های شعبه دهدشت تا پایان ۲۵ اردیبهشت کاملاً به پایان می‌رسد. برای گچساران و شهرستان بویراحمد سازمان مرکزی به دلیل پرونده‌های زیادی که دارند، مجوز نداده‌اند و قرار است که با یک شرکت خصوصی برای انجام این کار قرارداد منعقد شود.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد  گفت: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در سازمان تأمین اجتماعی استان، الکترونیکی شدن پرونده‌های مستمری بگیران هست.
وی همچنین از الکترونیکی کردن لیست بیمه‌ای بیمه شدگان خبر داد و افزود: با انجام این کار، بیمه‌شدگان در هر جایی از کشور که باشند، می‌توانند حق بیمه خود را پرداخت و رسید دریافت کنند. قبلاً یک کارفرما و پیمانکار باید ساعت‌ها انرژی و وقت خود را برای پرداخت لیست حق بیمه صرف می‌کرد، اما الان این اتلاف وقت به فرصت تبدیل شده و در اختیار کارفرما و پیمانکار قرار گرفته است و این کمک بسیار خوبی به آنها است و دغدغه‌ای دیگر از این بابت ندارند.
وی افزود: بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در سراسر کشور می‌توانند در صورت اتمام دفترچه درمانی خود، در هر کجا که باشند با حضور در دفاتر وابسته به سازمان تأمین اجتماعی دفترچه دریافت کنند.
حذف دفترچه در مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی
مدیرکل تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از کارهای خوبی که انجام گرفته، این است که در مراکز درمانی وابسته به سازمان تأمین اجتماعی دفترچه درمانی را هوشمند کردیم و فرد مراجعه کننده می‌توانند با دادن شماره ملی و یا دادن شماره بیمه کارهای درمانی خود را انجام دهد.
نورمحمدی افزود: اگر دولت زیرساخت‌های لازم را مهیا کند، ما این آمادگی را داریم که  دفترچه درمانی سازمان تأمین اجتماعی را در تمام مراکز درمانی کشور جمع آوری کنیم و آن را به شکل هوشمند ارائه دهیم تا برای همیشه دفترچه جمع‌آوری شود.
به درخواست‌های غیرقانونی توجه نکردیم / تلاش کردیم که افراد حق‌شان گیرشان بیایند
وی به تکریم ارباب رجوع در سازمان تأمین اجتماعی گریزی زد و گفت: سعی کردیم هر انسان شریفی که به ماها مراجعه می‌کنند، کارش را به نحو احسن پگیری کنیم.
نورمحمدی گفت: به درخواست‌های غیرقانونی که احیاناً وجود داشته، توجه نکنیم و بدون توجه به گرایش‌های سیاسی و یا اینکه طرف از کدام قوم و چه وابستگی‌های دارد، تلاش کردیم که افراد حق‌شان گیرشان بیایند.
وی افزود: با تمام وجود تلاش ما بر این است که رفتار سازمانی ایده‌آل و مناسب به نحو احسن رعایت شود.
این مسوول گفت: توجه به رفتار سازمانی کارمندان سازمان تأمین اجتماعی همواره مدنظر بوده است و در همین راستا، آموزش‌های لازم در این زمینه با حضور اساتید مجرب به کارکنان سازمان داده شد.
وی افزود: دوره‌های مختلف دو روزه و پنج روزه در زمینه‌های مختلف از جمله؛ فن بیان، نحوه تعامل و برخورد با ارباب رجوع و ... برگزار کردیم.
نورمحمدی گفت: سازمان تامین اجتماعی نهاد مردمی است و مردم حق دارند و همه کسانی که مراجعه می‌کنند، چه پیمانکار، چه کارفرما و هر کس دیگری که در این سازمان حق بیمه پرداخت می‌کند، چرا که خون و گوشت و حقوق‌ ما از حق بیمه‌ای است که آنها پرداخت می‌کنند.
وی افزود: من همواره به همکارانم توصیه می‌کنم که در مقابل مردم و به ویژه کسانی که حق بیمه خود را در این سازمان پرداخت می‌کنند، متواضعانه رفتار کنند.

