تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب : ۳۱۶۸۰۶

چرا کسی نمی‌خواهد پاسخی به معترضین پتروشیمی دشت سقاوه دهد؟

۶
۰
کبنا ؛ 
 
 
موضوع احداث پتروشیمی بویراحمد در دشت سقاوه حاشیه‌های را به دنبال دارد، بطوریکه عده‌ای از اهالی دشت سقاوه و جمعی از فعالان محیط زیستی با احداث پتروشیمی در این منطقه مخالف کردند. از طرفی مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد از دادن مجوزهای لازم برای احداث پتروشیمی بویراحمد خبر می‌دهند. اما هیچ‌گاه مسوولان به معترضین پاسخ قانع کننده و علمی تا کنون نداده‌اند.
این در حالی است که مقام معظم رهبری ۱۹ بهمن ۹۶ در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش فرمودند؛«مردم چه کسانی‌ هستند؟ مردم همان کسانی هستند که حماسه‌ی بیست‌ودوّم بهمن را به وجود می‌آورند؛ مردم اینها هستند. اگر میخواهید حرف مردم را بفهمید، گوش کنید ببینید اینها چه میگویند. مردم آن کسانی هستند که بعد از آنکه یک تعدادی اغتشاشگر وارد میدان میشوند، اگر هم اعتراضی داشتند، بمجرّدی که می‌بینند شعار اغتشاشگر را، خودشان را کنار میکشند. بعد در روز نهم دی می‌آیند در میدان شعار خودشان را میدهند. مردم اینها هستند؛ اشتباهی نگیرند مردم را. مردم را با شعارهایشان، با حرفهایشان بشناسند و برای مردم کار کنند؛ مُخلِصاً لِلّهِ و لِوَجهِهِ الکَریم؛ برای مردم بودن با برای خدا بودن هیچ منافاتی ندارد. این‌جوری نیست که میگوییم برای مردم کار کنند، یعنی برای خدا نباشد؛ نه، خدا گفته است که برای مردم باید کار کنید. خدا از ما مسئولین خواسته است که در خدمت مردم باشیم، خادم مردم باشیم، برای مردم کار بکنیم. حرف مردم را باید [گوش کرد]؛ حرف مردم شکایت از فساد است، شکایت از تبعیض است؛ این حرف مردم است. مردم خیلی از مشکلات را تحمل میکنند، البتّه فساد را، تبعیض را نمی‌پسندند، شِکوه دارند، شکایت میکنند. شکایت مردم از فساد و از تبعیض است که باید مسئولین -چه مسئولین قوّه‌ی مجریّه، چه مسئولین قوّه‌ی قضائیّه، چه مسئولین قوّه‌ی مقنّنه- به طور جِد دنبال کنند.»
با همه این شرایط تعدادی از مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا با احداث پتروشیمی بویراحمد در دشت سقاوه معترض هستند، آیا نباید حرف‌های آنها را شنید و پاسخ در خورشأن به آنان داد.
در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه ۹۶ جمعی از اهالی دشت سقاوه و فعالان محیط زیستی با نوشتن بنری نسبت به احداث پتروشیمی در این منطقه مخالفت کردند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا - بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
این پرونده را بدین سازمان بازرسی آقای دانشی بررسی کنه. تنها اداره ای است که خوب برخورد میکنه
حامد
Iran, Islamic Republic of
سلام
بیش از دو دهه در این صنعت کار میکنم والله حق با معترضین است لطفا مسئولین به حرف انها گوش کنند
همشهری
کبنا انصاف داشته باش کم اتش بیارشو ایجادشغل یعنی همین
شهروند
Iran, Islamic Republic of
کبنا جان نظرات مردم درمورد پتروشیمی پخش کن نترس والله ازبس که روز ۲۲بهمن بنر بالا ظرف ۵دقیقه درحین راهپیمایی پاره کردنند این دمکراسی یا گردنه میمند ما که نمی دانیم درچه دورانی هسییم (. )
همشهری
کبنا چراانچه به نعفت نیست نمی زنی
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
درود بر سایت وزین کبنا و کمایی عزیز که حرف دل مردم مظلوم را می زند .
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1