کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

این دو «نفر» به «ایلامی» و مردم پاسخ دهند

28 بهمن 1396 ساعت 10:29


رضا حسن‌پور
اورنگ ایلامی ۲۲ دی‌ماه ۹۵ سکان مدیریت بهداشت، درمان و سلامت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را با امضای وزیر بهداشت از رضا چمن گرفت. چمن آن روز اینگونه خواند که؛ «حرف حرف درد را
در دلم نوشته است
دست سرنوشت
خون درد را
با گلم سرشته است
از چه حرف می زنم
درد، حرف نیست
درد، نام دیگر من است
من چگونه خویش را صدا کنم»

رضا چمن فشارهای زیادی از دورن و بیرون دانشگاه علوم پزشکی تحمل کرد، اما او تمام حواسش را به کارها و وظایف خود معطوف کرده بود و بی‌اعتنا از کنار آن فشارهای ناجونمردانه گذشت، اما دانشگاه را سیاسی و محل تاخت و تاز رابطه‌بازی و رانت‌خواری نکرد و نهایتاً هم راهی جزء رفتن او از استان کهگیلویه و بویراحمد برای مخالفینش وجود نداشت.
ایلامی سال‌ها مسیر علم و تخصص را با تحمل مشقت‌های زیادی گذراند و جایگاه مهمی به لحاظ علمی و اجرایی به دست آورد، سال‌ها پیش پزشک نمونه کشور، استاد نمونه علمی و اخلاقی و استاد نمونه بالینی شد. از سال ۷۶ مسوولیت‌های مهم به او سپرده، و بعدها هم به عنوان مدیر موفق شناخته شد.
شناخت جامع ایلامی از کل استان کهگیلویه و بویراحمد و راه‌اندازی کاروان‌های سلامت به مناطق مختلف استان این فرصت را به او داده است تا تمام تجربیاتش را برای بهبود وضعیت بهداشت، درمان و سلامت این مردم عزیز به کار بگیرد.
با انتصاب اورنگ ایلامی در سمت ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد برخی‌ها حضور یک نیروی کاملاً متخصص و دارای سابقه مدیریتی را یک اتفاق مثبت دانستند اگر چه ایلامی کارهای زیادی را پیش روی خود دارد و هنوز هم کاملاً نمی‌توان در باره عملکرد و آینده او حرف زد. اما آنگونه که به نظر می‌رسد موفقیت‌های این روزهای ایلامی حسادت عده‌ای را برانگیخته و دود این حسادت‌ها به چشم مردم و جوانان جویای کار رفته و می‌رود.
۲۵ بهمن (چهارشنبه) و ۲۷ بهمن‌ماه (جمعه) ۹۶ - زمان یک سالگی مدیریت اورنگ ایلامی، در فاصله یک روز دو اتفاق عجیب در دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد، یکی  اعتصاب پزشکان متخصص و فوق تخصص دانشگاه علوم پزشکی استان و عدم حضور آنها در کلینیک‌ها و دیگری جنجال در آزمون استخدام علوم پزشکی که اولی در حیطه کاری معاونت درمان و دومی در حوزه کاری معاونت توسعه و منابع انسانی علوم پزشکی لحاظ می‌شود.
پشت پرده پلاکاردها چه کسانی بود؟ / چه کسانی پزشکان را برای اعتصاب هماهنگ کرد؟
حال سووال اینجاست که چرا در فاصله دو روز، این دو اتفاق رخ می‌دهد؟ آنهم در دو حوزه کاری معاونین وی. آیا غلام‌عباس سبز معاونت درمان علوم پزشکی از قبل هیچ اطلاعی از اعتصاب پزشکان نداشت که به تواند با رایزنی و جلسه با پزشکان معترض جلوی این اقدام اعتراض‌آمیز و البته نادرست را بگیرد. آیا برای «سبز» تنها کارآنه پزشکان مهم است و یا کارآنه پرستاران و سایر کادر پزشکی هم مهم می‌باشد؟ حضور «سبز» در محل کارش آیا معنای دیگری هم دارد؟
رحیم استوار که مسوولیت مهم معاونت توسعه و منابع انسانی دانشگاه را برعهده دارد، چرا با فرمانداری بویراحمد مقام عالی دولت در شهرستان بویراحمد و معاون سیاسی استانداری و سایر دستگاه‌های نظارتی هماهنگی به عمل نمی‌آورد. او زمان برگزاری آزمون در کجا حضور داشت؟
آیا آزمونی به این بزرگی و جذب ۱۲۸ نیروی شرکتی و خدماتی نباید با ساز و کار بهتری انجام می‌گرفت؟ آیا استوار عمداً این آزمون را رها کرده بود؟ آنهایی که پلاکارد در دست داشتند، چه کسانی بودند؟ و با هماهنگی چه کسانی دست به این کار زدند؟