بیش از ۱۲ خانوار بی‌سرپرست مستمری بگیر داریم
نورمحمدی گفت: ما بیش از ۱۲ هزار و ۳۰۰ خانوار بی‌سرپرست و یتیم مستمری پرداخت می‌کنیم و این نعمت بزرگی هست برای ما که به این قشر خدمت می‌کنیم و در هر ماه بیش از ۲۷ میلیارد تومان در بخش‌های تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت هزینه می‌کنیم.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به مسوولیت‌های اجتماعی این سازمان پرداخت و گفت: در راستای همین مسوولیت اجتماعی تصمیم گرفتیم که در حوزه ورزشی، تفریحی، خدماتی و تجاری اقداماتی را به منظور رونق بخشیدن به اشتغال و اقتصاد مردم انجام دهیم.
احداث مجتمع چند منظوره ورزشی در یاسوج
نورمحمدی افزود: ساخت یک سالن چند منظوره را در شهر یاسوج در دستور کار داریم و به همین منظور یک سوله را شرکت مخابرات بابت مطالبات‌مان برداشتیم و اقدامات لازم را برای تبدیل آن به سالن چند منظوره ورزشی پیگیری کردیم.
وی از احداث این مجتمع ورزشی در سال ۹۷ خبر داد.
نگاهی به عملکرد ورزشی و فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی
این مسوول به اقدامات ورزشی سازمان تأمین اجتماعی استان گریزی زد و بیان کرد: المپیاد ورزشی کشوری در رشته کشتی با حضور ۳۱ استان را برای اولین بار به مدت ۴ روز در یاسوج مرکز استان برگزار شد.
نورمحمدی افزود: به مدت این سه سال اخیر المپیادهای ورزشی متنوعی در استان برگزار شد که از جمله شنای بانوان و مسابقات شطرنج آقایان را در استان برگزار کردیم.
راه‌اندازی اولین تور گردشگری در استان برای کارکنان سازمان تأمین اجتماعی کشور
وی افزود: برای اولین بار استان کهگیلویه و بویراحمد را به عنوان یک استان توریستی معرفی کردیم و در سال ۹۶ تنها ۳۵۰ میلیون تومان به هتل یاسوج پرداخت کردیم، یعنی برای کارکنان سازمان تأمین اجتماعی سراسر کشور تور گردشگری گذاشتیم و اعتبار آن را از مرکز دریافت کردم و آن را در استان خودم هزینه کردم.
وی افزود: این کار به کلی چانه‌زنی انجام گرفت و گردشگران با بهترین امکانات در استان کهگیلویه و بویراحمد گشت و گذار زدند.
نورمحمدی ادامه داد: برای اولین بار در سطح کشور، طرح سلامت روحی و جسمانی کارکنان را به عنوان پایلوت برگزار کردیم و گروهی از سازمان مرکزی از قبیل، تیم پزشک ورزشی و تیم تربیت بدنی به استان آمدند و همکاران ما را در زمینه؛ وزن، آمادگی جسمانی، حرکت کششی، ضربان قلب و ... مورد ارزیابی و معاینه قرار دادند.
به گفته نورمحمدی در زمان مسوولیت او برنامه‌های فرهنگی زیادی از جمله تورهای زیارتی و سیاحتی به مشهد مقدس و دیگر مکان‌های گردشگری کشور برای کارکنان، مستمری بگیران و بازنشستگان برگزار کردیم.
وی افزود: برگزاری مسابقات دارت، تیراندازی، اعزام بازنشستگان به بندرعباس، برگزاری پیاده‌روی به عنوان روز بازنشسته در شهر دهدشت، تکریم بازنشستگان که در هر سه شهر بزرگ استان یاسوج، دهدشت و گچساران برگزار شد، از دیگر اقدامات ما بوده است.
پروژه تأمین اجتماعی به دلیل اختلاف‌نظر شهرداری یاسوج و سازمان کوثر معطل مانده است
مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گریزی به پروژه مجتمع بزرگ تفریحی، تجاری و خدماتی این سازمان زد و گفت: این سازمان در راستای مسوولیت‌های اجتماعی خود، تصمیم گرفت که کاری را برای استان انجام دهد، تا ضمن ارائه خدمات و ایجاد پارکینگ برای جوانان این شهر شغلی ایجاد کند، لذا زمین تأمین اجتماعی که ۱۲ سال راکد مانده بود، برای احداث یک مجتمع بزرگ در نظر گرفتیم.
وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری در استان نکرده بود که با توجه به اینکه مرکز استان پایتخت طبیعت نام داشت و حتی مرکز خرید و پارکینگ نداشت و مشکلات خاص خودش را دارد، لذا قرار شد که یک مجتمع بزرگ تجاری، ورزشی و همراه با پارکینگ را در مرکز یاسوج احداث کنیم.
نورمحمدی اضافه کرد: یک سال و شش ماه به دنبال آن بودیم و در زمان استاندار وقت استان کهگیلویه و بویراحمد جناب آقای خادمی، طرح توجیهی آن تهیه شد و مورد تایید قرار گرفت و در نهایت با موسسه اقتصادی معین کوثر وابسته به بنیاد شهید قراردادی منعقد شد که ظرف ۴۰ ماه این را بسازند.
 
مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: نهایتاً پروژه با حضور مسوولان مربوطه و رئیس سازمان بنیاد شهید کشور آغاز شد و خیلی سریع کار خاک‌برداری آن با  انجام گرفت.
نورمحمدی افزود: متأسفانه الان بعد از دو سال که گذشته شهرداری یاسوج حاضر نشده است که پروانه احداث موقت هم به ما دهد و ما بدون پروانه نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم.
وی با بیان اینکه در ساخت این پروژه عظیم موسسه معین کوثر و سازمان تأمین اجتماعی کشور با هم قرار داد منعقد کرده‌اند، بیان کرد: ما اکنون در این پروژه هیچ‌کاره‌ هستیم اما بنا بر وظیفه سازمانی خودمان پیگیرهای لازم را می‌کنیم در واقع موسسه کوثر منتظر صدور پروانه هستند و موسسه قرار بود که هزینه‌های شهرداری یاسوج را پرداخت کند، اما گویا آنها بعد از آنکه قرار بود ظرف دو ماه تمام کارهای لازم برای صدور پروانه انجام بگیرد، اما صورت نگرفت این کار معطل مانده است.
وی افزود: جلسات متعددی با شهرداری، شورای شهر یاسوج، حوزه عمرانی استانداری و موسسه کوثر در این رابطه انجام گرفت.
نورمحمدی گفت: شهردار وقت یاسوج گفته بود که مدت ۶ ماه پروانه را صادر می‌کنیم اما اختلاف نظر در پرداخت مبلغی برای ناظرین این پروژه که بین شهرداری و سازمان کوثر پیش آمد، پروژه را تاکنون معطل کرده است.
 
وی گفت: دو نفر از مسوولان کشوری از موسسه کوثر و سازمان اجتماعی برای مشخص کردن و تعیین تکلیف این پروژه با هواپیمای ATR تهران-یاسوج آمده بودند که متأسفانه آنها در آن سانحه هوایی دلخراش جان خود را از دست دادند و هنوز مشکل این پروژه باقی مانده است.
سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیاردی در پروژه عظیم تأمین اجتماعی / اشتغال برای ۳ هزار نفر
نورمحمدی با بیان اینکه اگر این پروژه احداث شود برای آبروی استان کهگیلویه و بویراحمد است، افزود: چند بار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نمایندگان مجلس در این باره نشست داشتم، با شهردار یاسوج آقای مقدم پیرامون آن هم صحبت کردم، به آقای استاندار گفتم بنده زورم نمی‌رسد، حضرتعالی همکاری کن، ایشان هم خیلی نظرشان مساعد است و دوست دارند که این کار انجام بگیرد و این کار را به مهندس فیلی معاون عمرانی استاندار واگذار کرده است.
وی از استاندار، نماینده مردم بویراحمد و دنا، شهرداری و اعضای شورای اسلامی یاسوج درخواست کرد که برای راه افتادن این پروژه کمک کنند و باید از سازمان اقتصادی کوثر بخواهیم که این کار را انجام دهد.
نورمحمدی افزود: در ۹۵ هزار متر مربع این زمین، ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود و در پارکینگی که در این مجتمع بزرگ احداث می‌شود، حدود هزار و ۷۵۰ خودرو پارک می‌شود.
وی بیان کرد: با حداث مجتمع بزرگ تجاری، خدماتی و تفریحی در یاسوج حدود سه هزار شغل ایجاد می‌شود.
مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ساخت مجتمع عظیم تأمین اجتماعی را در شهر یاسوج دنبال می‌کنیم و همچنین ثبت پرونده‌های الکترونیکی و توسعه و احداث شعبه‌های تأمین اجتماعی  سی‌سخت، لیکک و پاتاوه را در دستور کار داریم.
