کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برگزاری یادواره اولین شهید مدافع حرم در یاسوج (+تصاویر)

25 بهمن 1396 ساعت 23:33


یادواره گرامیداشت اولین شهید مدافع حرم شهید استان کهگیلویه و بویراحمد در حسینیه ثارالله یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این مراسم باشکوه که جمع کثیری از مردم و با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، صاحب کتاب فاخر «پایی که جا ماند»، سردار بوعلی فرمانده سپاه فتح استان، سردار شهابی فر، سردار الوند نسب، معاون سیاسی و امنیتی استاندار و جمعی از فرماندهان نظای و مسئولین استانی و هنرمندان برگزار شد آیت الله ملک حسینی به جایگاه و مقام والای شهدای حرم اشاره کرد و یکی از رسالت‌های انقلاب اسلامی را دفاع از فریاد عدالت خواهی انسان‌های آزاده در هر نقطه ای از جهان خواند.
وی ضمن تجلیل از مقام و شخصیت شهید ستار اورنگ خطاب به خانواده ایشان گفت: تا دیروز ستار ارونگ یک سردار بود و امروز او یک شهید سردار است و این بالاترین افتخار نه تنها برای خانواده شهید که برای همه استان و ایران است.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به نقش مدافعان حرم در ادامه شعار توحید نبی اکرم (ص) اشاره کرد و بیان داشت: با رهبری مقام معظم رهبری و تبعیت همه این سرداران بزرگ از رهبری ایشان مبارزه علیه ظلم و بی عدالتی حتی در سرزمین استکبار نیز ادامه خواهد داشت.
هم چنین در این مراسم سید ناصر حسینی پور از آزادگان دفاع مقدس و خالق کتاب ماندگار «پایی که جا ماند» به ایراد سخنرانی پرداخت.
وی با تاکید بر اهمیت دفاع از مظلوم در آرمان‌ها یانقلاب. جهان وطنی را از ویژگی‌های سربازان انقلاب اسلامی خواند و دفاع از ملت‌های مظلوم را در همین راستا تعبیر کرد.
حسینی پور با اشاره به سیاست‌ها و دشمنی‌های جهان سلطه با جمهوری اسلامی گفت: جهان سلطه دنبال سیطره و سلزه وغارت کشورهای منطقه است و هر کجا آمریکایی‌ها حضور پیدا می کنندما در مقابل آنان می‌ایستیم.
وی با نقد نوع آمریکا به مقوله تروریسم و خشونت اظهار داشت: غربی‌ها کشتار بی رحمانه مردمان منطقه را خشونت نمی‌دانند ولی کوچک‌ترین اتفاق در اروپا و یا آمریکا را تروریسم و خشونت می‌خوانند و به بهانه آن به شکورهای منطقه حمله می‌کنند.
حسینی پور در پایان گفت: با وجود تفکر مقومت و اشاعه آن در میان ملت‌های منطقه پیروزی از آن مظلومین است و همان گونه که تا کنون تلاش‌های لیبارلیسم وطنی برای به حاشیه بردن ارزش‌ها جواب نگرفته است و روحیه انقلابی همیشه پیروز بوده است در نهایت پیروزی نهایی از آن شهیدان مدافع حرم و رهروان آنان است.
در ابتدای این یادواره فرمانده ناحیه مقاومت بسیج یاسوج گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۱۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است و این مسیر همچنان ادامه دارد و دو شهید مدافع حرم نیز داریم.
سرهنگ روح الله شاهینی افزود: شهید احسان فتحی اهل شهرستان بهمئی بود که برادرش نیز در دوران هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسید و از تیپ ویژه بهبهان اعزام شد و در سوریه به فیض شهادت نائل آمد.
وی بیان کرد: در مراسم و سیره شهدای مدافع حرم سه نکته گنجانده شده که محبت و عشق به اهل بیت، بصیرت و شوق شهادت است.
شهید «ستار اورنگ» از مدافعان حرم حضرت زینب (س)، در درگیری با تروریست‌های داعش در کشور سوریه به شهادت رسید.
شهید اورنگ سال‌ها به عنوان مربی و فرمانده آموزشی در پادگان آموزشی تیپ ۴۸ فتح و به عنوان فرماندهی لایق در رده‌های مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشغول خدمت بود.
وی اولین شهید مدافع حرم از استان شهید پرور کهگیلویه وبویراحمد است.
شهید اورنگ در زمان جنگ جانشین فرماندهی معاونت آموزش تیپ مستقل ۴۸ فتح و آخرین مسوولیتش فرماندهی تیپ سوم دانشگاه امام حسین (ع) بود.
شایان ذکر است این مراسم با شکوه به همت سپاه فتح استان، حوزه هنری استان، کنگره سرداران شهید و بنیاد شهید استان برگزار شد.


کد مطلب: 317364

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/317364/برگزاری-یادواره-اولین-شهید-مدافع-حرم-یاسوج-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1