آیا این دو اعتراض ناشی از همان حسادت‌ها به موفقیت‌های اورنگ ایلامی است؟ و یا برای فشار آوردن به رئیس دانشگاه علوم پزشکی طراحی شده است.
چه کسانی نمی‌خواهد در علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد وحدت باشد و ایلامی مسیر موفقیت‌هایش را ادامه دهد؟ و یا اینکه این اتفاقات از روی سهل‌انگاری بوده که باید با خاطیان برخورد عملی صورت بگیرد.
به سووالات مطرح شده بدون شک مسوولان مربوطه باید پاسخ دهند تا افکار عمومی روشن شود.
اینگونه نوشت شد که «در گذشته نیروهای شرکتی مورد نیاز تمامی دستگاه‌های اجرایی استان بدون برگزاری آزمون و ضوابط خاصی جذب می‌شدند و این مسئله نگرانی و اعتراض مردم را نیز به همراه داشت اما اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصمیم گرفت با یک تابو شکنی رعایت عدالت را حتی در استخدام‌های شرکتی رعایت کند آزمونی که بنا به دلایل نامشخص ناتمام ماند.
مدیریت جدید دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد همچون گذشتگان می‌توانست بدون برگزاری آزمون، نیروهای سفارشی نمایندگان مجلس و سیاسیون را جذب کند و دیگر نیازی به دادن این همه هزینه و تقابل نباشد اما ماند تا برای مردم هر هزینه‌ای را به دل و جان بخرد.
البته نوشتن پلاکاردهای انتقادی در دست برخی داوطلبان و شاید غیر داوطلبان این مسئله را در ذهن متبادر می‌کند که احتمال یک برنامه از پیش طراحی شده نیز باشد زیرا حتی یک راننده نیز می‌توانست در روند برگزاری این آزمون هنگام انتقال سوالات خلل وارد کند.
شاید افرادی که در گذشته بدون هیچ ضابطه‌ای فامیل، دوست و بستگان خود را به بدنه دانشگاه به عنوان نیروی شرکتی اضافه می‌کردند نیز از این روند نگران بوده و خواسته‌اند گربه را جلوی حجله سر ببرند تا دیگری مدیری نتواند از برگزاری آزمون شرکتی حرفی بزند.»
ایلامی فرصتی است برای کهگیلویه و بویراحمد
«حضور مستمر و موثر در وزارتخانه، کلنگ‌زنی احداث دو بیمارستان پاتاوه و سی‌سخت که مطالبه ۱۰ ساله مردم این دو منطقه بود، راه‌اندازی مرکز آموزش زایمان طبیعی، راه‌اندازی ۳ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، تجهیز بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی شهید جلیل، راه‌اندازی مجدد کاروان سلامت در استان، استفاده از ظرفیت بالای خیرین سلامت کشور، فراهم کردن زمینه پذیرش دانشجویان بین‌المللی، ارتباط صمیمی، تعامل و هماهنگی با مدیران ارشد استان و به ویژه استاندار کهگیلویه و بویراحمد جهت ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم و راه‌اندازی آزمایشگاه جامع تحقیقات سلامت در یاسوج را می‌توان از جمله اقدامات اخیر ایلامی برشمرد.

نهایتاً باید گفت که ایلامی هم سابقه اجرایی خوبی دارد و هم از پرستیژ شخصیتی و رفتاری بالایی برخوردار است و خوب هم از حق و حقوق این مردم دفاع می‌کند. و فعالیت‌های ثمربخش این روزهای او را باید به فال نیک گرفت و امیدوار بود با حضور این چهره در این عرصه کم کم شاهد نقطه مطلوب بهداشت، درمان و سلامت باشیم. ایلامی فرصتی است برای استان کهگیلویه و بویراحمد و نباید به راحتی از او عبور کرد.
غلام‌عباس سبز و رحیم استوار نیز باید در باره این دو اتفاق پاسخگو باشند و برای مردم دقیق روشن کنند که چرا این اتفاقات افتاده است و آیا آنها دخالتی نداشته‌اند. اگر چه عذرخواهی «استوار» خود نیز کار به جای بود ولی کافی نیست.


کد مطلب: 316984

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/316984/این-دو-نفر-ایلامی-مردم-پاسخ-دهند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1