نورمحمدی گفت: برگزاری المپیادهای ورزشی مختلف و برنامه‌های فرهنگی برای کارکنان و مستمری‌بگیران نیز از جمله برنامه‌های است که در سال ۹۷ دنبال می‌کنیم.
کی ازدواج کردید؟
مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان گفت: سال ۶۸ با دختر عموی خودم از «طایفه طاس احمدی» ازدواج کردم که حاصل این وصلت سه فرزند دختر می‌باشد، دو نفر از دخترانم دو قلو و دختر بزرگ هم ۱۶ بهمن‌ماه ۹۴ از طریق آزمون سازمان سنجش با کسب نمره ۸۷ /۶۶ کارمند سازمان تأمین اجتماعی شد و اکنون در شعبه یاسوج مشغول به کار است.
وی گفت: دختر بزرگم فوق‌العاده باهوش است و حقاً و انصافاً بنده هیچ گونه دخالتی در استخدام وی نداشتم و همانطوری که می‌دانید کسی نمی‌تواند در آزمون سازمان سنجش دخل و تصرفی داشته باشد، البته بنده هم راضی نبودم که بیاید در سازمان خودم کار کند و با توجه به هوش بالایی که داشتند از او خواستم ادامه تحصیل دهند تا در جایی دیگری استخدام شود. دو دختر دوقلویم نیز دانشجوی مهندسی معماری هستند که در دانشکده فنی دختران یاسوج درس می‌خوانند.
دخالت مسائل سیاسی سازمان تأمین اجتماعی را از حرفه‌اش دور می‌کند
چرا در ستاد آقای روحانی کاندیدای دوزادهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حضور داشتید؟
نورمحمدی گفت: بنده مدیر دولت تدبیر و امید بودم و در ساعات غیراداری نیز حضور داشتم به دلیل اینکه گرایش فکری ما به ایشان خیلی نزدیک بود و به همین دلیل وظیفه داشتیم برای اهداف فکری خودمان نه بخاطر شخص رئیس جمهور بلکه به برای فکر و عقیده‌مان حضور داشته باشیم. بالاخره مسوولیت اجتماعی هر فردی حکم می‌کنند که در مسائل سیاسی و اجتماعی کشور حضور پررنگی داشته باشد.
مسائل سیاسی در سازمان تأمین اجتماعی کمرنگ شده است؟
وی گفت: مسائل سیاسی را در سازمان تأمین اجتماعی بسیار کم کردیم، و در مقابل خواسته‌های نامعقول برخی و حتی سیاسیون خیلی مقاومت و نیروها و مسوولیت‌ها را تنها بر اساس شایسته سالاری و خارج از هر گونه گرایش سیاسی انتخاب کردیم. می‌توانید جهت صحت و سقم حرف‌هایم به همکارانم مراجعه کنید.
نورمحمدی اوزد: همکاران بسیاری با گرایش فکری مخالف با بنده دارند، اما همچنان در مسندشان حضور دارند و حتی من خودم برخی از آنها را منصوب کردم.
مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان تاکید کرد: سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان خدماتی و سیاسی محسوب می‌شود که دخالت دادن مسائل سیاسی در آن باعث می‌شود که رسالت حرفه‌ای‌اش را به خوبی انجام ندهد.
نورمحمدی گفت: از مسائل حاشیه‌ای در سازمان تأمین اجتماعی پرهیز و با همکاران خیلی صادقانه رفتار کردم و نشست‌های متعددی با همه همکارانم برگزار کردم و این اختیار را به آنها دادم که آزادانه حتی در جلسات عمومی صحبت‌های خود را ولو اینکه در نقد بنده باشند، بیان و مشکلات را آزادانه مطرح کنند و به همین دلیل ما به این جایگاه رسیده‌ایم که با وحدت و همدلی همه همکاران می‌توانیم کارها را به جلو ببریم.
 
نظرتان در باره افراد ذیل؛
خادمی:
انسان متشخص، پیگیر و کارهای بسیار خوبی انجام داد و یکی از چیزهای که همواره در برنامه‌های کاری خودم لحاظ می‌کردم این بود که ایشان استاد اخلاق بنده بود و در برخورد و صحبت‌هایش او را حقیقتاً الگوی اخلاقی خودم می‌دانستم.
