کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معارفه مدیر جدید آموزش و پرورش بویراحمد / کنایه‌های «هاشمی» به دوستان و تشکر از مخالفان / حسن‌زاده: چاپلوس نیستم

25 بهمن 1396 ساعت 14:23


معارفه مدیر جدید آموزش و پرورش بویراحمد برگزار شد
به گزارش کبنا، قبل از ظهر امروز با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی آیین تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید شهرستان بویراحمد برگزار شد و در این آئین از خدمات سید علی‌اکبر هاشمی مدیر سابق و همچنین سید نظام مرادی سرپرست این اداره قدردانی و علی حسن‌زاده رسما مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد شد.
در این آئین فرماندار بویراحمد، معاون آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل کانون پرورش فکری و جمعی از فرهنگیان و مسوولان حضور داشتند.
سید علی‌اکبر هاشمی مدیر سابق آموزش و پرورش بویراحمد در مراسم تودیع خود ابتدای از منتقدین و مخالفین خود تشکر کرد تا کنایه‌ای به کسانی بزند که با او از در دوستی وارد شده بودند و اظهار کرد: خدا را شاکرم که فرصت خدمت در عرصه فرهنگ را پیدا کردم و از منتقدیم و مخالفین خود هم تقدیر و تشکر می‌کنم چرا که با ما یک رو بودند.
رئیس سابق آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با تقدیر از همه کسانی که به وی در این راه اعتماد کردند در جمع بهترین‌ها یعنی فرهنگیان حضور داشتم و با تمام توان در راه پیشرفت آموزش و پرورش اقدام کردند.
وی به فعالیت‌های خود در مدت مدیریت اشاره کرد و گفت: اعتقاد داریم ریشه همه شکست‌ها و موفقیت‌ها در مدرسه است که منشا آن به بی‌تفاوتی در نظام آموزشی و تربیتی برمی‌گردد.
وی افزود: در شرایطی قرار داریم که باید به معلم نگاه نو داشته باشیم که متاسفانه وضعیت معیشتی آن‌ها بسیار بد است و آموزش و پرورش اکنون نیازمند در تفکر در مدیریت و بودجه بندی و نوسازی در مدارس است که به عزم ملی نیاز دارد.

هاشمی خاطرنشان کرد: در این مدت کوشیدم که تحول در آموزش و پرورش را تحول در کار قرار دهم و تمام تلاش را برای رشد آموزش و تربیت این شهرستان داشتم و مدیران را به عنوان مغز و قلب مدرسه معرفی کنم و در این راستا بدون برنامه نبودم و طرح توانمندسازی مدیران و طرح مدیران ارزیاب را اجرا کنم.
وی گفت: سعی کردم تا یادگیری را که به خاطر آن زیر سوال رفتم از حالت اجباری به اختیاری تبدیل کنیم و لذا طرح یادگیری لذت بخش را اجرا کردم و طرح آراستگی و شایستگی مدارس را اجرا کردیم و درآمدهای اقتصادی را ساماندهی کردیم و اکنون بیش از ۳۰۰ میلیون تومان به حساب خزانه واریز شده است.
هاشمی افزود: هیچ مدرسه‌ای نیست که تغییر پیدا نکرده باشد و تغییر را در خود اداره آموزش و پرورش شهرستان می‌توان مشاهده کرد و در تمامی شاخص‌های عمومی و اختصاصی رتبه اول را به خود اختصاص دادیم.
وی گفت: وقتی دیدم که جلوی پایم سنگ می‌اندازند، ترجیح دادم که به خانه اول خود برگردم و درس‌های تلخی آموختم که جای بیان آن‌ها نیست.
وی خاطرنشان کرد: توجه به آینده دانش‌آموزان را به خواسته‌های فردی، شخصی و سیاسی ترجیح دهیم.

 
کنار رفتن مدیران را دلیلی بر کم کاری و ناتوانی نباید دانست
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در این آئین با بیان این‌که هاشمی از مدیران فرهیخته با شناسنامه روشن سیاسی و فرهنگی در بویراحمد است، گفت: حسن‌زاده سابقه خوبی در رده‌های مدیریتی میانی داشته است.
کناری با تبریک حماسه ۲۲ بهمن به ویژه حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان اظهار کرد: هاشمی مدیر سابق از فرهیختگان فرهنگی و دارای شناسنامه فرهنگی و سیاسی شناخته شده‌ای بود که از مفاخر شهر ما در حوزه فرهنگ است.
وی همچنین از خدمات نظام مرادی سرپرست این اداره تشکر کرد و گفت: شهرستان بویراحمد وضعیت متفاوتی دارد و جمعیت ۵۰ درصدی فرهنگیان استان و همچنین جمعیت دانش‌آموزی آن مدیر آموزش و پرورش را در جایگاهی مانند مدیرکل قرار می‌دهد.
کناری وضعیت اعتباری آموزش و پرورش را مطلوب ندانست و گفت: فرهنگیان توقعات به حقی دارند که با این اعتبارات نمی‌توان همه توقعات را برطرف کرد.
این مسوول افزود: باید با همدلی و همراهی همه فرهنگیان و همه کارکنان و مسوولان باید مشکلات آموزش و پرورش را پشت سر گذاشت بنابراین باید آموزش و پرورش را از خودمان بدانیم و گردش مدیران را نفی مدیران سابق ندانیم.

فرماندار شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: هدف نوآوری و تحول در سیستم و تغییرات امری عادی و طبیعی است و نباید کنار رفتن مدیران را دلیلی بر کم کاری و ناتوانی دانست.
وی از حسن‌زاده به عنوان بومی همین شهرستان یاد کرد و گفت: در مدیریت‌های میانی سابقه خوبی دارند که امیدواریم با فعالیت و تلاش مشکلات آموزش و پرورش را پی گیری کنند و انتظار از جامعه فرهنگی این است که به یاری وی بشتابند چرا که سنگ بنای تحولات باید آموزش و پرورش باشد.
راستگو هستم و چاپلوسی نمی‌کنم
 
 علی حسن‌زاده مدیر جدید آموزش و پرورش بویراحمد با بیان ویژگی‌های مدیریت در نظام اسلامی اظهار کرد: مدیر اسلامی باید دلسوز و امانت‌دار باشد و با تعهد و تخصص به خلق خدمت کند.

مدیر جدید شهرستان بویراحمد به پاکان غیر مدیر و مدیران مایه اشاره کرد و گفت: نظام اسلامی برای مدیر اسلامی مشخصاتی را بیان کرده که علم و ایمان و یا تعهد و تخصص از مشخصات مدیر اسلامی است.
وی به راهکارهای خود اشاره کرد و گفت: در کارها روحیه نقدپذیر دارم تا آسیب نبینیم و رفتارهای فردی خود را قابل نقد می‌دهم و صداقت و راستگویی در مدیریت را سرلوحه کارها قرار می‌دهم و به نظم و انضباط هم اهمیت بسیار می‌دهم.
حسن‌زاده، چاپلوسی را بدترین رویکرد دانست و گفت: نیازی به تملق و چاپلوسی نمی‌بینم و باید فارغ از این کارها به یکدیگر احترام گذاشته و رفتارهای اجتماعی خوب برای اداره کردن کارها داشته باشیم.


کد مطلب: 317078

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/317078/معارفه-مدیر-جدید-آموزش-پرورش-بویراحمد-کنایه-های-هاشمی-دوستان-تشکر-مخالفان-حسن-زاده-چاپلوس-نیستم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1