 
تاجگردون:
از زمان نوجوانی و جوانی ما به آقایان تاجگردون رأی می‌دادیم با ایشان گرایش فکری‌مان یکی بود. ارادت خاص به خودش و خانواده‌اش داشتیم. در زمان رقابت آقای بهرام تاجگردون با نجفی من سرباز بودم و اینقدر استرس داشتم که شب در خواب دیدم، حاج بهرام پیروز این رقابت می‌شود.
من به «حاج غلام» نه اینکه در این چند سال نمایندگی او و نه به خاطر شخص خودش، صرفاً به این جهت که آقای تاجگردون «گنج» است و باید قدرش را بدانیم و هر چقدر از این گنج برداشت کنیم باز کم نمی‌آورد. او نه تنها استان را بلکه اقتصاد کشور را شکوفا کرده است. دست یابی به این «گنج» راحت است و به راحتی می‌توانیم به طرف او برویم.
طاس احمدی:
از طوایف بزرگ که جایگاه اصلی آن نازمکان بوده است و بعداً به دهدشت رسیدند و اکنون از طوایف بزرگ دهدشت «طاس احمدی»‌ها هستند.
زارعی:
انسان اخلاق مدار و خاکی است.
هاشمی:
آدم اجرایی، و عملکرد موفقی داشته و برای دهدشت خوب کرا کرده است.
احمدی:
پیگیر، برنامه‌ریز و آدم قانون مند است.
سخن پایانی؟
در پایان از همه همکارانم در سازمان تأمین اجتماعی تشکر می‌کنم و اگر آنها هماهنگ نباشند، نمی توانیم به اهداف و رسالت‌های سازمانی و اهداف از پیش تعیین شده خود برسیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
این جمله که دهدشت متعلق به تساحمدی ها است یعنی چه
حسن
Iran, Islamic Republic of
اگه تاجگردون گنج هست این همه اختلاف و بی عدالتی چیه حتما وامدارش هستی جناب
حسن
Iran, Islamic Republic of
لطفا این جمله را توضیح بدهید که دهدشت متعلق به تاساحمدی است
استانداری
Iran, Islamic Republic of
من نمی دانم چرا همه فریب ظاهر ارام خادمی را خوردند و زیر همین ظاهر ارام صدماتی زیادی به این استان زد
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
چرا با کلمات بازی می کنید؟ یعنی دختر شما با آزمون و از طریق قانونی و به حق استخدام شده؟ خانم د..( دختر حاج ا....) و ...‌‌ با کدام آزمون و کدام فراخوان مشغول بکار شدن؟ از خدا بترسید از این همه نیروهایی که با رابطه و بدون فراخوان به کار می گیرید.
دلروز
Iran, Islamic Republic of
/تاجگردون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
من نمیدانم عملکرد هاشمی نماینده دهدشت کجا بوده که اقای نورمحمدی میگه کارای خوبی کرده بابا کهکیلویه مرد چند سال قبل با رفتن بزرگواری حالا هم با هاشمی :::
دلنش
Iran, Islamic Republic of
اقتصادراشکوفاکرده؟؟؟؟؟!!!!!!راه های دیگری برای عرض ارادت بودجناب مدیرکل...کجای تو اقتصاد ترکیده
کهگیلویه و بویراحمد
Romania
برای تامین اجتماعی کلی افراد که بیمه شان را تعاون روستا پرداخت نکرده چه برنامه ای یا پیشنهادی دارید،چرا شعبه تامین اجتماعی در پاتاوه وجود ندارد......
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
ب..ه .خودت .
نقی
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر شما که ثابت کردید . نیستند
Iran, Islamic Republic of
جناب نورمحمدی شما از شکوفایی اقتصاد توسط تاجگردون صحبت کردین خیلی خوبه پس مطمن هستم که به اقتصاد فک میکنی
سخنم اینه ایا شما فک اقتصاد استان هم بودید اگه بودید چر حساب ادارات این استان را یکی پس از دیگری مسدود و به حساب تهران میریختی
یه کم انصاف داشته باش مرد عمل باش تا سخن
Iran, Islamic Republic of
كارش فقط /
Germany
البته اگراستعدادبچه هاتون خيلي....بود در ي دانشگاه معتبر قبول ميشدند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1